그래픽 용지 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 제품별, 지역별, 부문 예측(2025-2030년)
Graphic Paper Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Coated Mechanical, Coated Woodfree Paper, Uncoated Woodfree Paper, Newsprint), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드 : 1654453
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2025년 01월
페이지 정보 : 영문 101 Pages
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한글목차

그래픽 용지 시장의 성장과 동향

Grand View Research Inc.의 새로운 보고서에 따르면 세계의 그래픽 용지 시장 규모는 2030년까지 791억 달러에 달할 것으로 예상되며, 2025-2030년 CAGR은 -1.3%로 감소할 것으로 예상됩니다.

이는 주로 지속가능성과 환경에 대한 소비자의 선호도가 높아졌기 때문입니다. 이러한 추세는 재생지 및 친환경 종이 제품의 기술 혁신을 촉진하는 한편, 제조업체에 엄격한 환경 기준을 충족해야 한다는 압박을 가하고 있습니다.

지속가능한 실천을 위해서는 기술 및 원료 조달에 많은 투자가 필요한 경우가 많으며, 중소 제조업체는 이러한 자금을 조달하는 데 어려움을 겪을 수 있습니다. 또한 삼림 벌채가 환경에 미치는 영향에 대한 소비자의 인식이 높아짐에 따라 특정 그래픽 용지 제품에 대한 수요가 감소하여 시장 역학을 더욱 복잡하게 만들고 있습니다.

또 다른 큰 과제는 특히 아시아태평양 등에서 생산설비의 과잉 생산능력으로 인해 제조업체들 간의 치열한 가격 경쟁으로 이어지고 있습니다. 이러한 상황으로 인해 각 업체들은 경쟁을 유지하기 위해 가격을 낮출 수 밖에 없었고, 그 결과 이익률이 낮아지고 있습니다. 또한 공급 과잉 문제는 그래픽 용지에 대한 세계 수요 감소로 인해 더욱 악화되고 있으며, 생산자들은 가동률 유지와 비용 관리의 균형을 맞추는 것이 어려워지고 있습니다. 포장지나 특수지 등 다른 종이 제품으로 전환하기 위해서는 생산 라인의 대대적인 재구성이 필요한 경우가 많으며, 이는 복잡성을 더욱 가중시키고 있습니다.

그래픽 용지 산업은 또한 빠르게 변화하는 소비자 및 산업 동향에 대응해야 하는 어려움에 직면해 있습니다. 고급 잡지나 판촉물에 사용되는 것과 같은 고품질 인쇄물에 대한 수요는 여전히 틈새 시장으로 경기 변동에 영향을 받기 쉽습니다. 또한 디지털 인쇄 기술의 발전으로 인쇄업체들은 저급 용지를 사용하거나 기존의 그래픽 용지 제품을 전혀 사용하지 않을 수 있게 되었습니다. 이러한 변화로 인해 시장은 더욱 세분화되고 성장 기회는 제한되어 있으며, 제조업체들은 불확실한 시장 환경에서 살아남기 위해 끊임없는 기술 혁신에 힘써야 합니다.

그래픽 용지 산업의 최종사용자 집중도는 중간 정도이며, 출판, 광고, 기업 부문 수요가 큽니다. 신문과 잡지를 포함한 인쇄 매체와 같은 산업이 소비의 상당 부분을 차지하지만, 이 부문은 디지털 전환으로 인해 감소하고 있습니다. 고급 출판 및 고급 포장에 대한 수요는 여전히 틈새 시장이며, 교육 기관 및 정부 기관과 같은 기관 투자자 수요는 안정적이지만 제한적입니다.

그래픽 용지 시장 보고서 하이라이트

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 개요

제3장 그래픽 용지 시장의 변수, 동향, 범위

제4장 그래픽 용지 시장 : 제품별, 추정·동향 분석

제5장 그래픽 용지 시장 : 지역별, 추정·동향 분석

제6장 경쟁 구도

KSA
영문 목차

영문목차

Graphic Paper Market Growth & Trends:

The global graphic paper market size is anticipated to reach USD 79.1 billion by 2030 and is projected to decline at a CAGR of -1.3% from 2025 to 2030, as per a new report by Grand View Research Inc. This is mainly due to growing consumer preference for sustainability and environmental consciousness. While this trend drives innovation in recycled and eco-friendly paper products, it also puts pressure on manufacturers to meet stringent environmental standards.

Implementing sustainable practices often involves substantial investments in technology and raw material sourcing, which smaller manufacturers may struggle to afford. Moreover, consumers' increasing awareness of the environmental impact of deforestation has led to reduced demand for certain graphic paper products, further complicating market dynamics.

Another significant challenge is the overcapacity in production facilities, particularly in regions like the Asia Pacific, which has led to intense price competition among manufacturers. This situation forces companies to lower prices to stay competitive, resulting in reduced profit margins. Moreover, the oversupply problem is exacerbated by declining global demand for graphic paper, making it difficult for producers to strike a balance between maintaining capacity utilization and controlling costs. Transitioning to other paper products, such as packaging or specialty papers, often requires significant reconfiguration of production lines, which adds to the complexity.

The graphic paper industry also faces difficulties in adapting to rapidly changing consumer and industry trends. The demand for high-quality printing materials, such as those used in luxury magazines or promotional materials, remains niche and subject to economic fluctuations. In addition, advancements in digital printing technologies have allowed printers to use lower-grade papers or entirely bypass traditional graphic paper products. This shift has further fragmented the market and limited growth opportunities, leaving manufacturers to constantly innovate while navigating uncertain market conditions.

The graphic paper industry end-user concentration is moderately high, with significant demand stemming from the publishing, advertising, and corporate sectors. Industries such as print media, including newspapers and magazines, account for a substantial portion of consumption, though this segment is declining due to digital transformation. Demand from premium publishing and luxury packaging remains niche, while institutional buyers like educational institutions and government organizations contribute to consistent but limited demand.

Graphic Paper Market Report Highlights:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Graphic Paper Market Variables, Trends & Scope

Chapter 4. Graphic Paper Market: Product Estimates & Trend Analysis

Chapter 5. Graphic Paper Market: Regional Estimates & Trend Analysis

Chapter 6. Competitive Landscape

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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