Building Outcome-Based Pricing Models for Financial Applications: Strategies and Best Practices
상품코드:1844756
리서치사:IDC
발행일:2025년 10월
페이지 정보:영문 14 Pages
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
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이 IDC Market Perspective에서는 금융 소프트웨어에서 아웃컴 기반 가격 설정 모델에 대해 검증하고, 마이크로 KPI를 통한 고객 성공과 벤더의 보수 정합성을 강조하고 있습니다. 본서에서는 효율성과 고객 로열티를 높이기 위한 지표 선택, 기술 통합, 유연한 가격결정의 전략에 대해 설명하고 있습니다. "적합한 경우, 소프트웨어 기능 판매에서 측정 가능한 재무 성과 제공으로 전환하십시오. 성과 기반 가격 책정은 공급업체의 성공과 고객 가치를 연계하여 금융 소프트웨어 산업의 파트너십을 혁신합니다."라고 IDC, 금융 애플리케이션 조사 디렉터, Kevin Permenter는 말했습니다.
이그제큐티브 스냅숏
새로운 시장의 발전과 동향
금융 소프트웨어에서 가치 주도형 가격결정에 대한 전략적 시프트
고객 마이크로 KPI의 힘 : 성공의 주요 지표의 정의와 선택
테크놀러지의 기초적 역할 : 효과적인 마이크로 KPI 모니터링을 위한 인프라 구축
고객 마이크로 KPI 달성도에 기반한 아웃컴 기반 가격 설정의 구축 : 다양한 모델의 검토
협업을 통해 다양한 고객 요구에 관련된 마이크로 KPI를 식별한다.
견고한 측정 및 추적 메커니즘 확립(데이터 프라이버시 포함)
명확한 법적 프레임워크에 기반한 성과 중시 계약과 장려책의 설계
가치 전달과 아웃컴 기반 가격 설정의 판매 : 사례 연구와 증언의 활용
결론 : 스케일러블 마이크로 KPI 주도 가격 설정으로 가치에 합치한 미래를 수용
사례 연구 : HighRadius와 성과 중시 미수금 관리 변혁
과제 : 기존 AR의 복잡한 문제 해결
HighRadius 솔루션 : 성과 중시 파트너십
가치 제공 나침반으로서의 마이크로 KPI
구체적인 성과와 측정 가능한 영향
테크놀러지 공급업체에 대한 어드바이스
시작하기 : 아웃컴 기반 가격설정에 대한 실천적 로드맵
내부 평가 : 기반 마련하기
고객 관여 : 공동 탐구
파일럿 프로그램의 설계 : 시험 운영
반복과 학습 : 어프로치 개량
확장성 계획 : 보다 광범위한 도입을 향한 준비
참고 자료
관련 조사
요약
KSA
영문 목차
영문목차
This IDC Market Perspective examines outcome-based pricing models in financial software, emphasizing alignment of vendor compensation with customer success via micro-KPIs. It outlines strategies for metric selection, technology integration, and flexible pricing to enhance efficiency and customer loyalty."Where it makes sense, shift from selling software features to delivering measurable financial outcomes. Outcome-based pricing aligns vendor success with customer value, transforming partnerships in the financial software industry." - Kevin Permenter, research director, Financial Applications, IDC
Executive Snapshot
New Market Developments and Dynamics
The Strategic Shift to Value-Driven Pricing in Financial Software
The Power of Customer Micro-KPIs: Defining and Selecting Key Indicators of Success
The Foundational Role of Technology: Building the Infrastructure for Effective Micro-KPI Monitoring
Structuring Outcome-Based Pricing Around Customer Micro-KPI Achievements: Exploring Different Models
Identifying Relevant Micro-KPIs for Diverse Customer Needs Through Collaboration
Establishing Robust Measurement and Tracking Mechanisms (Including Data Privacy)
Designing Outcome-Driven Contracts and Incentives with Clear Legal Frameworks
Communicating Value and Selling Outcome-Based Pricing: Leveraging Case Studies and Testimonials
Conclusion: Embracing a Value-Aligned Future with Scalable Micro-KPI-Driven Pricing
Case Study: HighRadius and Outcome-Driven Accounts Receivable Transformation
The Challenge: Navigating the Murky Waters of Traditional AR
The HighRadius Solution: An Outcome-Driven Partnership
Micro-KPIs as the Compass for Value Delivery
Tangible Outcomes and Measurable Impact
Advice for the Technology Supplier
Getting Started: A Practical Road Map to Outcome-Based Pricing
Internal Assessment: Laying the Groundwork
Customer Engagement: Collaborative Exploration
Pilot Program Design: Testing the Waters
Iterate and Learn: Refining the Approach
Scalability Planning: Preparing for Wider Adoption