Strategic Profiling of the Electric Two-wheeler Original Equipment Manufacturers in India
상품코드:1606580
리서치사:Frost & Sullivan
발행일:2024년 11월
페이지 정보:영문 89 Pages
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기술 혁신에 투자하고, 우수한 고객 경험을 제공하고, 지속가능한 비즈니스 모델을 채택하여 경쟁에서 살아남을 수 있는 OEM은 장기적인 성공을 위해 유리한 고지를 선점할 수 있을 것으로 보입니다.
이 보고서는 인도 전기이륜차(e2W) 시장의 주요 업체를 파악했습니다. 인도의 주요 e2W OEM 업체들을 역사, 시장 점유율, 비즈니스 모델, 제품 포트폴리오, 시장 포지셔닝, 재무 성과, 사업 전략에 초점을 맞춰 상세히 분석합니다. 이 보고서는 인도 e2W 분야의 경쟁 상황을 자세히 조사하고 각 OEM이 제공하는 주요 기능, 사양, 가격, 목표 시장 등 각 OEM이 제공하는 모델군을 평가합니다. 이 보고서는 각 OEM의 R&D 노력, 배터리 기술, 충전 인프라, 연결 기능 등을 조사하여 각 OEM의 기술력을 평가합니다. 또한 각 주요 업체들의 강점, 약점, 기회, 위협(SWOT) 분석을 통해 현재 위치뿐만 아니라 잠재적인 성장 및 개선 방향, 경쟁사 및 외부 세력으로부터 직면할 수 있는 도전과제를 파악합니다. 또한, 이 보고서는 인도의 전기자동차 혁명을 주도할 중요한 스타트업 기업들을 소개합니다. 이들 스타트업은 놀라운 성장 잠재력을 보여주고 있으며, 시장 수요에 빠르게 대응하고, 점점 더 진보된 기술을 제공하고, 환경 문제를 해결해 나가고 있습니다. 지속적인 지원과 투자를 통해 이들 스타트업은 인도의 모빌리티 환경을 형성하는 데 더욱 중요한 역할을 할 것으로 보입니다. 이 보고서는 성장을 촉진하고 억제하는 요인을 분석하고, 시장 참여자들이 이 분야의 변화로 인해 발생할 수 있는 기회를 파악합니다. 기준 연도는 2024년, 예측 기간은 2025-2030년입니다.
목차
변혁
왜 성장이 어려워지는가?
The Strategic Imperative 8(TM)
전기이륜차(e2W) OEM이 직면하는 상위 3개 전략적 과제의 영향
생태계
분석 범위
경쟁 환경
주요 경쟁
성장 촉진요인
성장 촉진요인
성장 억제요인
인도의 e2W 시장의 주요 OEM의 매출과 시장 점유율
성장 환경
OEM별 e2W 매출 비교
인도의 주요 e2W용 OEM 제조 시설
타밀 나두주가 e2W용 OEM 제조 거점에서 가장 매력적인 주인 이유 분석
e2W 부문 OEM별 성장 순위
주요 기업 개요
Company 1 : Ola Electric - 기업 개요
프로파일
e2W 모델
SWOT 매트릭스
최근의 발표/투자
향후 전략과 계획
Company 2 : TVS Motor - 기업 개요
프로파일
e2W 모델
SWOT 매트릭스
최근의 발표/투자
향후 전략과 계획
Company 3 : Ather Energy - 기업 개요
프로파일
e2W 모델
SWOT 매트릭스
최근의 발표/투자
향후 전략과 계획
Company 4 : Bajaj Auto Ltd - 기업 개요
프로파일
e2W 모델
SWOT 매트릭스
최근의 발표/투자
향후 전략과 계획
Company 5 : Greaves Electric Mobility - 기업 개요
프로파일
e2W 모델
SWOT 매트릭스
최근의 발표/투자
향후 전략과 계획
Company 6 : Okinawa Autotech Pvt. Ltd - 기업 개요
프로파일
e2W 모델
SWOT 매트릭스
최근의 발표/투자
향후 전략과 계획
Company 7 : Hero MotoCorp - 기업 개요
프로파일
e2W 모델
SWOT 매트릭스
최근의 발표/투자
향후 전략과 계획
Company 8 : Revolt Intellicorp - 기업 개요
프로파일
e2W 모델
SWOT 매트릭스
최근의 발표/투자
향후 전략과 계획
주요 신흥 기업
신흥 기업 프로파일 : Ultraviolette Automotive(인도)
신흥 기업 프로파일 : River Mobility(인도)
성장 기회 영역
성장 기회 1 : e2W용 OEM의 혁신적 비즈니스 모델
성장 기회 2 : 인도 국내에서의 딜러 확대
성장 기회 3 : e2W용 OEM의 수익성을 높이는 기술 진보
부록과 다음 스텝
성장 기회의 이점과 영향
다음 스텝
별지 리스트
면책사항
ksm
영문 목차
영문목차
OEMs that can Navigate the Competitive Landscape by Investing in Innovation, Providing Superior Customer Experiences, and Adopting Sustainable Business Models will be Well-positioned for Long-term Success
This report identifies the major players in the Indian electric two-wheeler (e2W) market. It conducts an in-depth analysis of the top e2W original equipment manufacturers (OEMs) in India, focusing on their history, market share, business model, product portfolio, market positioning, financial performance, and business strategy. The study takes a close look at the competitive landscape in the e2W space in India and evaluates the range of models each OEM offers, including their key features, specifications, pricing, and target markets. The report assesses the technological capabilities of each OEM, examining their research and development efforts, battery technology, charging infrastructure, and connectivity features. It provides a strength, weakness, opportunity, and threat (SWOT) analysis of each key player, highlighting not just the current position but also their potential paths for growth or improvement and the challenges they may face from competitors and external forces. Additionally, the report features key start-ups in India that are crucial in driving the electric vehicle revolution in the country. These start-ups show impressive growth potential, are quick to respond to market demand, offer increasingly advanced technologies, and address environmental concerns. With continued support and investment, these start-ups are set to play an even more significant role in shaping India's mobility landscape. The report analyzes the factors driving and restraining growth and identifies the opportunities emerging from the shifts in this space for market players and stakeholders to leverage. The base year is 2024, and the forecast period is from 2025 to 2030.
Table of Contents
Transformation
Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
The Strategic Imperative 8™
The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Electric Two-wheeler (e2W) OEMs
Ecosystem
Scope of Analysis
Competitive Environment
Key Competitors
Growth Generator
Growth Drivers
Growth Restraints
Sales and Market Share of Key OEMs in the Indian e2W Market
Growth Environment
OEM-wise e2W Sales Comparison
Manufacturing Facilities of Key e2W OEMs in India
Analysis of Why Tamil Nadu is the Most Attractive State for e2W OEM Manufacturing Units
OEM-wise Growth Ranking for the e2W Segment
Key Company Profiles
Company 1: Ola Electric-Company Overview
Ola Electric Profile
Ola Electric: e2W Models
Ola Electric: SWOT Matrix
Ola Electric: Recent Announcements/Investments
Ola Electric: Future Strategies and Plans
Company 2: TVS Motor-Company Overview
TVS Motor Profile
TVS Motor: e2W Models
TVS Motor: SWOT Matrix
TVS Motor: Recent Announcements/Investments
TVS Motor: Future Strategies and Plans
Company 3: Ather Energy-Company Overview
Ather Energy Profile
Ather Energy: e2W Models
Ather Energy: SWOT Matrix
Ather Energy: Recent Announcements/Investments
Ather Energy: Future Strategies and Plans
Company 4: Bajaj Auto Ltd-Company Overview
Bajaj Auto Ltd. Profile
Bajaj Auto Ltd: e2W Models
Bajaj Auto Ltd: SWOT Matrix
Baja Auto Ltd: Recent Announcements/Investments
Bajaj Auto Ltd: Future Strategies and Plans
Company 5: Greaves Electric Mobility-Company Overview
Greaves Electric Mobility Profile
Greaves Electric Mobility: e2W Models
Greaves Electric Mobility: SWOT Matrix
Greaves Electric Mobility: Recent Announcements/Investments
Greaves Electric Mobility: Future Strategies and Plans
Company 6: Okinawa Autotech Pvt. Ltd-Company Overview