이 IDC Market Perspective에서는 10월 14일-16일 개최된 Salesforce의 'Dreamforce 2025' 컨퍼런스의 개요를 공유합니다. Dreamforce 2025는 Salesforce에게 중요한 전환점이 되며, 에이전트 기술이 초래하는 현실의 기회와 과제에 대응하기 위해 제공 제품 포트폴리오와 전문 서비스 사업 양측을 변혁했습니다. IDC의 월드와이드 고객 경험 서비스 & 전략 담당 시니어 리서치 디렉터, Douglas Hayward는 다음과 같이 말했습니다. "에이전트 기술이 기업 전반으로 확대됨에 따라, 이 기술이 강점뿐만 아니라 한계도 지니고 있으며 신중하게 관리 및 통제되어야 하며, 가까운 미래에는 기존의 결정론적 기업 소프트웨어와 공존해야 한다는 점이 분명해지고 있습니다. Dreamforce에서 Salesforce는 에이전트 기술의 도전과 기회를 모두 이해하고 있으며, 고객을 주요 비즈니스 변혁 과정으로 이끌 신뢰할 수 있는 전략을 보유하고 있음을 보여주었습니다. 이는 Salesforce와 컨설팅 파트너 양측의 지원이 필요한 변혁입니다."
This IDC Market Perspective shares an overview of Salesforce's Dreamforce 2025 conference held October 14-16. Dreamforce 2025 was a significant turning point for Salesforce, which has transformed both its offering portfolio and its professional services operation to meet the real-world opportunities and challenges of agentic technology. "As agentic technology scales up across the enterprise, it is becoming clear that it has limitations as well as strengths, that it must be governed and controlled carefully, and that it must coexist with traditional deterministic enterprise software for the foreseeable future," said Douglas Hayward, senior research director, Worldwide Customer Experience Services and Strategies, IDC. "At Dreamforce, Salesforce showed that it understands both the challenges and the opportunities of agentic technology, and that it has a credible strategy for taking customers through what will be a major business transformation. That's a transformation in which they will need help from both Salesforce and its consulting partners."