세계의 남성용 건강보조제 시장 : 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 - 유형별, 연령층별, 처방별, 유통 채널별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)
Men´s Health Supplements Market Size, Share & Trends Analysis Report, By Type (Sports Supplements, Reproductive Health Supplements), By Age Group, By Formulation, By Distribution Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1678505
리서치사:Grand View Research
발행일:2025년 02월
페이지 정보:영문 200 Pages
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남성용 건강보조제 시장의 성장 및 동향 :
Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 세계의 남성용 건강보조제 시장 규모는 2030년까지 1,321억 3,000만 달러에 이를 것으로 예상됩니다. 이 시장은 2025년부터 2030년까지 CAGR 10.07%를 나타낼 것으로 추정됩니다. 라이프 스타일 변화, 스트레스가 많은 직장 환경, 노화에 따른 건강 불안 증가 등의 요인이 시장 성장을 가속할 것으로 예측됩니다. 게다가 소비자의 높은 수요로 인한 시장 경쟁의 격화 및 시장 기업이 고품질 보조제를 제조하는데 중점을 두게 된 것도 성장을 뒷받침하는 중요한 요인입니다.
남성들 사이에서 노화와 관련된 우려가 커지고 있는 것도 건강보조제 수요를 높이는 주요 요인 중 하나입니다. 남성은 나이가 들수록 박모, 심혈관 문제, 면역력 문제, 성과 문제, 전립선 건강 문제 등 수많은 문제에 직면하게 됩니다. 건강보조제는 종종 이러한 노화와 관련된 근본적인 문제를 해결하고 활력과 전반적인 건강을 지원합니다. 남성 건강을 위해 가장 많이 팔리는 보조제에는 ADAM Superior Men's Multivitamin과 SmartyPants Men's Complete가 있습니다.
게다가, 세계에서 급증하는 채식주의 동향은 식물 유래 보조제 제품에 혜택을 줄 것으로 예상되고 있으며, 예측 기간 동안 식물 유래 영양 보조제 수요를 부추길 것으로 예상됩니다. 예를 들어, American Botanical Council에 따르면 미국에서 허브 보조제의 소매 매출은 2021년 9.7% 증가했습니다. 미국에서 가장 많이 판매되는 허브 보조제 제품은 엘더베리, 아슈와간다, 긴코를 포함한 제형으로 남성 건강 증진에 중요한 역할을 합니다.
또한, 생활습관병의 높은 유병률 및 정상적인 신체 기능을 지원하는 보조제에 대한 왕성한 수요가 신제품의 도입과 혁신을 촉진하고 있습니다. 예를 들어, 파마 액티브 바이오텍 제품은 2022년 10월 여성과 남성 모두의 성기능을 높이는 타넬라 디프사의 추출물인 Liboost를 출시했습니다. 이 새로운 출시 제품은 성욕과 성 기능을 향상시키는 것으로 과학적으로 뒷받침됩니다.
남성용 건강보조제 시장 보고서 하이라이트
체중 관리 보조제는 2024년에 36.16%의 판매 점유율로 시장을 석권했습니다. 이 큰 점유율은 비만과 당뇨병, 심혈관 질환(CVDs), 고혈압과 같은 관련 건강 질환 증가 때문입니다.
연령층별로는 31-45세의 부문이 2024년에 30.53%의 점유율을 차지해 업계 최대의 수익 공헌자였습니다. 60세 이상의 부문은 평균 수명 증가, 웰빙에 대한 의식 증가, 가처분 소득 증가로 예측 기간 동안 가장 빠른 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.
처방별로는 캡슐 부문이 2024년 매출 점유율 35.70%로 시장을 독점했습니다. 수익 점유율이 높은 이유는 저비용, 높은 편의성, 높은 보존 가능 기간 및 환자의 컴플라이언스 향상으로 인해 캡슐에서 사용할 수 있는 제품의 수가 많기 때문입니다.
오프라인 유통 채널은 2024년에 75.20%의 점유율로 세계 업계를 지배했지만, 예측 기간 동안 온라인 부문이 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예측됩니다.
아시아태평양은 대규모 환자층의 존재와 보조제에 대한 강한 수요로 2024년에 37.98%의 수익 점유율을 차지해 세계 업계를 선도했습니다.
목차
제1장 조사 방법 및 범위
제2장 주요 요약
제3장 시장의 변수, 동향 및 범위
시장 계통 전망
상위 시장 전망
관련 및 보조 시장 전망
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
업계 분석 툴
Porter's Five Forces 분석
PESTEL 분석
COVID-19의 영향 분석
제4장 유형별 비즈니스 분석
유형별 부문 대시보드
세계의 남성용 건강보조제 시장 : 유형별 변동 분석
세계의 남성용 건강보조제 시장 규모 및 동향 분석 : 유형별(2018-2030년)
스포츠 보조제
스포츠 보조제 시장(2018-2030년)
생식 건강보조제
생식 건강보조제 시장(2018-2030년)
뼈 및 관절의 건강 보충
뼈 및 관절의 건강 보충 시장(2018-2030년)
심장혈관 건강보조제
심장혈관 건강보조제 시장(2018-2030년)
프로바이오틱스 보조제
프로바이오틱스 보조제 시장(2018-2030년)
안티 보조제
안티에이징 보조제 시장(2018-2030년)
육모 보조제
육모 보조제 시장(2018-2030년)
체중 관리 보조제
체중 관리 보조제 시장(2018-2030년)
면역 건강보조제
면역 건강보조제 시장(2018-2030년)
기타
기타 유형 시장(2018-2030년)
제5장 연령층별 비즈니스 분석
연령층별 부문 대시보드
세계의 남성용 건강보조제 시장 : 연령층별 변동 분석
세계의 남성용 건강보조제 시장 규모 및 동향 분석 : 연령층별(2018-2030년)
20-30세
20-30세 시장(2018-2030년)
31-45세
31-45세 시장(2018-2030년)
46-60세
46-60세 시장(2018-2030년)
60세 초
60세 초 시장(2018-2030년)
제6장 처방의 비즈니스 분석
처방의 부문 대시보드
세계의 남성용 건강보조제 시장 : 처방별 변동 분석
세계의 남성용 건강보조제 시장 규모 및 동향 분석 : 처방별(2018-2030년)
정제
정제 시장(2018-2030년)
캡슐
캡슐 시장(2018-2030년)
액체
액체 시장(2018-2030년)
분말
분말 시장(2018-2030년)
구미
구미 시장(2018-2030년)
기타
기타 처방 시장(2018-2030년)
제7장 유통 채널별 비즈니스 분석
유통 채널의 부문 대시보드
세계의 남성용 건강보조제 시장 : 유통 채널별 변동 분석
세계의 남성용 건강보조제 시장 규모 및 동향 분석 : 유통 채널별(2018-2030년)
온라인
온라인 시장(2018-2030년)
오프라인
오프라인 시장(2018-2030년)
제8장 지역별 비즈니스 분석
지역별 시장 점유율 분석(2024년, 2030년)
지역별 시장 대시보드
시장 규모, 예측 및 동향 분석(2018-2030년)
북미
북미의 남성용 건강보조제 시장(2018-2030년)
미국
캐나다
유럽
유럽의 남성용 건강보조제 시장(2018-2030년)
영국
독일
프랑스
이탈리아
스페인
덴마크
스웨덴
노르웨이
아시아태평양
아시아태평양 남성용 건강보조제 시장(2018-2030년)
일본
중국
인도
호주
태국
한국
라틴아메리카
라틴아메리카의 남성용 건강보조제 시장(2018-2030년)
브라질
멕시코
아르헨티나
중동 및 아프리카
중동 및 아프리카 남성용 건강보조제 시장(2018-2030년)
남아프리카
사우디아라비아
아랍에미리트(UAE)
쿠웨이트
제9장 경쟁 구도
참가 기업
기업 시장 포지셔닝 분석(2024년)
참가 기업의 개요
Nature's Lab
Nordic Naturals
NOW Foods
Irwin Naturals
GNC
Vitamin Shopee
Amway
Life Extension
New Chapter, Inc.
Metagenics LLC
AJY
영문 목차
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Men's Health Supplements Market Growth & Trends:
The global men's health supplements market size is expected to reach USD 132.13 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is estimated to register a CAGR of 10.07% from 2025 to 2030. Factors such as the changing lifestyle & stressful work environment along with rising age-related health concerns are projected to drive the market's growth. In addition, rising competition in the market owing to the high consumer demand and rising emphasis of market players to manufacture quality supplements is another vital factor propelling the growth.
Rising age-related concerns among men are one of the major factors bolstering the demand for health supplements. As men age, they face a number of issues such as hair thinning, cardiovascular issues, immunity issues, performance issues, and prostate health issues among others. Health supplements often address these underlying age-related issues and support vitality and overall well-being. Some of the most selling supplements for male health are ADAM Superior Men's Multivitamin and SmartyPants Men's Complete, among others.
Moreover, the surging trend of veganism across the globe is projected to benefit the plant-based supplementation products which are anticipated to fuel the demand for plant-based dietary supplements over the forecast period. For instance, according to American Botanical Council, the retail sales of herbal supplements in the U.S. increased by 9.7% in the year 2021. The highest-selling herbal supplementation products in the U.S. were formulations containing elderberry, ashwagandha, and ginko which have a significant role in improving male health.
Furthermore, the high prevalence of lifestyle-associated disorders and robust demand for supplements to support normal body functions have facilitated novel product introductions and innovations. For instance, in October 2022 Pharmactive Biotech Products launched Liboost, an extract of Turnera diffusa to enhance sexual function in both women and men. The newly launched product is scientifically backed to boost sexual appetite and function.
Men's Health Supplements Market Report Highlights:
Weight management supplements dominated the market in 2024 with a revenue share of 36.16%. This large share can be attributed to the rising cases of obesity and related health ailments such as diabetes, cardiovascular diseases (CVDs), and hypertension
Based on age group, the 31-45 segment was the largest revenue contributor for the industry with a share of 30.53% in 2024. The above 60 segment is expected to witness the fastest CAGR over the forecast period, owing to increasing life expectancy, rising awareness about wellbeing, and increasing disposable income
Based on formulation, the capsule segment dominated the market with a revenue share of 35.70% in 2024. The higher revenue share is attributed to the high number of products available in capsule form owing to its lower cost, high convenience, high shelf life, and greater patient compliance
Offline distribution channel segment dominated the global industry with a share of 75.20% in 2024, whereas the online segment is projected to register the highest CAGR during the projected period
Asia Pacific region dominated the global industry in 2024 with a revenue share of 37.98%, owing to the availability large patient pool and robust demand for supplements
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.1.1. Market Definitions
1.1.1.1. Type segment
1.1.1.2. Age group segment
1.1.1.3. Formulation segment
1.1.1.4. Distribution channel segment
1.2. Information analysis
1.3. Market formulation & data visualization
1.4. Data validation & publishing
1.5. Information Procurement
1.6. Primary Research
1.7. Information or Data Analysis
1.8. Market Formulation & Validation
1.9. Market Model
1.10. Objectives
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent Market Outlook
3.1.2. Related/Ancillary Market Outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market Driver Analysis
3.2.1.1. Increasing Awareness About Men's Health Supplements
3.2.1.2. Rising Inclination Towards Preventive Healthcare
3.2.1.3. Increasing Accessibility Of Supplements
3.2.2. Market Restraint Analysis
3.2.2.1. High Cost Of Supplements
3.2.2.2. Less Product Penetration In Developing Economies
3.3. Industry Analysis Tools
3.3.1. Porter's Five Forces Analysis
3.3.2. PESTEL Analysis
3.3.3. COVID-19 Impact Analysis
Chapter 4. Type Business Analysis
4.1. Type Segment Dashboard
4.2. Global Men's Health Supplements Market Type Movement Analysis
4.3. Global Men's Health Supplements Market Size & Trend Analysis, by Type, 2018 to 2030 (USD Million)