세계의 스마트 TV 시장 - 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 해상도별, 화면 사이즈별, 운영체제별, 유통 채널별, 기술별, 지역별, 부문 예측(2025-2030년)
Smart TV Market Size, Share & Trends Analysis Report By Resolution, By Screen Size, By Operating System, By Distribution Channel, By Technology, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1611799
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 11월
페이지 정보:영문 132 Pages
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한글목차
스마트TV 시장의 성장과 동향
Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 세계 스마트 TV 시장 규모는 2025-2030년에 걸쳐 16.6%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 기록하며 2030년에는 4,512억 6,000만 달러에 이를 것으로 추정됩니다.
4G, 광대역 인터넷, 5G 등의 고속 인터넷을 널리 이용할 수 있게 된 결과, 스마트 TV에서 최신 TV 컨텐츠를 스트리밍하기 위한 OTT 용도 및 서비스의 이용이 증가하여 세계적으로 사용자의 시청 경험을 향상하고 시장 성장을 견인하고 있습니다.
게다가 디지털 엔터테인먼트에 대한 수요 증가는 Amazon Prime, Netflix, Disney Hotstar와 같은 Over the Top(OTT) 서비스를 통해 스마트 TV에서 컨텐츠를 사용자에게 제공하는 큰 기회를 컨텐츠 제작자에게 제공합니다. 예를 들어, Mudra Institute of Communications의 보고서에 따르면 인도에서는 2021년 OTT 플랫폼의 유료 가입자는 약 2,900만 명이 될 것입니다.
또한 4K 스마트 TV는 저해상도 TV에 비해 화질과 음질이 좋기 때문에 수요가 높아지고 있습니다. UHD 스마트 텔레비전 수요를 세계적으로 견인하고 있습니다. 세계에서 약 17,300편의 영화나 TV 프로그램을 전달하고 있습니다.
2024년 시장 수익이 가장 컸던 것은 아시아태평양으로 예측 기간 동안 스마트 TV 시장을 독점할 것으로 보입니다. India Brand Equity Foundation(IBEF)에 따르면 인도의 스마트 TV 판매량은 2021년 2분기에 전년 동기 대비 65% 증가했습니다. 중국은 2024 년에 큰 시장 점유율을 차지했습니다. 경쟁 생산 가격, 숙련 노동자의 쉬운 입수, 신흥 시장 리더의 존재로 중국은 아시아태평양 시장 점유율의 대부분을 차지했습니다.
스마트 TV 시장 하이라이트
해상도면에서는 4K UHD TV 부문이 2024년에 큰 점유율을 차지합니다.
화면 크기에서는 65인치 이상의 부문이 예측 기간 동안 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.
운영체제에서는 Android TV 부문이 2024년에 가장 큰 시장 매출을 차지했습니다.
유통 채널에서는 전자 제품을 구입하기 위한 전자상거래 플랫폼에 대한 소비자의 기호가 높아지고 있기 때문에 온라인 부문이 큰 수익 점유율을 차지하고 있습니다.
기술면에서는 LED 스마트 TV가 제공하는 하이엔드 화질에 의한 높은 소비자 수요로 인해 LED 부문이 세계 시장을 독점하고 예측 기간 동안에도 큰 시장 점유율을 유지할 것으로 예상됩니다.
아시아태평양은 LG, TLC, Samsung, Xiaomi 등 시장을 선도하는 스마트 TV 제조업체의 존재로 2024년 최대 시장 수익을 기록할 것으로 추정되고 있습니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 스마트 TV 시장-산업 전망
시장 개요
산업 밸류체인 분석
시장 역학
기술의 정세
산업 분석도구
제4장 스마트 TV 시장 : 해상도별, 추정·동향 분석
해상도 변동 분석과 시장 점유율, 2024년과 2030년
해상도별
4K UHD TV
하이비전
Full HDTV
8K TV
제5장 스마트 TV 시장 : 화면 사이즈별, 추정·동향 분석
화면 사이즈 변동 분석과 시장 점유율, 2024년과 2030년
화면 사이즈별
32인치 이하
32-45인치
46-55인치
56-65인치
65인치 이상
제6장 스마트 TV 시장 : 운영체제별, 추정·동향 분석
운영체제 변동 분석과 시장 점유율, 2024년과 2030년
운영체제별
Android TV
Tizen
WebOS
Roku
기타
제7장 스마트 TV 시장 : 기술별, 추정·동향 분석
기술변동 분석과 시장 점유율, 2024년과 2030년
기술별
OLED
QLED
LED
기타
제8장 스마트 TV 시장 : 지역별, 추정·동향 분석
지역별 스마트 TV 시장, 2024년과 2030년
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
오스트리아
벨기에
체코 공화국
덴마크
핀란드
프랑스
독일
아이슬란드
아일랜드
이탈리아
네덜란드
노르웨이
폴란드
스페인
스웨덴
스위스
영국
아시아태평양
호주
중국
홍콩
인도
인도네시아
일본
말레이시아
뉴질랜드
필리핀
싱가포르
한국
대만
태국
베트남
호주
기타 아시아태평양
남미
브라질
아르헨티나
칠레
중동 및 아프리카
이스라엘
나이지리아
사우디아라비아
남아프리카
터키
아랍에미리트(UAE)
제9장 스마트 TV 시장 - 경쟁 구도
주요 시장 진출기업에 의한 최근의 동향과 영향 분석
기업 분류
참가 기업 개요
기업의 시장 포지셔닝
기업 히트맵 분석
전략 매핑
확대/매각
콜라보레이션/파트너십
신제품 발매
연구개발
기업 프로파일
Haier Inc.
Intex Technologies
LG Electronics
Panasonic Corporation
Samsung Electronics Co. Ltd.
Sansui Electric Co., Ltd.
Sony Corporation
TCL Electronics Holdings Limited
Toshiba Visual Solutions(TVS Regza Corporation)
Hisense International
Koninklijke Philips NV
JHS
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Smart TV Market Growth and Trends:
The global smart TV market size is estimated to reach USD 451.26 billion by 2030, registering a CAGR of 16.6% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The rise in use of OTT applications and services for streaming latest TV content on smart televisions as a result of wide availability of high-speed internet such as 4G, broadband internet, and 5G, is driving the viewing experience for users globally, driving the market growth.
Moreover, the rising demand for digital entertainment provides content producers significant opportunities to offer their content to users via over-the-top (OTT) services such as Amazon Prime, Netflix, Disney Hotstar, and more on smart TVs. For instance, in 2021, in India, as per a report by Mudra Institute of Communications, there were around 29 million paid subscribers on OTT platforms. These factors are anticipated to contribute to market growth during the forecast period as well.
Furthermore, the demand for 4K smart TVs has increased since they offer better picture quality as well as sound compared to lower resolution TVs. Customers' viewing experience is enhanced by high-resolution smart TVs which in turn is driving the demand for smart full HD and 4K UHD TVs globally. The rapidly growing content library on OTT platforms is positively driving the growth of the smart TV market. For instance, as of October 2022, Netflix had around 17,300 movies and TV shows globally.
The Asia Pacific region accounted for the largest market revenue in 2024 and is expected to dominate the smart TV market over the forecast period. As per the India Brand Equity Foundation (IBEF), smart TV sales in India increased by 65% year-on-year in the second quarter of 2021, owing to rising expansion activities implemented by original equipment manufacturers (OEMs) for their smart TV portfolios. Moreover, China accounted for a significant market share in 2024 as a result of increasing disposable income and rising standard of living. Competitive production pricing, easy accessibility of skilled labor in addition to the presence of emerging market leaders have enabled China to account for a majority of market share in Asia Pacific region.
Smart TV Market Report Highlights:
In terms of resolution, the 4K UHD TV segment holds a substantial share in 2024, due to the trend for high-resolution content in live sports and entertainment
In terms of screen size, the above 65 inches' segment is anticipated to record the significant CAGR during the forecast period, as customers look to bring a theatre like experience at home
In terms of operating system, the Android TV segment accounted for the largest market revenue in 2024 due to its enormous popularity for the Play Store access which enables users to download supporting applications, games, and more
In terms of distribution channel, online segment held a significant revenue share, due to rising consumer preference for ecommerce platforms to buy electronic products
In terms of technology, LED segment dominated the global market and is expected to maintain a significant market share over the forecast period, owing to high consumer demand driven by the high-end picture quality offered by LED smart TV
The Asia Pacific region is estimated to record largest market revenue in 2024, owing to the presence of market leading smart TV manufacturers in the region, such as LG, TLC, Samsung, and Xiaomi among others.
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definitions
1.3. Information Procurement
1.3.1. Information analysis
1.3.2. Market formulation & data visualization
1.3.3. Data validation & publishing
1.4. Research Scope and Assumptions
1.4.1. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Smart TV Market Snapshot
2.2. Smart TV Market- Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Smart TV Market - Industry Outlook
3.1. Market Overview
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Market Opportunity
3.4. Technology Landscape
3.5. Industry Analysis Tools
3.5.1. Porter's analysis
3.5.2. Macroeconomic analysis
Chapter 4. Smart TV Market: Resolution Estimates & Trend Analysis
4.1. Resolution Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
4.2. Smart TV Market Estimates & Forecast, By Resolution (USD Million), (Thousand Units)