세계의 헬스케어용 가상현실 시장 : 구성요소별, 기술별, 제품별, 용도별, 최종사용자별, 지역별(2024-2032년)
Virtual Reality in Healthcare Market Report by Component, Technology, Product, Application, End User, and Region 2024-2032
상품코드 : 1467599
리서치사 : IMARC
발행일 : 2024년 04월
페이지 정보 : 영문 137 Pages
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한글목차

세계 헬스케어용 가상현실(VR) 시장 규모는 2023년 8억 5,080만 달러에 달하고, 2024년부터 2032년까지 연평균 25.75% 성장하여 2032년에는 70억 8,230만 달러에 달할 것으로 전망됩니다.

헬스케어에서 가상현실(VR)은 의사와 외과의사가 자기공명영상(MRI)과 같은 다른 방법과 결합하여 진단을 내릴 수 있도록 하는 진단 도구로 사용되고 있습니다. 이 접근 방식은 시뮬레이션과 전문 지식 훈련을 통해 최소 침습적 수술의 사용과 침습적 시술의 필요성을 제거할 수 있습니다. 가상현실 헤드셋을 활용하면 환자가 정신건강 문제나 우울증에 실시간으로 대처할 수 있어 보다 안전하고 편안하게 대처할 수 있습니다. 또한, 웨어러블 가젯과 가상현실을 결합하면 환자와 의사가 어디서든 소통하면서 실시간으로 의료 진행 상황을 평가할 수 있습니다. 이 기술은 주로 로봇 수술과 원격 원격 수술에 사용됩니다. 이와는 별도로 의료 분야의 가상현실은 공포증, 자폐증, 우울증, 중독의 계획, 진단 및 치료에 널리 사용되고 있습니다.

헬스케어용 가상현실(VR) 시장 동향:

헬스케어 산업에서 커넥티드 디바이스의 채택이 확대되고 있는 것이 시장을 주도하고 있습니다. 이는 통증 관리, 사회인지 훈련, 손상 평가 및 재활 등 복잡한 의료 절차에 가상현실(VR) 및 증강현실(AR)을 도입하는 경향이 증가하고 있기 때문입니다. 여기에 신뢰할 수 있는 의료용 하드웨어와 소프트웨어의 지속적인 발전이 시장 성장의 원동력이 되고 있습니다. 또한, 링, 핏밴드, 피트니스 트래커, 고글, 헤드셋 등 스마트 웨어러블 VR 기기의 도입은 시장 전망을 더욱 밝게 하고 있습니다. 이 외에도 대중, 특히 노인 인구의 건강 장애가 증가하고 있는 것도 시장에 기여하고 있습니다. 이 외에도 모바일 애플리케이션 및 원격의료 분야의 지속적인 시장 개척, 의료비 증가, 광범위한 연구 개발 활동 등이 시장을 촉진하는 요인으로 꼽힙니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

제5장 헬스케어용 가상현실(VR) 세계 시장

제6장 시장 내역 : 컴포넌트별

제7장 시장 내역 : 기술별

제8장 시장 내역 : 제품별

제9장 시장 내역 : 용도별

제10장 시장 내역 : 최종사용자별

제11장 시장 내역 : 지역별

제12장 SWOT 분석

제13장 밸류체인 분석

제14장 Porter's Five Forces 분석

제15장 가격 분석

제16장 경쟁 상황

ksm
영문 목차

영문목차

The global virtual reality (VR) in healthcare market size reached US$ 850.8 Million in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 7,082.3 Million by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 25.75% during 2024-2032.

In healthcare, virtual reality (VR) is used as a diagnostic tool that allows doctors and surgeons to reach a diagnosis in conjunction with other methods, such as magnetic resonance imaging (MRI). This approach involves simulation, expertise training, enabling the use of minimally invasive surgery and eliminating the need for invasive procedures. The utilization of virtual reality headsets assists patients in dealing with mental health issues and depression in real time, making them feel safer and more comfortable. Additionally, a combination of wearable gadgets and virtual reality allows patients and doctors to communicate from anywhere while evaluating medical progress in real-time. This technology is mostly used for robotic surgeries and remote telesurgeries. Apart from this, virtual reality in healthcare is widely used to plan, diagnose, and treat phobia, autism, depression, and addiction.

Virtual Reality (VR) in Healthcare Market Trends:

The market is majorly driven by the escalating adoption of connected devices in the healthcare industry. This can be attributed to the growing incorporation of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) with intricate medical procedures, including pain management, social cognition training, and damage evaluation and rehabilitation. In addition to this, continual advancements in dependable medical hardware and software development are providing an impetus to the market growth. Moreover, the introduction of smart wearable VR devices, such as rings, fit bands, fitness trackers, goggles, and headsets, is further creating a positive outlook for the market. Apart from this, the growing incidences of health disorders among the masses, particularly the geriatric population, is also contributing to the market. Some of the other factors providing a boost to the market include continuous developments in mobile applications and telemedicine, expanding medical expenditure and extensive research and development (R&D) activities.

Key Market Segmentation:

IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global virtual reality (VR) in healthcare market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on component, technology, product, application and end user.

Breakup by Component:

Hardware

Software and Services

Breakup by Technology:

Head-Mounted

Gesture-Tracking

Projector and Display Walls

Breakup by Product:

VR Semiconductor Components

VR Devices

VR Sensors

Others

Breakup by Application:

Pain Management

Medical Training and Education

Surgery

Patient Care Management

Rehabilitation and Therapy Procedures

Others

Breakup by End User:

Hospitals and Clinics

Research Laboratories

Others

Breakup by Region:

North America

United States

Canada

Asia-Pacific

China

Japan

India

South Korea

Australia

Indonesia

Others

Europe

Germany

France

United Kingdom

Italy

Spain

Russia

Others

Latin America

Brazil

Mexico

Others

Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AppliedVR Inc., EchoPixel Inc., EON Reality, Firsthand Technology Inc., ImmersiveTouch Inc., Koninklijke Philips N.V., Microsoft Corporation, Siemens Healthineers AG (Siemens AG), Surgical Science Sweden AB, SyncThink Inc., Virtually Better Inc. and XRHealth.

Key Questions Answered in This Report

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

5 Global Virtual Reality (VR) in Healthcare Market

6 Market Breakup by Component

7 Market Breakup by Technology

8 Market Breakup by Product

9 Market Breakup by Application

10 Market Breakup by End User

11 Market Breakup by Region

12 SWOT Analysis

13 Value Chain Analysis

14 Porters Five Forces Analysis

15 Price Analysis

16 Competitive Landscape

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