Rolling Stock Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2025 - 2034
상품코드:1885921
리서치사:Global Market Insights Inc.
발행일:2025년 11월
페이지 정보:영문 230 Pages
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한글목차
전 세계 철도 차량 시장은 2024년 574억 달러로 평가되었고, 2034년까지 연평균 복합 성장률(CAGR)은 3.5%로 성장해 809억 달러로 성장할 전망입니다.
경제 성장을 지원하기 위해 국가들이 교통 인프라를 강화함에 따라 전 세계적으로 철도망이 확장되면서 기관차, 여객 차량 및 화물 철도에 대한 꾸준한 수요가 계속해서 촉진되고 있습니다. 철도 운송은 특히 해상 또는 항공 연결성이 제한되어 운송 위험과 비용이 증가하는 지역에서 화물 및 여객 이동 모두에 점점 더 중요해지고 있습니다. 국경 간 무역이 강화됨에 따라 정부들은 철도 기반 시스템에 크게 의존하는 장기 물류 전략을 우선시하고 있습니다. 이는 중량 화물 운송과 신뢰할 수 있는 도시 모빌리티을 지원할 수 있는 첨단 철도 차량에 대한 수요를 촉진합니다. 급속한 도시화로 인해 증가하는 인구가 효율적인 교통 솔루션을 요구함에 따라 대중교통 시스템에 대한 투자도 증가하고 있습니다. 많은 국가들이 기존 철도 차량을 업그레이드하고, 고속철도 노선을 확장하며, 새로운 지하철 및 경전철 용량을 추가하고 있습니다. 지속가능성 약속이 진화하고 대규모 이동을 위한 저배출 선택지로 철도 운송이 부상함에 따라, 시장은 향후 10년 동안 꾸준한 성장을 유지할 것으로 보입니다.
시장 범위
시작 연도
2024년
예측 연도
2025-2034년
시작 금액
574억 달러
예측 금액
809억 달러
CAGR
3.5%
2024년 화물 철도 부문은 32.8%의 점유율을 기록했습니다. 이러한 차량은 대량 물자 운송에 필수적이며 에너지, 광물, 중공업 부문를 아우르는 글로벌 및 국내 공급망에 크게 기여합니다.
2024년 여객 관련 철도 차량 부문은 79%의 점유율을 차지했습니다. 신뢰할 수 있는 도시 교통 수요 증가로 지하철 시스템, 통근 열차, 다중 차량 시스템 도입이 지속 확대되고 있습니다. 도시들은 현대적 철도 확장과 차량 현대화를 통해 교통 혼잡 관리 및 일상적 모빌리티 개선 방안을 모색 중입니다.
미국의 철도 차량 시장은 2024년 61억 달러 규모를 기록했습니다. 전국적 성장은 지속적인 인프라 개선, 노후 차량 현대화, 화물 운송 증가에 힘입고 있습니다. 북미 주요 도시들은 새로운 대중교통 노선을 추진하는 한편, 화물 철도 운영사들은 운영 효율성을 개선하는 기술에 투자하고 있습니다.
목차
제1장 조사 방법
시장 범위와 정의
조사 설계
조사 접근
데이터 수집 방법
데이터 마이닝 소스
세계
지역별/국가별
기본 추정치와 계산
기준연도 계산
시장 추정의 주요 동향
1차 조사와 검증
1차 정보
예측
조사의 전제조건과 제한 사항
제2장 주요 요약
제3장 업계 인사이트
생태계 분석
공급자의 상황
이익률
비용 구조
각 단계의 부가가치
밸류체인에 영향을 주는 요인
혁신
업계에 미치는 영향요인
성장 촉진요인
인더스트리 4.0과 스마트 제조 도입
IoT 및 센서 기술 진전
AI/머신러닝 통합 능력
예측 유지보수 비용 이점
업계의 잠재적 위험 및 과제
높은 도입 비용과 복잡성
사이버 보안 및 프라이버시에 대한 우려 사항
시장 기회
엣지 컴퓨팅 통합
서비스형 철도 차량(Rolling Stock-as-a-Service) 모델
산업 간 플랫폼 개발
신흥 시장 진출
성장 가능성 분석
규제 상황
북미
유럽
아시아태평양
라틴아메리카
중동 및 아프리카
Porter's Five Forces 분석
PESTEL 분석
기술과 혁신 동향
현재의 기술 동향
신흥기술
기술 로드맵과 진화
기술 도입 라이프사이클 분석
가격 동향
지역별
제품별
생산 통계
생산 거점
소비 거점
수출과 수입
비용 내역 분석
차량 제조 비용 구조
운영 비용 분석
인프라 비용 분석
비용 최적화 전략
특허 분석
비즈니스 모델과 조달 구조
기존 조달(직접 구입)
리스 모델
관민 제휴
보수 계약
차량 관리 및 자산 최적화
지역별 차량 규모 및 구성 분석
차량의 연령 분포와 갱신 사이클
안전성과 사고 분석
철도안전통계와 동향
차량 관련 사고
근본 원인 분석
안전관리시스템과 안전문화
환경영향과 지속가능성
추진 방식별 탄소 발자국 분석
에너지 소비 분석
라이프사이클 환경평가
소음 공해와 대책 조치
재료의 지속가능성과 재활용 가능성
표준화와 맞춤화의 다이나믹스
표준화의 장점
맞춤화의 촉진요인
리드 타임과 납품 스케줄
조달부터 납품까지의 표준 타임라인
설계 및 엔지니어링 단계
제조 단계
시험 및 시운전 단계
신속한 도입 옵션
프로젝트 종별 차량 조달 기회
고속철도 편성
지하철
경전철
기관차
화물 철도
지방 철도 및 통근 열차
철도 투자 개요
아시아태평양
유럽
북미
중동 및 아프리카
라틴아메리카
세계의 프로젝트 파이프라인 개요
고속철도 프로젝트
도시 지하철 및 고속 교통 프로젝트
경전철 차량 및 노면 전철 프로젝트
화물 철도 및 전용 화물 회랑 프로젝트
도시간 및 지역 철도 근대화 프로젝트
전화 및 인프라 갱신 프로젝트
제로 에미션 이행의 개요
현재의 추진 방식의 구성과 진화
전기(가선)의 확대
배터리 전기식 차량의 혁신
수소 연료전지 차량의 등장
하이브리드 및 듀얼 모드 기술
바이오연료 및 재생가능 디젤연료
제4장 경쟁 구도
소개
기업의 시장 점유율 분석
북미
유럽
아시아태평양
라틴아메리카
중동 및 아프리카
주요 시장 기업의 경쟁 분석
경쟁 포지셔닝 매트릭스
전략적 전망 매트릭스
주요 발전
합병 및 인수
제휴 및 협업
신제품 발매
확대계획과 자금조달
벤더 선정 기준
제5장 시장 추계 및 예측 : 제품별(2021-2034년)
주요 동향
기관차
디젤
전기
전기 디젤 기관차
기타
화물 철도
다중 유닛(MU)
지하철 차량
경전철 차량 차량
피플 무버 및 모노레일
고속 열차
기타
제6장 시장 추계 및 예측 : 용도별(2021-2034년)
주요 동향
여객 운송
화물 운송
제7장 시장 추계 및 예측 : 지역별(2021-2034년)
주요 동향
북미
미국
캐나다
유럽
독일
영국
프랑스
이탈리아
스페인
러시아
북유럽 국가
베네룩스
아시아태평양
중국
인도
일본
한국
ANZ
싱가포르
말레이시아
인도네시아
베트남
태국
라틴아메리카
브라질
멕시코
아르헨티나
콜롬비아
중동 및 아프리카
남아프리카
사우디아라비아
아랍에미리트(UAE)
제8장 기업 프로파일
세계적 기업
Alstom
Siemens Mobility
CRRC Corporation
Stadler Rail
CAF
Hitachi Rail
Kawasaki Heavy Industries
지역 기업
Hyundai Rotem
Talgo
Transmashholding
BEML
Wabtec
The Greenbrier Companies
Progress Rail
Nippon Sharyo
Kinki Sharyo
Skoda Transportation
신흥 기업
Trinity Industries
FreightCar America
Railpool
Eversholt Rail
Newag
Medha Servo Drives
Titagarh Rail Systems
J-TREC
HBR
영문 목차
영문목차
The Global Rolling Stock Market was valued at USD 57.4 billion in 2024 and is estimated to grow at a CAGR of 3.5% to reach USD 80.9 billion by 2034.
The expansion of rail networks worldwide continues to stimulate steady demand for locomotives, passenger vehicles, and freight units as nations strengthen transportation infrastructure to support economic growth. Railways are becoming increasingly important for both freight and passenger movement, especially in regions where limited sea or air connectivity raises transportation risks and costs. As cross-border trade intensifies, governments are prioritizing long-term logistics strategies that depend heavily on rail-based systems. This fuels the need for advanced rolling stock capable of supporting heavy-duty freight movement and reliable urban mobility. Rapid urbanization also drives investments in transit systems, as growing populations require efficient transportation solutions. Many countries are upgrading their existing train fleets, expanding high-speed corridors, and adding new metro and light rail capacity. With sustainability commitments evolving and rail transport emerging as a low-emission choice for large-scale movement, the market is likely to maintain consistent growth throughout the next decade.
Market Scope
Start Year
2024
Forecast Year
2025-2034
Start Value
$57.4 Billion
Forecast Value
$80.9 Billion
CAGR
3.5%
The wagons category captured a 32.8% share in 2024. These units remain essential for bulk material transport and contribute significantly to global and domestic supply chains across energy, minerals, and heavy industrial sectors.
The passenger-related rolling stock segment held a 79% share in 2024. Increasing demand for dependable urban travel continues to drive the adoption of metro systems, commuter trains, and multiple-unit vehicles, as cities look for ways to manage congestion and improve daily mobility through modern rail expansions and fleet upgrades.
U.S. Rolling Stock Market generated USD 6.1 billion in 2024. Growth across the country is supported by ongoing infrastructure enhancements, modernization of older vehicles, and rising freight movement. Major cities across North America are advancing new transit lines while freight rail operators invest in technologies that improve operational efficiency.
Key companies participating in the Global Rolling Stock Market include Alstom, Stadler Rail, Kawasaki Heavy Industries, Wabtec, Hyundai Rotem, The Greenbrier Companies, Hitachi Rail, CRRC, Siemens, and CAF. Companies in the Rolling Stock Market are adopting strategies that strengthen their competitive position across both passenger and freight markets. Many are expanding manufacturing capabilities and focusing on modular platforms that support easier customization for different regions. Firms are investing in energy-efficient propulsion systems, digital monitoring tools, and automation technologies to improve performance and reduce operational costs. Strategic partnerships with governments and transit agencies allow companies to secure long-term contracts for fleet renewal and major rail expansions. Global players are also increasing their presence in emerging markets by forming joint ventures and establishing local production units to meet regional demand.
Table of Contents
Chapter 1 Methodology
1.1 Market scope and definition
1.2 Research design
1.2.1 Research approach
1.2.2 Data collection methods
1.3 Data mining sources
1.3.1 Global
1.3.2 Regional/Country
1.4 Base estimates and calculations
1.4.1 Base year calculation
1.4.2 Key trends for market estimation
1.5 Primary research and validation
1.5.1 Primary sources
1.6 Forecast
1.7 Research assumptions and limitations
Chapter 2 Executive Summary
2.1 Industry 360° synopsis
2.2 Key market trends
2.2.1 Regional
2.2.2 Product
2.2.3 Application
2.3 TAM analysis, 2025-2034
2.4 CXO perspectives: Strategic imperatives
2.4.1 Executive decision points
2.4.2 Critical success factors
2.5 Future outlook and recommendations
Chapter 3 Industry Insights
3.1 Industry ecosystem analysis
3.1.1 Supplier landscape
3.1.2 Profit margin
3.1.3 Cost structure
3.1.4 Value addition at each stage
3.1.5 Factor affecting the value chain
3.1.6 Disruptions
3.2 Industry impact forces
3.2.1 Growth drivers
3.2.1.1 Industry 4.0 & Smart Manufacturing Adoption
3.2.1.2 IoT & Sensor Technology Advancement
3.2.1.3 AI/ML Integration Capabilities
3.2.1.4 Predictive Maintenance Cost Benefits
3.2.2 Industry pitfalls and challenges
3.2.2.1 High Implementation Costs & Complexity
3.2.2.2 Cybersecurity & Privacy Concerns
3.2.3 Market opportunities
3.2.3.1 Edge Computing Integration
3.2.3.2 Rolling Stock-as-a-Service Models
3.2.3.3 Cross-Industry Platform Development
3.2.3.4 Emerging Market Penetration
3.3 Growth potential analysis
3.4 Regulatory landscape
3.4.1 North America
3.4.2 Europe
3.4.3 Asia Pacific
3.4.4 Latin America
3.4.5 Middle East & Africa
3.5 Porter's analysis
3.6 PESTEL analysis
3.7 Technology and innovation landscape
3.7.1 Current technological trends
3.7.2 Emerging technologies
3.7.3 Technology roadmaps & evolution
3.7.4 Technology adoption lifecycle analysis
3.8 Price trends
3.8.1 By region
3.8.2 By product
3.9 Production statistics
3.9.1 Production hubs
3.9.2 Consumption hubs
3.9.3 Export and import
3.10 Cost breakdown analysis
3.10.1 Vehicle manufacturing cost structure
3.10.2 Operational cost analysis
3.10.3 Infrastructure cost analysis
3.10.4 Cost optimization strategies
3.11 Patent analysis
3.12 Business models & procurement structures
3.12.1 Traditional procurement (direct purchase)
3.12.2 Leasing models
3.12.3 Public-private partnerships
3.12.4 Maintenance contracts
3.13 Fleet management & asset optimization
3.13.1 Fleet size & composition analysis by region
3.13.2 Fleet age distribution & replacement cycles
3.14 Safety & accident analysis
3.14.1 Railway safety statistics & trends
3.14.2 Rolling stock-related accidents
3.14.3 Root cause analysis
3.14.4 Safety management systems & safety culture
3.15 Environmental impact & sustainability
3.15.1 Carbon footprint analysis by propulsion type
3.15.2 Energy consumption analysis
3.15.3 Lifecycle environmental assessment
3.15.4 Noise pollution & mitigation measures
3.15.5 Material sustainability & recyclability
3.16 Standardization vs customization dynamics
3.16.1 Benefits of standardization
3.16.2 Drivers of customization
3.17 Lead times & delivery schedules
3.17.1 Typical procurement-to-delivery timelines
3.17.2 Design & engineering phase
3.17.3 Manufacturing phase
3.17.4 Testing & commissioning phase
3.17.5 Fast-track delivery options
3.18 Rolling stock procurement opportunities by project type