세계의 마케팅 자원 관리 시장 - 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 컴포넌트별, 전개별, 기업 규모별, 최종 용도별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)
Marketing Resource Management Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Solution, Services), By Deployment (Cloud, On-premise), By Enterprise Size, By End use, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1631168
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 12월
페이지 정보:영문 100 Pages
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마케팅 자원 관리 시장의 성장과 동향
세계의 마케팅 자원 관리 시장 규모는 2030년에는 98억 3,000만 달러에 이르며, 2025-2030년 CAGR은 12.4%를 나타낼 것으로 예측됩니다.
마케팅 자원 관리(MRM)는 클라우드 기반 소프트웨어로 마케팅 업무를 효율적으로 중앙 집중화하기 위해 조직에서 널리 사용됩니다. 브랜드 컴플라이언스와 마케팅 워크플로우를 통합하고 투자 수익률(ROI)을 효과적으로 추적할 수 있습니다.
마케팅 자원 관리(MRM)는 마케팅 프로세스의 계획, 생산, 설계 등 노동력과 관련된 기술 및 운영을 효율적으로 처리하는 데 사용되는 기술입니다. MRM 용도의 출현은 기업의 계획 입안과 예산 조직 활동에 도움이 됩니다. 예산 편성 및 계획과 같은 기능을 사용함으로써 마케팅 부서는 효과적으로 예산을 계획하고 비용 유형, 결산 등을 정의할 수 있습니다.
브랜드 및 규제 준수를 보장하는 요구가 증가함에 따라 예측 기간 동안 MRM 시장 성장이 촉진될 것으로 예상됩니다. MRM 솔루션을 사용하면 마케팅 부서가 잠재적인 위협에 대처하고 전략적 프로그램을 실행할 수 있습니다. 지속가능한 옴니채널 경험을 제공하기 위한 머신러닝과 인공지능에 의해 추진되는 새로운 기술 솔루션은 시장 진출기업에 추가 성장 기회를 제공할 것으로 기대됩니다.
COVID-19 팬데믹의 발생은 시장 성장에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 예상됩니다. 그러나 새로운 MRM 시스템과 관련된 초기 비용은 성장을 방해할 것으로 예상됩니다. 또한, 새로운 마케팅 기술에 대한 신뢰의 부족도 성장을 방해하고 있습니다.
마케팅 자원 관리 시장 보고서 하이라이트
브랜드 및 광고 관리 부문은 브랜드 컴플라이언스를 유지하기 위해 분산 기업에서 이러한 솔루션을 채택하여 예측 기간 동안 큰 성장을 기대할 수 있습니다.
레거시 플랫폼에서 클라우드 플랫폼으로의 전환에 기업이 주력하게 되면서 교육, 지원, 유지보수 서비스 부문에 성장 기회가 생길 것으로 예측됩니다.
온프레미스 솔루션의 채택률이 높은 이유는 구성과 관련된 이점, 공급업체 의존도 감소, 많은 사용자 지정 옵션이 있기 때문입니다.
첨단 기술 통합이 진행됨에 따라 많은 자원이 존재하며 풍부한 제품 포트폴리오, 복잡한 워크플로우 등의 요인이 대기업에서 MRM 솔루션의 채택을 촉진할 것으로 예상됩니다.
디지털 실적를 바탕으로 고객을 좁히고 제품을 판매할 필요성이 높아짐에 따라 소비재 제조업체와 소매업체에 첨단 마케팅 기술을 채택하고 있습니다.
인도, 중국 등 신흥 국가에서 BFSI, IT, 통신 등의 부문 성장은 아시아태평양의 MRM 솔루션에 대한 수요를 창출할 것으로 예상됩니다.
The global marketing resource management market size is expected to reach USD 9.83 billion in 2030 and is expected to grow at a CAGR of 12.4% from 2025 to 2030. Marketing Resource Management (MRM) is a cloud-based software that is widely used by organizations for effectively centralizing and managing their marketing operations. It enables organizations to unify brand compliance and marketing workflows and effectively track their Return on Investment (ROI).
Marketing Resource Management (MRM) is a technology used to efficiently handle workforce and associated technology and operations such as planning, production, and design of marketing processes. The emergence of MRM applications has helped businesses in their planning and budgeting activities. By using functionalities such as budgeting and planning, marketing divisions can effectively plan their budgets, define the expense types, and closeouts, among others.
The increasing need for ensuring brand and regulatory compliance is expected to propel the MRM market growth over the forecast period. Using MRM solutions, the marketing department can tackle potential threats and run a strategic program. Emerging technology solutions driven by machine learning and artificial intelligence to deliver sustainable omnichannel experience are expected to further create growth opportunities for the market players.
The outbreak of the COVID-19 pandemic is anticipated to favorably impact market growth. However, the upfront costs associated with new MRM systems are expected to hamper the growth. Furthermore, the lack of trust in new marketing technologies is also hampering the growth.
The brand and advertising management segment is expected to witness significant growth over the forecast period owing to the adoption of these solutions in decentralized companies to maintain brand compliance
The increased focus of businesses to move from the legacy platform to cloud platform is expected to create growth opportunities for the training, support, and maintenance services segment
The adoption of on-premise solutions is high owing to benefits associated with configuration, reduced vendor dependency, and numerous customization options
Factors such as the growing integration of advanced technologies, the presence of a large number of resources, extensive product portfolio, and complex workflows are expected to propel the adoption of MRM solutions in large enterprises
The increasing need to target customers and market products based on the digital footprint is encouraging consumer goods and retail companies to adopt advanced marketing technologies
The growth of sectors such as BFSI and IT and telecom in developing countries such as India and China is expected to create the demand for MRM solutions in the Asia Pacific region