데이터 수익화 시장 규모, 점유율, 동향 분석 리포트 : 조직 규모별, 방법별, 업계별, 컴포넌트별, 지역별, 부문별 예측(2024-2030년)
Data Monetization Market Size, Share & Trends Analysis Report By Organization Size, By Method, By Vertical, By Component, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030
상품코드:1493437
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 05월
페이지 정보:영문 125 Pages
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한글목차
데이터 수익화 시장 성장과 동향 :
Grand View Research, Inc.의 최신 리포트에 따르면 세계의 데이터 수익화 시장 규모는 2030년까지 160억 5,000만 달러에 달하며, 예측 기간 중 CAGR은 25.8%를 기록할 것으로 예측됩니다.
데이터 수익화는 여러 조직이 매출을 늘리기 위해 사용하는 전략입니다. 정량화 가능한 경제적 이익을 얻기 위해 데이터를 활용하는 과정입니다. 데이터 수익화에는 직접적 데이터 수익화와 간접적 데이터 수익화 두 가지 유형이 있습니다.
기업이 데이터를 활용해 새로운 고객과 비즈니스 기회를 발견하는 데이터 수익화 방법에는 여러 가지가 있습니다. 이러한 데이터 수익화 방법론에는 서비스형 데이터, 서비스형 인사이트, 서비스형 분석 플랫폼, 임베디드 애널리틱스 등이 있습니다. 서비스형 분석 플랫폼은 일관된 트리거/경고와 함께 클라우드 상의 데이터에 대한 실시간 액세스를 제공하기 때문에 큰 성장이 예상됩니다.
데이터 수익화는 데이터 중심 원칙의 선구자가 될 수 있게 해주기 때문에 여러 브랜드에 촉매제가 될 것으로 예상됩니다. 데이터 수익화는 기업의 새로운 수입원을 창출할 수 있습니다. 또한 전체 영업 비용과 일반 비용의 절감을 촉진하고 매출 향상을 위한 적절한 조치를 취할 수 있게 합니다. 일부 최종 사용 산업은 데이터 매출 창출의 이점을 활용하고 있으며, 더 많은 산업이 데이터 매출 창출을 목표로 하고 있습니다.
예를 들어 소매업과 관광업계에서는 데이터 수익화를 통해 지오펜싱과 지오타깃팅이 가능해집니다. 헬스케어 분야, 정부 및 광고 대행사에서는 밀도 계획과 교통 흐름을 확보할 수 있습니다. 마찬가지로, 신용카드 회사나 금융기관은 부정사용을 탐지할 수 있습니다. 또한 스마트 타깃팅, 사물인터넷(IoT), 디지털 광고주 및 브랜드 광고주를 위한 클릭스트림 인사이트 등 다양한 기업을 위한 서비스를 제공합니다. 이러한 요인들은 예측 기간 중 시장 성장의 원동력이 될 것으로 예상됩니다.
그러나 데이터 보안 및 프라이버시, 데이터 구조의 복잡성, 다양한 규제 정책 등의 요인이 예측 기간 중 시장 성장을 저해할 것으로 예상됩니다. 그럼에도 불구하고, 데이터 수익화는 위험을 식별 및 완화하고, 컴플라이언스를 개선하며, 계획 및 의사결정을 간소화하고, 시장에서 경쟁 우위를 창출할 수 있습니다. 데이터 수익화는 시장 저해 요인을 크게 가려주고, 기업이 적절한 조치를 취할 수 있도록 돕습니다.
데이터 수익화 시장 보고서 하이라이트
중소기업은 2024-2030년 연평균 29.4% 이상 성장할 것으로 예상되며, BI에 대한 수요 증가가 중소기업의 데이터 수익화 도입에 큰 영향을 미치고 있습니다.
서비스형 분석 지원 플랫폼 부문은 2023년 약 38.3%의 가장 큰 매출 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
예를 들어 자동차 산업에서 데이터 수익화는 실시간 진단 및 예측 정비의 경우 추적과 같은 몇 가지 이점을 보장합니다. 기술 발전과 디지털화의 발전으로 차량 성능 추적이 용이해졌으며, IoT, 텔레매틱스 및 자동화의 도입은 해당 산업 시장 수요를 증가시킬 것으로 예상됩니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 데이터 수익화 변수, 동향, 범위
시장 서론/계통 전망
업계 밸류체인 분석
시장 역학
시장 촉진요인 분석
시장 억제요인 분석
업계의 기회
데이터 수익화 분석 툴
Porter의 산업 분석
PESTEL 분석
제4장 데이터 수익화 : 방법 추정·동향 분석
데이터 수익화 : 방법 변동 분석, 2023년 및 2030년
Data as a service
시장 규모 추정과 예측, 2018-2030년
Insight as a service
시장 규모 추정과 예측, 2018-2030년
Analytics-enabled platform as a service
시장 규모 추정과 예측, 2018-2030년
임베디드 분석
시장 규모 추정과 예측, 2018-2030년
제5장 데이터 수익화 : 조직 규모 추정·동향 분석
데이터 수익화 : 조직 규모 변동 분석, 2023년 및 2030년
대기업
시장 규모 추정과 예측, 2018-2030년
중소기업
시장 규모 추정과 예측, 2018-2030년
제6장 데이터 수익화 : 수직 추정·동향 분석
데이터 수익화 : 수직 변동 분석, 2023년 및 2030년
BFSI
시장 규모 추정과 예측, 2018-2030년
E-Commerce와 소매
시장 규모 추정과 예측, 2018-2030년
통신·IT
시장 규모 추정과 예측, 2018-2030년
제조업
시장 규모 추정과 예측, 2018-2030년
헬스케어
시장 규모 추정과 예측, 2018-2030년
에너지·유틸리티
시장 규모 추정과 예측, 2018-2030년
기타
시장 규모 추정과 예측, 2018-2030년
제7장 데이터 수익화 : 컴포넌트 추정·동향 분석
데이터 수익화 : 컴포넌트 변동 분석, 2023년 및 2030년
컨설팅
시장 규모 추정과 예측, 2018-2030년
실장과 통합
시장 규모 추정과 예측, 2018-2030년
서비스
시장 규모 추정과 예측, 2018-2030년
지원과 정비
시장 규모 추정과 예측, 2018-2030년
툴
시장 규모 추정과 예측, 2018-2030년
제8장 데이터 수익화 시장 : 지역 추정·동향 분석
데이터 수익화 시장 점유율, 지역별, 2023년 및 2030년
북미
시장 추산·예측, 2018-2030년
방법별, 2018-2030년
조직 규모별, 2018-2030년
업계별, 2018-2030년
컴포넌트별, 2018-2030년
미국
캐나다
유럽
방법별, 2018-2030년
조직 규모별, 2018-2030년
업계별, 2018-2030년
컴포넌트별, 2018-2030년
영국
독일
프랑스
아시아태평양
시장 추산·예측, 2018-2030년
방법별, 2018-2030년
조직 규모별, 2018-2030년
업계별, 2018-2030년
컴포넌트별, 2018-2030년
중국
인도
일본
호주
한국
라틴아메리카
시장 추산·예측, 2018-2030년
방법별, 2018-2030년
조직 규모별, 2018-2030년
업계별, 2018-2030년
컴포넌트별, 2018-2030년
브라질
멕시코
중동 및 아프리카
시장 추산·예측, 2018-2030년
방법별, 2018-2030년
조직 규모별, 2018-2030년
업계별, 2018-2030년
컴포넌트별, 2018-2030년
아랍에미리트
사우디아라비아
남아프리카공화국
제9장 경쟁 구도
주요 시장 참여 기업에 의한 최근 동향과 영향 분석
기업 분류
기업의 시장 점유율 분석
기업 히트맵 분석
전략 매핑
확대
합병과 인수
파트너십과 협업
신제품의 발매
연구개발
기업 개요
Accenture
Adstra
Cisco Systems, Inc.
Comviva
Domo, Inc.
Thales(Gemalto NV)
Gulp Data
IBM Corporation
Infosys Limited
Monetize
Reltio
Revelate Data Monetization Corp.
SAP SE
KSA
영문 목차
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Data Monetization Market Growth & Trends:
The global data monetization market size is expected to reach USD 16.05 billion by 2030, registering a CAGR of 25.8% during the forecast period, according to a new report by Grand View Research, Inc. Data monetization is a strategy used by several organizations to increase their revenue. It is the process of utilizing data to obtain quantifiable economic benefits. There are two types of data monetization techniques, direct data monetization, and indirect data monetization.
There are several types of data monetization methods wherein organizations use data to discover new customers and business opportunities. These data monetization methods are data as a service, insight as a service, analytics-enabled platform as service, and embedded analytics. The analytics-enabled platform as a service method is anticipated to witness significant growth as it provides real-time access to data on the cloud along with consistent triggers/alerts.
Data monetization is expected to be a catalyst for several brands as it enables them towards becoming a pioneer in data-driven principles. It creates new revenue streams for organizations. Additionally, it also promotes companies to reduce operating costs and overall general expenses and enables them to take adequate actions in improving their sales. Several end-use industries have leveraged the benefits of data monetization, and many more are moving towards data monetization.
For instance, data monetization offers geofencing and geotargeting in the retail and tourism industries. For the healthcare sector, government, and advertisement agencies, it ensures density planning and traffic flow. Similarly, it provides fraud detection for credit card companies and financial institutes. It offers smart targeting, Internet of Things (IoT), click-stream insights for digital and brand advertisers, and several other companies. Such factors are anticipated to power market growth over the forecast period.
However, factors such as data security and privacy, rising complexities in data structures, and varying regulatory policies are anticipated to hinder the market growth over the forecast period. Nevertheless, data monetization is capable of identifying and mitigating risk, improving compliance, streamlining planning and decision making, and creating a competitive advantage in the market. It has significantly shadowed market hindering factors and has enabled organizations to take adequate measures.
Data Monetization Market Report Highlights:
SMEs are anticipated to expand at a CAGR of over 29.4% from 2024 to 2030. Rising demand for BI has significantly impacted the adoption of data monetization amongst SMEs
The analytics-enabled platform as a service segment accounted for the largest revenue share of around 38.3% in 2023.
For instance, in the automotive industry, data monetization ensures several benefits, such as tracking in case of real-time diagnostics and predictive maintenance. Technological advancements and increased digitalization resulted in easy tracking of vehicle performance. The implementation of IoT, telematics, and automation is also expected to increase the market demand in the industry.
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Market Definitions
1.3. Research Methodology
1.3.1. Information Procurement
1.3.2. Information or Data Analysis
1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
1.3.4. Data Validation & Publishing
1.4. Research Scope and Assumptions
1.4.1. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Data Monetization Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Drivers Analysis
3.3.2. Market Restraints Analysis
3.3.3. Industry Opportunities
3.4. Data Monetization Analysis Tools
3.4.1. Porter's Analysis
3.4.1.1. Bargaining power of the suppliers
3.4.1.2. Bargaining power of the buyers
3.4.1.3. Threats of substitution
3.4.1.4. Threats from new entrants
3.4.1.5. Competitive rivalry
3.4.2. PESTEL Analysis
3.4.2.1. Political landscape
3.4.2.2. Economic and Social landscape
3.4.2.3. Technological landscape
3.4.2.4. Environmental landscape
3.4.2.5. Legal landscape
Chapter 4. Data Monetization: Method Estimates & Trend Analysis
4.1. Data Monetization: Method Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)