과민성 방광 치료 시장 규모, 점유율, 동향 분석 리포트 : 유형별, 질환 유형별, 유통 채널별, 지역별, 부문별 예측(2024-2030년)
Overactive Bladder Treatment Market Size, Share & Trends Analysis Report, By Type (Anticholinergics, Mirabegron, Neuromodulation, Botox), By Disease Type (Idiopathic, Neurogenic), By Distribution Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030
상품코드:1405864
리서치사:Grand View Research
발행일:2023년 12월
페이지 정보:영문 100 Pages
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과민성 방광 치료 시장의 성장과 동향 :
Grand View Research, Inc.의 최신 리포트에 따르면 세계의 과민성 방광 치료 시장 규모는 2030년까지 52억 5,000만 달러에 달할 것으로 예측되며, 예측 기간 중 CAGR은 4.8%로 추정·예측됩니다.
과민성 방광(OAB) 질환에 대한 인식이 높아지고 이 질환에 대한 새로운 치료제를 개발하기 위한 R&D 투자가 증가하면서 세계 시장을 촉진할 것으로 예상됩니다. 또한 과민성 방광 치료제 및 치료법에 대한 높은 수요로 인한 경쟁 증가와 주요 기업의 의약품 제조에 대한 집중도가 높아지는 것도 수요를 촉진하는 중요한 요인으로 작용할 것으로 보입니다.
OAB 및 요실금에 대한 사람들의 인식이 높아지는 것은 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 업계를 운영하는 여러 주요 기업은 과민성 방광 상태에 대한 인식을 높이기 위해 여러 가지 노력을 기울이고 있습니다. 예를 들어 2023년 1월, 시장에서 사업을 운영하는 주요 기업인 Urovant Sciences는 배우이자 환자인 Holly Robinson Peete와 협력하여 OAB에 대한 인식을 높이기 위한 캠페인을 진행했습니다. 이러한 구상은 치료 옵션에 대한 인식과 지식을 높여 치료법 채택을 늘리는 데 도움이 될 수 있습니다.
또한 OAB를 표적으로 하는 혁신적인 제제 및 치료법을 개발하기 위한 투자 증가는 예측 기간 중 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 예를 들어 2019년 11월 스타트업 기업인 EBT Medical, Inc.는 과민성 방광을 치료하기 위한 비침습적 신경 조절 기술을 개발하기 위해 시리즈 A에서 1,000만 달러의 자금을 조달했습니다. 이처럼 의약품과 치료에 초점을 맞춘 개발 및 투자는 지역적 확장을 촉진할 것으로 예상됩니다.
또한 업계 진출기업은 경쟁이 치열한 이 시장에서 입지를 유지하기 위해 제휴, 신제품 출시 등 다양한 전략을 구사하고 있습니다. 예를 들어 2023년 3월, 안린제약은 스미토모제약과 제휴하여 대만과 싱가포르, 홍콩, 인도네시아, 베트남 등 아시아 국가에서 OAB 치료제 Vibegron의 개발, 제조 및 상용화를 시작했습니다. 이러한 대기업간의 제휴를 통해 각국의 의약품 및 치료법에 대한 접근성이 향상되어 향후 수년간 성장을 더욱 촉진할 것으로 기대됩니다.
과민성 방광 치료 시장 보고서 하이라이트
미라베글론 제제가 2023년 시장을 주도할 것으로 예상됩니다. 이는 OAB 치료에 미라베글론 제제가 높은 채택률과 처방률을 보였기 때문입니다.
질병 유형별로는 특발성 과민성 방광이 높은 유병률로 인해 2023년 업계 매출에 가장 큰 기여를 했습니다.
유통 채널에서는 소매 약국이 시장을 독점했습니다. 높은 매출 성장은 OAB 치료제를 제공하는 기존 소매 약국의 존재와 높은 환자 적합성에 기인합니다.
북미는 Pfizer, Inc, AbbVie, Inc, Viatris, Inc와 같은 주요 기업이 이 지역에 존재하기 때문에 2023년 과민성 방광 치료 시장을 독점했습니다.
The global overactive bladder treatment market size is expected to reach USD 5.25 billion by 2030, and is estimated to register a CAGR of 4.8% over the forecast period, according to a new report by Grand View Research, Inc. Factors such as the growing awareness about the overactive bladder (OAB) condition, along with rising R&D investments to develop novel formulations for this disease, are projected to drive the global market. In addition, rising competition owing to high demand for OAB medications and treatments and rising emphasis of major players to manufacture drugs is another vital factor propelling the demand forward.
Rising awareness about OAB and urinary incontinence among the population is one of the major factors bolstering the growth of the market. Various key players operating in the industry undertake numerous initiatives to raise awareness about the overactive bladder condition. For instance, in January 2023, Urovant Sciences, a key player operating in the market, collaborated with actress and patient Holly Robinson Peete under a campaign to bring awareness to OAB. Such initiatives help increase awareness and knowledge about the treatment options thereby increasing treatment adoption.
Moreover, increasing investments to develop innovative formulations and treatments targeting OAB are anticipated to fuel growth over the forecast period. For instance, in November 2019, EBT Medical, Inc., a startup, received funding of USD 10 million in series A for developing noninvasive neuromodulation technology to treat overactive bladder. Thus, developments and investments focusing on medications and treatments are anticipated to fuel the geographic expansion.
Furthermore, industry participants are undertaking various strategies like collaborations and new product launches to maintain their position in this competitive market. For instance, in March 2023, KYORIN Pharmaceutical Co., Ltd. collaborated with Sumitomo Pharma Co., Ltd. to develop, manufacture, and commercialize Vibegron for OAB in Taiwan and other Asian Countries like Singapore, Hong Kong, Indonesia, and Vietnam. Such collaborations among major players are expected to increase the accessibility of drugs and treatments across the countries, which can further propel growth in the coming years.
Mirabegron drug dominated the market in 2023 with a which can be attributed to the high adoption and prescription rate of Mirabegron for treating OAB
Among disease-type segments, the idiopathic overactive bladder segment was the largest revenue contributor for the industry in 2023 due to its high prevalence rate
In the distribution channel segment, the retail pharmacies dominated the market. The higher revenue growth is attributed to the presence of established retail pharmacies offering OAB drugs and its better patient compatibility
North America dominated the market for overactive bladder treatment in 2023 owing to the presence of key players such as Pfizer, Inc., AbbVie, Inc., and Viatris, Inc. across the region
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Segment Definitions
1.1.1. Product Segment
1.1.2. Strength Segment
1.1.3. Distribution Channel Segment
1.2. Regional Scope
1.3. Estimates and Forecast Timeline
1.4. Objectives
1.4.1. Objective - 1
1.4.2. Objective - 2
1.4.3. Objective - 3
1.5. Research Methodology
1.6. Information Procurement
1.6.1. Purchased Database
1.6.2. Gvr's Internal Database
1.6.3. Secondary Sources
1.6.4. Primary Research
1.7. Information Or Data Analysis
1.7.1. Data Analysis Models
1.8. Market Formulation & Validation
1.9. Model Details
1.9.1. Commodity Flow Analysis
1.10. List of Secondary Sources
1.11. List of Abbreviations
1.12. Research Assumptions
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Segment Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent Market Outlook
3.1.2. Related/Ancillary Market Outlook
3.2. Market Dynamics
3.2.1. Market Driver Analysis
3.2.1.1. Increasing prevalence of target diseases
3.2.1.2. Rising R&D investments for introducing new treatments
3.2.1.3. Growing awareness about the condition
3.2.2. Market Restraint Analysis
3.2.2.1. Adverse effects associated with medications and treatment.
3.2.2.2. Increasing product recalls
3.3. Industry Analysis Tools
3.3.1. Porter's Five Forces Analysis
3.3.2. PESTEL Analysis
3.3.3. COVID-19 Impact Analysis
Chapter 4. Type Business Analysis
4.1. Overactive Bladder Treatment Market: Type Movement Analysis