스포츠 및 피트니스 앱 시장 : 플랫폼 유형별, 디바이스별, 용도별, 지역별
Sports And Fitness Apps Market, By Platform Type, By Device, By Application, By Geography
상품코드 : 1673870
리서치사 : Coherent Market Insights
발행일 : 2025년 02월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

세계의 스포츠·피트니스 앱 시장은 2025년에 103억 2,000만 달러로 추정되며, 2032년에는 264억 8,000만 달러에 달할 것으로 예측되며, 2025-2032년 연간 평균 성장률(CAGR)은 14.4%로 성장할 것으로 예측됩니다.

보고 범위 보고서 상세 내용
기준연도 2024년 2025년 시장 규모 103억 2,000만 달러
실적 데이터 2020-2024년 예측 기간 2025-2032년
예측 기간 : 2025-2032년 CAGR 14.40% 2032년 금액 예측 264억 8,000만 달러
도표. 스포츠·피트니스 앱 시장 점유율(%)(2025년 지역별)
Sports And Fitness Apps Market-IMG1

세계 스포츠 및 피트니스 앱 시장은 지난 10년간 건강에 대한 인식이 높아지고 전 세계 인구의 피트니스에 대한 관심이 증가함에 따라 큰 성장을 이루었습니다. 앱을 통해 소비자들은 모바일 기기에서 편리하게 주요 건강 지표를 추적하고, 맞춤형 운동 루틴을 따르고, 칼로리 섭취량을 모니터링하고, 피트니스 목표를 설정하는 등 다양한 활동을 할 수 있습니다. 전용 앱을 통해 제공되는 다른 스포츠 및 활동에는 달리기, 자전거 타기, 요가, 하이킹, 수영 등이 있습니다. 젊은 인구 증가, 소득 증가, 첨단 기술의 이용은 선진국뿐만 아니라 개발도상국에서도 스포츠 및 피트니스 앱에 대한 수요를 촉진하는 주요 요인 중 일부입니다.

시장 역학

세계 스포츠·피트니스 앱 시장의 주요 촉진요인으로는 사람들의 건강 및 피트니스에 대한 인식 증가, 생활습관병 유병률 증가, 웨어러블 기기 및 스마트폰의 채택 증가 등이 있습니다. 또한 앱을 통해 개인의 요구사항에 맞는 다양한 맞춤형 운동 및 식단 계획 프로그램을 이용할 수 있게된 것도 수요를 증가시키고 있습니다. 그러나 이러한 플랫폼에서 공유되는 민감한 개인 정보 및 건강 지표에 대한 프라이버시 및 데이터 보안에 대한 우려는 시장 성장을 저해할 수 있습니다. 또한 기술적 문제 및 특정 기기와의 호환성 문제도 문제점으로 지적되고 있습니다. 반면, AR/VR 및 인공지능과 같은 첨단 기술을 앱에 통합함으로써 향후 수년간 새로운 비즈니스 기회가 창출될 것으로 예상됩니다.

본 조사의 주요 특징

목차

제1장 조사의 목적과 전제조건

제2장 시장 전망

제3장 시장 역학, 규제, 동향 분석

제4장 세계의 스포츠·피트니스 앱 시장, 플랫폼 유형별, 2020-2032년

제5장 세계의 스포츠·피트니스 앱 시장, 디바이스별, 2020-2032년

제6장 세계의 스포츠·피트니스 앱 시장, 용도별, 2020-2032년

제7장 세계의 스포츠·피트니스 앱 시장, 지역별, 2020-2032년

제8장 경쟁 구도

제9장 애널리스트의 권장사항

제10장 조사 방법

KSA
영문 목차

영문목차

Global Sports And Fitness Apps Market is estimated to be valued at USD 10.32 Bn in 2025 and is expected to reach USD 26.48 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 14.4% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 10.32 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 14.40% 2032 Value Projection: USD 26.48 Bn
Figure. Sports And Fitness Apps Market Share (%), By Region 2025
Sports And Fitness Apps Market - IMG1

The global sports and fitness apps market has witnessed significant growth in the past decade owing to rising health awareness and increasing focus on physical fitness among the population worldwide. Apps enable consumers to track vital health metrics, follow customized workout routines, monitor calorie intake, and set fitness goals conveniently on their mobile devices. Various sports and activities that are catered through dedicated apps include running, cycling, yoga, hiking, swimming, and others. Growing youth population, rising incomes, and use of advanced technologies are some of the key factors propelling the demand for sports and fitness apps across developed as well as developing nations.

Market Dynamics:

The key drivers fueling the global sports and fitness apps market include growing health and fitness consciousness among people, increasing prevalence of lifestyle diseases, and rising adoption of wearable devices and smartphones. Additionally, the availability of various customized workout and meal planning programs tailored as per individual requirements through apps is augmenting their demand. However, privacy and data security concerns regarding sensitive personal information and health metrics shared on these platforms could hinder the market growth. Moreover, technical issues and compatibility problems with certain devices pose challenges. On the flip side, integration of advanced technologies such as AR/VR and artificial intelligence into apps is expected to create new opportunities in the coming years.

Key Features of the Study:

Detailed Segmentation:

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

2. Market Purview

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

4. Global Sports And Fitness Apps Market, By Platform Type, 2020-2032, (US$ Bn)

5. Global Sports And Fitness Apps Market, By Device, 2020-2032, (US$ Bn)

6. Global Sports And Fitness Apps Market, By Application, 2020-2032, (US$ Bn)

7. Global Sports And Fitness Apps Market, By Region, 2020-2032, (US$ Bn)

8. Competitive Landscape

9. Analyst Recommendations

10. Research Methodology

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