이 보고서는 전 세계 위치/지리 공간 데이터 관리 및 분석 소프트웨어 시장 규모를 분석하고 배포 유형 및 지역별로 2028년까지 5년간의 예측을 제공합니다. 이 보고서는 시장 성장과 새로운 트렌드에 대한 해설을 제공하고 기술 공급업체에게 실행 가능한 조언을 제공하며, 위치 및 지리공간 분석의 증가 추세에는 전통적인 GIS 공급업체뿐만 아니라 광범위한 소프트웨어 공급업체의 제품도 포함됩니다. IDC의 위치 및 지리공간 인텔리전스 연구 책임자인 Lynne Schneider는 "2024년 시장 동향에 따르면 사용자 페르소나의 범위를 발전시키고 위치 및 지리공간 분석에 인공지능(AI), 특히 생성형 AI(GenAI)를 통합하는 것이 공급업체가 차별화하고 더 많은 고객에게 명확한 투자 수익(ROI)을 입증하는 데 중요할 것"이라고 설명합니다.
This IDC study provides a sizing of the worldwide location and geospatial data management and analytics software market and a five-year forecast through 2028 by deployment type and geographical region. It provides commentary on market growth and the emerging trends and provides actionable advice for technology suppliers.The rising tide of location and geospatial analytics includes not just traditional GIS vendors but offerings from a wide spectrum of software vendors more generally. "In 2024, market trends indicate that evolving the range of user personas and incorporating artificial intelligence (AI), especially generative AI (GenAI), in location and geospatial analytics will be crucial for vendors to differentiate themselves and demonstrate clear return on investment (ROI) to a broader audience," according to Lynne Schneider, research director, Location and Geospatial Intelligence at IDC.