세계의 자동차 듀얼 클러치 변속기 시스템 시장
Automotive Dual Clutch Transmission Systems
상품코드 : 1643343
리서치사 : Market Glass, Inc. (Formerly Global Industry Analysts, Inc.)
발행일 : 2025년 01월
페이지 정보 : 영문 349 Pages
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한글목차

자동차 듀얼 클러치 변속기 시스템 세계 시장, 2030년까지 433억 달러에 달할 전망

2024년에 360억 달러로 추정되는 자동차 듀얼 클러치 변속기 시스템 세계 시장은 2024년부터 2030년까지 연평균 3.1% 성장하여 2030년에는 433억 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 본 보고서에서 분석한 부문 중 하나인 건식 클러치는 CAGR 3.3%을 기록하여 분석 기간 종료 시점에 352억 달러에 도달할 것으로 예상됩니다. 습식 클러치 분야의 성장률은 분석 기간 동안 CAGR 2.4%로 추정됩니다.

미국 시장 97억 달러, 중국은 CAGR 6.2로 성장 전망 %

미국의 자동차 듀얼 클러치 변속기 시스템 시장은 2024년 97억 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 세계 2위의 경제 대국인 중국은 2030년까지 89억 달러의 시장 규모에 도달할 것으로 예상되며, 2024-2030년 분석 기간 동안 CAGR은 6.2% 입니다. 다른 주목할 만한 지역 시장으로는 일본과 캐나다가 있으며, 분석 기간 동안 각각 0.9% 및 2.3%의 CAGR을 기록할 것으로 예측됩니다. 유럽에서는 독일이 CAGR 1.6% 성장할 것으로 예상됩니다.

세계 자동차 듀얼 클러치 변속기 시스템 시장 - 주요 동향 및 촉진요인 정리

듀얼 클러치 변속기(DCT) 시스템이란?

듀얼 클러치 변속기(DCT) 시스템은 수동 변속기와 자동 변속기의 장점을 모두 갖춘 첨단 자동차 변속기 기술입니다. 토크 컨버터를 사용하는 기존의 자동 변속기와 달리, DCT 시스템은 홀수 기어 세트와 짝수 기어 세트에 두 개의 독립적인 클러치를 사용합니다. 이 설계는 빠르고 매끄러운 기어 변속을 가능하게 하여 보다 부드러운 주행 경험과 향상된 연비를 제공하며, DCT에서 한 클러치는 홀수 기어(1단, 3단, 5단 등)에, 다른 클러치는 짝수 기어(2단, 4단, 6단 등)에 맞물려 있습니다. 시스템이 다음 기어를 미리 선택하기 때문에 휠로의 동력 전달을 중단하지 않고 더 빠르게 전환할 수 있습니다. 이 설정을 통해 운전자는 수동 변속기의 성능과 제어력을 자동 변속기의 편리함과 결합하여 수동 변속기의 성능과 제어력을 즐길 수 있으며, DCT 시스템은 특히 성능 지향적 인 차량에 인기가 있습니다.

DCT의 작동은 클러치의 결합과 이탈을 관리하는 첨단 전자 및 유압 시스템에 의존합니다. 전자제어장치(ECU)는 속도와 스로틀 입력 등 주행 상황을 지속적으로 모니터링하고 기어 변속을 예측하여 다음 기어를 미리 선택합니다. 그 결과, 거의 즉각적인 기어 변속이 이루어지며, 기존 자동 변속기의 시간 지연이 줄어듭니다. 또한, DCT 시스템은 듀얼 클러치 설계로 기어 변속 시 동력 손실을 최소화하여 연료 소비를 줄이고 배기가스 배출량을 줄이는데도 기여합니다. 또한, 토크 컨버터가 필요하지 않아 기계적 손실이 적어 기존 자동변속기보다 효율적입니다. 이러한 성능, 효율성, 부드러운 조작성의 조합으로 인해 스포츠카부터 저연비 승용차까지 다양한 자동차 분야에서 DCT 시스템에 대한 수요가 증가하고 있습니다.

기술 혁신은 듀얼 클러치 변속기 시스템을 어떻게 강화하는가?

기술의 발전은 DCT 시스템을 더욱 빠르고 안정적이며 다양한 차종에 적합하도록 크게 개선하고 있습니다. 중요한 혁신 중 하나는 보다 정교한 전자제어장치(ECU)와 센서의 통합으로 클러치 체결, 기어 선택 및 변속 타이밍을 정확하게 제어할 수 있게 되었습니다. 이러한 첨단 ECU는 여러 소스의 데이터를 실시간으로 처리하여 DCT 시스템이 다양한 주행 조건에 적응하고 전반적인 주행 경험을 향상시킬 수 있도록 합니다. 예를 들어, 스포츠 모드에서는 ECU가 변속 시간을 단축하여 보다 역동적인 성능을 제공하고, 에코 모드에서는 기어 변속을 최적화하여 연료 효율을 극대화할 수 있으며, ECU와 더불어 유압 시스템의 발전으로 더 빠르고 부드러운 클러치 연결이 가능해졌습니다. 변속 시간 지연이 더욱 단축되어 변속기의 전반적인 느낌이 향상되었습니다.

재료 과학의 혁신도 DCT 시스템을 강화하는 데 일조하고 있습니다. 클러치 부품과 하우징에 가볍고 고강도 소재를 사용하여 전체 시스템의 무게를 줄이고 열 효율을 향상시키고 있습니다. 이는 DCT가 더 큰 스트레스와 열에 노출되는 고성능 애플리케이션에 특히 중요합니다. 또한, 일부 제조업체는 클러치를 오일에 담가 냉각을 개선하고 마모를 줄이기 위해 이중 습식 클러치 시스템을 채택하고 있습니다. 이 설계는 특히 높은 토크 부하를 처리하는 데 효과적이며, DCT를 더 크고 강력한 차량에 적합하게 만듭니다. 또 다른 큰 흐름은 운전자의 습관을 학습하고 그에 따라 변속기의 응답을 조정하는 적응형 소프트웨어의 개발입니다. 이러한 발전은 DCT 시스템의 범용성과 내구성을 향상시켜 도심형 차량부터 고성능 모델까지 다양한 차량에 적용될 수 있도록 하고 있습니다.

DCT 시스템이 고성능 차량과 저연비 차량에 인기가 있는 이유는 무엇인가?

DCT 시스템은 빠르고 매끄러운 기어 변속, 부드러운 가속 및 중단 없는 높은 출력 수준을 유지할 수 있는 능력으로 인해 성능 지향적인 자동차에서 높은 지지를 받고 있습니다. 변속 전에 다음 기어를 미리 선택하는 듀얼 클러치 셋업은 변속 시간을 최소화할 수 있어 스포츠카 및 고성능 차량에 특히 유리합니다. 이러한 부문에서 운전자는 반응성과 제어력을 우선시하며, DCT 시스템은 차량의 핸들링과 가속 능력을 향상시키는 정확한 기어 변속을 제공함으로써 이러한 요구에 부응합니다. 예를 들어, 많은 고성능 모델들은 원활한 동력 전달을 통해 기어 변속 시 시간 손실을 줄일 수 있기 때문에 DCT를 사용하여 0-60 mph 시간을 향상시킵니다. 이러한 성능상의 이점과 자동 변속기의 편리함이 결합되어 DCT는 스포츠카 및 고급차 제조업체들에게 인기 있는 선택이 되고 있습니다.

DCT는 토크 컨버터를 없애고 변속 시점을 최적화하여 기계적 손실을 줄이고, 기존 자동변속기 대비 연비를 향상시킴으로써 연비를 개선합니다. 연비를 향상시켰습니다. 또한, 빠르고 정확한 기어 변속은 엔진의 원활한 작동에 기여하여 연료 소비를 줄이고 배기가스 배출을 줄입니다. 배기가스 규제가 엄격한 많은 지역에서 자동차 제조업체들은 성능 저하 없이 연비와 환경 기준을 충족할 수 있는 방법으로 DCT 시스템을 주목하고 있습니다. 또한, DCT는 기존 자동차와 비교하여 경량으로 설계되어 배터리 효율을 극대화하기 위해 경량화가 중요한 하이브리드 및 전기자동차에 적합합니다. 이러한 성능과 연비 효율의 장점으로 인해 DCT는 소형차부터 고성능 스포츠 모델까지 다양한 차종에 매력적인 선택이 되고 있습니다.

자동차 듀얼 클러치 변속기 시장 성장의 원동력은 무엇인가?

자동차 듀얼 클러치 변속기 시스템 시장의 성장은 고성능 및 저연비 차량에 대한 수요 증가, 변속기 기술 발전, 배기가스 배출 감소에 대한 관심 증가 등 여러 요인에 의해 주도되고 있습니다. 소비자들은 역동적인 성능과 효율성을 모두 갖춘 자동차를 원하고 있으며, DCT 시스템은 이러한 요구를 충족시키기에 적합하며, 스포츠카와 고급차 부문 모두에서 인기를 얻고 있습니다. 자동차 제조업체들은 부드럽고 반응성이 뛰어난 기어 변속을 제공하여 운전 경험을 향상시키기 위해 DCT 기술에 투자하고 있으며, 이는 잦은 스톱 앤 스타트와 급격한 속도 변화에 대응할 수 있는 변속기를 필요로 하는 도시 환경의 운전자들에게 특히 매력적입니다. 특히 도시 환경의 운전자에게 매력적입니다. 보다 부드럽고 빠른 변속 시스템에 대한 이러한 수요로 인해 DCT 기술에 대한 관심이 높아졌고, 제조업체들은 보다 다양한 차종에 DCT를 제공하게 되었습니다.

세계 각국 정부가 더욱 엄격한 배기가스 및 연비 기준을 도입함에 따라 규제 압력도 큰 원동력이 되고 있습니다. 저연비 설계와 낮은 기계적 손실을 특징으로 하는 DCT 시스템은 자동차 제조업체가 차량 성능을 희생하지 않고도 이러한 규제 목표를 달성할 수 있도록 도와줍니다. 또한, 적응형 소프트웨어, 경량 소재, 첨단 제어 장치 등의 기술 발전으로 인해 DCT 시스템은 고성능 차량뿐만 아니라 일반 차량과 하이브리드 차량에도 장착할 수 있는 범용성을 갖추게 되었습니다. 하이브리드 전기자동차(HEV)의 부상도 전기 추진 시스템을 보완하는 데 필요한 효율성과 부드러움을 제공하는 DCT 시스템에 기회를 제공하고 있습니다. 이러한 성능 수요, 규제 압력, 기술 혁신의 복합적인 요인으로 인해 자동차 듀얼 클러치 변속기 시스템 시장의 강력한 성장을 촉진하고 있으며, DCT는 차세대 효율적인 고성능 자동차의 핵심 구성요소로 자리매김하고 있습니다.

부문

클러치 유형(건식 클러치, 습식 클러치), 유통 채널(OEM 유통 채널, 애프터마켓 유통 채널), 최종사용자(승용차 최종사용자, 상용차 최종사용자)

조사 대상 기업 예시(주목받는 25개 기업)

목차

제1장 조사 방법

제2장 주요 요약

제3장 시장 분석

제4장 경쟁

KSM
영문 목차

영문목차

Global Automotive Dual Clutch Transmission Systems Market to Reach US$43.3 Billion by 2030

The global market for Automotive Dual Clutch Transmission Systems estimated at US$36.0 Billion in the year 2024, is expected to reach US$43.3 Billion by 2030, growing at a CAGR of 3.1% over the analysis period 2024-2030. Dry Clutches, one of the segments analyzed in the report, is expected to record a 3.3% CAGR and reach US$35.2 Billion by the end of the analysis period. Growth in the Wet Clutches segment is estimated at 2.4% CAGR over the analysis period.

The U.S. Market is Estimated at US$9.7 Billion While China is Forecast to Grow at 6.2% CAGR

The Automotive Dual Clutch Transmission Systems market in the U.S. is estimated at US$9.7 Billion in the year 2024. China, the world's second largest economy, is forecast to reach a projected market size of US$8.9 Billion by the year 2030 trailing a CAGR of 6.2% over the analysis period 2024-2030. Among the other noteworthy geographic markets are Japan and Canada, each forecast to grow at a CAGR of 0.9% and 2.3% respectively over the analysis period. Within Europe, Germany is forecast to grow at approximately 1.6% CAGR.

Global Automotive Dual Clutch Transmission Systems Market – Key Trends & Drivers Summarized

What Are Dual Clutch Transmission (DCT) Systems, and How Do They Operate?

Dual Clutch Transmission (DCT) systems are advanced automotive transmission technologies that combine the benefits of both manual and automatic transmissions. Unlike traditional automatic transmissions, which use a torque converter, DCT systems use two separate clutches for odd and even gear sets. This design allows for rapid and seamless gear shifts, providing a smoother driving experience and improved fuel efficiency. In a DCT, one clutch engages the odd-numbered gears (first, third, fifth, etc.), while the other handles the even-numbered gears (second, fourth, sixth, etc.). The system pre-selects the next gear, enabling faster transitions without interrupting power delivery to the wheels. This setup allows drivers to enjoy the performance and control of a manual transmission combined with the convenience of an automatic, making DCT systems especially popular in performance-oriented vehicles.

The operation of a DCT relies on advanced electronics and hydraulic systems to manage the engagement and disengagement of clutches. An electronic control unit (ECU) continually monitors driving conditions, such as speed and throttle input, to anticipate gear changes and pre-select the next gear. This results in nearly instant gear shifts, which reduce the lag commonly associated with traditional automatic transmissions. DCT systems also contribute to reduced fuel consumption and lower emissions, as the dual-clutch design minimizes power loss during gear changes. Additionally, the elimination of the torque converter results in lower mechanical losses, making DCTs more efficient than conventional automatics. This combination of performance, efficiency, and smooth operation has led to a growing demand for DCT systems across various automotive segments, from sports cars to fuel-efficient passenger vehicles.

How Are Technological Innovations Enhancing Dual Clutch Transmission Systems?

Technological advancements are driving significant improvements in DCT systems, making them faster, more reliable, and better suited to a broader range of vehicle types. One key innovation is the integration of more sophisticated electronic control units (ECUs) and sensors, which allow for precise control over clutch engagement, gear selection, and shift timing. These advanced ECUs process data from multiple sources in real time, enabling DCT systems to adapt to various driving conditions and improve the overall driving experience. For example, in sports mode, the ECU can shorten shift times for a more dynamic performance, while in eco-mode, it can optimize gear changes for maximum fuel efficiency. In addition to ECUs, advancements in hydraulic systems are enabling faster and smoother clutch engagement, further reducing the shift lag and enhancing the overall feel of the transmission.

Material science innovations have also played a role in enhancing DCT systems. The use of lightweight, high-strength materials for clutch components and housings reduces the system’s overall weight and improves thermal efficiency, which is especially important for high-performance applications where DCTs are exposed to greater stress and heat. Additionally, some manufacturers are now employing dual wet-clutch systems, where the clutches are immersed in oil to improve cooling and reduce wear. This design is particularly beneficial for handling higher torque loads, making DCTs suitable for larger and more powerful vehicles. Another major trend is the development of adaptive software that learns from a driver’s habits and adjusts the transmission’s response accordingly. These advancements are making DCT systems more versatile and durable, catering to a growing range of automotive applications from city cars to high-performance models.

Why Are DCT Systems Popular Among Performance and Fuel-Efficient Vehicles?

DCT systems are highly favored in performance-oriented vehicles due to their ability to deliver rapid and seamless gear shifts, allowing for smooth acceleration and maintaining high power levels without interruption. The dual-clutch setup, which pre-selects the next gear before the shift occurs, allows for minimal shift times, which is particularly advantageous in sports cars and high-performance vehicles. In these segments, drivers prioritize responsiveness and control, and DCT systems meet these demands by offering precise gear changes that enhance the vehicle’s handling and acceleration capabilities. For instance, many high-performance models use DCTs to improve 0-60 mph times, as the seamless power delivery reduces the time lost during gear changes. The performance benefits, combined with the added convenience of an automated transmission, have made DCTs a popular choice among manufacturers of sports and luxury vehicles.

Beyond performance, DCT systems are also recognized for their fuel efficiency, which makes them attractive in the fuel-efficient vehicle segment. By eliminating the torque converter and optimizing shift points, DCTs reduce mechanical losses, thereby improving fuel economy compared to traditional automatic transmissions. The rapid and accurate gear shifts also contribute to smoother engine operation, reducing fuel consumption and lowering emissions. In many regions with stringent emissions regulations, automakers are turning to DCT systems as a way to meet fuel efficiency and environmental standards without sacrificing performance. Additionally, the lightweight design of DCTs compared to traditional automatics makes them suitable for hybrid and electric vehicle applications, where weight reduction is crucial for maximizing battery efficiency. This combination of performance and fuel efficiency benefits positions DCTs as a compelling option for a wide range of vehicles, from compact cars to high-performance sports models.

What Is Driving Growth in the Automotive Dual Clutch Transmission Systems Market?

The growth in the automotive dual clutch transmission systems market is driven by several factors, including the rising demand for high-performance and fuel-efficient vehicles, advancements in transmission technology, and the increasing emphasis on emission reduction. As consumers seek vehicles that offer both dynamic performance and efficiency, DCT systems are well-suited to meet these needs, making them popular in both the sports and luxury vehicle segments. Automakers are investing in DCT technology to enhance the driving experience by providing smooth and responsive gear shifts, which is particularly appealing to drivers in urban environments where frequent stops and starts require a transmission that can handle rapid changes in speed. This demand for smoother and faster shifting systems has fueled interest in DCT technology, prompting manufacturers to expand their offerings across a broader range of vehicle models.

Regulatory pressures are another significant driver, as governments around the world implement stricter emissions and fuel economy standards. DCT systems, with their fuel-efficient design and low mechanical losses, help automakers achieve these regulatory targets without sacrificing vehicle performance. Furthermore, technological advancements in adaptive software, lightweight materials, and advanced control units have made DCT systems more versatile, enabling their integration into not only high-performance cars but also mainstream and hybrid vehicles. The rise of hybrid electric vehicles (HEVs) has also created opportunities for DCT systems, as they offer the efficiency and smoothness needed to complement electric propulsion systems. These combined factors—performance demand, regulatory pressure, and technological innovation—are driving robust growth in the automotive dual clutch transmission systems market, positioning DCTs as a key component of the next generation of efficient, high-performance vehicles.

SCOPE OF STUDY:

The report analyzes the Automotive Dual Clutch Transmission Systems market in terms of units by the following Segments, and Geographic Regions/Countries:

Segments:

Clutch Type (Dry Clutches, Wet Clutches); Distribution Channel (OEM Distribution Channel, Aftermarket Distribution Channel); End-Use (Passenger Cars End-Use, Commercial Vehicles End-Use)

Geographic Regions/Countries:

World; USA; Canada; Japan; China; Europe; France; Germany; Italy; UK; Spain; Russia; Rest of Europe; Asia-Pacific; Australia; India; South Korea; Rest of Asia-Pacific; Latin America; Argentina; Brazil; Mexico; Rest of Latin America; Middle East; Iran; Israel; Saudi Arabia; UAE; Rest of Middle East; Africa.

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TABLE OF CONTENTS

I. METHODOLOGY

II. EXECUTIVE SUMMARY

III. MARKET ANALYSIS

IV. COMPETITION

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