세계의 E-Commerce 분야 메타버스 시장 규모, 점유율 및 동향 분석 보고서 : 플랫폼별, 기술별, 용도별, 지역별, 부문별 예측(2024-2030년)
Metaverse In E-commerce Market Size, Share & Trends Analysis Report By Platform (Desktop, Mobile/Tablets, AR/VR Headset), By Technology, By Application, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030
상품코드 : 1433571
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2024년 01월
페이지 정보 : 영문 125 Pages
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한글목차

E-Commerce 분야 메타버스 시장의 성장과 동향 :

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, E-commerce의 메타버스 세계 시장 규모는 2030년까지 1,061억 3,000만 달러에 달할 것으로 예측되며, 2024년에서 2030년까지 연평균 복합 성장률(CAGR)은 40 .0%를 나타낼 것으로 예상됩니다.

인공지능(AI)과 머신러닝(ML) 기술의 통합은 E-commerce의 메타버스를 촉진할 것입니다. 메타버스의 AI 기반 가상 비서 및 챗봇은 고객 서비스 경험을 향상시키고, 개인화된 추천을 제공하며, 가상 쇼핑을 통해 사용자를 안내할 수 있습니다. 메타버스에 AI를 활용하면 E-commerce 상호작용의 전반적인 효율성을 높이고, 프로세스를 간소화하며, 사용자 만족도를 향상시킬 수 있습니다.

소셜 커머스 트렌드도 E-commerce의 메타버스를 촉진하고 있습니다. 가상 환경에 소셜 기능을 통합함으로써 사용자들은 쇼핑 경험과 추천 상품을 공유하고, 실시간으로 공동 구매 결정을 내릴 수 있습니다. 메타버스 내에서의 사회적 상호작용은 쇼핑의 커뮤니티적 측면을 증폭시켜 쇼핑을 공유 및 협력적 경험으로 변화시킵니다. 이러한 사회적 측면은 사용자 참여를 높이고, 브랜드 인지도를 높이고, 온라인 쇼핑 사용자들의 공동체 의식을 형성할 수 있도록 돕습니다.

디지털 포용과 접근성 강화는 메타버스를 E-commerce 시장에 통합하는 원동력이 되고 있습니다. 메타버스는 장벽을 허물고 보다 종합적인 온라인 쇼핑 환경을 조성합니다. 가상 공간에서 다양하고 맞춤화된 경험을 제공함으로써 기업은 다양한 능력을 가진 개인과 지리적 제약에 직면한 사람들을 포함하여 더 많은 잠재고객을 수용할 수 있습니다. 이러한 포용성에 대한 강조는 접근 가능하고 사용자 친화적인 디지털 경험을 창출하려는 광범위한 추세와 일치하며, 메타버스의 이점이 전 세계 다양한 사람들이 쉽게 이용할 수 있도록 보장합니다.

E-commerce의 메타버스 시장 보고서의 주요 내용 :

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 E-Commerce 분야 메타버스 시장 변수, 동향 및 범위

제4장 E-Commerce 분야 메타버스 시장 : 플랫폼별 추정·동향 분석

제5장 E-Commerce 분야 메타버스 시장 : 기술별 추정·동향 분석

제6장 E-Commerce 분야 메타버스 시장 : 용도별 추정·동향 분석

제7장 E-Commerce 분야 메타버스 시장 : 지역별 추정·동향 분석

제8장 경쟁 구도

LSH
영문 목차

영문목차

Metaverse In E-Commerce Market Growth & Trends:

The global metaverse in the e-commerce market size is anticipated to reach USD 106.13 billion by 2030 and it is projected to grow at a CAGR of 40.0% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The integration of artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) technologies drives the metaverse in e-commerce. AI-powered virtual assistants and chatbots within the metaverse enhance the customer service experience, providing personalized recommendations and guiding users through their virtual shopping. The use of AI in the metaverse contributes to the overall efficiency of e-commerce interactions, streamlining processes and improving user satisfaction.

The trend toward social commerce also drives the metaverse in e-commerce. With the integration of social features in virtual environments, users can share their shopping experiences and recommendations and even make joint purchasing decisions in real-time. Social interactions within the metaverse amplify the communal aspects of shopping, transforming it into a shared and collaborative experience. This social dimension enhances user engagement, drives brand awareness, and cultivates a sense of community among online shoppers.

The drive for enhanced digital inclusion and accessibility drives the integration of the metaverse into the e-commerce market. The metaverse breaks down barriers and creates a more inclusive online shopping environment. By offering diverse and customizable experiences within virtual spaces, businesses can cater to a broader audience, including individuals with varying abilities or those facing geographical constraints. This emphasis on inclusivity aligns with the broader trend toward creating accessible and user-friendly digital experiences, ensuring that the benefits of the metaverse are accessible to a diverse global population.

Metaverse In E-commerce Market Report Highlights:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Metaverse in E-Commerce Market Variables, Trends, & Scope

Chapter 4. Metaverse in E-Commerce Market: Platform Estimates & Trend Analysis

Chapter 5. Metaverse in E-Commerce Market: Technology Estimates & Trend Analysis

Chapter 6. Metaverse in E-Commerce Market: Application Estimates & Trend Analysis

Chapter 7. Metaverse in E-Commerce Market: Regional Estimates & Trend Analysis

Chapter 8. Competitive Landscape

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