미국의 셀프 체크아웃 시스템 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 구성요소별, 유형별, 용도별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)
U.S. Self-checkout Systems Market Size, Share and Trends Analysis Report By Component (Systems, Services), By Type (Cash-based, Cashless-based), By Application, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드 : 1631211
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2024년 12월
페이지 정보 : 영문 60 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 3,950 ₩ 5,746,000
Unprintable PDF & Excel (Single User License) help
보고서 PDF 및 엑셀을 1인만 사용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 복사 및 붙여넣기, 인쇄는 불가능합니다.
US $ 4,950 ₩ 7,201,000
Printable PDF & Excel (5-User License) help
보고서 PDF 및 엑셀을 동일 기업 내 동일 부서에서 최대 5명까지 사용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 복사 및 붙여넣기, 인쇄는 가능합니다.
US $ 6,950 ₩ 10,111,000
Printable PDF & Excel (Enterprise License) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업(자회사 포함)의 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 복사 및 붙여넣기, 인쇄는 가능합니다. 인쇄물의 이용 범위는 파일의 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

미국의 셀프 체크아웃 시스템 시장 성장과 동향

미국의 셀프 체크아웃 시스템 시장 규모는 2030년에 37억 5,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2025-2030년 동안 연평균 12.0%의 성장률을 기록할 것으로 예상됩니다. 소매업체들은 구매 효율성 향상, 소비자 경험 개선, 더 많은 고객층에 대한 서비스 제공의 일환으로 셀프 체크아웃 솔루션 제공에 중점을 두고 있으며, 이는 예측 기간 동안 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다. 또한, 최신 셀프 체크아웃 솔루션이 제공하는 현금과 현금 없는 통합 기능을 통해 소매업체가 변화하는 소비자 취향에 맞게 체크아웃 경험을 조정할 수 있다는 점도 시장 성장에 긍정적인 요인으로 작용할 것입니다.

셀프서비스 키오스크로도 알려진 셀프 체크아웃 솔루션은 오프라인 매장에 도입되는 자동화 시스템으로, 매장 직원이나 직원의 개입 없이 매장 내 쇼핑, 주문, 거래를 도와주는 시스템입니다. 소매 산업이 지속적으로 진화하고 소비자의 쇼핑 습관의 변화에 적응하면서 셀프 체크아웃 솔루션의 인기가 높아지고 있습니다. 현금 없는 거래를 선호하는 소비자들이 증가함에 따라, 매장 소유주들은 고객들이 줄을 서지 않고 자신의 편의에 따라 쇼핑, 주문, 거래를 할 수 있도록 현금 없는 계산대를 설치하도록 유도하고 있습니다. 예를 들어, 미국에 본사를 둔 식료품 체인점인 Weis Markets, Inc는 2020년 1월에 198개 매장 대부분에 Toshiba Corporation 세계 커머스 솔루션의 최신 셀프 계산대를 도입했습니다.

COVID-19 팬데믹은 2020년 미국 셀프 계산대 시장에 큰 타격을 주었고, 셀프 계산대 수요가 급감하는 한편, 사회적 거리두기 규범의 영향으로 비접촉식 솔루션의 채택이 늘어났습니다. 고객이 식품 및 식료품을 주문하고 구매할 때 안전하고 편리한 인터페이스를 보장하기 위해 일부 매장과 아울렛에서 셀프 체크아웃 시스템을 도입했지만, 코로나 바이러스 확산을 막기 위한 정부의 제한 조치로 인해 소매점, 레스토랑, 호텔, 교통수단 이 일시적으로 폐쇄됨에 따라 셀프 체크 아웃 시스템에 대한 수요가 급감했습니다. 시장은 2021년 초부터 견인력을 얻고 있으며, 규제가 완화되고 상황이 점차 정상화됨에 따라 예측 기간 동안 큰 성장이 예상됩니다.

미국의 셀프 체크아웃 시스템 시장 보고서 하이라이트

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 미국의 셀프 체크아웃 시스템 시장 변수, 동향, 범위

제4장 미국의 셀프 체크아웃 시스템 시장 : 구성요소별, 추정·동향 분석

제5장 미국의 셀프 체크아웃 시스템 시장 : 유형별, 추정·동향 분석

제6장 미국의 셀프 체크아웃 시스템 시장 : 용도별, 추정·동향 분석

제7장 경쟁 구도

ksm
영문 목차

영문목차

U.S. Self-checkout Systems Market Growth & Trends:

The U.S. self-checkout systems market size is anticipated to reach USD 3.75 billion in 2030 and is projected to grow at a CAGR of 12.0% from 2025 to 2030. The strong emphasis retailers are putting on providing self-checkout solutions as part of the efforts to improve purchase efficiency, enhance the consumer experience, and serve a larger customer base is expected to drive the growth of the market over the forecast period. The blend of cash and cashless features offered by the latest self-checkout solutions, which can potentially allow retailers to tailor their checkout experience to the changing consumer preferences, also bodes well for the growth of the market.

Self-checkout solutions, also known as self-service kiosks, are automated systems deployed in offline stores to help in-store buyers in shopping, ordering, and transacting without any intervention from the employees or staff of the stores. The popularity of self-checkout solutions is growing as the retail industry is evolving continuously and adapting to the changing shopping habits of consumers. The growing preference of consumers for cashless transactions is prompting store owners to install cashless checkout stores to allow customers to shop, order, and transact at their convenience without having to wait in a queue. For instance, in January 2020, Weis Markets, Inc., a grocery chain based in the U.S., deployed Toshiba Global Commerce Solutions' latest self-checkout solution across the majority of its 198 locations.

The outbreak of the COVID-19 pandemic took its toll on the U.S. market for self-checkout systems in 2020 as the demand for self-checkout systems plummeted while the adoption of contactless solutions gained traction in the wake of the social distancing norms. Although several stores and outlets implemented self-checkout systems to ensure a safe and convenient interface for customers to order and buy food and groceries, the demand for self-checkout systems plummeted as a result of the temporary closure of retail stores, restaurants, hotels, and transportation facilities in line with the restrictions imposed by the government as part of the efforts to arrest the spread of coronavirus. Nevertheless, the market has been gaining traction since the beginning of 2021 and is expected to witness significant growth over the forecast period as the restrictions are relaxed and the situation normalizes gradually.

U.S. Self-checkout Systems Market Report Highlights:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. U.S. Self-Checkout Systems Market Variables, Trends and Scope

Chapter 4. U.S. Self-Checkout Systems Market: Components Estimates and Trend Analysis

Chapter 5. U.S. Self-Checkout Systems Market: Type Estimates and Trend Analysis

Chapter 6. U.S. Self-Checkout Systems Market: Application Estimates and Trend Analysis

Chapter 7. Competitive Landscape

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기