고객 셀프 서비스 소프트웨어 시장 규모, 점유율, 동향 분석 리포트 : 솔루션별, 서비스별, 도입별, 최종 용도별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)
Customer Self-service Software Market Size, Share & Trends Analysis Report By Solution (Web Self-service, Virtual Assistants), By Service, By Deployment (Cloud, On premise), By End Use, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드:1611599
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 11월
페이지 정보:영문 100 Pages
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고객 셀프 서비스 소프트웨어 시장 성장과 동향
Grand View Research, Inc.의 최신 리포트에 따르면 세계의 고객 셀프 서비스 소프트웨어 시장 규모는 2025-2030년에 21.6%의 CAGR을 기록하며, 2030년에는 572억 1,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
고객 만족도를 높이고 고객 충성도를 높이기 위한 노력은 예측 기간 중 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 또한 다양한 고객 서비스 접점을 지속적으로 확대하는 것도 시장 성장에 기여할 것으로 예상됩니다.
기업은 변화하는 소비자 행동을 이해하는 것이 자사 제품을 강화하는 데 도움이 된다는 사실을 깨닫고 있습니다. 동시에 중소기업과 대기업 모두 자동화된 고객 셀프 서비스 소프트웨어를 도입하기 시작했습니다. 이는 시장 관계자들에게 빅데이터 및 인공지능(AI)과 같은 최신 기술과 통합된 혁신적인 고객 셀프 서비스 소프트웨어 솔루션을 도입할 수 있는 기회를 제공합니다.
COVID-19 팬데믹과 재택근무 및 사회적 거리두기에 대한 선호도가 높아짐에 따라 특히 통신 서비스 프로바이더들은 셀프 서비스 기능을 도입해야 하는 상황에 직면해 있습니다. 또한 팬데믹으로 인해 전 세계 기업 업무, 업무 일정, 여행 계획이 계속 혼란스러워지면서 고객 서비스 센터는 통화량이 급증하고 있습니다. 이러한 상황은 특히 AI를 활용한 셀프 서비스 솔루션의 필요성을 더욱 높이고 있습니다.
인터넷을 통한 청구서 결제, 24시간 온라인 지원 및 기타 양방향 온라인 서비스 이용 등 디지털 거래에 대한 선호도가 높아지는 추세는 줄어들 기미가 보이지 않습니다. 따라서 기업은 고객 지원 서비스의 속도와 효율성을 높이면서도 충분한 유연성을 확보할 수 있는 셀프 서비스 솔루션을 찾고 있습니다. 또한 신속한 애프터서비스 및 유지보수 서비스도 기업이 셀프서비스 소프트웨어 공급업체를 선택할 때 중요한 요소로 작용하고 있습니다.
고객 셀프 서비스 소프트웨어 시장 보고서 하이라이트
소셜미디어 및 커뮤니티 셀프 서비스 부문은 예측 기간 중 상당한 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다. 이는 조직이 고객 지원 비용을 억제하기 위한 노력의 일환으로 커뮤니티 및 토론 포럼을 지원할 수 있는 소셜미디어 채널로 빠르게 전환하고 있기 때문입니다.
관리형 서비스는 최종사용자가 업무를 효율적으로 수행하고 비즈니스 인텔리전스를 향상시킬 수 있으므로 예측 기간 중 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.
클라우드를 도입하면 기업이 온프레미스 솔루션을 호스팅하기 위한 전용 인프라 비용을 절감할 수 있으므로 클라우드 부문은 예측 기간 중 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.
의료 부문은 환자가 예약, 양식 작성, 프로파일 업데이트, 청구서 결제 등을 할 수 있는 셀프 서비스 앱의 채택이 증가함에 따라 예측 기간 중 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.
아시아태평양 시장은 고객 셀프 케어 용도 도입을 고려하는 중소기업이 증가함에 따라 예측 기간 중 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.
The global customer self-service software market size is expected to reach USD 57.21 billion by 2030, registering a CAGR of 21.6% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Efforts to enhance the level of customer satisfaction and encourage customer loyalty are anticipated to propel the market growth over the forecast period. The continued rollout of a large number of customer service touchpoints is also expected to contribute to market growth.
Enterprises have realized that understanding the changing consumer behavior can help them in enhancing their offerings. At the same time, both small and medium-sized enterprises and large enterprises have started adopting automated customer self-service software. This is opening opportunities for the market players to introduce innovative customer self-service software solutions integrated with the latest technologies, such as big data and Artificial Intelligence (AI).
The outbreak of the COVID-19 pandemic and the growing preference for working from home and maintaining social distancing are particularly prompting communications service providers to adopt self-service capabilities. Furthermore, customer service centers are confronting a sudden rise in call volumes as the pandemic continues to disrupt corporate operations, workplace schedules, and travel plans worldwide. The situation is particularly driving the need for AI-enabled self-service solutions.
The growing preference for digital transactions to pay bills and for accessing 24-hour online support and other interactive online services through the internet shows no signs of abating. Hence, enterprises are scouting for self-service solutions that can ensure adequate flexibility while enhancing the speed and effectiveness of their customer support service. Prompt after-sales maintenance service is also emerging as a decisive factor for enterprises while selecting a vendor for procuring customer self-service software.
The social media and community self-service segment is anticipated to register a considerable CAGR over the forecast period as organizations are rapidly switching to social media channels, which can potentially support communities and discussion forums, as part of the efforts to curb customer support costs
The managed services segment is expected to register a significant CAGR over the forecast period as managed services allow end-users to run their operations effectively and increase business intelligence.
The cloud segment is expected to register a significant CAGR over the forecast period as cloud deployment allows enterprises to save on the costs incurred on having a dedicated infrastructure to host on-premise solutions
The healthcare segment is expected to register a significant CAGR over the forecast period owing to the growing adoption of self-service apps that allow patients to schedule appointments, fill forms, update their profile, and pay bills
The Asia Pacific regional market is anticipated to register a significant CAGR over the forecast period in line with the increasing number of small & medium enterprises looking forward to implementing customer self-care applications