피트니스 앱 시장 : 규모, 점유율, 동향 분석, 유형별, 플랫폼별, 디바이스별, 지역별, 부문 예측(2025-2033년)
Fitness App Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Exercise & Weight Loss, Diet & Nutrition, Activity Tracking), By Platform (Android, iOS, Others), By Devices (Smartphones, Tablets), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2033
상품코드 : 1869817
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2025년 10월
페이지 정보 : 영문 100 Pages
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피트니스 앱 시장 규모와 동향 :

세계 피트니스 앱 시장 규모는 2024년 105억 9,000만 달러로 평가되었고, 2033년까지 335억 8,000만 달러에 이를 것으로 예측됩니다.

2025년부터 2033년까지는 CAGR 13.59%로 성장할 전망입니다. 이 성장은 건강 의식 증가, 기술 진보, COVID-19 팬데믹의 영향, 가처분 소득 증가 및 의료비 상승과 같은 바람직한 경제적 요인으로 인한 것입니다.

Business of Apps 보고서에 따르면 2023년에는 피트니스 앱이 8억 5,800만 번 다운로드되었습니다. 이 시장에는 달리기, 자전거 타기, 요가 및 일반 피트니스 추적 활동에 중점을 둔 다양한 인기 앱이 포함됩니다. 이러한 앱의 편의성과 개인화된 특성은 모든 연령대의 사용자에게 뒷받침됩니다.

스마트폰은 단순한 통신 툴에서 건강·피트니스 추적의 필수 디바이스로 진화했습니다. Fitbit, MyFitnessPal, Garmin Connect, Fooducate, Noom, Google Fit 등의 앱을 통해 사용자는 신체 활동, 영양 섭취, 종합적인 건강 상태를 관리할 수 있습니다. 스마트 워치 등의 웨어러블 기기와의 연계는 심박수, 소비 칼로리, 수면 패턴 등 실시간 데이터를 제공합니다. 2023년 미국 국립위생연구소(NIH) 보고서에 따르면 미국인의 약 3명 중 1명이 건강 모니터링에 웨어러블 기기를 이용하고 있습니다.

또한 디지털 헬스 솔루션, 웨어러블 기술, 개인화된 피트니스 경험의 등장이 피트니스 앱에 대한 수요 증가를 뒷받침하고 있습니다. 1,400만점 이상의 식품 데이터베이스로 사용자의 영양 섭취와 운동 습관을 추적하는 MyFitnessPal과 소셜 기능으로 알려진 Strava와 같은 주요 앱이 최전선에 서 있습니다. AI 탑재 러닝 앱 'Runna'는 세계적인 주목을 받고, 180개국 이상의 유저에게 서비스를 제공해, 909만 달러(800만 유로)의 벤처 캐피탈을 조달했습니다.

AI는 앱의 상황에 혁명을 가져오고 Runna와 PUSH 같은 플랫폼은 개인화된 교육 계획과 실시간 피드백을 제공합니다. 시장이 성장함에 따라 성공을 목표로 하는 기업은 AI를 통한 개인화, 원활한 웨어러블 장비와의 연계, 사용자 친화적인 인터페이스를 선호하며, 현재의 동향과 사용자의 기대에 부합해야 합니다.

AI와 웨어러블 기술의 진보에 의해 촉진된 개인화된 웰빙 체험에 대한 수요는 개인 피트니스에 대한 노력을 재구성했습니다. 이러한 앱은 현재 실시간 데이터 추적을 제공하여 사용자가 피트니스 목표를 달성하고 지구력, 근력 또는 전반적인 건강 상태를 향상시킬 수 있습니다. 아래 표는 2025년 주요 피트니스 앱의 일부를 강조하고 피트니스틱 분야에서 최고 플랫폼의 종합적인 개요를 얻기 위한 주요 기능과 관련 통계를 제공합니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 피트니스 앱 시장의 변수, 동향, 범위

제4장 피트니스 앱 시장 부문 분석, 유형별, 2021년-2033년

제5장 피트니스 앱 시장 부문 분석 : 플랫폼별, 2021년-2033년

제6장 피트니스 앱 시장 부문 분석 : 디바이스별, 2021년-2033년

제7장 피트니스 앱 시장 부문 분석 : 지역별, 2021년-2033년

제8장 경쟁 구도

SHW
영문 목차

영문목차

Fitness App Market Size & Trends:

The global fitness app market size was estimated at USD 10.59 billion in 2024 and is projected to reach USD 33.58 billion by 2033, growing at a CAGR of 13.59% from 2025 to 2033. This growth is driven by increasing health awareness, technological advancements, the impact of the COVID-19 pandemic, and favorable economic factors such as rising disposable income and healthcare costs.

According to a report by Business of Apps, fitness apps were downloaded 858 million times in 2023. The market includes a wide range of popular fitness apps focusing on running, cycling, yoga, and general fitness tracking activities. These apps' convenience and personalized nature make them popular among users of all ages.

Smartphones have evolved from communication tools to essential health and fitness tracking devices. Users can monitor physical activity, nutrition, and overall wellness with apps like Fitbit, MyFitnessPal, Garmin Connect, Fooducate, Noom, and Google Fit. Integration with wearables such as smartwatches provides real-time data on heart rate, calories burned, and sleep patterns. A 2023 NIH report states that nearly one in three Americans uses wearables for health monitoring.

Furthermore, the rise of digital health solutions, wearable technology, and personalized fitness experiences fuels the growing demand for fitness apps. Leading apps such as MyFitnessPal, with its extensive food database of over 14 million foods to track users' nutrition and exercise routines, and Strava, known for its social features, are at the forefront. Runna, an AI-powered running app, has gained global traction, serving users in over 180 countries and raising USD 9.09 (Euro 8) million in venture capital.

AI is revolutionizing the app landscape, with platforms such as Runna and PUSH offering personalized training plans and real-time feedback. As the market grows, businesses looking to succeed must prioritize AI-driven personalization, seamless wearable integration, and user-friendly interfaces to align with current trends and user expectations.

The demand for personalized wellness experiences, fueled by advancements in AI and wearable technology, has reshaped how individuals approach fitness. These apps now offer real-time data tracking, making it easier for users to achieve their fitness goals and improve endurance, strength, or overall health. The table below highlights some of the leading fitness apps of 2025, providing key features and relevant statistics for a comprehensive overview of the top platforms in the fitness tech space.

Global Fitness Apps Market Report Segmentation

This report forecasts revenue growth at country levels and provides an analysis of the latest industry trends and opportunities in each of the sub-segments from 2021 to 2033. For this study, Grand View Research has segmented the global fitness app market report based on type, platform, devices, and region:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Fitness App Market Variables, Trends & Scope

Chapter 4. Fitness App Market Segment Analysis, By Type, 2021 - 2033 (USD Million)

Chapter 5. Fitness App Market Segment Analysis, By Platform, 2021 - 2033 (USD Million)

Chapter 6. Fitness App Market Segment Analysis, By Device, 2021 - 2033 (USD Million)

Chapter 7. Fitness App Market Segment Analysis, By Region, 2021 - 2033 (USD Million)

Chapter 8. Competitive Landscape

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