유아 영양 시장 : 규모, 점유율, 동향 분석, 제품 유형별, 형태별, 유통채널별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)
Infant Nutrition Market Size, Share, & Trends Analysis Report By Product Type (Infant Milk Formula, Baby Food), By Form (Solid, Liquid), By Distribution Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1772264
리서치사:Grand View Research
발행일:2025년 06월
페이지 정보:영문 120 Pages
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유아 영양 시장의 성장과 동향
Grand View Research, Inc.의 최신 조사에 따르면 세계 유아 영양 시장 규모는 2030년까지 6억 1,110만 달러에 이르고, 2025-2030년의 CAGR은 7.7%를 나타낼 전망입니다.
시장 확장의 배경에는 워킹맘 증가, 유아 건강에 대한 지출 증가, 유기농 아기 식품 수요 증가 등의 요인이 있습니다. 2023년 3월 영국 통계청(ONS)의 노동 보고서에 따르면, 2022년 10월부터 12월까지 16세 이상의 여성 취업자 수는 1,566만명으로 전년에 비해 10만 8,000명 증가했습니다.
COVID-19 팬데믹은 유아 영양 산업에 큰 영향을 주었고, 봉쇄 조치가 신생아와 임산부의 생활에 영향을 미쳤습니다. 시장은 매출에 영향을 미치는 혼란에 직면했고, 시장 참여자들은 어린이들이 필수 영양소에 접근할 수 있도록 많은 투자를 했습니다. 건강과 웰니스에 대한 관심 증가는 유아 영양에도 미치고 있으며, 부모는 종합적인 건강, 뇌의 발달, 면역계의 서포트를 촉진하는 제품을 요구하고 있습니다.
일부 국가에서는 엄격한 규제와 낮은 출산율과 같은 어려움에도 불구하고, 시장 성장은 미국 FDA의 승인율 증가와 주요 경쟁사들의 혁신적인 제품 출시와 같은 요인에 의해 주도되고 있습니다. 다논(Danone)은 2022년 7월에 유제품 및 식물 혼합(Dairy and Plants Blend) 분유를 출시하여 플렉시테리언(flexitarian) 옵션을 제공했고, 번지 로더스 크로클란(Bunge Loders Croklaan)은 2021년 1월에 분유용 신규 지질 성분을 선보였습니다.
유아 영양 시장 보고서의 하이라이트
제품 유형별로, 시장은 유아용 조제유, 아기 푸드, 성장기용 조제유 등으로 구분됩니다.
시장은 형태에 근거해 고형과 액체의 부문으로 분류됩니다.
유통채널에서는 하이퍼마켓 및 슈퍼마켓 부문이 매우 중요한 역할을 하고 2024년 유통채널을 지배했습니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 유아 영양 시장의 변수, 동향, 범위
시장 계통의 전망
모 시장 전망
관련/부수 시장 전망
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
유아 영양 시장 분석 툴
산업 분석 - Porter's Five Forces 분석
PESTEL 분석
유아영양시장 : 파이프라인 분석
제4장 유아 영양 시장 : 제품 유형별, 추정 및 예측 분석
제품 유형 부문 대시보드
유아 영양 시장 : 제품 유형 변동 분석
세계의 유아 영양 시장 규모와 동향 분석(제품 유형별, 2018-2030년)
유아용 조제유
이유식
팔로우 온 우유
기타
제5장 유아 영양 시장 : 형태별, 추정 및 예측 분석
형태 부문 대시보드
유아영양시장 : 형태변동 분석
세계의 유아 영양 시장 규모와 동향 분석(형태별, 2018-2030년)
고체
액체
제6장 유아 영양 시장 : 유통 채널별, 추정 및 예측 분석
유통 채널 부문 대시보드
유아영양시장 : 유통채널 변동 분석
세계의 유아 영양 시장 규모와 동향 분석(유통 채널별, 2018-2030년)
하이퍼마켓 및 슈퍼마켓
약국/의약품점
온라인 채널
전문점
기타
제7장 유아 영양 시장 : 지역별, 추정 및 예측 분석
지역별 시장 대시보드
지역별 시장 점유율 분석, 2024년과 2030년
지역별 유아 영양 시장 : 주요 포인트
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
영국
독일
프랑스
이탈리아
스페인
노르웨이
스웨덴
덴마크
아시아태평양
일본
중국
인도
호주
한국
태국
라틴아메리카
브라질
아르헨티나
중동 및 아프리카
남아프리카
사우디아라비아
아랍에미리트(UAE)
쿠웨이트
제8장 경쟁 구도
주요 시장 진출기업에 의한 최근의 동향과 영향 분석
기업/경쟁의 분류
벤더 상황
주요 기업의 히트맵 분석, 2024년
기업 프로파일
Nestle
Arla Foods amba
Nutricia
Abbott
The Hain Celestial Group, Inc, Inc.
Holle baby food AG
China Mengniu Dairy Company Limited
Perrigo Company plc
The Kraft Heinz Company
DANA DAIRY GROUP
SHW
영문 목차
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Infant Nutrition Market Growth & Trends:
The global infant nutrition market size is expected to reach USD 611.1 million by 2030 and is projected to grow at a CAGR of 7.7% from 2025 to 2030, according to a new study by Grand View Research, Inc. The market's expansion is driven by factors such as a rising number of working mothers, increased spending on infant health, and a growing demand for organic baby food. The number of young working mothers has notably increased in recent years, significantly impacting the infant nutrition industry. According to March 2023 Office for National Statistics (ONS) UK labor report, 15.66 million women aged 16 and older were employed from October to December 2022, indicating a rise of 108,000 compared to the previous year. The percentage of women employed fell to 72.3% in February 2020 from a record high of 72.7% in December 2019.
The COVID-19 pandemic has had a significant impact on the infant nutrition industry, with lockdown measures affecting the lives of new and expectant mothers. The global food and beverage sector, including the baby formula market, experienced notable challenges. The market faced disruptions, impacting sales, and market participants invested heavily to ensure children's access to essential nutrients. The growing focus on health and wellness extends to infant nutrition, with parents seeking products promoting overall health, brain development, and immune system support. There are potential opportunities from the expanding middle-class population in emerging nations and the demand for solutions catering to the schedules of working mothers.
Despite challenges, such as stringent regulations and low fertility rates in some countries, market growth is driven by factors like the US FDA's increasing approval rate and major competitors' introduction of innovative products. For instance, Danone introduced the Dairy and Plants Blend baby formula in July 2022, providing flexitarian options, while Bunge Loders Croklaan launched a novel lipid ingredient for baby formula in January 2021.
Infant Nutrition Market Report Highlights:
Based on product type, the market is segmented into infant milk formula, baby food, follow-on milk, and others. The infant milk formula segment held the largest revenue share of 39.3% in 2024, while the baby food segment is anticipated to witness significant growth, driven by the introduction of innovative solutions
Based on form, the market is categorized into solid and liquid segments. The solid form segment dominated in 2024, whereas the liquid form segment is projected to show substantial growth throughout the forecast period
In terms of sales channel, the hypermarkets/supermarkets segment played a pivotal role, dominating the sales channel in 2024. On the other hand, online channels segment is anticipated to exhibit the fastest CAGR, driven by factors like a diverse product range and convenience