기업용 인공지능(AI) 서비스 : 13개 통신사 사례 연구 및 분석
Enterprise AI Services: 13 Operator Case Studies and Analysis
상품코드 : 1806665
리서치사 : Analysys Mason
발행일 : 2025년 09월
페이지 정보 : 영문 46 Slides
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 5,499 ₩ 7,939,000
PPTX and PDF (5 Users License)


한글목차

"주요 인공지능(AI) 사업을 추진하지 않는 통신 사업자들조차도 기업용 인공지능 서비스 제공을 통해 상당한 수익원을 창출할 기회가 있다."

본 보고서는 기업용 AI 서비스를 제공하는 13개 통신 사업자의 전략을 개괄합니다. 각 사업자의 접근 방식을 평가하고, 다른 사업자들이 자체 AI 제안을 개발할 때 고려할 수 있는 권고 사항을 제시합니다.

본 보고서에서 답변을 얻을 수 있는 질문

본 보고서에 포함되는 사례 연구

  • China Mobile
  • Deutsche Telekom
  • e&(Etisalat)
  • Fastweb + Vodafone
  • Indosat Ooredoo Hutchision
    (IOH)
  • KDDI
  • Korea Telecom
  • Lumen
  • Orange Business
  • SK Telecom
  • Telefonica Tech
  • Verizon
  • Vodafone
LSH
영문 목차

영문목차

"Even those telecoms operators without major AI initiatives have an opportunity to develop significant revenue streams from the delivery of enterprise AI services."

This report outlines the strategies of 13 different telecoms operators that are offering enterprise AI services. It gives an assessment of each operator's approach and provides recommendations for other operators to consider as they develop their own AI propositions.

Questions answered in this report:

Case studies included in this report:

  • China Mobile
  • Deutsche Telekom
  • e& (Etisalat)
  • Fastweb + Vodafone
  • Indosat Ooredoo Hutchision
    (IOH)
  • KDDI
  • Korea Telecom
  • Lumen
  • Orange Business
  • SK Telecom
  • Telefonica Tech
  • Verizon
  • Vodafone
(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기