Enterprise AI Services: 13 Operator Case Studies and Analysis
상품코드:1806665
리서치사:Analysys Mason
발행일:2025년 09월
페이지 정보:영문 46 Slides
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한글목차
"주요 인공지능(AI) 사업을 추진하지 않는 통신 사업자들조차도 기업용 인공지능 서비스 제공을 통해 상당한 수익원을 창출할 기회가 있다."
본 보고서는 기업용 AI 서비스를 제공하는 13개 통신 사업자의 전략을 개괄합니다. 각 사업자의 접근 방식을 평가하고, 다른 사업자들이 자체 AI 제안을 개발할 때 고려할 수 있는 권고 사항을 제시합니다.
본 보고서에서 답변을 얻을 수 있는 질문
사업자는 어느 AI 서비스를 기업 고객에게 제공하고 있는가?
사업자는 기업용 AI 서비스에 어느 정도 투자하고 있는가?
사업자는 어느 정도 매출 성장을 달성하고, 향후 어느 정도 성장을 전망하고 있는가?
사업자는 기업 AI 서비스 전략을 지원 하기 위해서 파트너십을 어떻게 이용하고 있는가?
사업자는 자사 기업 AI 서비스를 시장 기타 기업과 어떻게 차별화하고 있는가>
통신사업자에 있어서 가장 유망한 기회
본 보고서에 포함되는 사례 연구
China Mobile
Deutsche Telekom
e&(Etisalat)
Fastweb + Vodafone
Indosat Ooredoo Hutchision (IOH)
KDDI
Korea Telecom
Lumen
Orange Business
SK Telecom
Telefonica Tech
Verizon
Vodafone
LSH
영문 목차
영문목차
"Even those telecoms operators without major AI initiatives have an opportunity to develop significant revenue streams from the delivery of enterprise AI services."
This report outlines the strategies of 13 different telecoms operators that are offering enterprise AI services. It gives an assessment of each operator's approach and provides recommendations for other operators to consider as they develop their own AI propositions.
Questions answered in this report:
Which AI services are operators offering to enterprise customers?
How much are operators investing in enterprise AI services?
How much revenue growth have operators achieved and how much more do they expect to achieve?
How are operators using partnerships to support their strategies for enterprise AI services?
How are operators differentiating their enterprise AI services from those of other players in the market?
Which opportunities offer the best prospects for operators?