헬스케어 애널리틱스 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 종류별, 구성요소별, 제공 방식별, 용도별, 최종 용도별, 지역별, 부문별 예측(2025-2033년)
Healthcare Analytics Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Descriptive Analysis, Predictive Analysis), By Component (Software, Hardware), By Delivery Mode, By Application, By End Use, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2033
상품코드 : 1842180
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2025년 09월
페이지 정보 : 영문 190 Pages
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헬스케어 애널리틱스 : 시장 개요

세계의 헬스케어 애널리틱스 시장 규모는 2024년에 529억 8,000만 달러로 평가되었으며, 2033년에는 1,987억 9,000만 달러에 달하고, 2025년부터 2033년까지 CAGR은 14.85%로 성장할 것으로 예측됩니다.

이러한 성장의 배경에는 불충분한 환자 치료, 치료비 상승, 낮은 환자 유지율 및 참여도 등의 문제가 증가하고 있습니다.

또한, 마케팅 분석 해석의 복잡성은 사용 가능한 데이터의 엄청난 속도, 양, 다양성 및 의심스러운 신뢰성으로 인해 의사결정을 더욱 복잡하게 만들어 시장에서 헬스케어 애널리틱스의 역할을 크게 향상시키고 있습니다. Infosys Limited가 2022년 12월에 발표한 기사에 따르면, 의료 분야는 현재 전 세계 총 데이터 양의 30%에 가까운 비중을 차지하고 있으며, 이 수치는 2025년까지 36%라는 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.

기술의 급속한 발전과 의료업계의 IT 개발 및 디지털화에 대한 대규모 투자는 헬스케어 애널리틱스 산업의 놀라운 성장의 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 2021년 1월, Optum, Inc.는 기술을 활용한 헬스케어 플랫폼을 추진하기 위해 Change Healthcare와 파트너십을 맺었습니다. 양사는 데이터 분석 솔루션, 소프트웨어, 기술적으로 진보된 의료 플랫폼을 소비자에게 제공합니다. 현재 전 세계 의료기관에 도입된 분석 플랫폼은 환자 관리 및 유지에 도움이 되고, 더 나은 치료를 제공할 수 있습니다. 의료 분석 플랫폼의 도입은 직원의 생산성을 향상시킬 뿐만 아니라 전반적인 환자 관리를 개선하고 간병인의 부담을 최소화할 수 있습니다.

의료 산업에서는 정부의 노력과 막대한 자금도 혁신의 원동력이 되고 있습니다. 의료기관의 이러한 분석 플랫폼 도입이 증가하고 있는 것은 이러한 요인들 때문이라고 할 수 있습니다. 분석 플랫폼은 병원 및 기타 시설에서 수행된 다양한 연구의 임상 데이터 관리 및 해석, 과거 데이터 연구 및 경향성 확립을 위한 분석, 최적의 결과를 얻기 위한 방법 및 도구, 기술 개발에 사용되고 있습니다.

정책 입안자들도 이러한 분석 플랫폼을 도입하여 의료 시설과 환자 치료 제공에 대한 더 나은 결정과 정책을 수립하기 위한 통계와 모델을 연구하고 있습니다. 미국 정부는 이러한 방향으로 이니셔티브를 취하고 있습니다. HealthData.gov 포털에는 지역 의료 성과, 임상 데이터, 개발자를 위한 의학 및 과학 지식 등 여러 연방 데이터베이스의 정보가 있으며, 애플리케이션 프로그래밍 인터페이스를 통해 접근할 수 있습니다.

헬스케어 마케팅 분석은 디지털 헬스 플랫폼의 채택 증가, 개인화된 환자 참여에 대한 수요 증가, 마케팅 전략에서 데이터 기반 의사결정으로의 전환에 힘입어 강력한 성장세를 보이고 있습니다. AI와 예측 분석의 통합, 소셜 미디어와 옴니채널 캠페인의 사용 확대, 투명성 높은 커뮤니케이션을 강조하는 규제 등의 요인으로 인해 채택이 더욱 가속화되고 있습니다. IQVIA, Oracle, SAS Institute, Adobe, Veeva Systems 등 주요 헬스케어 마케팅 분석 기업들은 첨단 분석 플랫폼, 실제 증거의 통합, 클라우드 기반 솔루션에 중점을 두고 의료 제공자, 지불자, 생명과학 기업들이 아웃리치를 최적화하고, ROI를 측정하며, 환자 중심의 마케팅 성과를 개선할 수 있도록 돕고 있습니다.

목차

제1장 분석 방법·범위

제2장 주요 요약

제3장 시장 변수, 동향, 범위

제4장 헬스케어 애널리틱스 시장 : 종류별 추정·동향 분석

제5장 헬스케어 애널리틱스 시장 : 구성요소별 추정·동향 분석

제6장 헬스케어 애널리틱스 시장 : 제공 방식별 추정·동향 분석

제7장 헬스케어 애널리틱스 시장 : 용도별 추정·동향 분석

제8장 헬스케어 애널리틱스 시장 : 최종 용도별 추정·동향 분석

제9장 헬스케어 애널리틱스 시장 : 지역별 추정·동향 분석

제10장 경쟁 구도

KSM
영문 목차

영문목차

Healthcare Analytics Market Summary

The global healthcare analytics market size was estimated at USD 52.98 billion in 2024 and is projected to reach USD 198.79 billion by 2033, growing at a CAGR of 14.85% from 2025 to 2033. This growth is attributed to the increasing challenges, such as inadequate patient care, rising treatment costs, and low levels of patient retention and engagement.

In addition, the complexity of interpreting marketing analytics is driven by the sheer speed, volume, variety, and questionable authenticity of available data, which further complicates decision-making, significantly drives the role of healthcare analytics in the market. According to an article published by Infosys Limited in December 2022, the healthcare sector currently contributes nearly 30% of the world's total data volume, and this figure is projected to grow at a strong CAGR of 36% through 2025.

A rapid rate of technological advancements and massive investments by the healthcare industry into IT development and digitization have been key factors for the monumental growth of the healthcare analytics industry. In January 2021, Optum, Inc. collaborated with Change Healthcare to advance the technology-enabled healthcare platform. Both companies provide their consumers with data analytics solutions, software, and a technology-advanced healthcare platform. Analytical platforms that are currently being deployed by healthcare institutions across the globe help in patient management and retention, due to which better care can be delivered. Deployment of healthcare analytical platforms not only increases the productivity of staff, but overall patient management has been improved and the burden on caregivers has been minimized.

Government initiatives and a massive flux of money in the healthcare industry also drive innovation. They are responsible for the increasing adoption of such analytical platforms by healthcare establishments. Analytical platforms are used by hospitals and other establishments for managing and interpreting clinical data from various studies conducted, studying historical data and analyzing it to establish trends, and developing methods, tools, and technologies to get optimal results.

Policymakers are also deploying these analytics platforms to study statistics and models for making better decisions and policies regarding healthcare establishments and delivering care to patients. The U.S. government has been taking initiatives in this direction; the HealthData.gov portal has information from several federal databases on topics such as community health performance, clinical data, and medical and scientific knowledge for developers, which is accessible via an application programming interface.

The healthcare marketing analytics is witnessing strong growth driven by the rising adoption of digital health platforms, increasing demand for personalized patient engagement, and the shift toward data-driven decision-making in marketing strategies. Factors such as the integration of AI and predictive analytics, growing use of social media and omnichannel campaigns, and regulatory emphasis on transparent communication are further accelerating adoption. Key healthcare marketing analytics companies include IQVIA, Oracle, SAS Institute, Adobe, and Veeva Systems, focusing on advanced analytics platforms, real-world evidence integration, and cloud-based solutions to help healthcare providers, payers, and life sciences companies optimize outreach, measure ROI, and improve patient-centric marketing outcomes.

Global Healthcare Analytics Market Report Segmentation

This report forecasts revenue growth at global, regional, and country levels and provides an analysis of the latest industry trends in each of the sub-segments from 2021 to 2033. For this study, Grand View Research has segmented the global healthcare analyticsmarket report based on type, component, delivery mode, application, end use, and region.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Market Variables, Trends, & Scope

Chapter 4. Healthcare Analytics Market: Type Estimates & Trend Analysis

Chapter 5. Healthcare Analytics Market: Component Estimates & Trend Analysis

Chapter 6. Healthcare Analytics Market: Delivery Mode Estimates & Trend Analysis

Chapter 7. Healthcare Analytics Market: Application Estimates & Trend Analysis

Chapter 8. Healthcare Analytics Market: End Use Estimates & Trend Analysis

Chapter 9. Healthcare Analytics Market: Regional Estimates & Trend Analysis

Chapter 10. Competitive Landscape

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