디지털 컨텐츠 제작 시장 규모, 점유율, 동향 분석 리포트 : 컴포넌트별, 컨텐츠 형식별, 도입별, 기업 규모별, 최종 용도별, 지역별, 부문 예측(2025-2030년)
Digital Content Creation Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component, By Content Format, By Deployment, By Enterprise Size, By End-user, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드 : 1611661
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2024년 11월
페이지 정보 : 영문 182 Pages
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한글목차

디지털 컨텐츠 제작 시장의 성장과 동향 :

Grand View Research, Inc.의 최신 리포트에 따르면 세계의 디지털 컨텐츠 제작 시장 규모는 2025-2030년 13.9%의 CAGR을 기록하며, 2030년에는 698억 달러에 달할 것으로 추정되고 있습니다.

AI 기반 용도, 스마트폰 및 인터넷 사용 증가, 클라우드 컴퓨팅 등 다양한 기술 발전의 채택이 증가함에 따라 세계 시장에서 디지털 컨텐츠 제작 툴 및 서비스의 성장 기회가 창출될 것으로 예상된다고 IBM은 밝혔습니다. Global Adoption AI Index 보고서에 따르면 2022년에는 35%의 기업이 업무에 AI를 사용하고 있으며, 이는 2021년 대비 4% 포인트 증가한 수치로, AI 도입의 주요 요인은 기업 전반에서 AI를 쉽게 도입할 수 있는 접근성 때문인 것으로 나타났습니다, 또한 다양한 기업이 업무 자동화를 강화하고 비용을 절감하기 위해 AI로 전환하고 있습니다.

COVID-19는 디지털 컨텐츠 제작 시장에 긍정적인 영향을 미쳤는데, COVID-19로 인해 경기가 둔화되고 많은 기업이 부분적으로 또는 전면적으로 운영을 중단했습니다. 팬데믹 기간 중 사람들은 자신을 즐겁게 하기 위해 다른 미디어를 찾았고, 온라인 쇼핑과 스트리밍 플랫폼의 온라인 플랫폼 사용률이 증가했습니다. 예를 들어 UNCTAD 보고서에 따르면 봉쇄로 인해 라틴아메리카의 온라인 E-Commerce 상점 Mercado Libre는 2020년2 분기에 2019년같은 기간에 비해 2020년2 분기에 두 배의 상품을 판매했습니다. 또한 아프리카의 E-Commerce 플랫폼 Jumia는 2020년첫 6 개월 동안 거래가 50% 증가했다고보고했습니다. 또한 BCG의 보고서에 따르면 2020년 OTT 가입자 증가는 COVID-19 팬데믹으로 인해 60% 증가했다고 합니다. 보고서에 따르면 인도 고객들은 팬데믹 기간 중 시청한 컨텐츠에 대해 더 많은 비용을 지불했다고 합니다.

디지털 컨텐츠 제작 시장 보고서 하이라이트

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 개요

제3장 디지털 컨텐츠 제작 시장 변수, 동향, 범위

제4장 디지털 컨텐츠 제작 시장 : 컴포넌트별 추정·동향 분석

제5장 디지털 컨텐츠 제작 시장 : 컨텐츠 형식별 추정·동향 분석

제6장 디지털 컨텐츠 제작 시장 : 도입별 추정·동향 분석

제7장 디지털 컨텐츠 제작 시장 : 기업 규모별 추정·동향 분석

제8장 디지털 컨텐츠 제작 시장 : 최종사용자별 추정·동향 분석

제9장 디지털 컨텐츠 제작 시장 : 지역별 추정·동향 분석

제10장 경쟁 구도

KSA
영문 목차

영문목차

Digital Content Creation Market Growth & Trends:

The global digital content creation market size is estimated to reach USD 69.80 billion by 2030, registering a CAGR of 13.9% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The increasing adoption of various technological advancements, such as AI-based applications, increase in the usage of smartphones and the internet, and cloud computing is expected to create growth opportunities for digital content creation tools and services in the global market. In 2022, according to the IBM Global Adoption AI Index report, 35% of the firms reported using AI in their operations which was a four-point growth from 2021. The key factor for adopting AI was the accessibility that made AI simple to implement throughout the firm, moreover, various firms are also shifting to AI to help them enhance task automation and reduce costs.

The COVID-19 pandemic had a positive impact on the digital content creation market. A global increase in COVID-19 cases slowed the economy, and many corporations were shutting down as a result of partial or total lockdowns. The growth in the usage of online platforms was driven by lockdowns as people were finding a different medium to entertain themselves during the pandemic, moreover, this caused an increase in the usage of online shopping and streaming platforms. For instance, according to a report by UNCTAD, the online e-commerce store Mercado Libre in Latin America sold two times more products in the second quarter of 2020 as compared to the same period in 2019. Furthermore, the e-commerce platform Jumia in Africa reported a 50% growth in transactions during the first six months of 2020. Moreover, in 2020, according to a report by BCG, OTT subscriber growth increased by 60% due to the Covid-19 outbreak. The report stated that Indian customers paid more for the content they viewed during the pandemic.

Digital Content Creation Market Report Highlights:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Digital Content Creation Market Variables, Trends, & Scope

Chapter 4. Digital Content Creation Market: Component Estimates & Trend Analysis

Chapter 5. Digital Content Creation Market: Content format Estimates & Trend Analysis

Chapter 6. Digital Content Creation Market: Deployment Estimates & Trend Analysis

Chapter 7. Digital Content Creation Market: Enterprise Size Estimates & Trend Analysis

Chapter 8. Digital Content Creation Market: End-User Estimates & Trend Analysis

Chapter 9. Digital Content Creation Market: Regional Estimates & Trend Analysis

Chapter 10. Competitive Landscape

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