인도네시아의 소매 시장
Retail in Indonesia
상품코드 : 1688958
리서치사 : Euromonitor International
발행일 : 2025년 03월
페이지 정보 : 영문 104 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 2,275 ₩ 3,360,000
PDF (Single User License) help
PDF 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.


한글목차

인도네시아에서는 특히 중간소득층에서 소비자의 구매력이 약해지는 등 어려운 사업환경에도 불구하고 2024년 소매 시장의 경상이익이 더욱 늘어났습니다. 그러나 식료품 소매업체는 전년보다 둔화됐지만 2024년에도 성장할 수 있었으나 비식료품 소매업체는 그렇지 않고 감소했습니다. 이는 소비자의 예산 의식이 높아지고 필수적인 지출에 집중하게 되었습니다는 것을 반영합니다.

당 보고서에서는 인도네시아의 소매 시장에 대해 조사했으며, 하이퍼마켓, 슈퍼마켓, 할인 스토어, 편의점, 복합 소매점, 건강·미용 관련 소매점, 의류·신발 소매점, 가구·조도품점, DIY·철물점, 내구 소비재 소매점 등의 채널별 분석을 제공합니다.

목차

목차 및 표 목록

주요 요약

운영 환경

시장 데이터

면책 조항

출처

인도네시아의 편의점

주요 데이터 결과

2024년 발전

전망과 기회

채널 데이터

인도네시아 하이퍼마켓

주요 데이터 결과

2024년 발전

전망과 기회

채널 데이터

인도네시아 슈퍼마켓

주요 데이터 결과

2024년 발전

전망과 기회

채널 데이터

인도네시아의 작은 현지 식료품점

주요 데이터 결과

2024년 발전

전망과 기회

채널 데이터

인도네시아의 잡화점

주요 데이터 결과

2024년 발전

전망과 기회

채널 데이터

인도네시아 의류 및 신발 전문가

주요 데이터 결과

2024년 발전

전망과 기회

채널 데이터

인도네시아 가전제품 및 전자기기 전문가

주요 데이터 결과

2024년 발전

전망과 기회

채널 데이터

인도네시아의 건강과 미용 전문가

주요 데이터 결과

2024년 발전

전망과 기회

채널 데이터

홈 인도네시아 제품 전문가

주요 데이터 결과

2024년 발전

전망과 기회

채널 데이터

인도네시아에서 직접 판매

주요 데이터 결과

2024년 발전

전망과 기회

채널 데이터

인도네시아 소매 전자상거래

주요 데이터 결과

2024년 발전

전망과 기회

채널 데이터

KTH
영문 목차

영문목차

Retail saw further current value growth in Indonesia in 2024 despite a challenging operating environment, including weakened consumer purchasing power, especially in the middle-income segment. However, while grocery retailers still managed to grow in 2024, albeit at a slower rate than in the previous year, this was not the case for non-grocery retailers, which experienced decline. This reflected the fact that consumers' heightened budget consciousness led them to focus on essential spending, whi...

Euromonitor International's Retail in Indonesia report offers insight into key trends and developments driving the industry. The report examines all retail channels to provide sector insight. Channels include hypermarkets, supermarkets, discounters, convenience stores, mixed retailers, health and beauty retailers, clothing and footwear retailers, furniture and furnishing stores, DIY and hardware stores, durable goods retailers, leisure and personal goods retailers. There are profiles of leading retailers, with analysis of their performance and the challenges they face. There is also analysis of non-store retailing: vending; homeshopping; internet retailing; direct selling, as available.

Product coverage: Retail E-Commerce, Retail Offline.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

OPERATING ENVIRONMENT

MARKET DATA

DISCLAIMER

SOURCES

CONVENIENCE RETAILERS IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

CHANNEL DATA

HYPERMARKETS IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

CHANNEL DATA

SUPERMARKETS IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

CHANNEL DATA

SMALL LOCAL GROCERS IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

CHANNEL DATA

GENERAL MERCHANDISE STORES IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

CHANNEL DATA

APPAREL AND FOOTWEAR SPECIALISTS IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

CHANNEL DATA

APPLIANCES AND ELECTRONICS SPECIALISTS IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

CHANNEL DATA

HEALTH AND BEAUTY SPECIALISTS IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

CHANNEL DATA

HOME PRODUCTS SPECIALISTS IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

CHANNEL DATA

DIRECT SELLING IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

CHANNEL DATA

RETAIL E-COMMERCE IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

CHANNEL DATA

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기