중국 전기차 OEM의 세계 리테일 접근법 : 전략 개요
Strategic Overview of Chinese EV OEMs´ Global Retail Approach
상품코드 : 1490868
리서치사 : Frost & Sullivan
발행일 : 2024년 04월
페이지 정보 : 영문 106 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 4,950 ₩ 7,146,000
Web Access (Regional License) help
Frost & Sullivan의 웹사이트 로그인 패스워드가 발행되며, PDF를 다운로드 받는 형태로 제공될 예정입니다. PDF 보고서를 동일 사업장에서 모든 분들이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다


한글목차

지역 밀착형, 디지털 우선 소매 채널로의 전환이 성장 기회를 촉진합니다.

전기차(EV) 산업이 발전함에 따라 중국 EV OEM 업체들은 세계 우위를 확보하기 위한 준비를 하고 있습니다. Frost & Sullivan의 이번 분석에서는 유럽, 북미, 아시아에 초점을 맞춘 중국 전기차 OEM의 세계 소매 접근 방식을 살펴보고, 중국 전기차 OEM의 세계 소매 접근 방식에 대해 살펴봅니다. 분석합니다. 다양한 지역에서 활동하는 중국 전기차 업체들의 소매 및 애프터세일즈 전략을 살펴보고, OEM 및 애프터세일즈 이해관계자들을 위한 비즈니스 기회 영역에 대해 논의합니다. 중국 전기차 OEM의 소매 접근방식은 지역적 목표에 따라 자국과 세계 부문에 따라 다르게 적용되고 있습니다. 이 분석은 이러한 전략이 중국 전기차 제조업체의 성장 잠재력에 미치는 영향을 검토합니다. 이 분석은 다음과 같은 질문에 답합니다. - 중국 전기차 OEM은 지역별로 어떤 소매 전략을 채택하고 있는가? 중국 전기차 OEM의 산업 침투를 촉진하는 주요 동향은 무엇인가? 각 지역별로 중국 OEM은 경쟁사 대비 어떤 위치에 있는가? 중국 전기차 판매량 증가가 현지 자동차 제조업체에 미치는 영향은? 각 지역의 정치 및 규제 환경은 중국 전기차 성장에 어떤 영향을 미칠 것인가? 중국 전기차 OEM의 전략 실행 평가의 일환으로, 이 분석은 또한 지역 내 바람직한 모습, 제품 일관성, 산업 촉진 및 억제요인을 관리할 수 있는 능력에 대해서도 다루고 있습니다.

목차

중국 EV OEM의 세계 소매 접근 변혁

에코시스템

성장요인

중국 EV OEM의 세계 소매 접근 - 개요

중국 EV OEM 세계의 소매 접근 - 유럽

중국 EV OEM의 세계 소매 접근 - 북미·아시아

사례 소개

성장 기회

주요 결론

부록

베스트 프랙티스 평가

Frost Radar

다음 단계

LSH
영문 목차

영문목차

Shift Toward Localized, Digital-first Retail Channels Drive Growth Opportunities

As the electric vehicle (EV) industry evolves, Chinese EV OEMs are poised to enhance their dominance globally. Geographic expansion is becoming inevitable for most established Chinese EVs and start-up OEMs as competition intensifies in China's EV industry. This Frost & Sullivan analysis provides an overview of the global retail approaches of Chinese EV OEMs, focusing on Europe, North America, and Asia. It highlights the retail and aftersales strategies of Chinese EV players operating in diverse geographies and discusses areas of opportunities for OEMs and aftersales stakeholders. Chinese EV OEMs' adoption of retail approaches differs between home and global segments based on their regional goals. This analysis examines the implications of these strategies on Chinese EV automakers' growth potential. Questions This Analysis Will Answer What are the retail strategies Chinese EV OEMs adopt in different regions? What are the main trends driving industry penetration for Chinese EV OEMs? Where do the Chinese OEMs stand against competitors in their respective regions? What is the impact of Chinese EV sales growth on local automakers? How will the political and regulatory environments in the respective regions impact the growth of Chinese EVs? As part of the strategy execution evaluation of Chinese EV OEMs, the analysis also covers regional desirability, product alignment, and capability to manage industry drivers and restraints.

Table of Contents

Transformation in Chinese EV OEMs' Global Retail Approach

Ecosystem

Growth Generator

Chinese EV OEMs' Global Retail Approach-Overview

Chinese EV OEMs' Global Retail Approach-Europe

Chinese EV OEMs' Global Retail Approach-North America and Asia

Case Examples

Growth Opportunity Universe

Key Conclusions

Appendix

Best Practices Recognition

Frost Radar

Next Steps

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기