환자 지원 기술 시장 규모, 점유율, 동향 분석 리포트 : 유형별, 지역별, 부문 예측(2024-2030년)
Patient Support Technology Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Standalone, Integrated), By Region (North America, Europe, Asia Pacific), And Segment Forecasts, 2024 - 2030
상품코드:1493336
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 05월
페이지 정보:영문 100 Pages
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한글목차
환자 지원 기술 시장 성장과 동향 :
Grand View Research, Inc.의 최신 리포트에 따르면 세계의 환자 지원 기술 시장은 2024-2030년 10.7%의 CAGR을 기록하며, 2030년에는 32억 달러에 달할 전망입니다.
종합적인 환자 중심 솔루션에 대한 요구 증가, 의료 시스템의 디지털 헬스케어 솔루션 채택 증가, 기술 발전, 시장 진출기업의 전략적 발전 참여가 시장 성장의 원동력이 될 것으로 예상됩니다.
또한 모바일 건강 용도 또는 모바일 헬스 용도는 환자 지원 기술 시장의 성장을 가속화하는 데 중요한 역할을 하고 있습니다. 이러한 용도는 약물 복용 알림, 건강 모니터링, 증상 추적, 가상 상담 등 다양한 기능을 제공합니다. 이러한 용도는 의료 관리에 적극적으로 참여하고, 건강 습관을 장려하고, 의료 서비스 프로바이더와의 원활한 의사 소통을 촉진하여 환자에게 용기를 북돋아 줍니다. 스마트폰과 웨어러블 기기의 사용 증가는 모바일 헬스 앱의 채택을 증폭시켜 환자 지원 기술 생태계의 필수적인 컴포넌트로 자리 매김하고 있습니다.
IQVIA에 따르면 이해관계자에게 최적의 결과를 원하는 기업은 환자 지원 프로그램(PSP) 기술에 대한 투자 전략을 EESI(EASY) 목표에 맞추어야 합니다. 이 목표들은 환자 및 케어 파트너와의 참여 강화, 서비스 팀 간의 협업 촉진, 사용자 경험 간소화, 환자 결과 개선을 위한 인사이트 생성 강화에 초점을 맞추었습니다. 이러한 협력에는 환자와 케어 파트너의 적극적인 참여, 효과적인 커뮤니케이션, 의사결정 공유, 서비스 팀 간의 원활한 팀워크와 커뮤니케이션 촉진, 사용성 향상을 위한 직관적인 인터페이스 설계, 실용적인 인사이트를 도출하고 워크플로우를 간소화하기 위한 데이터베이스 인사이트 도출, 환자 및 케어 파트너의 적극적인 참여, 환자 결과 개선을 위한 사용자 경험 간소화 및 인사이트 생성 강화가 포함됩니다. PSP 기술 투자 전략을 EESI(EASY) 목표와 통합함으로써 기업은 환자 참여도를 높이고, 팀 협업을 강화하며, 사용자 경험을 간소화하고, 환자 치료 결과를 개선할 수 있습니다. 개선할 수 있습니다.
또한 이 기술은 프로그램 성과 측정을 강화할 수 있는 가능성을 제공하여 환자 결과에 대한 실용적인 평가를 통합할 수 있습니다. 이 기술은 장기적인 치료 결과를 철저히 조사하는 데 활용되어 장기적인 치료 중 환자의 결과를 평가하는 데 도움이 될 수 있습니다. 또한 AI 및 머신러닝 기반 기술 플랫폼은 환자의 다양한 요구를 분석하여 보다 맞춤화된 개인화된 경험을 제공할 수 있습니다. 환자 지원 수명주기의 여러 단계에 걸쳐 혁신적인 기술을 통합하면 데이터와 고급 분석을 통해 환자의 요구에 대한 종합적인 인사이트을 얻을 수 있는 기회를 제공할 수 있습니다.
2023년 9월, 마이크로소프트와 머크는 생성형 AI와 디지털 기술을 활용하여 의료진이 환자 치료에 더 많은 시간을 할애하고 환자 경험을 향상시킬 수 있도록 협력하기로 했습니다. 은 이해하기 쉬운 검사 결과를 제공하고 정보에 입각한 토론을 촉진함으로써 환자들에게 힘을 실어줍니다. 또한 챗봇은 머시 동료들이 필요한 정보에 빠르게 접근할 수 있도록 지원하여 간호사와 직원들이 환자 치료에 더 집중할 수 있도록 돕습니다.
환자 지원 기술 시장 보고서 하이라이트
유형별로는 통합형 부문이 종합적인 솔루션의 가용성과 환자 중심 케어에 대한 강조로 인해 2023년 시장을 주도했습니다.
북미가 2023년 41.12%의 매출 점유율로 세계 시장을 장악할 것으로 예상됩니다. 이러한 성장의 배경에는 정부 구상 증가, 헬스케어 산업의 기술 발전, 주요 시장 기업의 강력한 존재감이 있습니다.
환자 지원 기술 시장은 경쟁이 치열하며, 다양한 기업이 시장 점유율을 강화하기 위해 신제품 출시, 제휴, 인수 등의 전략을 채택하고 있습니다. 예를 들어 ZS는 2023년 10월 ZAIDYN by ZS 플랫폼의 일부인 AI 기반 ZAIDYN Connected Health 솔루션을 발표했으며, ZAIDYN Connected Health는 제약사, 의료 서비스 프로바이더 및 지불자가 환자들의 충족되지 않은 니즈를 이해하고, 더 나은 관계를 구축하여 건강 결과를 개선할 수 있도록 지원합니다. 환자들과 더 나은 관계를 구축하고 건강 결과를 개선하기 위해 제약사, 의료 서비스 프로바이더 및 지불자가 미충족된 니즈를 이해하고 혁신할 수 있도록 지원합니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 환자 지원 기술 시장 변수, 동향, 범위
시장 계통 전망
모시장 전망
관련/부수 시장 전망
시장 역학
시장 촉진요인 분석
시장 억제요인 분석
환자 지원 기술 시장 분석 툴
업계 분석 - Porter's Five Forces 분석
PESTEL 분석
COVID-19의 영향
제4장 환자 지원 기술 시장 : 유형 추정·동향 분석
유형별 시장 점유율, 2023년과 2030년
부문 대시보드
세계의 환자 지원 기술 시장 유형별 전망
스탠드얼론
통합형
제5장 환자 지원 기술 시장 : 지역 추정·동향 분석, 유형별
지역별 시장 점유율 분석, 2023년 및 2030년
지역 시장 대시보드
세계 지역 시장 스냅숏
시장 규모와 예측 동향 분석, 2018-2030년
북미
유럽
아시아태평양
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제6장 경쟁 구도
주요 시장 참여 기업에 의한 최근 동향과 영향 분석
기업/경쟁 분류
이노베이터
주요 판매 대리점 및 채널 파트너 리스트
주요 고객
주요 기업의 시장 점유율 분석, 2023년
Deloitte
Accenture
McKesson Corporation
Cardinal Health
DataRiver S.r.l
Medisafe
Inizio Engage
AssistRx
KSA
영문 목차
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Patient Support Technology Market Growth & Trends:
The global patient support technology market is expected to reach USD 3.2 billion by 2030, registering a CAGR of 10.7% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The increasing requirement for comprehensive patient-centric solutions, increasing adoption of digital healthcare solutions by healthcare systems, technological advancements, and active participation in strategic advancements by the market players are expected to drive market growth.
Furthermore, mobile health applications or mHealth apps are playing a crucial role in accelerating the growth of the patient support technology market. These applications provide diverse functionalities, including medication reminders, health monitoring, symptom tracking, and virtual consultations. They encourage patients by enabling active engagement in their healthcare management, promoting healthy habits, and facilitating seamless communication with healthcare providers. The rising use of smartphones and wearable devices amplifies the adoption of mHealth apps, solidifying their position as an essential component of the patient support technology ecosystem.
According to IQVIA, companies seeking optimal outcomes for stakeholders should align their investment strategy in Patient Support Program (PSP) technology with the EESI (EASY) goals. These objectives emphasize enhancing patient and care partner engagement, fostering collaboration among service teams, simplifying user experiences, and enhancing insight generation for improved patient outcomes. This alignment involves promoting active participation, effective communication, and shared decision-making among patients and their care partners, facilitating seamless teamwork and communication across service teams, designing intuitive interfaces for enhanced usability, and leveraging data-driven approaches to derive actionable insights and streamline workflows. By integrating their PSP technology investment strategy with the EESI (EASY) goals, companies can elevate patient engagement, enhance team collaboration, streamline user experiences, and drive better patient outcomes.
Furthermore, technology offers the potential to enhance program performance measurement, enabling the incorporation of practical assessments into patient outcomes. This technology is utilized to conduct thorough investigations into longitudinal performance, aiding in evaluating patient outcomes during therapy over extended periods. Furthermore, AI and machine learning-driven technology platforms analyze patients' diverse needs, enabling a more customized and personalized experience. Integrating innovative technologies across different stages of the patient support lifecycle presents an opportunity to gain comprehensive insights into patient needs through data and advanced analytics.
In September 2023, Microsoft Corp. and Mercy partnered to utilize generative AI and digital technologies, enabling healthcare providers to devote more time to patient care and enhance the patient experience. Generative AI-assisted communication empowers patients by providing understandable lab results and facilitating informed discussions. Additionally, the chatbot aids Mercy co-workers in swiftly accessing essential information, allowing nurses and staff to focus more on patient care.
Patient Support Technology Market Report Highlights:
Based on type, the integrated segment dominated the market in 2023, owing to the availability of a comprehensive solution and increased focus on patient-centered care.
North America dominated the global market with a revenue share of 41.12% in 2023. The growth is attributed to the increasing government initiative, technological advancement in the healthcare industry, and a strong presence of key market players.
The patient support technology market is competitive, and various players are adopting strategies such as new product launches, partnerships, and acquisitions to strengthen their market share. For instance, in October 2023, ZS launched the AI-powered ZAIDYN Connected Health solution, part of the ZAIDYN by ZS platform. ZAIDYN Connected Health helps pharmaceutical companies, healthcare providers, and payers innovate to understand unmet needs, better engage with patients, and improve health outcomes.
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.1.1. Type
1.1.2. Regional scope
1.1.3. Estimates and forecast timeline.
1.2. Research Methodology
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased database.
1.3.2. GVR's internal database
1.3.3. Secondary sources
1.3.4. Primary research
1.3.5. Details of primary research
1.4. Information or Data Analysis
1.4.1. Data analysis models
1.5. Market Formulation & Validation
1.6. Model Details
1.6.1. Commodity flow analysis (Model 1)
1.6.2. Approach 1: Commodity flow approach
1.6.3. Volume price analysis (Model 2)
1.6.4. Approach 2: Volume price analysis
1.7. List of Secondary Sources
1.8. List of Primary Sources
1.9. Objectives
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.2.1. Type outlook
2.2.2. Regional outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Patient Support Technology Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent market outlook
3.1.2. Related/ancillary market outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market driver analysis
3.2.2. Market restraint analysis
3.3. Patient Support Technology Market Analysis Tools
3.3.1. Industry Analysis - Porter's Five Forces
3.3.1.1. Supplier power
3.3.1.2. Buyer power
3.3.1.3. Substitution threat
3.3.1.4. Threat of new entrant
3.3.1.5. Competitive rivalry
3.3.2. PESTEL Analysis
3.3.2.1. Political & legal landscape
3.3.2.2. Economic landscape
3.3.2.3. Social & environmental landscape
3.3.2.4. Technological landscape
3.3.3. Impact of COVID-19
Chapter 4. Patient Support Technology Market: Type Estimates & Trend Analysis
4.1. Type Market Share, 2023 & 2030
4.2. Segment Dashboard
4.3. Global Patient Support Technology Market by Type Outlook
4.4. Standalone
4.4.1. Market estimates and forecast 2018 to 2030 (USD Million)
4.5. Integrated
4.5.1. Market estimates and forecast 2018 to 2030 (USD Million)
Chapter 5. Patient Support Technology Market: Regional Estimates & Trend Analysis, By Type
5.1. Regional Market Share Analysis, 2023 & 2030
5.2. Regional Market Dashboard
5.3. Global Regional Market Snapshot
5.4. Market Size, & Forecasts Trend Analysis, 2018 to 2030