세계의 메타버스 시장 - 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 제품별, 플랫폼별, 기술별, 용도별, 최종 용도별, 지역별 부문 예측(2025-2030년)
Metaverse Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Infrastructure, Hardware), By Platform (Desktop, Mobile), By Technology, By Application, By End Use, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드 : 1678535
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2025년 02월
페이지 정보 : 영문 200 Pages
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세계 메타버스 시장의 성장과 동향

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 세계의 메타버스 시장 규모는 2030년까지 9,365억 7,000만 달러에 이르고, 2025-2030년 CAGR 46.4%로 성장할 것으로 예측됩니다.

이 시장은 미디어 및 엔터테인먼트, 교육, 항공우주, 방어 등 다양한 부문에서 수요가 높아짐에 따라 확대가 전망되고 있습니다. XR 기술 채택 증가는 여러 플랫폼에서 사용자 경험을 풍부하게하기 위해이 성장을 가속합니다. 또한, 메타버스 내에서 디지털 자산을 구입하기 위해 암호화폐를 사용하는 경향이 강해지고 있는 것도 시장의 추풍이 되고 있습니다. 게다가 가상현실(VR), 증강현실(AR), 복합현실(MR) 디바이스의 개발이 진행되어 널리 이용 가능하게 된 것으로 향후 수년간 시장 성장이 가속될 것으로 예상됩니다.

메타버스는 브랜드 참여 및 연결을 위한 광범위한 기회를 홍보하는 역동적인 가상 영역 역할을 합니다. 블록체인 기술과 비트코인, 이더리움, 비대체성 토큰(NFT) 등의 암호화폐를 활용하여 사용자가 자율적인 디지털 자산과 가상 영역을 생성, 소유, 교환할 수 있도록 하는 플랫폼으로 디지털 사회체험의 새로운 시대의 도래를 알리는 것입니다. 또한 블록체인을 활용한 메타버스 네트워크와 디지털 자산의 거래 플랫폼에 대한 수요 증가가 예상되는 시장 성장의 원동력이 되고 있습니다. 급성장하는 게임 산업은 메타버스 부문의 미래 확대를 추진하는 중요한 촉매로 부상하고 있습니다.

가속 컴퓨팅 기술의 활용은 가상 시뮬레이션과 실시간 처리의 효율성과 능력을 높여 메타버스 시장을 크게 발전시킬 수 있습니다. 가속화된 컴퓨팅을 통해 메타버스 용도는 충실도가 높은 3D 모델을 렌더링하고 대규모 데이터 세트를 처리하는 등 복잡한 계산 작업을 효율적으로 관리할 수 있어 성능과 생산성이 향상됩니다. 2024년 3월 Ansys Inc.는 NVIDIA Corporation과의 협력을 확대하고 가속 컴퓨팅 기술을 통합하고 Ansys AI 모듈을 강화했습니다. 여기에는 NVIDIA Modulus를 활용한 첨단 솔버 기능이 포함되었으며, 처음에는 반도체 소프트웨어 제품에 중점을 두었습니다. 이 협업은 시뮬레이션을 가속화하고 엔지니어가 더 많은 설계 방안을 신속하게 검토할 수 있도록 하기 위한 것입니다.

메타버스 시장에서는 MR 헤드셋과 스마트 글라스를 포함한 웨어러블 MR(Mixed Reality) 디바이스의 채용이 특히 산업 환경에서 현저하게 급증하고 있습니다. 이러한 장치는 실제 환경에서 디지털 정보와 컨텍스트 데이터에 대한 핸즈프리 액세스를 사용자에게 설명합니다. 일반적인 추세는 특정 산업 응용 분야에 맞게 가볍고 인체공학을 기반으로 하는 기능이 풍부한 웨어러블 MR 장비를 기울입니다. 산업은 유지 보수, 교육 및 검사 목적으로 웨어러블 MR 디바이스를 도입하는 경우가 늘어나고 있으며, 작업자가 작업 수행을 방해하지 않고 중요한 정보에 액세스할 수 있게 되었습니다. 이 동향은 메타버스 시장의 다양한 산업 영역에서 몰입형 핸즈프리 MR 경험의 중요성이 높아지고 있음을 강조합니다.

메타버스 시장 보고서 하이라이트

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 메타버스 시장의 변수, 동향, 범위

제4장 메타버스 시장 : 제품의 추정과 예측

제5장 메타버스 시장 : 플랫폼 추정 및 예측

제6장 메타버스 시장 : 기술 전망의 추정과 예측

제7장 메타버스 시장 : 기술 전망의 추정과 예측

제8장 메타버스 시장 : 용도의 전망의 추정과 예측

제9장 메타버스 시장 : 최종 용도의 전망의 추정과 예측

제10장 메타버스 시장 : 지역별, 추정 및 동향 분석

제11장 경쟁 구도

JHS
영문 목차

영문목차

Metaverse Market Growth & Trends:

The global metaverse market size is expected to reach USD 936.57 billion by 2030, growing at a CAGR of 46.4% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is poised for expansion, driven by rising demand across diverse sectors such as media and entertainment, education, aerospace and defense. The increasing adoption of XR technologies fuels this growth to enrich user experiences across multiple platforms. Additionally, the market is benefiting from the growing inclination towards using cryptocurrencies for purchasing digital assets within the metaverse. Furthermore, the ongoing development and wider availability of Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR), and Mixed Reality (MR) devices are expected to accelerate market growth in the coming years.

The metaverse serves as a dynamic virtual realm facilitating extensive opportunities for brand engagement and connection. It heralds a new era of digital social experiences, with platforms enabling users to create, own, and exchange autonomous digital assets and virtual territories utilizing blockchain technology and cryptocurrencies such as Bitcoin, Ethereum, and non-fungible tokens (NFTs). Moreover, the increasing demand for blockchain-powered metaverse networks and trading platforms for digital assets drives anticipated market growth. The burgeoning gaming industry emerges as a significant catalyst propelling the future expansion of the metaverse sector.

Utilizing accelerated computing technologies can significantly drive the metaverse market forward by enhancing the efficiency and capabilities of virtual simulations and real-time processing. With accelerated computing, metaverse applications can efficiently manage complex computational tasks such as rendering high-fidelity 3D models and processing large datasets, leading to improved performance and productivity. In March 2024, Ansys Inc. expanded its collaboration with NVIDIA Corporation to integrate accelerated computing technologies, enhancing Ansys AI+ modules. This includes utilizing NVIDIA Modulus for advanced solver capabilities, focusing initially on semiconductor software products. This collaboration aims to accelerate simulations, allowing engineers to explore more design alternatives rapidly.

In the metaverse market, there's a noticeable surge in the adoption of wearable Mixed Reality (MR) devices, including MR headsets and smart glasses, particularly within industrial settings. These devices offer users hands-free access to digital information and contextual data in real-world environments. The prevailing trend leans towards more lightweight, ergonomic, and feature-rich wearable MR devices tailored to specific industrial applications. Industries are increasingly integrating wearable MR devices for maintenance, training, and inspection purposes, enabling workers to access crucial information without impeding their ability to perform tasks. This trend underscores the growing significance of immersive, hands-free MR experiences across various industrial domains within the metaverse market.

Metaverse Market Report Highlights:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Metaverse Market Variables, Trends & Scope

Chapter 4. Metaverse Market: Product Estimates & Forecasts

Chapter 5. Metaverse Market: Platform Estimates & Forecasts

Chapter 6. Metaverse Market: Technology Outlook Estimates & Forecasts

Chapter 7. Metaverse Market: Technology Outlook Estimates & Forecasts

Chapter 8. Metaverse Market: Application Outlook Estimates & Forecasts

Chapter 9. Metaverse Market: End Use Outlook Estimates & Forecasts

Chapter 10. Metaverse Market: Regional Estimates & Trend Analysis

Chapter 11. Competitive Landscape

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