세계의 웨어러블 일렉트로닉스 시장 규모 조사 및 예측, 제품별, 용도별, 지역별 분석(2023-2030년)
Global Wearable Electronics Market Size study & Forecast, by Product (Wrist-Wear, Eye-Wear, Body-Wear, Others), by Application (Healthcare, Entertainment, Industrial, Others) and Regional Analysis, 2023-2030
상품코드:1401456
리서치사:Bizwit Research & Consulting LLP
발행일:2023년 12월
페이지 정보:영문
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세계의 웨어러블 일렉트로닉스 시장은 2022년 약 1,171억 4,000만 달러로 평가되었고, 예측 기간인 2023-2030년에는 19.96% 이상의 견실한 성장률로 성장할 것으로 예상됩니다.
웨어러블 일렉트로닉스는 신체에 착용할 수 있는 전자 기기나 전자 기술을 말하며, 일반적으로 액세서리나 의류 형태로 사용됩니다. 이러한 장치는 피트니스 지표 추적, 건강 매개변수 모니터링, 알림 전달, 커뮤니케이션 강화 등 다양한 기능을 제공하도록 설계되었습니다. 웨어러블 일렉트로닉스의 예로는 스마트워치, 피트니스 트래커, 가상현실 헤드셋, 스마트 글래스 등이 있습니다. 웨어러블 폼팩터에 기술을 통합함으로써 이러한 기기는 편리함, 휴대성, 일상 생활과의 원활한 통합을 제공하여 사용자가 이동 중에도 연결 상태를 유지하고 참여할 수 있도록 합니다. 또한, 전자 산업의 성장과 IoT 기기 사용 증가가 시장 성장 촉진요인으로 예상됩니다. 또한, 신흥 세계 시장과 피트니스 및 스포츠 추적에 대한 관심 증가는 2023-2030년의 예측 기간 동안 시장 공간에 연료를 공급할 것입니다.
웨어러블 기기에는 가속도계, 자이로스코프, 심박수 모니터, GPS 모듈 등 다양한 센서가 내장되어 있는 경우가 많습니다. 이러한 센서는 피트니스 트래킹, 건강 모니터링, 내비게이션 등의 기능에 필수적입니다. 이러한 센서에 대한 수요는 기술 혁신과 비용 절감을 촉진하여 웨어러블 전자 제품을 더욱 실현 가능하게 만들고 있으며, Press Information Bureau에 따르면 2022년 웨어러블 전자 제품은 세계 전자 산업의 일부로 2조 9,000억 달러의 가치를 창출할 것으로 예상됩니다. 000억 달러의 가치에 기여할 것으로 추정됩니다. 세계 전자 산업의 가치는 약 2조 9,000억 달러에 달할 전망입니다. 이는 더 큰 전자제품 시장에서 웨어러블 일렉트로닉스이 차지하는 역할과 경제적 효과가 얼마나 큰지 잘 보여줍니다. 웨어러블 일렉트로닉스 시장은 전 세계 사물인터넷(IoT) 기기의 급속한 성장과 밀접한 관련이 있으며, Statista에 따르면 2022년까지 IoT 기기 수가 2020년 97억 개에서 2030년 290억 개 이상으로 3배 가까이 증가할 것으로 예상됩니다. 순수한 숫자로는 중국이 2030년까지 가장 많은 IoT 기기를 보유할 것으로 예상되며, 약 50억 개의 소비자 기기가 존재할 것으로 예상됩니다. 이러한 IoT 기기는 다양한 기업 및 소비자 시장에서 사용되고 있으며, 2020년에는 소비자 부문이 전체 IoT 연결 기기의 60% 이상을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 비율은 향후 10년간 지속적으로 유지될 것으로 예상되며, 이는 IoT 생태계가 소비자 시장 부문에서 웨어러블 일렉트로닉스에 미치는 영향력이 얼마나 큰지 잘 보여줍니다. 그러나 데이터 보안 및 프라이버시 문제, 제한된 배터리 수명 등이 2030-2030년의 예측 기간 동안 시장 성장에 걸림돌이 될 것으로 보입니다.
세계 웨어러블 일렉트로닉스 시장 조사에서 고려된 주요 지역은 아시아태평양, 북미, 유럽, 라틴아메리카, 중동 및 아프리카입니다. 북미는 인터넷 사용자 증가와 이 지역의 기술 혁신과 관련된 여러 기업들 덕분에 2022년 시장을 주도할 것으로 보입니다. 인터넷 사용자 증가는 웨어러블 전자 제품이 데이터 동기화, 업데이트 수신 및 클라우드 기반 서비스를 제공하기 위해 인터넷 연결에 의존하는 경우가 많기 때문에 웨어러블 전자 제품에 광범위한 사용자 기반을 제공합니다. 이 지역의 압도적인 실적은 웨어러블 일렉트로닉스에 대한 전반적인 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다. 또한, 아시아태평양은 소비자의 구매력 증가와 같은 요인으로 인해 예측 기간 동안 가장 빠르게 성장할 것으로 예상됩니다. 웨어러블 일렉트로닉스은 다른 기기 및 서비스와 통합되는 경우가 많으며, 구매력이 높은 소비자는 더 넓은 범위의 스마트 기기에 투자하기 때문에 이러한 생태계에 원활하게 통합되는 웨어러블에 대한 수요가 증가할 것입니다.
이 연구의 목적은 최근 몇 년간 다양한 부문과 국가 시장 규모를 파악하고 향후 몇 년간 시장 규모를 예측하는 것입니다. 이 보고서는 조사 대상 국가의 산업의 질적/양적 측면을 모두 포함하도록 설계되었습니다.
또한 시장의 미래 성장을 규정하는 촉진요인과 과제와 같은 중요한 측면에 대한 자세한 정보도 제공합니다. 또한, 주요 기업의 경쟁 구도와 제품 제공에 대한 상세한 분석과 함께 이해관계자들이 투자할 수 있는 미시적 시장에서의 잠재적 기회도 포함합니다.
목차
제1장 주요 요약
제2장 세계의 웨어러블 일렉트로닉스 시장 정의와 범위
조사 목적
시장 정의와 범위
산업 발전
조사 범위
조사 대상년
통화 환산율
제3장 세계의 웨어러블 일렉트로닉스 시장 역학
웨어러블 일렉트로닉스 시장 영향 분석(2020-2030년)
시장 성장 촉진요인
시장이 해결해야 할 과제
시장 기회
제4장 세계의 웨어러블 일렉트로닉스 시장 산업 분석
Porter's Five Forces 모델
공급 기업의 교섭력
바이어의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
Porter's Five Forces의 영향 분석
PEST 분석
정치
경제
사회
기술
환경
법률
주요 투자 기회
주요 성공 전략
COVID-19의 영향 분석
파괴적 동향
업계 전문가의 견해
애널리스트의 결론 및 제안
제5장 세계의 웨어러블 일렉트로닉스 시장 : 제품별
시장 현황
세계의 웨어러블 일렉트로닉스 시장 : 제품별, 실적-가능성 분석
세계의 웨어러블 일렉트로닉스 시장 : 제품별 추정·예측, 2020-2030년
웨어러블 일렉트로닉스 시장, 하위 부문 분석
리스트웨어
아이웨어
바디웨어
기타
제6장 세계의 웨어러블 일렉트로닉스 시장 : 용도별
시장 현황
세계의 웨어러블 일렉트로닉스 시장 : 용도별, 실적-가능성 분석
세계의 웨어러블 일렉트로닉스 시장 : 용도별 추정·예측, 2020-2030년
웨어러블 일렉트로닉스 시장, 하위 부문 분석
헬스케어
엔터테인먼트
산업
기타
제7장 세계의 웨어러블 일렉트로닉스 시장, 지역 분석
주요 국가
주요 신흥 국가
웨어러블 일렉트로닉스 시장, 지역별 시장 현황
북미
미국
캐나다
유럽
영국
독일
프랑스
스페인
이탈리아
기타 유럽
아시아태평양
중국
인도
일본
호주
한국
기타 아시아태평양
라틴아메리카
브라질
멕시코
중동 및 아프리카
사우디아라비아
남아프리카공화국
기타 중동 및 아프리카
제8장 경쟁 정보
주요 기업의 SWOT 분석
주요 시장 전략
기업 개요
Adidas AG
주요 정보
개요
재무(데이터 입수가 가능한 경우)
제품 개요
최근 동향
Apple Inc
Fitbit Inc.
Google LLC.
Nike Inc.
Sony Corporation
Samsung Electronics Co Ltd
Garmin Ltd.
Sensoria Inc.
LG Corporation
제9장 조사 과정
조사 과정
데이터 마이닝
분석
시장 추정
검증
출판
조사 속성
조사의 전제조건
LSH
영문 목차
영문목차
Global Wearable Electronics Market is valued at approximately USD 117.14 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 19.96% over the forecast period 2023-2030. Wearable electronics refer to electronic devices or technologies that can be worn on the body, typically in the form of accessories or clothing. These devices are designed to provide various functionalities such as tracking fitness metrics, monitoring health parameters, delivering notifications, and enhancing communication. Examples of wearable electronics include smartwatches, fitness trackers, virtual reality headsets, and smart glasses. By integrating technology into wearable form factors, these devices offer convenience, portability, and seamless integration into everyday life, enabling users to stay connected and engaged while on the move. Moreover, the growing electronics industry and increasing use of IoT devices are anticipated as the market drivers. Furthermore, emerging global markets and growing concern towards fitness and sports tracking fuel the market space during the forecast period 2023-2030.
Wearable devices often incorporate a variety of sensors, such as accelerometers, gyroscopes, heart rate monitors, and GPS modules. These sensors are essential for functions like fitness tracking, health monitoring, and navigation. The demand for such sensors has driven innovation and cost reduction, making wearable electronics more feasible. According to the Press Information Bureau in 2022, Wearable electronics as part of the global electronics industry, contribute to its estimated worth of USD 2.9 trillion. The value of the global electronics industry is roughly equivalent to USD 2.9 trillion. This highlights the significant role and economic impact of wearable electronics within the larger electronics market. The Wearable Electronics Market is closely connected to the rapid growth of Internet of Things (IoT) devices worldwide. According to Statista, the number of IoT devices is predicted to nearly triple by 2022, rising from 9.7 billion in 2020 to more than 29 billion by 2030. In terms of pure numbers, China is expected to have the most IoT devices by 2030, with around 5 billion consumer devices. These IoT devices are used in a variety of businesses and consumer markets, with the consumer segment accounting for over 60% of all IoT linked devices in 2020. This proportion is expected to remain consistent over the next decade, highlighting the significant impact on wearable electronics within the IoT ecosystem's consumer market segment. However, data security & privacy concern and limited battery life is going to hamper the growth of the market during the forecasted period 2030-2030.
The key regions considered for the Global Wearable Electronics Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to the increase in the internet users and several companies associated with technological innovations in the region. The growing number of internet users provides a broader user base for wearable electronics as they often rely on internet connectivity to sync data, receive updates, and offer cloud-based services. The region's dominant performance is anticipated to propel the overall demand of wearable electronics. Furthermore, Asia Pacific is expected to grow fastest during the forecast period, owing to factors such as increasing purchasing power of consumers in the region. Wearable electronics often integrate with other devices and services and consumers with higher purchasing power invest in a wider range of smart devices, leading to increased demand for wearables that seamlessly integrate into these ecosystems.
Major market player included in this report are:
Adidas AG
Apple Inc
Fitbit Inc
Google LLC
Nike Inc.
Sony Corporation
Samsung Electronics Co Ltd
Garmin Ltd
Sensoria Inc
LG Corporation
Recent Developments in the Market:
In December 2020, Huawei introduced the health Lab, an initiative aimed at driving sports and health innovation through smart wearables. This innovative facility serves as a collaborative space for Huawei researchers, engineers, and developers to exchange ideas and explore emerging technologies in sports and health. Through their smart wearables, Huawei aims to provide consumers with a holistic and scientifically backed exercise experience, promoting healthier living.
In July 2020, Sony introduced the Reon Pocket, a wearable air conditioner compatible with Android and iOS devices. Currently limited to the Japanese market, this innovative device offers both cooling and heating capabilities. Designed to be worn around the neck, Sony has also created an undershirt with a pocket positioned at the back of the neck to accommodate the Reon Pocket.
Global Wearable Electronics Market Report Scope:
Historical Data - 2020 - 2021
Base Year for Estimation - 2022
Forecast period - 2023-2030
Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered - Product, Application, Region
Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: