세계의 실린더 비활성화 시스템 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 컴포넌트별, 작동 방법별, 연료 유형별, 차종별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)
Cylinder Deactivation System Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Valve Solenoid, Engine Control Unit), By Actuation Method, By Fuel Type, By Vehicle Type, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드 : 1751539
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2025년 05월
페이지 정보 : 영문 120 Pages
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한글목차

실린더 비활성화 시스템 시장 동향

실린더 비활성화 시스템 세계 시장 규모는 2024년 46억 8,000만 달러로 추정되며, 2025-2030년 연평균 6.8%의 성장률을 보일 것으로 예측됩니다. 세계 각국 정부가 연비 기준과 배기가스 규제를 강화함에 따라 자동차 제조업체들은 성능 저하 없이 효율성을 향상시키는 기술을 채택하고 있습니다.

실린더 비활성화기는 실용적인 해결책으로 등장하여 내연기관 엔진이 저부하 주행 시 일부 실린더를 일시적으로 휴지할 수 있도록 했습니다. 이를 통해 특히 도심 주행 시 연료 소비와 배기가스 배출을 줄일 수 있습니다.

기업 평균 연비(CAFE) 목표와 유로 배기가스 규제가 강화됨에 따라, 제조업체들은 적합성 기준을 충족하기 위해 중대형 가솔린 엔진에 실린더 비활성화 시스템을 적용하는 사례가 증가하고 있습니다. 아시아태평양 및 라틴아메리카 등 신흥 지역에서는 가솔린 차량이 계속 우세한 것이 실린더 비활성화 시스템의 채택 확대에 기여하고 있습니다. 가격에 민감한 시장에서는 전기자동차(EV)의 보급이 아직 제한적이지만, 연비가 개선된 기존 차량에 대한 수요가 높으며, OEM은 파워트레인 기술을 현지화하고 있으며, 실린더 비활성화기는 하이브리드나 EV로 완전히 전환하지 않고도 연비를 개선할 수 있는 비용 효율적인 방법으로 여겨지고 있습니다. 고려되고 있습니다. 이러한 추세는 특히 미드 레인지 SUV와 세단에서 시장을 뒷받침할 것으로 예측됩니다.

최신 엔진 제어 장치(ECU)와 전자식 스로틀 시스템은 점점 더 정교해져 성능 지연 없이 매끄러운 실린더 시동과 정지가 가능해졌습니다. 이러한 발전은 운전 경험을 향상시키고, 터보차저 엔진을 포함한 다양한 엔진 구성에 폭넓게 적용되고 있습니다. 솔레노이드 작동 및 밸브 제어 시스템의 혁신은 기계적인 복잡성과 비용을 줄여 소배기량 엔진에도 실린더 비활성화기를 도입할 수 있게 해줍니다.

자동차 제조업체들은 여러 차종과 부문에 적용할 수 있는 모듈형 엔진 플랫폼으로 전환하고 있습니다. 실린더 비활성화기는 이러한 전략에 잘 부합하며, 아키텍처를 크게 변경하지 않고도 규모를 확장할 수 있는 효율성 향상 기능을 갖추고 있습니다. 전 세계 자동차 제조업체들이 전기화로의 전환과 많은 지역에서 내연기관 차량에 대한 수요의 현실 사이에서 균형을 맞추기 위해 노력하고 있는 가운데, 실린더 비활성화기는 과도기적 효율화 기술로 우선순위를 두고 있습니다. 이러한 접근 방식은 완전한 하이브리드화에 따른 높은 비용 없이 연료 절감 기능을 제공하려는 자동차 제조업체의 목표에 부합합니다.

엔진 제어 장치와 밸브 솔레노이드 메커니즘의 성숙도가 향상되어 실린더의 활성화와 비활성화 사이의 원활한 전환이 가능해졌습니다. 그 결과 승용차든 LCV든, 동력 전달의 변화가 거의 눈에 띄지 않고 운전 경험에 영향을 미치지 않도록 보장합니다. 소비자 인식이 높아지고 거친 전환과 관련된 운전자 불만이 감소함에 따라 개인용 및 상업용 차량에 대한 채택이 가속화될 것으로 예측됩니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 실린더 비활성화 시스템 시장 변수, 동향, 범위

제4장 실린더 비활성화 시스템 시장 : 컴포넌트별, 추정, 동향 분석

제5장 실린더 비활성화 시스템 시장 : 작동 방법별, 추정, 동향 분석

제6장 실린더 비활성화 시스템 시장 : 연료 유형별, 추정, 동향 분석

제7장 실린더 비활성화 시스템 시장 : 차종별, 추정, 동향 분석

제8장 실린더 비활성화 시스템 시장 : 지역별, 추정, 동향 분석

제9장 경쟁 구도

LSH
영문 목차

영문목차

Cylinder Deactivation System Market Trends:

The global cylinder deactivation system market size was estimated at USD 4.68 billion in 2024 and is projected to grow at a CAGR of 6.8% from 2025 to 2030. Governments worldwide enforce stricter fuel economy standards and emission norms, prompting automakers to adopt technologies that improve efficiency without compromising performance.

Cylinder deactivation has emerged as a practical solution, allowing internal combustion engines to temporarily disable some cylinders during low-load driving conditions. This reduces fuel consumption and emissions, especially in city driving.

As corporate average fuel economy (CAFE) targets and Euro emission standards tighten, manufacturers increasingly integrate cylinder deactivation systems into mid- to high-displacement gasoline engines to meet compliance benchmarks. In emerging regions such as Asia Pacific and Latin America, the continued dominance of gasoline-powered vehicles contributes to the growing adoption of cylinder deactivation systems. While electric vehicle (EV) penetration remains limited in price-sensitive markets, there is strong demand for conventional vehicles with improved fuel efficiency. OEMs are localizing powertrain technologies, and cylinder deactivation is being considered a cost-effective way to enhance fuel economy without a full hybrid or EV transition. This trend is expected to support the market, especially in mid-range SUVs and sedans.

Modern engine control units (ECUs) and electronic throttle systems have become increasingly sophisticated, enabling seamless cylinder activation and deactivation without noticeable performance lag. This advancement enhances the driving experience and encourages broader adoption across different engine configurations, including turbocharged engines. Innovations in solenoid actuation and valve control systems are reducing mechanical complexity and costs, making it feasible to deploy cylinder deactivation in smaller displacement engines as well.

Automakers are shifting toward modular engine platforms that can be adapted across multiple vehicle models and segments. Cylinder deactivation fits well within this strategy, offering an efficiency-boosting feature that can be scaled without major architectural changes. As global OEMs look to balance the transition toward electrification with the reality of ICE vehicle demand in many regions, cylinder deactivation is being prioritized as a transitional efficiency technology. This approach aligns with automaker goals to offer fuel-saving features without incurring the higher costs associated with full hybridization.

The increasing maturity of engine control units and valve solenoid mechanisms has enabled a smoother transition between active and deactivated cylinder states. For both passenger vehicles and LCVs, this results in a virtually unnoticeable change in power delivery, ensuring that the driving experience remains unaffected. As consumer awareness grows, and driver complaints related to rough transitions decline, adoption is expected to accelerate in personal and commercial-use vehicles.

Global Cylinder Deactivation System Market Report Segmentation

This report forecasts revenue growth at global, regional, and country levels and provides an analysis of the latest industry trends in each of the sub-segments from 2018 to 2030. For this study, Grand View Research has segmented the global cylinder deactivation system market report based on component, actuation method, fuel type, vehicle type, and region:

Table in Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Cylinder Deactivation System Market Variables, Trends, & Scope

Chapter 4. Cylinder Deactivation System Market: Component Estimates & Trend Analysis

Chapter 5. Cylinder Deactivation System Market: Actuation Method Technology Estimates & Trend Analysis

Chapter 6. Cylinder Deactivation System Market: Fuel Type Estimates & Trend Analysis

Chapter 7. Cylinder Deactivation System Market: Vehicle Type Estimates & Trend Analysis

Chapter 8. Cylinder Deactivation System Market: Regional Estimates & Trend Analysis

Chapter 9. Competitive Landscape

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