Cosmetics and Toiletries Packaging Industry Trends, Opportunities, Growth Analysis and Forecast to 2028
상품코드:1473213
리서치사:GlobalData
발행일:2024년 04월
페이지 정보:영문 157 Pages
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한글목차
세계의 화장품·세면용품 포장 업계 시장 규모는 2018년 957억 개에서 2023년에 1,021억 개에 달하며, 2018-2023년에 CAGR로 1.3%의 성장을 기록했습니다. 수량은 2028년까지 1,112억 개에 달하며, CAGR로 1.7%의 증가될 전망입니다. 2023년에 아시아태평양이 최대 지역을 차지하며 수량 점유율은 42.2%, 그 뒤를 이어 아메리카가 34.5%였습니다. 2023년에 가장 많이 사용된 팩 재료는 연포장으로, 45.9%의 점유율을 차지하며, 경질 플라스틱이 39.1%, 종이·판지가 6.7%였습니다.
세계의 화장품·세면용품 포장 업계에 대해 조사분석했으며, 각 팩 재료의 사용 상황과 성장의 분석 및 주요 과제, 향후 성장 기회 등의 정보를 제공하고 있습니다.
목차
시장 환경
세계의 포장의 개요
시장 환경 - 세계의 전망
외부 포장의 영향
포장 혁신(2023년)
포장 점유율의 변화 : 재료별, 화장품·세면용품 부문 - 세계의 개요
화장품·세면용품 업계에서 팩 재료 시장 - 세계의 개요
팩 재료 시장 규모와 성장 분석 - 세계의 개요
포장 업계 전체의 점유율의 변화 : 지역별(2018-2028년)
소비 레벨의 변화 : 지역별(2018-2028년)
부문간의 비교 : 팩 재료별 - 세계
팩 재료의 성장 기여도 : 부문별
시장 환경 - 지역의 개요
아시아태평양의 개요
중국의 개요
인도의 개요
중동 및 아프리카의 개요
남아프리카공화국의 개요
사우디아라비아의 개요
아메리카의 개요
미국의 개요
브라질의 개요
서유럽의 개요
독일의 개요
영국의 개요
동유럽의 개요
폴란드의 개요
터키의 개요
팩 분석 : 재료별 - 경질 플라스틱
경질 플라스틱 - 성장 분석 : 팩 유형, 팩 서브타입별
경질 플라스틱 - 성장 분석 : 마개 재료, 마개 유형별
경질 플라스틱 - 성장 분석 : 1차 외장재, 1차 외장 유형별
경질 플라스틱 - 각 부문의 수량과 점유율의 변화
팩 분석 : 재료별 - 경질 금속
경질 금속 - 성장 분석 : 팩 유형, 팩 서브타입별
경질 금속 - 성장 분석 : 마개 재료, 마개 유형별
경질 금속 - 성장 분석 : 1차 외장재, 1차 외장 유형별
경질 금속 - 각 부문의 수량과 점유율의 변화
팩 분석 : 재료별 - 종이·판지
종이·판지 - 성장 분석 : 팩 유형, 팩 서브타입별
종이·판지 - 성장 분석 : 1차 외장재, 1차 외장 유형별
종이·판지 - 각 부문의 수량과 점유율의 변화
팩 분석 : 재료별 - 연포장
연포장 - 성장 분석 : 팩 유형, 팩 서브타입별
연포장 - 성장 분석 : 마개 재료, 마개 유형별
연포장 - 성장 분석 : 1차 외장재, 1차 외장 유형별
연포장 - 각 부문의 수량과 점유율의 변화
팩 분석 : 재료별 - 유리
유리 - 성장 분석 : 팩 유형, 팩 서브타입별
유리 - 성장 분석 : 마개 재료, 마개 유형별
유리 - 성장 분석 : 1차 외장 재료, 1차 외장 유형별
유리 - 각 부문의 수량과 점유율의 변화
부록과 정의
부록
KSA
영문 목차
영문목차
The global cosmetics and toiletries packaging industry grew from 95.7 billion units in 2018 to 102.1 billion units in 2023, recording a compound annual growth rate (CAGR) of 1.3% during 2018-23. Volumes will increase at a CAGR of 1.7% to reach 111.2 billion units in 2028. Asia-Pacific represented the largest region in 2023, with a volume share of 42.2%, followed by the Americas with a volume share of 34.5%. Flexible packaging was the most used pack material, accounting for a share of 45.9%, followed by rigid plastics and paper & board, at 39.1% and 6.7%, respectively, in 2023.
Scope
This report brings together multiple data sources to provide a comprehensive overview of the global packaging in the cosmetics and toiletries industry as part of our coverage of the industry across 48 countries. It includes analysis on the following -
Global overview: Provides an overview of packaging industry at global level. The analysis also provides a regional overview across five regions-Asia-Pacific, Middle East and Africa, the Americas, Western Europe, and Eastern Europe-highlighting key sectors and growth drivers.
Country deep dive: Provides an overview of the pack materials across the sectors in the cosmetics and toiletries industry in select countries in each region.
Market overview: Provides an overview of the usage of different packaging materials across different industries in terms of the number of units, packaging share, and growth rates during 2018-28. Additionally, it explores packaging innovations for the leading industries in regard to each packaging material analyzed.
Key pack materials: Includes data and analysis-number of units (millions) and growth rates-for five key pack materials, namely rigid plastics, rigid metal, glass, paper & board, and flexible packaging, during 2018-28. It also includes data and analysis for pack materials other than the previously mentioned five. Additionally, the section covers:
Pack sub-type: Includes aerosol - metal, box - rigid plastic, carton - carton board, box - liquid packaging board, box - other material, foil - aluminum, pod - paper, flexible plastic, tray - aluminum, tube - flexible plastic, other flexible packaging pack types - all sub-types, HDPE, PET, etc.
Pack type: Includes aerosol, bag-in-box, bag/sachet, blister pack, bottle, box, bubble top, can, carton-folding, carton-liquid, clamshell, etc.
Closure material: Includes metal, plastic, glass, natural cork, synthetic cork, and others.
Closure type: Includes cap, crown, dispenser, film, flip/snap top, foil, lever closure, plastic tie, prize off, screw top, sports cap, stopper, and twist off.
Primary outer material: Includes flexible packaging, board, rigid plastic, and others.
Primary outer type: Includes bag, blister pack, carton-folding, shrink wrap, sleeve, and others.
Reasons to Buy
Manufacturers and retailers seek latest information on how the market is evolving to formulate their sales and marketing strategies. There is also demand for authentic market data with a high level of detail. This report has been created to provide its readers with up-to-date information and analysis to uncover emerging opportunities of growth within the industry globally. The report provides a detailed analysis of the countries in specific regions, covering the key challenges, and future growth opportunities that can help companies gain insight into the country/region specific nuances. The analysts have also placed a significant emphasis on the key trends that drive consumer choice and the future opportunities that can be explored in the region, which can help companies in revenue expansion.
Table of Contents
Table of Contents
Market Environment
Global Packaging Overview
Market Environment - Global Takeaways
External Packaging Influences
Packaging Innovations in 2023
Packaging Share Change by Material and Cosmetics and Toiletries Sectors - Global Overview
Pack Material Market in Cosmetics and Toiletries Industry - Global Overview
Pack Materials Market Size and Growth Analysis- Global Overview
Change in share in the Overall Packaging Industry by Regions, 2018-28
Change in Consumption Levels: Regions, 2018-28
Cross Sector Comparison by Pack Material - Global
Pack Material Growth Contribution by Sector
Market Environment - Regional Overview
Asia-Pacific Overview
China Overview
India Overview
Middle East & Africa Overview
South Africa Overview
Saudi Arabia Overview
Americas Overview
United States Overview
Brazil Overview
Western Europe Overview
Germany Overview
United Kingdom Overview
Eastern Europe Overview
Poland Overview
Turkiye Overview
Analysis by Pack Material - Rigid Plastics
Rigid Plastics - Growth Analysis by Pack Type and Pack Sub Type
Rigid Plastics - Growth Analysis by Closure Material and Closure Type
Rigid Plastics - Growth Analysis by Primary Outer Material and Primary Outer Type
Rigid Plastics - Volume by Sectors and Change in Share
Analysis By Pack Material - Rigid Metal
Rigid Metal - Growth Analysis by Pack Type and Pack Sub Type
Rigid Metal - Growth Analysis by Closure Material and Closure Type
Rigid Metal - Growth Analysis by Primary Outer Material and Primary Outer Type
Rigid Metal - Volume by Sectors and Change in Share
Analysis By Pack Material - Paper & Board
Paper & Board - Growth Analysis by Pack Type and Pack Sub Type
Paper & Board - Growth Analysis by Primary Outer Material and Primary Outer Type
Paper & Board - Volume by Sectors and Change in Share
Analysis By Pack Material - Flexible Packaging
Flexible Packaging - Growth Analysis by Pack Type and Pack Sub Type
Flexible Packaging - Growth Analysis by Closure Material and Closure Type
Flexible Packaging - Growth Analysis by Primary Outer Material and Primary Outer Type
Flexible Packaging - Volume by Sectors and Change in Share
Analysis By Pack Material - Glass
Glass - Growth Analysis by Pack Type and Pack Sub Type
Glass - Growth Analysis by Closure Material and Closure Type
Glass - Growth Analysis by Primary Outer Material and Primary Outer Type