세계의 해양 구조 시장
Marine Salvage
상품코드 : 1797367
리서치사 : Market Glass, Inc. (Formerly Global Industry Analysts, Inc.)
발행일 : 2025년 08월
페이지 정보 : 영문 285 Pages
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한글목차

세계의 해양 구조 시장은 2030년까지 7억 850만 달러에 달할 전망

세계의 해양 구조 시장은 2024년에 4억 7,890만 달러로 추정되며, 2030년에는 7억 850만 달러에 달하며, 분석 기간 중(2022-2030년) CAGR은 6.7%로 성장할 것으로 예측됩니다. 이 보고서에서 분석한 부문의 하나인 선박의 경미한 수리는 CAGR 8.2%를 기록하며, 분석 기간 종료까지 3억 2,610만 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 예항 서비스 분야의 성장률은 분석 기간 중 CAGR 4.8%로 추정됩니다.

미국 시장은 1억 3,050만 달러로 추정, 중국은 CAGR 10.8%로 성장 예측

미국의 해양 구조 시장은 2024년에 1억 3,050만 달러로 추정됩니다. 세계 2위의 경제대국인 중국은 분석 기간 중(2022-2030년) CAGR을 10.8%로, 2030년까지 1억 4,910만 달러의 시장 규모에 달할 것으로 예측됩니다. 기타 주목할 만한 지역별 시장으로는 일본과 캐나다가 있으며, 분석 기간 중 CAGR은 각각 3.2%와 6.6%로 예측됩니다. 유럽에서는 독일이 CAGR 4.5%로 성장할 것으로 예측됩니다.

세계의 해양 구조 시장 - 주요 동향과 촉진요인 정리

해양 인양은 왜 전 세계 해상 작전에서 전략적으로 필요한가?

해양 인양은 충돌, 좌초, 침몰, 침몰, 환경 재해 등의 해양 사고 후 선박, 화물, 기타 자산을 회수하는 과정을 말합니다. 인양 작업은 귀중한 해양 자산을 보호하고, 항해 안전을 유지하며, 오일 유출, 화학물질 누출, 선박의 노후화로 인한 생태계 피해를 방지하는 등 전략적, 경제적, 환경적으로 중요한 역할을 담당하고 있습니다. 해운 물동량 증가, 이상기후, 지정학적 긴장의 시대에 해양 인양은 해상 긴급 대응 및 보험 회수 메커니즘의 핵심이 되고 있습니다.

인양 활동은 좌초된 선박의 재부양 및 선체 손상 복구, 위험한 유출물 봉쇄, 선외에서 분실된 컨테이너 회수 등 다양한 활동을 수행합니다. 특히 수에즈 운하, 말라카 해협, 파나마 운하와 같은 교통의 요충지에서는 해상 물류가 복잡하고 혼잡하므로 인양 작업을 신속하게 수행할 수 있는지 여부는 상업적으로 큰 의미가 있습니다. 대형 선박의 재부양 지연은 세계 무역을 저해할 뿐만 아니라 막대한 계류비용과 환경비용을 발생시킵니다.

첨단 기술과 환경규제는 이 분야에 어떤 변화를 가져오고 있는가?

기술 발전은 현대 해양 인양 작업의 능력을 재정의했습니다. 오늘날의 인양업체들은 DP(Dynamic Positioning) 선박, ROV(Remotely Operated Vehicle), 사이드 스캔 소나, 자율 수중 드론 등 첨단 장비를 배치하여 침몰 또는 좌초된 자산의 위치 확인, 안정화 및 회수 작업을 수행하고 있습니다. 최첨단 시뮬레이션 소프트웨어는 조석 조건, 선체 응력 역학, 환경 영향을 고려한 인양 엔지니어링 전략의 사전 계획에 도움이 됩니다.

수중 로봇 공학, 모듈식 리프팅 시스템, 해저 절단 툴은 특히 심해에서 침몰선박을 인양하는 데 필수적인 요소로 자리 잡았습니다. 인양 회사는 또한 플로팅 크레인, 오일 회수 스키머, 중량물 운반선, 불활성 가스 시스템을 사용하여 휘발성 화물의 화재 및 폭발 위험을 줄이기 위해 불활성 가스 시스템을 사용합니다. 환경 컴플라이언스는 중요한 우선순위가 되고 있으며, 인양 사업에서는 현재 MARPOL(해양오염) 및 IMO의 규제에 맞추어 오일 유출 대응 모듈, 화학물질 봉쇄 붐, 폐기물 여과 시스템을 통합하고 있습니다.

각국 정부와 해양 규제 당국은 인양 작업 중 오염 방지와 선원 안전에 대해 보다 엄격한 기준을 요구하고 있습니다. 2007년 '침몰선박 인양에 관한 나이로비 국제협약'은 영해 및 국제수역에서의 침몰선박 인양에 대한 법적 책임을 명확히 하는 데 큰 역할을 했습니다. 이 규정은 투명성 향상, 계약 전 위험 평가, 세계 무역 통로 근처에 미리 배치된 인양 대응 선박의 신속한 출동 등을 가능하게 합니다.

인양 서비스 수요를 주도하는 지역과 이해관계자는 누구인가?

가장 번화한 상업항과 가장 취약한 항로가 있는 아시아태평양이 해양 인양 수요를 주도하고 있습니다. 중국, 싱가포르, 인도, 일본, 한국 등의 국가들은 해상 장애에 신속하게 대응하기 위해 국내 인양 능력에 많은 투자를 하고 있습니다. 중국에서는 상하이 인양, 광저우 인양 등 정부 산하 인양 기관이 이 분야를 지배하고 있으며, 종종 대규모 수중 인양 작업을 조정하고 있습니다.

유럽도 이에 이어 네덜란드, 영국, 노르웨이가 인양 서비스 혁신을 주도하고 있습니다. 보스칼리스(Boskalis)와 스미트 샐비지(Smit Salvage)와 같은 네덜란드 기업은 전 세계에서 사업을 운영하고 있으며, 고위험, 고부가가치 인양 임무를 일상적으로 수행하고 있습니다. 북미에서는 미국 해안경비대와 민간 계약업체들이 특히 허리케인이 자주 발생하는 해안 지역에서 오일 유출 방지, 선박 부양, 환경 봉쇄를 위한 대규모 인양 체제를 유지하고 있습니다.

해양 석유 및 가스 사업자, 해운 대기업, 해상 보험사, 항만 당국이 인양 작업의 주요 고객입니다. 해상풍력에너지 분야는 새로운 성장 분야로 부상하고 있으며, 터빈 기초, 케이블 시스템, 부유식 구조물에 대한 전문적인 회수 서비스가 요구되고 있습니다. 인양 계약은 위험, 선박의 가치, 환경의 민감도에 따라 LOF(Lloyd Open Form), 고정 가격 또는 시간 물량 약정을 통해 사전 협상되는 경우가 많습니다.

세계 해양 인양 시장의 성장 원동력은?

세계 해양 인양 시장의 성장은 세계 해상 교통량 증가, 선박의 노후화, 환경 위험, 기후 관련 해양 재해의 심각성 등 여러 요인으로 인해 발생합니다. 세계 해운업계가 선박의 대형화, 복잡한 화물, 촉박한 납기일과 싸우는 가운데 해난사고의 발생 확률과 영향도 증가하고 있습니다. 인양 서비스는 손실을 줄이고, 보험 가치를 유지하며, 혼잡한 무역 항로에서 항해 안전을 유지하는 데 필수적입니다.

환경에 대한 인식이 높아지고 전 세계에서 해양 규제가 강화됨에 따라 선박 운영사들은 환경 완화 능력이 입증된 인양업체와 계약을 체결하고 있습니다. 동시에 해운 및 항만 업무의 디지털화로 사고 추적, 선박 모니터링, 대응 태세가 개선되어 신속한 인양 출동이 가능해졌습니다. 민관 파트너십도 한 몫을 하고 있으며, 각국 정부는 해양 강인성을 확보하기 위해 지역내 인양 자산에 투자하고 있습니다.

한편, 지정학적 위험, 수중 인프라 증가, 해군 현대화로 인해 잠수함 회수 및 불발탄 처리에서 군함 부양 및 군 자산 회수까지 새로운 인양 수요가 발생하고 있습니다. 해양 안보가 환경 보호 및 경제적 연속성과 맞물리면서 해양 인양 시장은 첨단 엔지니어링, 규제 조정, 민간 부문의 참여 확대에 힘입어 미션 크리티컬한 분야로 진화하고 있습니다.

부문

유형별(선박의 경미한 수리, 예항 서비스, 오염 방지 서비스, 좌초 선박 재부양), 용도별(내수면 운송 사업자용 용도, 정부 고객용 용도, 심해 비화물 사업자용 용도, 기타용 용도)

분석 대상 기업의 예

AI 통합

Global Industry Analysts는 유효한 전문가 컨텐츠와 AI 툴에 의해 시장과 경쟁 정보를 변혁하고 있습니다.

Global Industry Analysts는 LLM나 업계 고유 SLM를 조회하는 일반적인 규범에 따르는 대신에, 비디오 기록, 블로그, 검색 엔진 조사, 방대한 양 기업, 제품/서비스, 시장 데이터 등, 전 세계 전문가로부터 수집한 컨텐츠 리포지토리를 구축했습니다.

관세 영향 계수

Global Industry Analysts는 본사 소재지, 제조거점, 수출입(완제품 및 OEM)을 기준으로 기업의 경쟁력 변화를 예측했습니다. 이러한 복잡하고 다면적인 시장 역학은 수입원가(COGS) 증가, 수익성 하락, 공급망 재편 등 미시적, 거시적 시장 역학 중에서도 특히 경쟁사들에게 영향을 미칠 것으로 예측됩니다.

목차

제1장 조사 방법

제2장 개요

제3장 시장 분석

제4장 경쟁

KSA
영문 목차

영문목차

Global Marine Salvage Market to Reach US$708.5 Million by 2030

The global market for Marine Salvage estimated at US$478.9 Million in the year 2024, is expected to reach US$708.5 Million by 2030, growing at a CAGR of 6.7% over the analysis period 2024-2030. Undertaking Minor Repairs on Vessels, one of the segments analyzed in the report, is expected to record a 8.2% CAGR and reach US$326.1 Million by the end of the analysis period. Growth in the Towing Services segment is estimated at 4.8% CAGR over the analysis period.

The U.S. Market is Estimated at US$130.5 Million While China is Forecast to Grow at 10.8% CAGR

The Marine Salvage market in the U.S. is estimated at US$130.5 Million in the year 2024. China, the world's second largest economy, is forecast to reach a projected market size of US$149.1 Million by the year 2030 trailing a CAGR of 10.8% over the analysis period 2024-2030. Among the other noteworthy geographic markets are Japan and Canada, each forecast to grow at a CAGR of 3.2% and 6.6% respectively over the analysis period. Within Europe, Germany is forecast to grow at approximately 4.5% CAGR.

Global Marine Salvage Market - Key Trends & Drivers Summarized

Why Is Marine Salvage a Strategic Necessity in Global Maritime Operations?

Marine salvage refers to the process of recovering ships, cargo, and other assets after maritime accidents such as collisions, groundings, sinkings, or environmental disasters. Salvage operations serve critical strategic, economic, and environmental roles-preserving valuable maritime assets, maintaining navigational safety, and preventing ecological harm from oil spills, chemical leaks, or vessel degradation. In an era of intensified shipping volumes, extreme weather events, and geopolitical tension, marine salvage has become a cornerstone of maritime emergency response and insurance recovery mechanisms.

Salvage activities range from refloating grounded vessels and patching hull breaches to containing hazardous spills and recovering containers lost overboard. As maritime logistics become more complex and congested-especially along chokepoints such as the Suez Canal, Strait of Malacca, and Panama Canal-the ability to quickly execute salvage operations can have immense commercial implications. Delays in refloating large vessels not only block global trade but also incur enormous demurrage and environmental costs.

How Are Advanced Technologies and Environmental Regulations Transforming the Sector?

Technological advancements have redefined the capabilities of modern marine salvage operations. Today’s salvage firms deploy sophisticated equipment such as dynamic positioning (DP) vessels, remotely operated vehicles (ROVs), side-scan sonars, and autonomous underwater drones to locate, stabilize, and recover sunken or stranded assets. Cutting-edge simulation software helps plan salvage engineering strategies in advance, accounting for tidal conditions, hull stress dynamics, and environmental impact.

Underwater robotics, modular lifting systems, and subsea cutting tools have become essential for wreck removal, particularly in deep-sea scenarios. Salvage companies also use floating cranes, oil recovery skimmers, heavy-lift barges, and inert gas systems to mitigate fire or explosion risks in volatile cargo. Environmental compliance has become a key priority, with salvage operations now incorporating oil spill response modules, chemical containment booms, and waste filtration systems to align with MARPOL (Marine Pollution) and IMO regulations.

Governments and maritime regulators are mandating stricter standards for pollution prevention and crew safety during salvage operations. The Nairobi International Convention on the Removal of Wrecks, 2007, has been instrumental in assigning legal responsibilities for wreck removal in territorial and international waters. This regulatory focus has led to greater transparency, pre-contract risk assessments, and faster mobilization through pre-positioned salvage response vessels near global trade corridors.

Which Regions and Stakeholders Are Driving Demand for Salvage Services?

The Asia-Pacific region, home to some of the busiest commercial ports and most vulnerable shipping lanes, leads the marine salvage demand. Countries like China, Singapore, India, Japan, and South Korea invest heavily in domestic salvage capabilities to respond swiftly to maritime disruptions. In China, government-linked salvage agencies such as Shanghai Salvage and Guangzhou Salvage dominate the sector, often coordinating large-scale underwater recovery operations.

Europe follows closely, with the Netherlands, the UK, and Norway leading salvage service innovation. Dutch firms such as Boskalis and Smit Salvage have global operations and are routinely engaged in high-risk, high-value salvage missions. In North America, the United States Coast Guard and private contractors maintain extensive salvage frameworks for oil spill prevention, vessel refloating, and environmental containment, particularly along hurricane-prone coastal areas.

Offshore oil and gas operators, shipping conglomerates, marine insurers, and port authorities constitute the primary clients for salvage operations. The offshore wind energy sector is emerging as a new growth area, requiring specialized recovery services for turbine foundations, cable systems, and floating structures. Salvage contracts are increasingly pre-negotiated through Lloyd’s Open Form (LOF), fixed-price, or time-and-materials arrangements-depending on risk, vessel value, and environmental sensitivity.

What Is Fueling Growth in the Marine Salvage Market Globally?

The growth in the global marine salvage market is driven by several factors, including rising global maritime traffic, aging vessel fleets, environmental risks, and increasing severity of climate-related sea events. As the global shipping industry contends with larger vessels, complex cargoes, and tight delivery schedules, the probability and impact of maritime accidents have also grown. Salvage services are critical to reducing losses, preserving insurance value, and maintaining navigational safety in congested trade routes.

Heightened environmental awareness and stricter global maritime regulations are pushing vessel operators to contract salvage firms with proven environmental mitigation capabilities. At the same time, the digitalization of shipping and port operations is improving incident tracking, vessel monitoring, and response readiness-enabling faster salvage mobilization. Public-private partnerships are also playing a role, with governments investing in regional salvage assets to ensure maritime resilience.

Meanwhile, geopolitical risks, underwater infrastructure growth, and naval modernization are generating new salvage needs-from submarine recovery and unexploded ordnance clearance to warship refloating and military asset retrieval. As maritime security becomes intertwined with environmental stewardship and economic continuity, the marine salvage market is evolving into a mission-critical segment supported by cutting-edge engineering, regulatory alignment, and growing private sector participation.

SCOPE OF STUDY:

The report analyzes the Marine Salvage market in terms of units by the following Segments, and Geographic Regions/Countries:

Segments:

Type (Undertaking Minor Repairs on Vessels, Towing Services, Pollution Control Services, Refloating Grounded Vessels); Application (Inland Water Transportation Operators Application, Government Customers Application, Deepwater Non-Cargo Operators Application, Other Applications)

Geographic Regions/Countries:

World; United States; Canada; Japan; China; Europe (France; Germany; Italy; United Kingdom; Spain; Russia; and Rest of Europe); Asia-Pacific (Australia; India; South Korea; and Rest of Asia-Pacific); Latin America (Argentina; Brazil; Mexico; and Rest of Latin America); Middle East (Iran; Israel; Saudi Arabia; United Arab Emirates; and Rest of Middle East); and Africa.

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