디지털 인터랙티브 서비스 시장 : 디스플레이 유형별, 용도별, 지역별
Digital Interactive Service Market, By Display Type, By Application, By Geography
상품코드 : 1699465
리서치사 : Coherent Market Insights
발행일 : 2025년 03월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

세계 디지털 인터랙티브 서비스 시장은 2025년에 17억 6,000만 달러, 2032년에는 26억 8,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 2025년부터 2032년까지의 연평균 성장률(CAGR)은 6.2%를 나타낼 전망입니다.

보고 범위 보고서 세부정보
기준연도 2024년 2025년 시장 규모 17억 6,000만 달러
실적 데이터 2020-2024년 예측 기간 2025-2032년
예측 기간 : 2025-2032년 CAGR : 6.20% 2032년 가치 예측 26억 8,000만 달러
그림. 디지털 인터랙티브 서비스 시장 점유율 지역별(%) 2025년
Digital Interactive Service Market-IMG1

다양한 산업에서의 디지털화와 자동화 동향으로 디지털 플랫폼을 통해 제공되는 인터랙티브 서비스의 채택이 증가하고 있습니다. AI, IoT, 클라우드, 분석과 같은 기술의 발전으로 서비스 제공업체는 사용자에게 고도로 맞춤화되고 매력적인 디지털 체험을 사용자에게 제공할 수 있게 되었습니다. 인터넷과 스마트폰의 보급률의 성장과 디지털로 자동화된 서비스에 대한 소비자의 기호의 변화는 세계의 디지털 인터랙티브 서비스 시장을 전진시키는 주요 요인의 일부입니다.

시장 역학:

세계 디지털 인터랙티브 서비스 시장의 성장을 가속하는 주요 요인으로는 업계 전반의 디지털화와 자동화 동향의 확대, 인터넷과 스마트폰의 보급률 상승, 디지털 서비스에 대한 소비자의 기호의 변화 등이 있습니다. 그러나 디지털 데이터 수집 및 사용과 관련된 데이터 프라이버시 및 보안 문제는 시장에 큰 과제가 되고 있습니다. 향후 몇 년 동안 서비스 제공업체에 새로운 기회를 가져올 것으로 예측됩니다. 비디오 및 오디오 기반의 인터랙티브 툴의 인기가 높아지고 있는 것도, 시장 성장을 뒷받침하는 요인의 하나입니다. 그러나, 이러한 서비스에 관련된 높은 도입 비용과 유지관리 비용이, 특히 신흥국 시장에서 방해가 되고 있습니다.

본 조사의 주요 특징

본 보고서에서는 세계의 디지털 인터랙티브 서비스 시장을 상세하게 분석하여 2024년을 기준연도로 한 예측기간(2025년-2032년) 시장 규모 및 복합 연간 성장률(CAGR%)을 제공합니다.

또한 다양한 부문에 걸친 잠재적인 수익 기회를 밝히고 이 시장의 매력적인 투자 제안 매트릭스를 설명합니다.

또한 시장 성장 촉진요인, 억제요인, 기회, 신제품 출시 및 승인, 시장 동향, 지역별 전망, 주요 기업이 채용하는 경쟁 전략 등에 관한 중요한 고찰도 제공합니다.

엔터프라이즈 하이라이트, 제품 포트폴리오, 주요 하이라이트, 실적, 전략 등의 매개변수를 기반으로 세계 디지털 인터랙티브 서비스 시장의 주요 기업을 프로파일링합니다.

주요 기업으로는 Samsung Electronics, LG Electronics, Microsoft Corporation, Google LLC, Sharp Corporation, BenQ Corporation, Elo Touch Solutions, NEC Display Solutions, ViewSonic Corporation, SMART Technologies, Promethean World, InFocus Corporation, Panasonic Corporation, Cisco Systems, Inc., Acer Inc.

이 보고서의 통찰을 통해 마케팅 담당자와 기업 경영진은 향후 제품 출시, 타이핑, 시장 확대, 마케팅 전술에 대한 정보를 바탕으로 의사 결정을 내릴 수 있습니다.

이 조사 보고서는 투자자, 공급업체, 제품 제조업체, 유통업체, 신규 참가자, 재무 분석가 등 이 업계의 다양한 이해관계자를 대상으로 합니다.

이해관계자는 세계 디지털 인터랙티브 서비스 시장 분석에 사용되는 다양한 전략 매트릭스를 통해 의사결정을 용이하게 할 수 있습니다.

목차

제1장 조사의 목적과 전제조건

제2장 시장 전망

제3장 시장 역학, 규제, 동향 분석

제4장 세계의 디지털 인터랙티브 서비스 시장, 디스플레이 유형별, 2020년-2032년

제5장 세계의 디지털 인터랙티브 서비스 시장, 용도별, 2020년-2032년

제6장 세계의 디지털 인터랙티브 서비스 시장, 지역별, 2020년-2032년

제7장 경쟁 구도

제8장 분석가 추천

제9장 참고문헌과 조사 방법

SHW
영문 목차

영문목차

Global Digital Interactive Service Market is estimated to be valued at US$ 1.76 Bn in 2025 and is expected to reach US$ 2.68 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 6.2% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 1.76 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 6.20% 2032 Value Projection: USD 2.68 Bn
Figure. Digital Interactive Service Market Share (%), By Region 2025
Digital Interactive Service Market - IMG1

Digitalization and automation trends across various industry verticals have increased the adoption of interactive services which are offered through digital platforms. Interactive services allow users to engage in two-way communication and receive customized and personalized experience. Advancements in technologies, such as AI, IoT, cloud, and analytics, have enabled service providers to offer highly customized and engaging digital experiences to users. The growth of internet and smartphone penetration coupled with changing consumer preferences for digital and automated services are some of the key factors driving the global digital interactive service market forward. However, security and privacy concerns associated with digital data collection and usage may restrain the market growth to a certain extent.

Market Dynamics:

The key drivers propelling the growth of the global digital interactive service market include growing digitization and automation trends across industries, rising internet and smartphone penetration, and changing consumer preferences towards digital services. However, data privacy and security concerns associated with digital data collection and usage pose as major challenges for the market. But development of advanced technologies such as AI, Blockchain, augmented reality, and virtual reality are expected to create new opportunities for service providers in the coming years. Adoption of digital interactive services is increasing across sectors like education, healthcare, e-commerce, BFSI, manufacturing, media, and entertainment, among others. Rising popularity of video and audio based interactive tools is another factor boosting the market growth. However, high implementation and maintenance costs associated with these services hamper the market particularly in under developed regions.

Key Features of the Study:

This report provides in-depth analysis of the global digital interactive service market, and provides market size (US$ Billion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year

It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market

This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approvals, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players

It profiles key players in the global digital interactive service market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies

Key companies covered as a part of this study include Samsung Electronics, LG Electronics, Microsoft Corporation, Google LLC, Sharp Corporation, BenQ Corporation, Elo Touch Solutions, NEC Display Solutions, ViewSonic Corporation, SMART Technologies, Promethean World, InFocus Corporation, Panasonic Corporation, Cisco Systems, Inc., and Acer Inc.

Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics

The global digital interactive service market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts

Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global digital interactive service market

Market Segmentation

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

2. Market Purview

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

4. Global Digital Interactive Service Market, By Display Type, 2020-2032, (USD Bn)

5. Global Digital Interactive Service Market, By Application, 2020-2032, (USD Bn)

6. Global Digital Interactive Service Market, By Region, 2020 - 2032, Value (USD Bn)

7. Competitive Landscape

8. Analyst Recommendations

9. References and Research Methodology

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