웰니스 앱 시장 규모, 점유율, 동향 분석 리포트 : 유형별, 플랫폼별, 디바이스별, 서브스크립션별, 지역별 및 부문 예측(2025-2030년)
Wellness Apps Market Size, Share, & Trends Analysis Report By Type (Exercise And Weight Loss Apps), By Platform (Android, iOS), By Device (Smartphones), By Subscription (Paid, Free), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드 : 1631510
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2024년 12월
페이지 정보 : 영문 150 Pages
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한글목차

웰니스 앱 시장의 성장과 동향 :

Grand View Research, Inc.의 최신 리포트에 따르면 세계의 웰니스 앱 시장 규모는 2025-2030년에 14.9%의 CAGR을 기록하며, 2030년까지 261억 9,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 웨어러블 기기는 사용자의 활동 데이터를 측정 및 집계하고 적절한 웰니스 용도과 동기화하는 데 사용되며, 2023년 NIH 보고서에 따르면 미국인 3명 중 1명은 스마트 워치나 밴드와 같은 웨어러블 기기를 통해 건강 및 피트니스 모니터링을 하고 있습니다. 건강과 피트니스를 모니터링하고 있습니다. 또한 International Data Corporation(IDC)의 보고서에 따르면 2023년 3분기 웨어러블 단말기의 세계 출하량은 전년 대비 2.6% 증가한 1억 4,840만 대를 기록해 3분기 신기록을 세웠다고 합니다. 이처럼 웨어러블 기기의 사용 증가가 시장 성장을 보완하고 있습니다.

모바일 웰니스 앱과 디지털 헬스 지원에 대한 투자도 크게 증가하고 있습니다. 이러한 관심 증가는 기술의 발전, 스마트폰의 보급 확대, 그리고 이러한 혁신이 헬스케어에 가져올 수 있는 변화의 가능성에 대한 인식에 힘입은 바 큽니다. 정부, 하이테크 기업, 의료 기관들은 웰니스 앱과 디지털 헬스 스타트업에 적극적으로 투자하고, 유리한 규제 환경을 조성하고, 원격의료에서 웨어러블 기기까지 다양한 솔루션의 개발을 촉진하고 있습니다. 는 주식 및 채권 투자를 통해 1,000만 달러 규모의 시리즈 A 펀딩을 유치했다고 밝혔습니다. 이번 자금 조달은 Triple Point Capital과 Zubr Capital이 주도했으며, Zing Coach는 AI 기반 피트니스 앱으로 유명하며, 운동 부족률 증가에 대응하기 위해 노력하고 있습니다.

이 시장에서 사업을 운영하는 주요 업체들은 제휴, 파트너십, 인수, 합병과 같은 전략을 채택하여 제품 형성 및 도달 범위 확대에 중점을 두고 있습니다. 또한 기업은 첨단 용도를 개발하기 위해 정부 및 비정부 기관으로부터 자금을 확보하고 있습니다. 예를 들어 2024년 3월 Polar Electro는 1억 5,000만 다운로드를 돌파한 주요 수면, 명상, 휴식 용도인 Calm과 파트너십을 맺었습니다. 이번 제휴는 우수한 스포츠 성과를 달성하고 일반적인 건강을 유지하는 데 있으며, 정신건강이 중요한 역할을 한다는 점을 강조하고 있습니다. 이를 통해 Polar 사용자는 명상, 마음 챙김, 수면 리소스를 포함하는 Calm의 종합적인 컨텐츠에 접근할 수 있게 됩니다. 또한 이번 협업의 혜택으로 Polar 고객은 Calm의 3개월 무료 구독을 받을 수 있으며, 전반적인 웰빙을 향상시키기 위해 정신건강에 집중할 수 있도록 장려할 예정입니다.

또한 비만 증가는 웰빙 앱의 채택을 촉진하는 주요 요인 중 하나이며, CDC의 데이터에 따르면 2021년 19개 주에서 성인 비만 유병률은 2022년 22개 주에서 35% 이상에 달할 것으로 예상됩니다. 또한 2022년 WHO 보고서에 따르면 전 세계 18세 이상 성인의 약 16%가 비만으로 분류되며, World Obesity Atlas 2022에 따르면 2030년까지 전 세계 10억 명이 비만으로 여성 5명 중 1명, 남성 7명 중 1명이 비만일 것으로 예측했습니다. 비만에 대한 인식과 우려가 높아짐에 따라 체중 감량을 위한 다양한 수단이 채택되고 있으며, 개인들이 건강 목표를 추적하기 위해 더 많은 웰니스 앱을 사용하고 있습니다.

웰니스 앱 시장 보고서 하이라이트

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 개요

제3장 웰니스 앱 시장의 변수, 동향, 범위

제4장 웰니스 앱 시장 부문 분석, 유형별, 2018-2030년(백만 달러)

제5장 웰니스 앱 시장 부문 분석, 플랫폼별, 2018-2030년(백만 달러)

제6장 웰니스 앱 시장 부문 분석, 디바이스별, 2018-2030년(백만 달러)

제7장 웰니스 앱 시장 부문 분석, 서브스크립션별, 2018-2030년(백만 달러)

제8장 지역별, 유형별, 플랫폼별, 디바이스별, 서브스크립션별, 2018-2030년(백만 달러)

제9장 경쟁 구도

KSA
영문 목차

영문목차

Wellness Apps Market Growth & Trends:

The global wellness apps market size is expected to reach USD 26.19 billion by 2030, registering a CAGR of 14.9% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. A wearable device is used for measuring & compiling user activity data and synchronizing it with a suitable wellness application. According to the 2023 NIH report, nearly one in three Americans utilize a wearable device, such as a smartwatch or band, to monitor their health and fitness. Moreover, the International Data Corporation (IDC) has reported that in the third quarter of 2023, worldwide shipments of wearable devices increased by 2.6% compared to the previous year, setting a new third-quarter record with a total of 148.4 million units. Thus, increasing usage of wearable devices is supplementing market growth.

There has been a significant surge in investments dedicated to supporting mobile wellness apps and digital health. This increased interest is fueled by advancements in technology, increased smartphone adoption, and a recognition of the transformative potential these innovations hold for healthcare. Governments, tech companies, and healthcare organizations are actively investing in wellness apps and digital health startups, creating a helpful regulatory environment and promoting the development of solutions ranging from telehealth to wearable devices. In June 2024, Zing Coach, a health tech startup, disclosed that it had secured a Series A funding round of USD 10 million through equity and debt financing. The funding was led by Triple Point Capital and Zubr Capital. Zing Coach is known for its AI-powered fitness app, which aims to combat the rising rates of physical inactivity.

The major players operating in the market are adopting strategies such as collaborations, partnerships, acquisitions, and mergers with a major focus on enhancing product formation and reach. In addition, the players are securing funding from government and non-government bodies to develop advanced applications. For instance, in March 2024, Polar Electro partnered with Calm, a leading sleep, meditation, and relaxation application with over 150 million downloads. This alliance emphasizes the critical role of mental well-being in achieving superior sports performance and maintaining general health. It grants Polar users access to Calm's comprehensive content, encompassing meditation, mindfulness, and sleep resources. In addition, as a benefit of this collaboration, Polar customers are entitled to a complimentary 3-month subscription to Calm, encouraging them to focus on their mental health to improve their overall well-being.

In addition, increasing prevalence of obesity is one of the major factors driving the adoption of wellness apps. Data from the CDC indicates that in 2022, 22 states had a prevalence of adult obesity at or above 35%, compared to 19 states in 2021. Moreover, according to the 2022 WHO report, approximately 16% of adults aged 18 and above worldwide were classified as obese. According to the World Obesity Atlas 2022, it is projected that by 2030, 1 billion individuals worldwide will have obesity, with 1 in 5 women and 1 in 7 men being affected. Increase in awareness and concern about obesity has led to the adoption of various measures for reducing weight, enabling greater use of wellness apps by individuals to track their health goals.

Wellness Apps Market Report Highlights:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Wellness Apps Market Variables, Trends & Scope

Chapter 4. Wellness Apps Market Segment Analysis, By Type, 2018-2030 (USD Million)

Chapter 5. Wellness Apps Market Segment Analysis, By Platform, 2018-2030 (USD Million)

Chapter 6. Wellness Apps Market Segment Analysis, By Device, 2018-2030 (USD Million)

Chapter 7. Wellness Apps Market Segment Analysis, By Subscription, 2018-2030 (USD Million)

Chapter 8. Region, By Type, By Platform, By Device, By Subscription, 2018- 2030 (USD Million)

Chapter 9. Competitive Landscape

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