하이브리드 업무 모델 채택과 직원 생산성 최적화에 대한 요구가 사무실 복귀 프로그램에 대한 투자에 대응하고 혁신적 성장을 가속합니다.
오디오 회의 엔드포인트 시장은 계속해서 진화하고 있으며, 회의 공간에서 보다 명확하고 안정적인 음성 솔루션을 원하는 기업들에게 중요한 분야로 자리매김하고 있습니다. 하이브리드 업무 모델이 하루아침에 사라지지는 않겠지만, 기업들은 점점 더 자주 사무실 복귀(RTO) 프로그램을 고려하고 있습니다. 이러한 프로그램은 일반적으로 기존 부동산 및 기술 인프라를 대대적으로 개편하는 것이 일반적입니다. 지난 4년간은 비디오가 주를 이뤘지만, RTO 프로그램은 오디오를 의사결정권자의 의제로 끌어올리는 데 도움이 될 것으로 예상됩니다.
조직이 RTO 프로그램을 진행함에 따라 탁상용 및 설치형 오디오 엔드포인트의 사용이 진화할 것으로 예상됩니다. 네트워크 장치를 채택하는 광범위한 연결성 트렌드와 마찬가지로, 회의 전화도 기존의 연결성 접근 방식에서 확장되어 이제는 USB를 포함한 네트워크화된 엔드포인트를 제공합니다. 이러한 유연성을 통해 조직은 고품질 오디오 기능의 이점을 누리면서 선호하는 회의용 엔드포인트를 채택할 수 있으며, Jabra와 같은 전통 있는 벤더들은 다양한 업무 모델에 맞는 기능과 장치 옵션을 제공함으로써 시장에서 확고한 입지를 구축하고 있습니다.
음질 개선에 대한 끊임없는 추구는 시장에서 차별화 요소로 작용하고 있습니다. 업체들은 노이즈 캔슬링과 360도 마이크 픽업을 도입하여 개방적이고 바쁜 사무실에서도 선명한 커뮤니케이션을 가능하게 하고 있습니다. 또한, 무선 연결은 회의실 구성에 유연성을 제공하고, 케이블이 흩어지는 것을 방지하며, 최적의 오디오 캡처를 위해 장치를 쉽게 배치할 수 있도록 도와주는 무선 연결도 인기를 끌고 있습니다. 으로 인해 탁상형/설치형 오디오 회의 엔드포인트의 단기 및 중기적 전망은 밝습니다. 그러나 장기적으로는 성장이 둔화되어 코로나19 이전의 추세로 돌아갈 것으로 예상됩니다.
목차
오디오 회의 엔드포인트 업계 트랜스포메이션
왜 성장이 어려워지고 있는가?
The Strategic Imperative 8(TM)
오디오 회의 엔드포인트 업계에 대한 주요 전략적 필수 요건의 영향
에코시스템
분석 범위
세분화
시장 세분화, 정의, 예 : 탁상형 엔드포인트
세분화 : 스탠드얼론 탁상형 오디오 및 모듈 AV 키트
시장 세분화, 정의, 예 : 설치형 엔드포인트
답변을 얻을 수 있는 주요 질문
조사 결과 개요
주요 경쟁사
경쟁 환경
성장 제너레이터
성장 지표
예측의 전제조건
매출 및 출하량 예측
매출 예측, 제품별 : 탁상형 오디오 회의 엔드포인트
출하량 예측, 제품별 : 탁상형 오디오 회의 엔드포인트
매출 및 출하량 예측 : 설치형 오디오 회의 엔드포인트
예측 분석
매출 점유율 : 탁상형/설치형 오디오 회의 엔드포인트
매출 예측, 지역별 : 탁상형 오디오 회의 엔드포인트
출하량 예측, 지역별 : 탁상형 오디오 회의 엔드포인트
매출 예측, 지역별 : 설치형 오디오 회의 엔드포인트
출하량 예측, 지역별 : 설치형 오디오 회의 엔드포인트
매출 예측 분석, 지역별
성장 제너레이터 분석 : TDM/IP 엔드포인트
성장 지표
성장 촉진요인
성장 억제요인
매출 및 출하량 예측 : TDM/IP 오디오 엔드포인트
가격 예측 : TDM/IPP 오디오 엔드포인트
매출 예측 분석
매출 점유율 : TDM/IPP 오디오 엔드포인트
성장 제너레이터 분석 : USB 엔드포인트
성장 제너레이터 분석 : 설치형 오디오
성장 기회
성장 기회 1 : 오디오 회의와 AR/VR 융합을 위한 전략적 파트너십
성장 기회 2 : 구독 기반 디지털 신호 프로세서(DSP) 소프트웨어
성장 기회 3 : 회의실 AV를 제어하는 플랫폼으로서의 DSP
성장 기회 4 : 매니지드 서비스 제공업체 지원
성장 기회 5 : IoT 지원 재고 관리
베스트 프랙티스 인식
Frost Radar
다음 단계
LSH
영문 목차
영문목차
The Adoption of Hybrid Working Models and Need to Optimize Employee Productivity are Driving Transformational Growth in Response to Organizations Investment in Return-to-Office Programs
The audio conferencing endpoints market continues to evolve and remains a relevant segment for businesses seeking clearer, more reliable audio solutions for their meeting spaces. While the hybrid work model is unlikely to disappear overnight, organizations are considering return-to-office (RTO) programs with growing frequency. These programs usually contain a large refresh of existing estate and technology infrastructure. Although video has been the focus for the last 4 years, RTO programs will help to push audio up decision-makers' agendas.
As organizations navigate their way through RTO programs, the use of tabletop and installed audio endpoints will evolve. In line with wider trends of connectivity of adopting networked devices, conference phones have expanded from traditional connectivity approaches and now include USB, offering networked endpoints. This flexibility allows organizations to adopt their preferred conferencing endpoint while benefiting from high-quality audio features. Established vendors, such as Jabra, have a strong market presence and offer a spectrum of features and device options to suit different work models.
The relentless pursuit of improved audio quality is a differentiator in the market. Vendors are incorporating noise cancellation and 360-degree microphone pickup to ensure clear communication, even in open, busy offices. Wireless connectivity is also gaining traction, offering businesses more flexibility in configuring their conference rooms, eliminating cable clutter, and allowing for easier placement of devices for optimal audio capture. The short-to-medium outlook for tabletop audio conferencing and installed audio conferencing endpoints is positive as organizations invest in audio devices that support RTO programs and hybrid working models. However, the long-term outlook is for growth to slow and return to pre-COVID-19 trends.
Table of Contents
Transformation in the Audio Conferencing Endpoints Industry
Why is it Increasingly Difficult to Grow?
The Strategic Imperative 8™
The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Audio Conferencing Endpoints Industry
Ecosystem
Scope of Analysis
Segmentation
Market Segmentation, Definitions, and Examples: Tabletop Endpoints
Segmentation: Stand-alone Tabletop Audio and Modular AV Kits
Market Segmentation, Definitions, and Examples: Installed Endpoints
Key Questions This Study Will Answer
Summary of Findings
Key Competitors
Competitive Environment
Growth Generator
Growth Metrics
Forecast Assumptions
Revenue and Unit Shipment Forecast
Revenue Forecast by Product: Tabletop Audio Conferencing Endpoints
Unit Shipment Forecast by Product: Tabletop Audio Conferencing Endpoints
Revenue and Unit Shipment Forecast: Installed Audio Conferencing Endpoints
Forecast Analysis
Revenue Share: Tabletop and Installed Audio Conferencing Endpoints
Revenue Forecast by Region: Tabletop Audio Conferencing Endpoints
Unit Shipment Forecast by Region: Tabletop Audio Conferencing Endpoints
Revenue Forecast by Region: Installed Audio Conferencing Endpoints
Unit Shipment Forecast by Region: Installed Audio Conferencing Endpoints
Revenue Forecast Analysis by Region
Growth Generator Analysis: TDM/IP Endpoints
Growth Metrics
Growth Drivers
Growth Restraints
Revenue and Unit Shipment Forecast: TDM/IP Audio Endpoints
Pricing Forecast: TDM/IP Audio Endpoints
Revenue Forecast Analysis
Revenue Share: TDM/IP Audio Endpoints
Growth Generator Analysis: USB Endpoints
Growth Metrics
Growth Drivers
Growth Restraints
Revenue and Unit Shipment Forecast: USB Audio Conferencing Devices
Unit Shipment Forecast by Product: USB Audio Conferencing Devices
Revenue Forecast by Product: USB Audio Conferencing Devices
Pricing Forecast: USB Audio Conferencing Devices
Revenue Forecast Analysis
Revenue Share: USB Audio Conferencing Devices
Growth Generator Analysis: Installed Audio
Growth Metrics
Growth Drivers
Growth Restraints
Revenue and Unit Shipment Forecast: Installed Audio Conferencing Endpoints