세계의 방송 스케줄링 소프트웨어 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 솔루션별, 전개 형태별, 용도별, 지역별, 부문 예측(2025-2030년)
Broadcast Scheduling Software Market Size, Share & Trends Analysis Report By Solution (Software, Services), By Deployment (On-premise, Cloud, Hybrid), By Application (TV, Radio, Digital Platforms), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1654571
리서치사:Grand View Research
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문 120 Pages
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방송 스케줄링 소프트웨어 시장의 성장과 동향
Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 세계 방송 스케줄링 소프트웨어 시장 규모는 2025-2030년간 19.8%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장하여2030년에는 58억 8,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
클라우드 기반 솔루션 도입 증가와 방송 미디어 스케줄링의 복잡성 증가는 예측 기간 동안 시장 성장을 가속하는 요인으로 예상됩니다.
방송 산업은 지난 몇 년동안 미디어 및 엔터테인먼트 산업의 기술적 혼란으로 인해 급격한 변화를 겪어왔습니다. 또한, 코로나19 사태는 여러 가지 측면에서 시장에 영향을 미치고 있으며, 방송 사업자들이 온프레미스 접근 방식에서 클라우드 기반 접근 방식으로 전환하는 계기가 되고 있습니다. 또한, 스마트 기기의 보급과 멀티미디어 스트리밍 용도의 인기 상승은 방송사들이 방송 관리 및 스케줄링 솔루션을 채택할 수 있는 계기를 마련해주고 있습니다.
또한, TV 및 라디오 방송사들의 미디어 기술에 대한 투자 확대도 시장 성장을 견인할 것으로 예상됩니다. 이러한 방송 솔루션에 대한 투자는 전 세계 소프트웨어 연구개발 및 응용 확대에 크게 기여하고 있습니다. 또한 OTT(Over-The-Top)와 DTH(Direct-To-Home) 서비스의 보급이 진행됨에 따라 시장 진출기업들에게 많은 성장 기회를 제공할 것으로 예상됩니다. 반대로 빠르게 변화하는 고객 행동이 시장 성장을 저해할 가능성이 높습니다.
방송은 통신 네트워크를 통해 다양한 영상 및 음성 미디어 컨텐츠의 축적, 전송, 저장을 포함합니다. 방송 스케줄링 소프트웨어는 방송국의 워크플로우를 자동화하고 전체 관리팀의 복잡성을 줄이는 데 도움이 됩니다.
디지털 플랫폼 부문은 방송 스케줄링 소프트웨어 시장에서 두 번째로 큰 부문으로 부상했으며, 예측 기간 동안 가장 높은 성장률을 나타낼 것으로 예상됩니다. 이 부문의 성장은 모든 연령대에서 국내 및 세계 컨텐츠에 대한 수요가 증가하고 있으며, 코로나19 팬데믹과 그에 따른 봉쇄 조치로 인해 전 세계적으로 온디맨드 컨텐츠에 대한 수요가 증가하고 있기 때문입니다.
방송 스케줄링 소프트웨어 시장 보고서 하이라이트
방송사와 컨텐츠 제작사들은 많은 고객들로부터 더 나은 중단 없는 경험에 대한 요구가 높아짐에 따라 방송 산업의 기술 혁신을 도입하기 위한 기술 연구 개발에 지속적으로 투자하고 있습니다.
서비스 부문은 라디오 및 TV 방송사의 방송 관리 및 자동화 솔루션에 대한 수요 증가로 인해 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다. 또한, 통합 서비스 및 호스팅 서비스에 대한 수요 증가도 이 부문의 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.
아시아태평양은 방송 스케줄링 소프트웨어 도입에 있어 예측 기간 동안 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 이는 주로 일본, 중국, 인도 및 기타 인근 국가들의 대규모 선형 TV 및 라디오 고객 기반과 OTT 서비스에 대한 수요 증가가 주요 요인으로 작용하고 있습니다.
The global broadcast scheduling software market size is estimated to reach USD 5.88 billion by 2030, expanding at a CAGR of 19.8% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The increase in implementation of cloud-based solutions and the growing complications in broadcast media scheduling are the factors expected to fuel the growth of the market over the forecast period.
The broadcasting industry has witnessed drastic changes in the past few years owing to technological disruptions in the media and entertainment industry. Additionally, the COVID-19 pandemic has also impacted the market in several ways, leading to broadcasters shifting from the on-premise approach to the cloud-based approach. Moreover, factors such as an increase in the adoption of smart devices and the rising popularity of multimedia streaming applications are enabling broadcasters to adopt broadcast management and scheduling solutions.
The growing media technology investment by the TV and radio broadcasters is also expected to fuel the market growth. These investments in broadcasting solutions are significantly resulting in increased R&D and applications of the software worldwide. Additionally, the rise in penetration of Over-The-Top (OTT) and Direct-To-Home (DTH) services is anticipated to create numerous growth opportunities for the market players. On the contrary, rapidly changing customer behavior is likely to hamper the growth of the market.
Broadcasting involves the accumulation, distribution, and storage of a wide range of video and audio media content through communication networks. Broadcast scheduling software helps broadcasters in automating their workflows, along with reducing complexities across entire management teams.
The digital platforms segment is expected to emerge as the second-largest segment in the market for broadcast scheduling software and is expected to register the highest growth rate over the forecast period. The growth of this segment can be attributed to the growing demand for national as well as global content from all age groups. The COVID-19 pandemic and the subsequent lockdowns imposed have resulted in higher adoption of on-demand content worldwide.
The Broadcasters and content creators are continuously investing in technological research and development for introducing innovations in the broadcast industry owing to the growing demand for a better and uninterrupted experience from most customers.
The service segment is likely to register the highest CAGR over the forecast period owing to an increase in demand for broadcast management and automation solutions from radio and TV broadcasters. The growing demand for integration and hosting services is also expected to fuel the growth of this segment.
Asia Pacific is expected to witness the highest growth over the forecast period, in terms of the adoption of broadcast scheduling software, primarily due to factors such as a large customer base for linear TV and radio across countries such as Japan, China, India, and other neighboring countries and the growing demand for OTT services.