세계의 마케팅 자원 관리 시장 - 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 컴포넌트별, 전개별, 기업 규모별, 최종 용도별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)
Marketing Resource Management Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Solution, Services), By Deployment (Cloud, On-premise), By Enterprise Size, By End use, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드 : 1631168
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2024년 12월
페이지 정보 : 영문 100 Pages
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한글목차

마케팅 자원 관리 시장의 성장과 동향

세계의 마케팅 자원 관리 시장 규모는 2030년에는 98억 3,000만 달러에 이르며, 2025-2030년 CAGR은 12.4%를 나타낼 것으로 예측됩니다.

마케팅 자원 관리(MRM)는 클라우드 기반 소프트웨어로 마케팅 업무를 효율적으로 중앙 집중화하기 위해 조직에서 널리 사용됩니다. 브랜드 컴플라이언스와 마케팅 워크플로우를 통합하고 투자 수익률(ROI)을 효과적으로 추적할 수 있습니다.

마케팅 자원 관리(MRM)는 마케팅 프로세스의 계획, 생산, 설계 등 노동력과 관련된 기술 및 운영을 효율적으로 처리하는 데 사용되는 기술입니다. MRM 용도의 출현은 기업의 계획 입안과 예산 조직 활동에 도움이 됩니다. 예산 편성 및 계획과 같은 기능을 사용함으로써 마케팅 부서는 효과적으로 예산을 계획하고 비용 유형, 결산 등을 정의할 수 있습니다.

브랜드 및 규제 준수를 보장하는 요구가 증가함에 따라 예측 기간 동안 MRM 시장 성장이 촉진될 것으로 예상됩니다. MRM 솔루션을 사용하면 마케팅 부서가 잠재적인 위협에 대처하고 전략적 프로그램을 실행할 수 있습니다. 지속가능한 옴니채널 경험을 제공하기 위한 머신러닝과 인공지능에 의해 추진되는 새로운 기술 솔루션은 시장 진출기업에 추가 성장 기회를 제공할 것으로 기대됩니다.

COVID-19 팬데믹의 발생은 시장 성장에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 예상됩니다. 그러나 새로운 MRM 시스템과 관련된 초기 비용은 성장을 방해할 것으로 예상됩니다. 또한, 새로운 마케팅 기술에 대한 신뢰의 부족도 성장을 방해하고 있습니다.

마케팅 자원 관리 시장 보고서 하이라이트

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 마케팅 자원 관리 시장의 변수, 동향, 범위

제4장 마케팅 자원 관리 시장 : 컴포넌트 전망 추정 및 예측

제5장 마케팅 자원 관리 시장 : 전개 전망 추정 및 예측

제6장 마케팅 자원 관리 시장 : 기업 규모의 전망 추정 및 예측

제7장 마케팅 자원 관리 시장 : 최종 용도 전망 추정 및 예측

제8장 마케팅 자원 관리의 지역 전망 추정 및 예측

제9장 경쟁 구도

JHS
영문 목차

영문목차

Marketing Resource Management Market Growth & Trends:

The global marketing resource management market size is expected to reach USD 9.83 billion in 2030 and is expected to grow at a CAGR of 12.4% from 2025 to 2030. Marketing Resource Management (MRM) is a cloud-based software that is widely used by organizations for effectively centralizing and managing their marketing operations. It enables organizations to unify brand compliance and marketing workflows and effectively track their Return on Investment (ROI).

Marketing Resource Management (MRM) is a technology used to efficiently handle workforce and associated technology and operations such as planning, production, and design of marketing processes. The emergence of MRM applications has helped businesses in their planning and budgeting activities. By using functionalities such as budgeting and planning, marketing divisions can effectively plan their budgets, define the expense types, and closeouts, among others.

The increasing need for ensuring brand and regulatory compliance is expected to propel the MRM market growth over the forecast period. Using MRM solutions, the marketing department can tackle potential threats and run a strategic program. Emerging technology solutions driven by machine learning and artificial intelligence to deliver sustainable omnichannel experience are expected to further create growth opportunities for the market players.

The outbreak of the COVID-19 pandemic is anticipated to favorably impact market growth. However, the upfront costs associated with new MRM systems are expected to hamper the growth. Furthermore, the lack of trust in new marketing technologies is also hampering the growth.

Marketing Resource Management Market Report Highlights:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Marketing Resource Management Market Variables, Trends & Scope

Chapter 4. Marketing Resource Management Market: Component Outlook Estimates & Forecasts

Chapter 5. Marketing Resource Management Market: Deployment Outlook Estimates & Forecasts

Chapter 6. Marketing Resource Management Market: Enterprise Size Outlook Estimates & Forecasts

Chapter 7. Marketing Resource Management Market: End Use Outlook Estimates & Forecasts

Chapter 8. Marketing Resource Management Regional Outlook Estimates & Forecasts

Chapter 9. Competitive Landscape

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