4K Set-Top Box Market Report by Product (Satellite, Internet Protocol Television (IPTV), Cable, Digital Terrestrial Television (DTT), Over The Top (OTT), Hybrid), Application (Residential, Commercial), and Region 2025-2033
상품코드:1636296
리서치사:IMARC
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문 137 Pages
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한글목차
4K STB 시장 세계 시장 규모는 2024년 63억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 102억 달러에 도달하며 2025-2033년간 5.31%의 연평균 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예측했습니다. 소비자 지출 증가, 첨단 기술 통합, 마케팅 캠페인에 대한 투자 증가가 시장을 주도하는 주요 요인입니다.
4K STB는 사용자가 4K 컨텐츠를 TV로 스트리밍할 수 있게 해주는 장치로, 3840픽셀×2160 라인의 초고화질(UHD) 화질로 컨텐츠를 스트리밍하며, Wi-Fi 또는 이더넷을 통해 인터넷에 연결하여 온라인 스트리밍 서비스에 연결합니다. 에 연결하여 온라인 스트리밍 서비스와의 연결을 설정합니다. 리모컨이나 스마트폰으로 조작할 수 있는 사용자 친화적인 인터페이스를 제공합니다. 또한 라이브 TV 서비스, 고급 게임 기능, 음성 명령으로 기기를 제어하고 사용자 경험을 향상시키는 가상 비서(VA)를 지원합니다. 현재 스마트홈의 새로운 트렌드와 스마트 기기의 사용 증가는 전 세계적으로 4K STB에 대한 수요를 불러일으키고 있습니다.
4K STB 시장 동향 :
고음질 오디오 및 비디오 컨텐츠에 대한 소비자의 선호도가 높아지고 온라인 비디오 스트리밍 플랫폼에 소비하는 개인 수가 증가함에 따라 전 세계적으로 4K STB에 대한 수요가 증가하는 주요 요인 중 하나입니다. 또한, 급격한 도시화, 소득수준 증가, 생활수준의 향상, 고속 인터넷 연결의 보급 확대에 기인하는 것으로 분석됩니다. 또한, 돌비 애트모스, 음성 제어, 머신러닝(ML), 인공지능(AI)을 통합하여 사용자의 시청 기록에 따라 컨텐츠를 추천하고, 개인화된 번거로움 없는 경험을 제공하는 것이 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한, 화질 향상 등 4K로 컨텐츠를 스트리밍할 때 얻을 수 있는 이점에 대한 인식이 높아지면서 시장 성장에 기여하고 있습니다. 이와는 별도로, 호텔, 레스토랑, 카페 등 상업 공간에서 4K STB를 설치하여 경기의 라이브 스트리밍을 제공하는 사례가 증가하고 있는 것도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한, 주요 기업들은 전체 매출을 늘리고 시장 점유율을 강화하기 위해 마케팅 캠페인에 투자하고 있습니다. 이와 더불어, 편의성, 리뷰, 도어 투 도어 배송, 다양한 결제 옵션, 간편한 제품 설치를 제공하는 온라인 쇼핑 용도에 대한 의존도가 높아짐에 따라 시장 전망이 밝아지고 있습니다. 또한, 도시 지역의 광대역 인프라가 크게 개선되고 5세대(5G) 기술이 확대되면서 시장 성장에 힘을 실어주고 있습니다.
본 보고서에서 다룬 주요 질문
세계 4K STB 시장은 지금까지 어떻게 성장해왔고, 향후 몇 년동안은 어떻게 변화할 것인가?
세계 4K STB 시장 성장 촉진요인, 억제요인, 기회는 무엇인가?
각 촉진요인, 억제요인, 기회가 세계 4K STB 시장에 미치는 영향은?
주요 지역 시장은?
가장 매력적인 4K STB 시장은 어느 국가인가?
제품별 시장 분석은?
4K STB 시장에서 가장 매력적인 제품은?
용도별 시장 현황은?
4K STB 시장에서 가장 매력적인 용도는?
세계 4K STB 시장 경쟁 구도는?
세계 4K STB 시장의 주요 기업은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
보텀업 접근
톱다운 접근
조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 서론
개요
주요 업계 동향
제5장 세계의 4K STB 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 분석 : 제품별
위성
시장 동향
시장 예측
인터넷 프로토콜 TV(IPTV)
시장 동향
시장 예측
케이블
시장 동향
시장 예측
지상 디지털 TV(DTT)
시장 동향
시장 예측
OTT
시장 동향
시장 예측
하이브리드
시장 동향
시장 예측
제7장 시장 분석 : 용도별
주택용
시장 동향
시장 예측
상업용
시장 동향
시장 예측
제8장 시장 분석 : 지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
인도네시아
기타
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
기타
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타
중동 및 아프리카
제9장 성장 촉진요인 및 억제요인과 기회
개요
성장 촉진요인
성장 억제요인
기회
제10장 밸류체인 분석
제11장 Porter의 Five Forces 분석
개요
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
경쟁 정도
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
제12장 가격 분석
제13장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 개요
Bharti Airtel Limited
DISH Network Corporation
HUMAX Co. Ltd.
Infomir Group
Roku Inc.
Sagemcom Broadband SAS
Tata Play Limited
ZTE Corporation
LSH
영문 목차
영문목차
The global 4K set-top box market size reached USD 6.3 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 10.2 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.31% during 2025-2033. The increasing consumer spending, integration of advanced technologies, and rising investments in marketing campaigns represent some of the key factors driving the market.
A 4K set-top box (STB) is a device that enables users to stream 4K content to their television (TV). It streams content in ultra-high-definition (UHD) quality with a pixel resolution of 3840 pixels X 2160 lines. It connects to the internet via Wi-Fi or ethernet and establishes a connection with online streaming services. It offers a user-friendly interface that allows navigation through a remote control or smartphone. It also supports live TV services, advanced gaming capabilities, and virtual assistants (VAs) to control the device using voice commands and improve user experience. At present, the emerging trend of smart homes and the increasing utilization of smart devices is catalyzing the demand for 4K STB across the globe.
4K Set-Top Box Market Trends:
The increasing consumer preferences toward high-quality audio and video content and the rising number of individuals spending on online video streaming platforms represent one of the major factors driving the demand for 4K STBs around the world. It can also be attributed to rapid urbanization, inflating income levels, improving standards of living, and the growing penetration of the high-speed internet connectivity. Moreover, the integration of Dolby Atmos, voice control, machine learning (ML), and artificial intelligence (AI) to recommend content based on the viewing history of the users and provide a personalized and hassle-free experience is favoring the growth of the market. In addition, the increasing awareness about the benefits of streaming content in 4K, such as improved picture quality, is contributing to the market growth. Apart from this, the rising number of commercial spaces, such as hotels, restaurants, and cafes are installing 4K STBs to offer live streaming of matches is bolstering the growth of the market. Furthermore, leading players are investing in marketing campaigns to increase their overall sales and strengthen their hold in the market share. Besides this, a considerable reliance on online shopping applications that provide convenience, reviews, doorstep delivery, innumerable payment option, and easy installation of the product is creating a positive outlook for the market. Additionally, significant improvements in broadband infrastructure in urban areas and the expansion of fifth generation (5G) technology is strengthening the growth of the market.
Key Market Segmentation:
Product Insights:
Satellite
Internet Protocol Television (IPTV)
Cable
Digital Terrestrial Television (DTT)
Over The Top (OTT)
Hybrid
Application Insights:
Residential
Commercial
Regional Insights:
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for 4K set-top box. Some of the factors driving the North America 4K set-top box market included increased number of online video streaming platforms, rising number of commercial spaces, incorporation of advanced technologies, etc.
Competitive Landscape:
The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global 4K set-top box market. Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include Bharti Airtel Limited, DISH Network Corporation, HUMAX Co. Ltd., Infomir Group, Roku Inc., Sagemcom Broadband SAS, Tata Play Limited, ZTE Corporation, etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.
Key Questions Answered in This Report:
How has the global 4K set-top box market performed so far, and how will it perform in the coming years?
What are the drivers, restraints, and opportunities in the global 4K set-top box market?
What is the impact of each driver, restraint, and opportunity on the global 4K set-top box market?
What are the key regional markets?
Which countries represent the most attractive 4K set-top box market?
What is the breakup of the market based on the product?
Which is the most attractive product in the 4K set-top box market?
What is the breakup of the market based on the application?
Which is the most attractive application in the 4K set-top box market?
What is the competitive structure of the global 4K set-top box market?
Who are the key players/companies in the global 4K set-top box market?
Table of Contents
1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global 4K Set-Top Box Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product
6.1 Satellite
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Internet Protocol Television (IPTV)
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Cable
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Digital Terrestrial Television (DTT)
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Over The Top (OTT)
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Hybrid
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Application
7.1 Residential
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Commercial
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 North America
8.1.1 United States
8.1.1.1 Market Trends
8.1.1.2 Market Forecast
8.1.2 Canada
8.1.2.1 Market Trends
8.1.2.2 Market Forecast
8.2 Asia-Pacific
8.2.1 China
8.2.1.1 Market Trends
8.2.1.2 Market Forecast
8.2.2 Japan
8.2.2.1 Market Trends
8.2.2.2 Market Forecast
8.2.3 India
8.2.3.1 Market Trends
8.2.3.2 Market Forecast
8.2.4 South Korea
8.2.4.1 Market Trends
8.2.4.2 Market Forecast
8.2.5 Australia
8.2.5.1 Market Trends
8.2.5.2 Market Forecast
8.2.6 Indonesia
8.2.6.1 Market Trends
8.2.6.2 Market Forecast
8.2.7 Others
8.2.7.1 Market Trends
8.2.7.2 Market Forecast
8.3 Europe
8.3.1 Germany
8.3.1.1 Market Trends
8.3.1.2 Market Forecast
8.3.2 France
8.3.2.1 Market Trends
8.3.2.2 Market Forecast
8.3.3 United Kingdom
8.3.3.1 Market Trends
8.3.3.2 Market Forecast
8.3.4 Italy
8.3.4.1 Market Trends
8.3.4.2 Market Forecast
8.3.5 Spain
8.3.5.1 Market Trends
8.3.5.2 Market Forecast
8.3.6 Russia
8.3.6.1 Market Trends
8.3.6.2 Market Forecast
8.3.7 Others
8.3.7.1 Market Trends
8.3.7.2 Market Forecast
8.4 Latin America
8.4.1 Brazil
8.4.1.1 Market Trends
8.4.1.2 Market Forecast
8.4.2 Mexico
8.4.2.1 Market Trends
8.4.2.2 Market Forecast
8.4.3 Others
8.4.3.1 Market Trends
8.4.3.2 Market Forecast
8.5 Middle East and Africa
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Breakup by Country
8.5.3 Market Forecast
9 Drivers, Restraints, and Opportunities
9.1 Overview
9.2 Drivers
9.3 Restraints
9.4 Opportunities
10 Value Chain Analysis
11 Porters Five Forces Analysis
11.1 Overview
11.2 Bargaining Power of Buyers
11.3 Bargaining Power of Suppliers
11.4 Degree of Competition
11.5 Threat of New Entrants
11.6 Threat of Substitutes
12 Price Analysis
13 Competitive Landscape
13.1 Market Structure
13.2 Key Players
13.3 Profiles of Key Players
13.3.1 Bharti Airtel Limited
13.3.1.1 Company Overview
13.3.1.2 Product Portfolio
13.3.1.3 Financials
13.3.1.4 SWOT Analysis
13.3.2 DISH Network Corporation
13.3.2.1 Company Overview
13.3.2.2 Product Portfolio
13.3.2.3 Financials
13.3.2.4 SWOT Analysis
13.3.3 HUMAX Co. Ltd.
13.3.3.1 Company Overview
13.3.3.2 Product Portfolio
13.3.3.3 Financials
13.3.4 Infomir Group
13.3.4.1 Company Overview
13.3.4.2 Product Portfolio
13.3.5 Roku Inc.
13.3.5.1 Company Overview
13.3.5.2 Product Portfolio
13.3.5.3 Financials
13.3.6 Sagemcom Broadband SAS
13.3.6.1 Company Overview
13.3.6.2 Product Portfolio
13.3.7 Tata Play Limited
13.3.7.1 Company Overview
13.3.7.2 Product Portfolio
13.3.8 ZTE Corporation
13.3.8.1 Company Overview
13.3.8.2 Product Portfolio
13.3.8.3 Financials
Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.