상업 인쇄 시장 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 인쇄 기술별, 용도별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)
Commercial Printing Market Size, Share & Trends Analysis Report By Printing Technology (Digital Printing, Lithography Printing), By Application (Packaging, Advertising), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1611760
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 11월
페이지 정보:영문 120 Pages
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상업 인쇄 시장 성장과 동향:
Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 세계 상업 인쇄 시장 규모는 2025년부터 2030년까지 3.2%의 CAGR을 기록하여 2030년에는 5,980억 6,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
브로셔, 전단지, 신문 광고, 팜플렛, 브로셔 등 판촉물 제작을 위한 상업 인쇄에 대한 수요 증가는 목표 시장 성장을 촉진하는 요인 중 하나가 될 것으로 예상됩니다. 상업 인쇄에 대한 수요는 제조, 광고, 식음료, 소매, 의료 등 여러 산업에 걸쳐 있습니다.
기업의 광고 수요의 증가는 광고 재료의 상업 인쇄 수요에 크게 기여하고 있습니다. 상업 인쇄는 주로 포장, 출판, 광고의 요구에 따라 다양한 종류의 종이와 캔버스에 인쇄를 수행합니다. 활자 조판, 제본, 이행 서비스, 디자인 서비스, 접기, 절단, 제본을 포함한 마무리 작업은 인쇄 서비스와 함께 시장 기업이 제공하는 부수적인 서비스 중 일부입니다. 주문 처리 서비스에는 포장, 보관 및 인쇄물 배송 서비스가 포함됩니다.
온라인 쇼핑의 성장과 개인화 된 경험에 대한 수요로 인해 포장 분야에서 상업 인쇄에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 포장은 가장 중요한 마케팅 도구 중 하나로 간주되기 때문에 기업은 포장을 활용하여 제품의 장점을 표시합니다. 또한, 포장은 사용자에게 상자에서 꺼냈을 때 사용자에게 감동을 주는 도구로 사용되기도 합니다.
그 결과 많은 패키징 기업들이 첨단 상업 인쇄 솔루션에 투자하고 있습니다. 예를 들어, 2022년 10월, 유연 포장 서비스 제공업체인 Comexi는 QR 코드, 데이터 매트릭스 가변 코드, 바코드, 영숫자 텍스트 및 기타 번호 매기기 및 마킹 용도와 같은 가변 데이터를 인쇄하기 위해 유연한 패키징 및 라벨 컨버터용으로 설계된 Digiflex를 출시했다고 발표했습니다.
COVID-19는 상업 인쇄 시장에 심각한 영향을 미쳤습니다. 전염병으로 인해 상업 인쇄에 대한 수요가 감소하고 기업과 그 업무가 중단되었습니다. 또한 이 전염병은 공급망을 혼란에 빠뜨려 원자재와 인건비 상승을 초래하여 유통에 심각한 영향을 미쳤습니다.
디지털 미디어의 출현은 인쇄 매체를 디지털 미디어로 계속 대체하고 있기 때문에 대상 시장의 성장을 제한하고 있습니다. 사용자들은 인쇄 매체 대신 디지털 형식의 책과 잡지를 채택하고 있습니다. 또한 기업들은 광고 목적으로 디지털 미디어를 활용하고 있습니다. 디지털화의 영향에도 불구하고 인쇄 업계는 변화하는 요구, 트렌드 및 시장의 새로운 현실을 고려하여 비즈니스 모델을 전환하고 있습니다.
상업 인쇄 시장 보고서 하이라이트
디지털 인쇄 분야는 예측 기간 동안 4.4%의 CAGR로 가장 빠른 성장을 보일 것으로 예상됩니다. 이러한 성장은 비용 효율성과 유연성이 뛰어난 기술로 인해 종이 및 포장 인쇄 분야에서 잉크젯 및 레이저 인쇄 솔루션이 빠르게 채택되고 있기 때문인 것으로 분석됩니다.
2024년에는 포장 부문이 54.2% 이상의 가장 큰 매출 점유율을 차지했습니다. 포장 분야에는 라벨, 태그 및 연포장 인쇄가 포함됩니다.
북미는 2024년 상업 인쇄 시장에서 2위를 차지하며 전 세계 매출의 33.2% 이상을 차지했습니다.
아시아태평양은 예측 기간 동안 3.7%의 CAGR로 가장 높은 성장을 보일 것으로 예상되며, 2024년 세계 시장을 지배했습니다. 이 지역의 성장의 주요 요인은 특히 중국과 인도의 디지털 기술과 같은 인쇄 산업의 발전입니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 상업 인쇄 시장 변수, 동향, 범위
시장 계통 전망
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
업계 과제
상업 인쇄 시장 분석 툴
업계 분석 - Porter's Five Forces 분석
PESTEL 분석
문제점 분석
제4장 상업 인쇄 시장 : 인쇄 기술 추정·동향 분석
부문 대시보드
상업 인쇄 시장 : 인쇄 기술 변동 분석, 2024년 및 2030년
디지털 인쇄
리소그래피 인쇄
플렉소 인쇄
스크린 인쇄
그라비어 인쇄
기타
제5장 상업 인쇄 시장 : 용도 추정·동향 분석
부문 대시보드
상업 인쇄 시장 : 용도 변동 분석, 2024년 및 2030년
포장
광고
출판
서적
신문
잡지
기타
제6장 상업 인쇄 시장 : 지역 추정·동향 분석
상업 인쇄 시장 점유율, 지역별, 2024년 및 2030년
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
영국
독일
프랑스
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
라틴아메리카
브라질
중동 및 아프리카
사우디아라비아
아랍에미리트
남아프리카공화국
제7장 경쟁 구도
기업 분류
기업의 시장 포지셔닝
기업 히트맵 분석
기업 개요/상장 기업
Quad.com
Cenveo Worldwide Limited
Acme Printing
RR Donnelley &Sons Company
Transcontinental Inc.
LSC Communications LLC.
Gorham Printing, Inc.
Dai Nippon Printing Co., Ltd.
Mixam UK Limited
Cimpress
Quebecor.
Duncan Print Group
ksm
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Commercial Printing Market Growth & Trends:
The global commercial printing market size is estimated to reach USD 598.06 billion by 2030, registering a CAGR of 3.2% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The rising demand for commercial printing for producing promotional material such as brochures, flyers, newspaper inserts, and pamphlets, among others, is expected to be one of the driving factors for the target market growth. The demand for commercial printing spans several industries, including manufacturing, advertising, food and beverage, retail, and healthcare.
The growing advertising needs of businesses contribute significantly to the demand for commercial printing of advertising materials. Commercial printing primarily involves printing on different types of paper and canvas for packaging, publishing, or advertising needs. Typesetting, bookbinding, fulfillment services, designing services, and finishing, which include folding, cutting, and binding, are some of the ancillary services provided by the market players, along with printing services. The fulfillment services include packaging, storage, and delivery of the printed material services.
The growth of online shopping and the demand for personalized experiences have boosted the demand for commercial printing from the packaging sector. Packaging is considered one of the most important marketing tools, and hence businesses are utilizing packaging to display products' best features. Also, the packaging is being used as a tool to create an unboxing experience for the users.
As a result, many packaging companies are investing in high-technology commercial printing solutions. For instance, in October 2022, Comexi, a flexible packaging service provider, announced the launch of Digiflex, a machine designed for flexible packaging and label converters to print variable data such as QR codes, data matrix variable codes, barcodes, alphanumeric text, and other numbering & marking applications.
The COVID-19 pandemic severely impacted the commercial printing market. The pandemic led to reduced demand for commercial printing as businesses, and their operations were halted. Furthermore, the outbreak disrupted the supply chain and led to an increase in costs of raw materials and labor, and also severely impacted the distribution, which in turn impacted the growth of the target market negatively.
The advent of digital media is restricting the growth of the target market as it continues to replace print media with digital media. Users are adopting the digital form of books and magazines instead of the printed medium. Also, businesses are utilizing digital media for advertising purposes. Despite the impact of digitization, the print industry is, however, pivoting its business models by taking into account the changing needs, trends, and new realities of the market.
Commercial Painting Market Report Highlights:
The digital printing segment is expected to grow at the fastest CAGR of 4.4% over the forecast period. The growth is attributed to the rapid adoption of inkjet and laser printing solutions across the paper and packaging printing sector due to the cost-efficient and flexible nature of the technology.
The packaging segment accounted for the largest revenue share of over 54.2% in 2024. The packaging segment includes printing on labels, tags, and flexible packaging.
North America held the second-largest share in the commercial printing market in 2024 and accounted for a revenue share of over 33.2% of the global revenue.
Asia Pacific is expected to grow at the highest CAGR of 3.7% over the forecast period, and it was also the dominant region in the global market in 2024. The regional growth is attributed primarily to advancements in the print industry, such as digital technologies, particularly in China and India.