특히 아시아태평양에서 업무 자동화용 디지털 비서의 중요성에 대해 논의하고 있습니다. AI를 탑재한 이 툴이 비즈니스 목표에 따르면서 얼마나 효율성, 고객 경험, 의사결정을 강화하는지를 강조하고 있습니다. 또한 디지털 비서의 도입 성공 사례를 소개하고, 조달 프로세스에서 주요 이해관계자의 역할을 설명하고, 조직이 디지털 비서를 활용하기 위한 스텝바이스텝 가이드를 제공하고 있습니다. IDC의 아시아태평양의 지능형 자동화 담당 리서치 디렉터, Lily Phan 박사는 말합니다. "디지털 비서는 일시적인 트렌드가 아니라 조직의 운영 및 고객과의 소통 방식을 혁신할 수 있는 혁신적인 기술입니다. 또한 제너레이티브 AI의 잠재력은 디지털 비서를 엄청나게 개선하여 사용자 경험과 의사 결정 프로세스를 크게 향상시킬 수 있는 보다 직관적이고 맥락을 인식하며 인간과 유사한 인터페이스로 전환할 수 있는 잠재력을 가지고 있습니다."
The research content discusses the importance of digital assistants in business automation, particularly in the Asia/Pacific region. It highlights how these AI-powered tools enhance efficiency, customer experience, and decision-making while aligning with business objectives. The content also provides case studies of successful implementation of digital assistant, outlines the roles of key stakeholders in the procurement process, and offers a step-by-step guide for organizations to leverage digital assistants. It concludes with advice for technology buyers on successful adoption and implementation."Digital assistants are not just a fleeting trend; they represent a transformative technology that can revolutionize the way organizations operate and engage with their customers," says Dr. Lily Phan, research director, Intelligent Automation, IDC Asia/Pacific. "The promise of generative AI holds the potential to immensely improve digital assistants, transforming them into more intuitive, context-aware, and human-like interfaces that can significantly enhance user experiences and decision-making processes."