엔터테인먼트 분야 몰입형 디스플레이 시장 : 규모, 점유율 및 동향 분석 보고서 - 기술별, 해상도별, 용도별, 지역별, 부문 예측(2025-2030년)
Immersive Display In Entertainment Market Size, Share & Trends Analysis Report By Technology, By Resolution, By Application, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드 : 1679364
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2025년 02월
페이지 정보 : 영문 150 Pages
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한글목차

시장 규모와 동향 :

세계의 엔터테인먼트 분야 몰입형 디스플레이 시장 규모는 2024년 32억 240만 달러로 평가되었고 2025년부터 2030년까지 연평균 복합 성장률(CAGR) 24.7%를 나타낼 것으로 예측됩니다.

이 시장은 인터랙티브한 3D 디스플레이 기술의 채용이 증가하고 시청자의 참여와 경험을 높여 급속히 진보하고 있습니다. 하이다이내믹 레인지(HDR)와 프로젝션 매핑 등의 기술 혁신은 라이브 퍼포먼스와 영화 경험에서 비주얼 품질을 향상시키고 보다 몰입감 있는 환경을 만들어 왔으며 앞으로 수년간 시장 성장을 더욱 촉진할 것으로 예상됩니다.

몰입감이 높은 엔터테인먼트 체험에 대한 수요 증가는 시장의 주요 촉진요인입니다. 관객들은 극장, 박물관, 테마파크 모두에서 보다 매력적이고 현실적이고 인터랙티브한 컨텐츠를 요구하게 되었습니다. 이 변화는 4K/8K 해상도, 3D, 홀로그래픽 디스플레이 등 보다 깊은 시각적 깊이와 보다 강렬한 감각적 관여를 제공하는 고급 디스플레이 기술에 대한 투자를 뒷받침하고 있습니다. 소비자의 기대가 계속 증가함에 따라 엔터테인먼트 제공 업체는 몰입 형 디스플레이를 눈에 띄고 독특하고 잊을 수없는 경험을 제공합니다.

박물관과 전시회에서는 몰입형 디스플레이 기술의 이용이 증가하고 있으며, 이러한 기술이 보다 인터랙티브하고 교육적인 체험을 가능하게 하기 위해 도입이 진행되고 있습니다. VR, AR, 프로젝션 매핑을 활용하여 미술관은 방문객의 참여도를 높이고 기존 전시물을 역동적이고 참여적인 환경으로 바꾸고 있습니다. 이 동향은 몰입형 디스플레이의 애플리케이션을 기존의 오락시설 이외에도 확대하고 있습니다.

게다가 몰입형 컨텐츠에 대한 수요 증가는 몰입형 디스플레이 전용으로 설계된 엔터테인먼트 제작도 병행하여 증가하고 있습니다. 컨텐츠 개발 스튜디오는 몰입형 극장, VR 체험, 인터랙티브 전시에 대응하기 위해 4K, 8K, VR, 360도 등의 형식으로 영화, 비디오 게임, 가상 체험을 개발하는 것이 늘고 있습니다. 엔터테인먼트 시설은 이러한 첨단 기술을 충분히 활용하기 위해 전문적인 컨텐츠를 필요로 하기 때문에 이러한 몰입형 컨텐츠 제작의 급증은 몰입형 디스플레이의 광범위한 채용을 촉진하고 있습니다.

게다가 디스플레이 기술, 컨텐츠 제작 툴, 감각 확장의 급속한 진보는 관객이 엔터테인먼트를 체험하는 방법을 바꾸고 있으며, 몰입형 체험에 대한 수요 증가로 이어지고 있습니다. 엔터테인먼트의 시각적, 청각적, 양방향적 측면에서의 혁신은 소비자들에게 현실적이고 매력적인 경험을 만들어 냅니다. 프로젝션 기술도 큰 진보를 이루고, 레이저 투영 시스템, 홀로그래픽 디스플레이, 프로젝션 매핑은 테마파크, 콘서트, 전시회 등에서 널리 이용되어 공간을 인터랙티브하고 시각적으로 매력적인 환경으로 바꾸고 있습니다.

목차

제1장 분석 방법·범위

제2장 주요 요약

제3장 엔터테인먼트 분야 몰입형 디스플레이 시장 : 업계 전망

제4장 엔터테인먼트 분야 몰입형 디스플레이 시장 : 기술별 추정·동향 분석

제5장 엔터테인먼트 분야 몰입형 디스플레이 시장 : 해상도별 추정·동향 분석

제6장 엔터테인먼트 분야 몰입형 디스플레이 시장 : 용도별 추정·동향 분석

제7장 지역별 추정·동향 분석

제8장 엔터테인먼트 분야 몰입형 디스플레이 시장 : 경쟁 구도

KTH
영문 목차

영문목차

Market Size & Trends:

The global immersive display in entertainment market size was estimated at USD 3,202.4 million in 2024 and is expected to grow at a CAGR of 24.7% from 2025 to 2030. The market is advancing rapidly with the increasing adoption of interactive and 3D display technologies, enhancing audience engagement and experience. Innovations such as High Dynamic Range (HDR) and projection mapping are enhancing visual quality and creating more immersive environments in live performances, and cinematic experiences, which is expected to further fuel the market growth in the coming years.

The growing demand for highly immersive entertainment experiences is a key driver of the market. Audiences are increasingly looking for more engaging, realistic, and interactive content, whether in theaters, museums, or theme parks. This shift is pushing investments in advanced display technologies such as 4K/8K resolution, 3D, and holographic displays, which offer deeper visual depth and more intense sensory engagement. As consumer expectations continue to rise, entertainment providers are turning to immersive displays to stand out and offer unique, unforgettable experiences.

The increasing use of immersive display technologies in museums and exhibitions is driving their adoption, as these technologies enable more interactive and educational experiences. By leveraging VR, AR, and projection mapping, museums are enhancing visitor engagement and transforming traditional exhibits into dynamic, participatory environments. This trend is expanding the application of immersive displays beyond traditional entertainment venues.

Additionally, the growing demand for immersive content is driving a parallel rise in the production of entertainment specifically designed for immersive displays. Content creation studios are increasingly developing films, video games, and virtual experiences in formats like 4K, 8K, VR, and 360-degree to cater to immersive theaters, VR experiences, and interactive exhibits. This surge in immersive content creation is driving broader adoption of immersive displays, as entertainment venues require specialized content to fully utilize these advanced technologies.

Moreover, the rapid advancement of display technologies, content creation tools, and sensory enhancements is changing how audiences experience entertainment, leading to greater demand for immersive experiences. Innovations in visual, auditory, and interactive aspects of entertainment are creating more realistic and engaging experiences for consumers. Projection technology has also made significant strides, with breakthroughs in laser projection systems, holographic displays, and projection mapping, widely used in theme parks, concerts, and exhibitions to transform spaces into interactive and visually stunning environments.

Global Immersive Display In Entertainment Market Report Segmentation

This report forecasts revenue growth at global, regional, and country levels and provides an analysis of the latest industry trends in each of the sub-segments from 2018 to 2030. For this study, Grand View Research has segmented the global immersive display in entertainment market report based on technology, resolution, application, and region:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Immersive Display in Entertainment Market - Industry Outlook

Chapter 4. Immersive Display in Entertainment Market: Technology Estimates & Trend Analysis

Chapter 5. Immersive Display in Entertainment Market: Resolution Estimates & Trend Analysis

Chapter 6. Immersive Display in Entertainment Market: Application Estimates & Trend Analysis

Chapter 7. Regional Estimates & Trend Analysis

Chapter 8. Immersive Display in Entertainment Market - Competitive Landscape

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