이 IDC Market Perspective는 2024년 12월 IDC가 분기별로 개최하는 파트너 자문위원회(Partner Advisory Board)에 참석한 파트너들의 논의를 정리한 것입니다. 논의에서 유럽, 중동, 아프리카의 다양한 벤더를 대표하는 파트너들은 2025년 비즈니스 의사결정을 촉진할 고객 동향과 구매 행동, 시장 역학에 대한 인사이트를 공유했습니다. "고객 우선의 접근 방식을 유지하고 변화하는 고객 요구사항에 대응할 수 있는 파트너가 벤더 생태계에 가장 큰 가치를 창출할 수 있습니다. 파트너가 제공하는 가치에 대한 보상을 제공할 수 있는 벤더는 생태계 내에서 더 큰 약속을 구축할 수 있습니다."라고 IDC Europe의 리서치 매니저인 Josh Budd는 말했습니다.
This IDC Market Perspective summarizes discussions among partners who joined IDC's quarterly Partner Advisory Board in December 2024. During the discussions, partners from EMEA representing a variety of vendors shared insights into customer trends and buying behaviors, as well as the market dynamics that will drive their business decisions in 2025."Partners continue to adapt to changing customer buying behavior and the shifting priorities of their core vendor partners. Partners that maintain a customer-first approach and can meet changing customer requirements will bring the greatest value to vendor ecosystems. Vendors that can reward partners for the value they bring can build greater commitment within the ecosystem," said Josh Budd, research manager, IDC Europe.