세계의 실린더 비활성화 시스템 시장
Cylinder Deactivation Systems
상품코드 : 1766957
리서치사 : Market Glass, Inc. (Formerly Global Industry Analysts, Inc.)
발행일 : 2025년 07월
페이지 정보 : 영문 361 Pages
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한글목차

실린더 비활성화 시스템 세계 시장은 2030년까지 61억 달러에 달할 전망

2024년에 50억 달러로 추정되는 실린더 비활성화 시스템 세계 시장은 2024년부터 2030년까지 CAGR 3.3%로 성장하여 2030년에는 61억 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 이 보고서에서 분석되고 있는 부문 중 하나인 밸브 솔레노이드는 CAGR 3.2%를 기록하며 분석 기간 종료시에는 26억 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 엔진 제어 유닛 부문의 성장률은 분석 기간 동안 CAGR 3.5%로 추정됩니다.

미국 시장은 14억 달러, 중국은 CAGR 4.5%로 성장 예측

미국의 실린더 비활성화 시스템 시장은 2024년에 14억 달러로 추정됩니다. 세계 2위 경제 대국인 중국은 2030년까지 12억 달러의 시장 규모에 달할 것으로 예측되며, 분석 기간인 2024-2030년 CAGR은 4.5%를 기록할 것으로 예상됩니다. 기타 주목할 만한 지역별 시장으로는 일본과 캐나다가 있고, 분석 기간 동안 CAGR은 각각 2.6%와 2.9%로 예측됩니다. 유럽에서는 독일이 CAGR 2.8%로 성장할 것으로 예측됩니다.

세계의 실린더 비활성화 시스템 시장 - 주요 동향과 촉진요인 정리

실린더 비활성화 시스템이란 무엇이며, 자동차 공학에서 왜 중요한가?

실린더 비활성화 시스템은 내연기관 엔진에 사용되는 고도의 연비 절감 기술로 연비 향상과 배기가스 배출량 감소를 실현합니다. 저부하 주행 시(순항, 정속 주행 등) 특정 기통을 휴지시킴으로써 최대 출력이 필요하지 않을 때 적은 기통 수로 엔진을 작동시킬 수 있습니다. 이를 통해 연소에 필요한 공기와 연료를 줄여 연료 소비를 줄이고, 엔진의 밸런스를 유지하여 원활한 운행을 가능하게 합니다. 더 큰 출력이 필요할 때, 시스템은 자동으로 정지된 실린더를 재가동하여 최대 출력 모드와 감속 출력 모드 사이를 원활하게 전환할 수 있도록 합니다.

저연비 차량에 대한 요구가 높아지고 배기가스 규제가 강화됨에 따라 실린더 비활성화기는 자동차 엔지니어링에서 점점 더 중요해지고 있습니다. 특히 V6, V8, 터보차저 4기통 엔진과 같은 대형 엔진의 경우, 엔진 성능을 저하시키지 않으면서 연비를 향상시킬 수 있는 효과적인 방법을 자동차 제조업체에 제공하고 있습니다. 이 기술은 SUV나 트럭과 같이 큰 출력을 필요로 하면서도 고속도로 순항 등 저출력으로 주행하는 경우가 많은 고배기량 차량에 특히 유용하게 활용될 수 있습니다. 실린더 비활성화기는 이산화탄소 배출량을 줄이고 연비를 향상시키려는 업계의 목표를 지원하며, 최신 자동차 설계에서 중요한 솔루션이 되고 있습니다.

기술 발전은 어떻게 실린더 비활성화 시스템을 강화하는가?

엔진 설계, 센서 및 제어 시스템의 기술 발전으로 실린더 비활성화 시스템은 더욱 효율적이고 반응성이 높으며 다양한 엔진 유형에 적응할 수 있게 되었습니다. 최신 시스템은 첨단 전자 장치와 유압을 사용하여 실린더를 원활하게 정지 및 재가동하여 운전자가 거의 알아차리지 못할 정도로 매끄럽게 전환할 수 있습니다. 예를 들어, 솔레노이드 기술과 캠축 설계의 발전으로 개별 실린더를 제어하는 속도와 정확도가 향상되어 실시간 주행 상황에 따라 더욱 세밀한 조정이 가능해졌습니다. 또한, 머신러닝 알고리즘이 탑재된 엔진 제어 장치(ECU)는 운전 행동 패턴을 분석하여 실린더 비활성화 시기와 방법을 최적화하여 연료를 더욱 절약할 수 있습니다.

또 다른 주요 발전은 실린더 비활성화기와 터보 엔진 및 하이브리드 엔진과의 통합입니다. 기존에는 대형 엔진에서 실린더 비활성화기가 사용되어 왔지만, 현재는 터보차저 4기통 엔진에도 적용되어 소형 엔진에서도 저부하 시 상당한 연료 절감을 가능하게 합니다. 일부 하이브리드 시스템에는 실린더 비활성화 기능이 내장되어 있어 전기 모터가 저출력 작업을 처리하여 연비를 더욱 향상시킬 수 있습니다. 이러한 기술 발전으로 인해 실린더 비활성화기의 적용 범위가 넓어지고 있으며, 보다 다양한 차종과 엔진 유형에 적용할 수 있는 다재다능한 기능을 갖추게 되었습니다.

승용차 및 상용차에서 실린더 비활성화 시스템에 대한 수요가 증가하는 이유는 무엇인가?

승용차와 상용차 모두에서 실린더 비활성화 시스템의 수요가 증가하고 있습니다. 이는 자동차 제조업체들이 전체 차량의 연비를 개선하고 배기가스 배출을 줄이기 위해 노력하고 있기 때문입니다. 승용차 분야에서는 소비자들의 연비와 환경 영향에 대한 관심이 높아지면서 연비 절감 기술이 탑재된 차량에 대한 관심이 높아지고 있습니다. 실린더 비활성화 시스템을 통해 자동차 제조업체는 연비 기준을 충족하고 환경 친화적인 소비자에게 어필할 수 있는 SUV, 트럭 등 고성능 차량을 제공할 수 있게 됩니다. 전통적으로 연비 효율이 낮은 고배기량 엔진의 경우, 실린더 비활성화기는 출력이나 성능의 저하 없이 연료 소비를 줄일 수 있는 매력적인 솔루션입니다.

연료비가 큰 운전 비용으로 작용하는 상용차 분야에서 실린더 비활성화기는 매력적인 가치 제안을 제공합니다. 차량 운영자 및 물류 업체들은 비용을 최소화하고 지속가능한 목표를 달성하기 위해 연료 효율이 높은 기술을 채택하는 경향이 증가하고 있습니다. 소형 트럭이나 배송 밴과 같은 상용차는 저부하 상태로 운행되는 경우가 많기 때문에 실린더 비활성화 시스템의 이상적인 후보입니다. 승용차와 상용차 부문 모두에서 실린더 비활성화가 널리 채택되고 있는 것은 탄소 배출량 감소와 규제 준수라는 자동차 업계의 광범위한 목표를 뒷받침하고, 저연비 친환경 자동차에 대한 시장의 요구에 부응하고 있습니다.

실린더 비활성화 시스템 시장의 성장을 촉진하는 요인은 무엇인가?

실린더 비활성화 시스템 시장의 성장은 연비 기준 강화, 배기가스 감축에 대한 규제 압력, 기술 발전, 친환경 자동차에 대한 소비자 수요 증가에 의해 이루어지고 있습니다. 북미, 유럽, 아시아 등의 지역에서는 배기가스 규제가 점점 더 엄격해지고 있으며, 자동차 제조업체들은 연비와 배기가스 배출을 줄이는 기술을 채택해야 하는 상황에 직면해 있습니다. 실린더 비활성화 시스템은 기존 엔진 설계를 크게 변경하지 않고도 이러한 기준을 충족시킬 수 있는 검증된 비용 효율적인 솔루션을 제공합니다.

또한, 전자 제어 장치, 유압, 가변 밸브 타이밍과 같은 기술 발전으로 실린더 비활성화 시스템의 효율성이 더욱 향상되어 자동차 제조업체에게 더욱 매력적으로 다가오고 있습니다. 이러한 발전은 실린더의 원활한 정지 및 재시동을 가능하게 하여 보다 부드럽고 효율적인 주행 경험을 제공합니다. 일반적으로 대형 엔진을 장착한 SUV와 트럭의 채택이 증가하고 있는 것도 실린더 비활성화기의 수요를 증가시키고 있습니다. 이러한 차량은 이 기술의 연료 절감 잠재력을 통해 큰 혜택을 누릴 수 있기 때문입니다.

또한, 환경에 미치는 영향에 대한 소비자의 인식이 높아지고 저연비 차량에 대한 관심이 높아짐에 따라 자동차 제조업체들이 더 많은 모델에 실린더 비활성화 기능을 탑재하도록 유도하고 있습니다. 이러한 요인들이 복합적으로 작용하여 실린더 비활성화 시스템 시장의 성장을 촉진하고, 자동차 산업이 지속가능성과 효율성을 추구하는 데 필수적인 기술로 자리매김하고 있습니다.

부문

구성요소(밸브 솔레노이드, 엔진 제어 유닛, 전자 스로틀 제어), 밸브 작동 방식(오버헤드 캠샤프트 설계, 푸시 로드 설계), 최종 용도(승용차, 소형 상용차)

조사 대상 기업 사례

AI 통합

Global Industry Analysts는 검증된 전문가 컨텐츠와 AI 툴을 통해 시장과 경쟁 정보를 혁신하고 있습니다.

Global Industry Analysts는 LLM 및 업계 고유의 SLM을 조회하는 일반적인 규범에 따르는 대신 비디오 기록, 블로그, 검색 엔진 조사, 방대한 양의 기업, 제품/서비스, 시장 데이터 등 세계 전문가로부터 수집한 컨텐츠 리포지토리를 구축했습니다.

관세 영향 계수

Global Industry Analysts는 본사의 국가, 제조거점, 수출입(완제품 및 OEM)을 기반으로 기업의 경쟁력 변화를 예측하고 있습니다. 이러한 복잡하고 다면적인 시장 역학은 매출원가(COGS) 증가, 수익성 감소, 공급망 재편 등 미시적 및 거시적 시장 역학 중에서도 특히 경쟁사들에게 영향을 미칠 것으로 예상됩니다.

목차

제1장 조사 방법

제2장 주요 요약

제3장 시장 분석

제4장 경쟁

ksm
영문 목차

영문목차

Global Cylinder Deactivation Systems Market to Reach US$6.1 Billion by 2030

The global market for Cylinder Deactivation Systems estimated at US$5.0 Billion in the year 2024, is expected to reach US$6.1 Billion by 2030, growing at a CAGR of 3.3% over the analysis period 2024-2030. Valve Solenoid, one of the segments analyzed in the report, is expected to record a 3.2% CAGR and reach US$2.6 Billion by the end of the analysis period. Growth in the Engine Control Unit segment is estimated at 3.5% CAGR over the analysis period.

The U.S. Market is Estimated at US$1.4 Billion While China is Forecast to Grow at 4.5% CAGR

The Cylinder Deactivation Systems market in the U.S. is estimated at US$1.4 Billion in the year 2024. China, the world's second largest economy, is forecast to reach a projected market size of US$1.2 Billion by the year 2030 trailing a CAGR of 4.5% over the analysis period 2024-2030. Among the other noteworthy geographic markets are Japan and Canada, each forecast to grow at a CAGR of 2.6% and 2.9% respectively over the analysis period. Within Europe, Germany is forecast to grow at approximately 2.8% CAGR.

Global Cylinder Deactivation Systems Market - Key Trends & Drivers Summarized

What Are Cylinder Deactivation Systems and Why Are They Important in Automotive Engineering?

Cylinder deactivation systems are advanced fuel-saving technologies used in internal combustion engines to improve fuel efficiency and reduce emissions. By deactivating certain cylinders under low-load driving conditions (like cruising or coasting), these systems allow engines to run on fewer cylinders when full power is unnecessary. This reduces fuel consumption by cutting down on the air and fuel needed for combustion, while still maintaining engine balance and a smooth driving experience. The system automatically reactivates the deactivated cylinders when more power is required, providing a seamless transition between full and reduced power modes.

Cylinder deactivation is increasingly important in automotive engineering due to the rising demand for fuel-efficient vehicles and stricter emissions regulations. It provides an effective way for automakers to improve fuel economy without compromising engine performance, particularly for larger engines like V6s, V8s, and even some turbocharged four-cylinder engines. This technology is especially valuable for SUVs, trucks, and other high-displacement vehicles that require substantial power but often operate in low-power conditions, such as during highway cruising. Cylinder deactivation supports industry goals for lower carbon emissions and better fuel economy, making it a key solution in modern automotive design.

How Are Technological Advancements Enhancing Cylinder Deactivation Systems?

Technological advancements in engine design, sensors, and control systems are making cylinder deactivation systems more efficient, responsive, and adaptable to diverse engine types. Modern systems use advanced electronics and hydraulics to deactivate and reactivate cylinders seamlessly, ensuring a smooth transition that is virtually undetectable to drivers. For example, advancements in solenoid technology and camshaft design have improved the speed and accuracy with which individual cylinders can be controlled, allowing for finer adjustments based on real-time driving conditions. Additionally, engine control units (ECUs) equipped with machine learning algorithms can analyze patterns in driving behavior to optimize when and how cylinders are deactivated, providing additional fuel savings.

Another key development is the integration of cylinder deactivation with turbocharged and hybrid engines. While traditionally used in larger engines, cylinder deactivation is now being applied to turbocharged four-cylinder engines, allowing smaller engines to achieve significant fuel savings during low-load conditions. Some hybrid systems are also incorporating cylinder deactivation, where electric motors handle low-power tasks, allowing for even further fuel efficiency improvements. These technological advancements are expanding the applications of cylinder deactivation, making it more versatile and adaptable to a wider range of vehicles and engine types.

Why Is There Growing Demand for Cylinder Deactivation Systems in Passenger and Commercial Vehicles?

The demand for cylinder deactivation systems is growing in both passenger and commercial vehicles as automakers seek to improve fuel efficiency and reduce emissions across their fleets. In the passenger vehicle segment, consumers are increasingly focused on fuel economy and environmental impact, which has heightened interest in vehicles with fuel-saving technologies. Cylinder deactivation systems enable automakers to offer high-performance vehicles, such as SUVs and trucks, that still meet fuel economy standards and appeal to eco-conscious consumers. For high-displacement engines, which are traditionally less fuel-efficient, cylinder deactivation provides an attractive solution to reduce fuel consumption without sacrificing power or performance.

In the commercial vehicle sector, where fuel costs represent a significant operational expense, cylinder deactivation offers a compelling value proposition. Fleet operators and logistics companies are increasingly adopting fuel-efficient technologies to minimize costs and meet sustainability targets. Commercial vehicles, such as light trucks and delivery vans, often operate under low-load conditions, making them ideal candidates for cylinder deactivation systems. The widespread adoption of cylinder deactivation in both passenger and commercial segments supports the automotive industry’s broader goals of reducing carbon emissions and achieving regulatory compliance, as well as responding to market demand for fuel-efficient and environmentally friendly vehicles.

What Factors Are Driving Growth in the Cylinder Deactivation Systems Market?

The growth in the cylinder deactivation systems market is driven by rising fuel efficiency standards, regulatory pressure to reduce emissions, technological advancements, and growing consumer demand for eco-friendly vehicles. With increasingly stringent emissions regulations in regions like North America, Europe, and Asia, automakers are under pressure to adopt technologies that lower fuel consumption and emissions. Cylinder deactivation systems offer a proven, cost-effective solution that helps manufacturers meet these standards without requiring major modifications to existing engine designs.

Technological advancements in electronic control units, hydraulics, and variable valve timing have also enhanced the effectiveness of cylinder deactivation systems, making them more attractive to automakers. These advancements allow for seamless deactivation and reactivation of cylinders, creating a smoother and more efficient driving experience. The growing adoption of SUVs and trucks, which typically have larger engines, is also fueling demand for cylinder deactivation as these vehicles benefit significantly from the technology’s fuel-saving potential.

Additionally, rising consumer awareness of environmental impact and interest in fuel-efficient vehicles are encouraging automakers to offer cylinder deactivation in more models. Together, these factors are driving growth in the cylinder deactivation systems market, positioning it as a vital technology in the automotive industry’s push towards sustainability and efficiency.

SCOPE OF STUDY:

The report analyzes the Cylinder Deactivation Systems market in terms of units by the following Segments, and Geographic Regions/Countries:

Segments:

Component (Valve Solenoid, Engine Control Unit, Electronic Throttle Control); Valve Actuation Method (Overhead Camshaft Design, Pushrod Design); End-Use (Passenger Cars, Light Commercial Vehicles)

Geographic Regions/Countries:

World; United States; Canada; Japan; China; Europe (France; Germany; Italy; United Kingdom; Spain; Russia; and Rest of Europe); Asia-Pacific (Australia; India; South Korea; and Rest of Asia-Pacific); Latin America (Argentina; Brazil; Mexico; and Rest of Latin America); Middle East (Iran; Israel; Saudi Arabia; United Arab Emirates; and Rest of Middle East); and Africa.

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