유럽의 액체생검 시장 규모는 2024년에 12억 4,000만 달러에 달했습니다.
이 시장은 2033년에는 55억 8,000만 달러에 달할 것으로 예측되며, 예측 기간인 2024-2033년의 CAGR은 18.18%로 견고한 성장을 보일 것으로 전망되고 있습니다. 유럽에서 액체생검은 새로운 비침습적 진단 기술로서 암의 발견과 모니터링에 변화를 가져오고 있습니다. 이 방법은 암 재발을 조기에 발견하고 치료 효과를 평가할 수 있으며, 최소한의 침습으로 실시간 모니터링이 가능합니다. 암 유병률 증가, 연구 논문 증가, 임상시험은 액체생검 시장의 성장을 가속하는 요인 중 일부입니다. 이러한 요인들은 액체생검 검사 및 제품에 대한 높은 수요를 창출하고 있습니다. 최소침습적 암 진단에 대한 선호도가 높아지면서 보다 혁신적이고 효율적인 검사법이 더욱 빠르게 개발되고 있습니다.
시장 성장은 암의 발견과 치료 관리를 개선하기 위한 정부의 구상에 힘입은 바도 큽니다. 액체생검 제품은 온라인 플랫폼과 소매점 등 다양한 유통 경로를 통해 광범위하게 판매되고 있으며, 유럽 전역의 소비자 접근성이 향상되어 보다 폭넓은 접근성을 확보할 수 있습니다. 이러한 복합적인 요인들이 유럽 액체생검 시장의 큰 원동력이 되고 있으며, 보다 효율적이고 접근성이 높은 암 검출 솔루션으로의 전환을 지원하고 있습니다.
| 주요 시장 통계 | |
|---|---|
| 예측 기간 | 2024-2033년 | 
| 2024년 평가 | 12억 4,000만 달러 | 
| 2033년 예측 | 55억 8,000만 달러 | 
| CAGR | 18.18% | 
유럽의 액체생검 시장은 암의 모니터링과 발견에 혁명을 가져올 비침습적 진단 기술로 크게 성장하고 있습니다. 액체생검은 혈액 샘플에서 순환 종양 DNA(ctDNA), RNA, 엑솜을 검사하는 것으로, 기존의 생검 기술을 대체할 수 있는 강력한 검사법입니다. 액체생검은 실시간 모니터링, 조기 암 재발 확인, 치료 효과 평가가 가능하므로 암 분야에서의 활용이 가속화되고 있습니다.
유럽 전역의 암 발병률 증가, 최소 침습적 진단 기술에 대한 수요 증가, 연구 및 임상시험의 지속적인 개선은 이 시장의 성장을 가속하는 요인 중 일부입니다. 액체생검 기술이 발전함에 따라 맞춤형 의료 전략을 지원하고 치료 가능한 단계에서 암을 조기에 발견할 수 있습니다. 또한 액체생검의 적용 범위는 종양학뿐만 아니라 순환기, 신경과, 감염 등 다양한 분야로 확대되고 있습니다.
첨단 기술의 채택을 촉진하고 암 진단을 강화하기 위한 정부 프로그램 및 규제 당국의 지원도 유럽 시장을 주도하고 있습니다. 학계, 의료 서비스 프로바이더, 업계 리더들 간의 파트너십과 연구 자금 증가는 시장 확대를 더욱 촉진하고 있습니다. 소매점 및 인터넷 플랫폼과 같은 유통 경로가 확대됨에 따라 유럽 전역의 환자와 의료 서비스 프로바이더가 액체생검 제품을 널리 사용할 수 있게 되었습니다.
유럽의 액체생검 시장에 대해 조사했으며, 시장의 개요와 최종사용자별, 국가별 동향 및 시장에 참여하는 기업의 개요 등을 제공하고 있습니다.
Introduction to Europe Liquid Biopsy Market
The Europe liquid biopsy market, valued at $1.24 billion in 2024, is expected to reach $5.58 billion by 2033, exhibiting a robust CAGR of 18.18% during the forecast period 2024-2033. In Europe, liquid biopsy is a new non-invasive diagnostic technique that is transforming cancer detection and surveillance. This method has the potential to early detect cancer recurrence or evaluate treatment responses, and it provides real-time monitoring with minimal invasiveness. The growing prevalence of cancer, rising research publications, and clinical trials are some of the factors driving the growth of the liquid biopsy market. These factors are creating higher demand for liquid biopsy tests and products. More innovative and efficient tests have been developed more quickly as a result of the growing preference for minimally invasive cancer detection methods.
The market's growth has also been greatly aided by government initiatives aimed at improving cancer detection and treatment management. Because liquid biopsy products are widely accessible through a variety of distribution channels, such as online platforms and retail stores, is enhancing accessibility and ensuring a broader reach to consumers across Europe. These combined factors are helping the liquid biopsy market in Europe gain significant traction, supporting the transition to more efficient and accessible cancer detection solutions.
| KEY MARKET STATISTICS | |
|---|---|
| Forecast Period | 2024 - 2033 | 
| 2024 Evaluation | $1.24 Billion | 
| 2033 Forecast | $5.58 Billion | 
| CAGR | 18.18% | 
Market Introduction
The market for liquid biopsies in Europe is expanding significantly as a non-invasive diagnostic technique that is revolutionizing cancer monitoring and detection. A potent substitute for conventional biopsy techniques, liquid biopsy examines blood samples for circulating tumor DNA (ctDNA), RNA, and exosomes. Its use in oncology is being fueled by its capacity to offer real-time monitoring, identify early cancer recurrence, and evaluate the effectiveness of treatment.
The growing incidence of cancer throughout Europe, the growing demand for minimally invasive diagnostic techniques, and continuous improvements in research and clinical trials are some of the factors driving this market's growth. As liquid biopsy technology advances, it supports personalized medicine strategies and allows early cancer detection at more treatable stages. Furthermore, the expansion of liquid biopsy applications extends beyond oncology, including uses in cardiology, neurology, and infectious diseases.
Government programs and regulatory assistance aimed at advancing the adoption of cutting-edge technologies and enhancing cancer diagnostics are also driving the European market. Further propelling market expansion are partnerships between academia, healthcare providers, and industry leaders, as well as increased research funding. The expansion of distribution channels, such as retail stores and internet platforms, is making liquid biopsy products more widely available to patients and healthcare providers throughout Europe.
Market Segmentation:
Segmentation 1: by End User
Segmentation 2: by Country
How can this report add value to an organization?
Product/Innovation Strategy: The Europe liquid biopsy market has been segmented based on various categories, such as end user and country. This can help readers get a clear overview of which segments account for the largest share and which ones are well-positioned to grow in the coming years.
Competitive Strategy: The Europe liquid biopsy market is highly fragmented, with many smaller and private companies constantly entering the market. Key players in the liquid biopsy market analyzed and profiled in the study involve established players that offer various kinds of products and services.
Key Market Players and Competition Synopsis
The companies profiled have been selected based on inputs gathered from primary experts and analyzing company coverage, product portfolio, and market penetration.
Some prominent names established in this market are:
Scope and Definition