디지털 컨텐츠 제작 시장 규모, 점유율, 동향 분석 리포트 : 컴포넌트별, 컨텐츠 형식별, 도입별, 기업 규모별, 최종 용도별, 지역별, 부문 예측(2025-2030년)
Digital Content Creation Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component, By Content Format, By Deployment, By Enterprise Size, By End-user, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1611661
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 11월
페이지 정보:영문 182 Pages
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디지털 컨텐츠 제작 시장의 성장과 동향 :
Grand View Research, Inc.의 최신 리포트에 따르면 세계의 디지털 컨텐츠 제작 시장 규모는 2025-2030년 13.9%의 CAGR을 기록하며, 2030년에는 698억 달러에 달할 것으로 추정되고 있습니다.
AI 기반 용도, 스마트폰 및 인터넷 사용 증가, 클라우드 컴퓨팅 등 다양한 기술 발전의 채택이 증가함에 따라 세계 시장에서 디지털 컨텐츠 제작 툴 및 서비스의 성장 기회가 창출될 것으로 예상된다고 IBM은 밝혔습니다. Global Adoption AI Index 보고서에 따르면 2022년에는 35%의 기업이 업무에 AI를 사용하고 있으며, 이는 2021년 대비 4% 포인트 증가한 수치로, AI 도입의 주요 요인은 기업 전반에서 AI를 쉽게 도입할 수 있는 접근성 때문인 것으로 나타났습니다, 또한 다양한 기업이 업무 자동화를 강화하고 비용을 절감하기 위해 AI로 전환하고 있습니다.
COVID-19는 디지털 컨텐츠 제작 시장에 긍정적인 영향을 미쳤는데, COVID-19로 인해 경기가 둔화되고 많은 기업이 부분적으로 또는 전면적으로 운영을 중단했습니다. 팬데믹 기간 중 사람들은 자신을 즐겁게 하기 위해 다른 미디어를 찾았고, 온라인 쇼핑과 스트리밍 플랫폼의 온라인 플랫폼 사용률이 증가했습니다. 예를 들어 UNCTAD 보고서에 따르면 봉쇄로 인해 라틴아메리카의 온라인 E-Commerce 상점 Mercado Libre는 2020년2 분기에 2019년같은 기간에 비해 2020년2 분기에 두 배의 상품을 판매했습니다. 또한 아프리카의 E-Commerce 플랫폼 Jumia는 2020년첫 6 개월 동안 거래가 50% 증가했다고보고했습니다. 또한 BCG의 보고서에 따르면 2020년 OTT 가입자 증가는 COVID-19 팬데믹으로 인해 60% 증가했다고 합니다. 보고서에 따르면 인도 고객들은 팬데믹 기간 중 시청한 컨텐츠에 대해 더 많은 비용을 지불했다고 합니다.
디지털 컨텐츠 제작 시장 보고서 하이라이트
컴포넌트별로는 툴이 2024년 73.1%의 점유율로 시장을 주도할 것으로 예상됩니다. 이 부문은 디지털 마케팅에 사용되는 툴이 주도할 것으로 예상되며, 그 결과 디지털 컨텐츠 제작 툴의 사용이 증가할 것으로 예상됩니다. 서비스 부문은 AI 도입의 성장으로 인해 예측 기간 중 더 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상되며, IBM Global Adoption AI Index 보고서에 따르면 2022년에는 50%의 기업이 AI 도입으로 업무 자동화의 혜택을 누릴 것으로 예상됩니다.
컨텐츠 형식은 2024년에는 동영상이 시장을 장악할 것입니다. 이는 동영상 컨텐츠 시청에 편안함을 느끼는 사용자가 증가했기 때문입니다. 예를 들어 구글의 조사에 따르면 미국 응답자의 79%가 동영상 컨텐츠 소비에 편안함과 힐링을 느낀다고 답했습니다.
2024년 시장 규모에서 클라우드 부문이 우위를 차지할 것으로 보입니다. 이는 Figma, Adobe Creativity Cloud와 같은 클라우드 기반 디지털 컨텐츠 제작 툴의 성장에 기인하며, 2021년 디자인 툴 조사에 따르면 디자이너의 63%가 Figma를 주요 툴로 선호하는 것으로 나타났습니다.
기업 규모별로는 대기업 부문이 2024년 시장을 장악했습니다. 대기업 부문에서는 기업의 AI 도입이 가속화되고 있습니다. 예를 들어 어도비(Adobe)에 따르면 기업 10곳 중 4곳이 AI 활용을 계획하고 있으며, 2020년에는 대기업 부문의 39%의 기업이 AI에 투자할 계획인 것으로 나타났습니다. 또한 중소기업은 클라우드 컴퓨팅 서비스 도입으로 인해 예측 기간 중 높은 CAGR을 나타낼 것으로 보입니다. 컴퓨터 소프트웨어 회사 Flexera가 2022년에 발표한 클라우드 컴퓨팅 통계 보고서에 따르면 전염병으로 인해 중소기업의 30% 이상이 클라우드 컴퓨팅을 사용하고 있습니다.
최종 용도별로는 소매업 및 E-Commerce가 2024년 시장을 장악했습니다. 이는 소매업의 디지털 광고비 증가가 디지털 컨텐츠 제작을 촉진하고 있기 때문입니다. 또한 미디어 및 엔터테인먼트는 예측 기간 중 높은 CAGR을 나타낼 것으로 보입니다. 이 시장이 우위를 점하는 요인 중 하나는 OTT 비디오 시장의 성장입니다.
2024년 시장 점유율은 33.4%로 북미가 독점하고 있는데, 그 주요 이유 중 하나는 북미 음악 산업의 우위입니다. 미국 음반산업협회에 따르면 2021년 미국 음악 산업이 창출한 매출의 83%는 스트리밍 서비스에서 발생했다고 합니다. 또한 GSMA의 보고서에 따르면 2022년 7월 5G 가입자는 아시아태평양의 선진 지역에서 각각 67% 증가했다고 합니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 개요
제3장 디지털 컨텐츠 제작 시장 변수, 동향, 범위
시장 계통 전망
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
업계의 과제
디지털 컨텐츠 제작 시장 분석 툴
업계 분석 - Porter의 산업 분석
PESTEL 분석
제4장 디지털 컨텐츠 제작 시장 : 컴포넌트별 추정·동향 분석
부문 대시보드
디지털 컨텐츠 제작 시장 : 컴포넌트별 변동 분석, 2024년 및 2030년
툴
서비스
제5장 디지털 컨텐츠 제작 시장 : 컨텐츠 형식별 추정·동향 분석
부문 대시보드
디지털 컨텐츠 제작 시장 : 컨텐츠 형식별 변동 분석, 2024년 및 2030년
텍스트
그래피컬
비디오
오디오
제6장 디지털 컨텐츠 제작 시장 : 도입별 추정·동향 분석
부문 대시보드
디지털 컨텐츠 제작 시장 : 도입별 변동 분석, 2024년 및 2030년
온프레미스
클라우드 기반
제7장 디지털 컨텐츠 제작 시장 : 기업 규모별 추정·동향 분석
부문 대시보드
디지털 컨텐츠 제작 시장 : 기업 규모별 변동 분석, 2024년 및 2030년
대기업
중소기업
제8장 디지털 컨텐츠 제작 시장 : 최종사용자별 추정·동향 분석
부문 대시보드
디지털 컨텐츠 제작 시장 : 최종사용자별 변동 분석, 2024년 및 2030년
소매·E-Commerce
자동차
헬스케어·의약품
미디어와 엔터테인먼트
여행과 관광
기타
제9장 디지털 컨텐츠 제작 시장 : 지역별 추정·동향 분석
디지털 컨텐츠 제작 시장 점유율, 지역별, 2024년 및 2030년
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
국가별, 2017-2030년
영국
독일
프랑스
이탈리아
스페인
네덜란드
아시아태평양
국가별, 2017-2030년
중국
일본
인도
한국
호주
라틴아메리카
국가별, 2017-2030년
브라질
아르헨티나
칠레
중동 및 아프리카
국가별, 2017-2030년
아랍에미리트
사우디아라비아
남아프리카공화국
제10장 경쟁 구도
주요 시장 참여 기업에 의한 최근 동향과 영향 분석
기업 분류
기업의 시장 포지셔닝
기업 히트맵 분석
전략 지도제작
기업 개요/상장기업
Microsoft Corporation
Picsart
Adobe Systems
Corel Corporation
Acrolinx
Google LLC
Integra Software Services
MarketMuse, Inc.
Quark Software Inc.
Canva
KSA
영문 목차
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Digital Content Creation Market Growth & Trends:
The global digital content creation market size is estimated to reach USD 69.80 billion by 2030, registering a CAGR of 13.9% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The increasing adoption of various technological advancements, such as AI-based applications, increase in the usage of smartphones and the internet, and cloud computing is expected to create growth opportunities for digital content creation tools and services in the global market. In 2022, according to the IBM Global Adoption AI Index report, 35% of the firms reported using AI in their operations which was a four-point growth from 2021. The key factor for adopting AI was the accessibility that made AI simple to implement throughout the firm, moreover, various firms are also shifting to AI to help them enhance task automation and reduce costs.
The COVID-19 pandemic had a positive impact on the digital content creation market. A global increase in COVID-19 cases slowed the economy, and many corporations were shutting down as a result of partial or total lockdowns. The growth in the usage of online platforms was driven by lockdowns as people were finding a different medium to entertain themselves during the pandemic, moreover, this caused an increase in the usage of online shopping and streaming platforms. For instance, according to a report by UNCTAD, the online e-commerce store Mercado Libre in Latin America sold two times more products in the second quarter of 2020 as compared to the same period in 2019. Furthermore, the e-commerce platform Jumia in Africa reported a 50% growth in transactions during the first six months of 2020. Moreover, in 2020, according to a report by BCG, OTT subscriber growth increased by 60% due to the Covid-19 outbreak. The report stated that Indian customers paid more for the content they viewed during the pandemic.
Digital Content Creation Market Report Highlights:
In terms of component, tools dominated the market with a share of 73.1% in 2024. The segment is led by tools owing to their usage in digital marketing which will result in driving the use of digital content creation tools. The services segment is estimated to register a higher CAGR over the forecast period, owing to the growth of AI adoption. In 2022, according to the IBM Global Adoption AI Index report, 50% the businesses witnessed benefits from automating their operations through the implementation of AI respectively.
In terms of content format, video dominated the market in 2024. This is owing to the growth in the number of users who feel comfort in watching video content, for instance, according to a survey by google 79% of the respondents in the U.S. said that they found comfort and solace in consuming video content.
In terms of deployment, the cloud segment dominated the market in 2024. This is owing to the growth of cloud-based digital content creation tools such as Figma, Adobe Creativity Cloud, and several others. In 2021 according to the Design tool survey, 63% of designers preferred to use Figma as their primary tool.
In terms of enterprise size, the large enterprise segment dominated the market in 2024. In the large enterprise segment, firms are adopting AI at a faster rate. For instance, according to Adobe, four in ten organizations were planning to leverage AI, and in 2020 39% of companies in the large enterprises segment planned to invest in AI. Moreover, small and medium enterprises will register the significant CAGR over the forecast period, owing to the adoption of cloud computing services. According to a cloud computing statistics report published in 2022 by a computer software company, Flexera, the pandemic caused more than 30% of small and medium businesses to use cloud computing.
In terms of end user, retail and e-commerce dominated the market in 2024, owing to the growth of digital advertising spending in the retail industry, which would drive the creation of digital content. Furthermore, media and entertainment will register the significant CAGR over the forecast period. One of the factors responsible for its dominance is the growth in the OTT video market.
The market was dominated by the North American region with a share of 33.4% in 2024, one of the key reasons being the dominance of the music industry in North America, as in North America, according to the Recording Industry Association of America, 83% of the revenue made by the American music industry in 2021 came from streaming services. Moreover, the Asia Pacific region will witness the significant CAGR over the forecast period, as in July 2022, according to the GSMA report, the 5G subscribers increased by 67% in the developed region of Asia Pacific region respectively.
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Research Methodology
1.2.1. Information Procurement
1.2.2. Information or Data Analysis
1.3. Methodology
1.4. Research Scope and Assumptions
1.5. Market Formulation & Validation
1.6. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Digital Content Creation Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market Driver Analysis
3.2.2. Market Restraint Analysis
3.2.3. Industry Challenge
3.3. Digital Content Creation Market Analysis Tools