세계 공간 컴퓨팅 시장 - 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 솔루션별, 기술별, 최종 용도별, 지역별 부문 예측, 2023-2030년)
Spatial Computing Market Size, Share & Trends Analysis Report By Solution (Hardware Devices, Software, Services), By Technology, By End-Use, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030
상품코드:1446457
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 02월
페이지 정보:영문 145 Pages
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공간 컴퓨팅 시장의 성장과 동향 :
세계 공간 컴퓨팅 시장은 예측 기간 동안 약 20.4%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장하여 2030년까지 4,698억 달러에 이를 것으로 예측됩니다.
이 시장은 예측 기간 동안 급격한 성장을 보이고 있으며, 주로 하드웨어 소프트웨어의 진보와 여러 분야에서의 채용이 증가하고 있는 것이 그 요인이 되고 있습니다.
시장은 현재 여러 주요 기업이 공존하고 있으며, 각각이 공간 컴퓨팅 기술의 개발과 상업화에 공헌하고 있는 것이 특징입니다. 증강현실은 현실 세계에 디지털 정보를 중첩하고 사용자의 지각과 상호작용을 강화하는 것으로, 게임, 소매, 헬스케어, 부동산 등 다양한 업계에서 지지를 모으고 있습니다. 스마트폰과 AR 소프트웨어 개발 키트(SDK)의 보급이 AR을 민주화하고, 보다 폭넓은 사용자층이 AR에 액세스할 수 있게 되었습니다.
복합 현실은 AR 및 VR 요소를 모두 결합하여 사용자는 현실 세계와의 연결을 유지하면서 가상 객체와 상호 작용할 수 있습니다. MR은 제조, 설계, 유지보수 등 산업용도로 각광을 받으며 시각화, 협업, 트레이닝 기능의 강화를 도모하고 있습니다. 보다 강력한 프로세서, 향상된 디스플레이, 소형 센서 등 하드웨어의 진보는 사용자 경험을 향상시키고 보급을 촉진했습니다.
또한 클라우드 및 에지 컴퓨팅 솔루션의 개발로 처리 부하가 높은 공간 컴퓨팅 용도의 과제가 해결되어 보다 친숙하고 저렴해졌습니다. 소비자와 기업은 생산성, 엔터테인먼트 및 전반적인 경험을 향상시키는 공간 컴퓨팅의 가치를 점점 더 인식하고 있습니다. 몰입감 있는 대화형 컨텐츠에 대한 수요가 시장을 뒷받침하고 기업은 사용자 경험을 충족하는 혁신적인 용도 및 솔루션 개발을 추진하고 있습니다.
이 시장은 다양한 산업에 큰 영향을 미치고 사업 운영, 커뮤니케이션 및 서비스 제공 방법을 변화시키는 태세를 갖추고 있습니다. 게임 업계는 몰입형 인터랙티브 게임 경험을 제공하기 위해 VR과 AR 기술을 활용하는 최전선에 있습니다. VR 헤드셋과 AR 대응 모바일 디바이스의 인트로덕션보다 게임은 보다 매력적이 되어, 유저는 가상 세계나 캐릭터와 대화할 수 있게 되었습니다. 게다가 공간 컴퓨팅은 테마파크, 박물관, 라이브 이벤트 등에서 이용되어 방문객의 체험을 향상시키고 새로운 엔터테인먼트의 가능성을 창출하고 있습니다.
시장은 또한 온라인과 오프라인 모두에서 소매 업계를 재구성하고 있습니다. AR은 가상 체험 경험을 실현하는 데 사용되며 고객은 구매하기 전에 제품의 모양과 착용감을 확인할 수 있습니다. VR은 가상 쇼룸이나 쇼핑 체험을 가능하게 해, 몰입감이 있는 인터랙티브한 방법으로 상품을 열람·구입할 수 있습니다. 또한 소매 분석을 강화하여 소매업체가 고객 행동 및 선호도 데이터를 수집할 수 있도록 합니다.
공간 컴퓨팅 시장 보고서 하이라이트
2022년의 수익 점유율은 하드웨어 디바이스 솔루션 부문이 65% 이상을 차지합니다. 하드웨어 부문의 성장은 VR/ AR 기반 가젯의 기술 발전으로 인해 하드웨어 구성 요소 수요 증가로 인한 것입니다.
복합현실기술분야의 보급은 큰 성장을 차지했으며 예측기간 동안 CAGR 20% 이상에서 성장했습니다. 복합현실은 제조, 설계, 유지보수 등의 산업용도로 각광을 받고 있으며, 거기에서는 시각화, 협업, 트레이닝 기능이 강화되고 있습니다.
북미는 많은 기업과 신흥 기업들이 공간 컴퓨팅 기술에 주력하고 있으며, 이 분야의 끊임없는 혁신과 채용으로 2022년에는 30% 이상의 큰 시장 점유율을 차지했습니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 공간 컴퓨팅 시장 - 업계 전망
시장 계통 전망
밸류체인 분석
시장 역학
업계 분석 툴
공간 컴퓨팅 시장-COVID-19의 영향 분석
공간 컴퓨팅 시장 - 기술 동향
제4장 공간 컴퓨팅 시장 : 솔루션의 추정 및 동향 분석
솔루션의 변동 분석과 시장 점유율, 2022년과 2030년
솔루션별
하드웨어
소프트웨어
서비스
제5장 공간 컴퓨팅 시장 : 기술 추정 및 동향 분석
기술 변동 분석과 시장 점유율, 2022년과 2030년
기술별
AI
증강현실
VR
MR
LoT
디지털 트윈
기타
제6장 공간 컴퓨팅 시장 : 최종 용도 추정 및 동향 분석
최종 용도 분야의 변동 분석과 시장 점유율, 2022년과 2030년
최종 용도 분야별
헬스케어
교육
건축·엔지니어링·건설(AEC)
항공 및 방위
게임
가전
정부 및 관업
정보기술
에너지 및 유틸리티
기타
제7장 지역 추정 및 동향 분석
공간 컴퓨팅 시장 : 지역별 전망
북미
북미 공간 컴퓨팅 시장의 추정과 예측, 2018-2030년
미국
캐나다
유럽
유럽의 공간 컴퓨팅 시장의 추정과 예측, 2018-2030년
독일
영국
프랑스
이탈리아
스페인
베네룩스 3국
북유럽 국가
아시아태평양
아시아태평양의 공간 컴퓨팅 시장의 추정과 예측, 2018-2030년
중국
인도
일본
한국
호주
라틴아메리카
라틴아메리카의 공간 컴퓨팅 시장의 추정과 예측, 2018-2030년
브라질
멕시코
중동 및 아프리카
중동 및 아프리카의 공간 컴퓨팅 시장의 추정과 예측, 2018-2030년
사우디아라비아
아랍에미리트(UAE)
남아프리카
제8장 공간 컴퓨팅 시장 - 경쟁 구도
주요 참가자
Apple Inc.
Avegant Corporation
Blippar
Daqri
Google Llc
Htc Corporation
Lenovo Group Limited
Magic Leap Inc.
Marxent
Microsoft Corporation
Nvidia Corporation
Oculus(Facrbook Reality Labs)
Ptc
Qualcomm Technologies Inc.
Sieko Epson Corporation
Sony Group Corporation
Unity Software Inc.
Vuzix
Zappar Ltd.
주요 시장 진출기업에 의한 최근의 동향과 영향 분석
기업의 분류
참가 기업의 개요
재무실적
제품 벤치마킹
기업의 시장 점유율 분석, 2022년
기업 히트맵 분석
전략 매핑
JHS
영문 목차
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Spatial Computing Market Growth & Trends:
The global spatial computing market is anticipated to reach USD 469.8 billion by 2030, growing at a CAGR of around 20.4% during the forecast period According to a new study published by Grand View Research Inc. The market has witnessed exponential growth during the forecast period, primarily fueled by advancements in hardware software and increased adoption across multiple sectors.
The market is currently characterized by the coexistence of several key players, each contributing to the development and commercialization of spatial computing technologies. Augmented reality overlays digital information onto the real world, enhancing the user's perception and interaction; it has gained traction in various industries, including gaming, retail, healthcare, and real estate. The proliferation of smartphones and AR software development kits (SDKs) have democratized AR, making it accessible to a broader user base.
Mixed reality combines elements of both AR and VR, enabling users to interact with virtual objects while maintaining a connection with the real world; MR has gained prominence in industrial applications, including manufacturing, design, and maintenance, where it offers enhanced visualization, collaboration, and training capabilities. Advancements in hardware, such as more powerful processors, improved displays, and compact sensors, have enhanced user experiences and increased adoption.
Additionally, developing cloud and edge computing solutions has addressed the challenges of processing-intensive spatial computing applications, making them more accessible and affordable. Consumers and enterprises are increasingly recognizing the value of spatial computing in enhancing productivity, entertainment, and overall experiences. The demand for immersive and interactive content has propelled the market, pushing companies to develop innovative applications and solutions that meet user experiences.
The market is poised to profoundly impact various industries, transforming how they operate, communicate, and deliver services. The gaming industry has been at the forefront of leveraging VR and AR technologies to provide immersive and interactive gaming experiences; with the introduction of VR headsets and AR-enabled mobile devices, gaming has become more engaging, enabling users to interact with virtual worlds and characters. Additionally, spatial computing is used in theme parks, museums, and live events to enhance visitors' experience and create new entertainment possibilities.
The market is also reshaping the retail industry both online and offline. AR is used to create virtual try-on experiences, allowing customers to see how products look or fit before purchasing. VR enables virtual showrooms and shopping experiences, providing an immersive and interactive way to browse and purchase products. It also enhances retail analytics, allowing retailers to gather customer behavior and preferences data.
Spatial Computing Market Report Highlights:
The Hardware devices solution segment accounted for a revenue share of more than 65% in 2022. The growth of the hardware segment can be attributed to the increasing demand for hardware components driven by the technological advancements in VR/AR-based gadgets
The proliferation of mixed reality technology segment accounted for a significant growth, growing at a CAGR of more than 20% over the forecast period. Mixed reality has gained prominence in industrial applications, including manufacturing, design, and maintenance, where it offers enhanced visualization, collaboration, and training capabilities
North America accounted for a significant market share, exceeding 30% in 2022, due to constant innovation and adoption in the field with many companies and startups focusing on spatial computing technologies