Consumer and Enterprise Broadband via Satellite: Trends and Forecasts 2023-2033
상품코드:1611488
리서치사:Analysys Mason
발행일:2024년 12월
페이지 정보:영문 14 Slides
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한글목차
“세계의 소비자 및 기업용 위성 브로드밴드 서비스 시장 규모는 주로 비GEO 솔루션 수요로 인해 2033년까지 240억 달러를 넘을 전망입니다.
비정지 궤도(비GEO) 위성 시스템의 전례 없는 성장은 소비자 및 기업용 브로드밴드 시장을 변화시켜 GEO의 기존 기업의 현저한 해지로 이어지고 있습니다. 이러한 변화로 기존의 GEO 기업은 비즈니스 모델, 가격 전략, 성장 계획을 재검토해야 합니다.
본 보고서에서는 세계의 소비자 및 기업용 위성 브로드밴드 시장에 대해 조사 분석하여 각 산업과 각 지역의 성장을 가속하는 동향의 평가와 기업용 VSAT 시장에서의 멀티오빗 솔루션과 미래의 평가, 소비자용 브로드밴드 시장 점유율 분석 등을 제공합니다.
세분화
산업 및 시장
소비자용 브로드밴드
기업용 VSAT
변수
현재의 가동 대수
현재 가입자 수
처리 능력 수요
처리 능력 수익
서비스 수익
출하 대수
고객 구내 설비 수익
용도 및 이용 사례
기업용 VSAT
소매, 접객
은행 업무
소셜 인클루전(EV)
에너지
기타
소비자용 브로드밴드
택내 직접 접속
Wi-Fi 핫스팟
소셜 인클루전(CB)
주파수 대역
기업용 VSAT
FSS, GEO HTS C 밴드, Ka 밴드, Ku 밴드
비GEO HTS
소비자용 브로드밴드
FSS Ku 밴드
GEO HTS
비GEO HTS
지역
아시아
유럽(EU)
라틴아메리카(LAM)
북미(NAM)
중동 및 아프리카(MEA)
AJY
영문 목차
영문목차
"Consumer and enterprise broadband via satellite service revenue will surpass USD24 billion by 2033, primarily driven by demand for non-GEO solutions."
The unprecedented growth of non-geostationary (non-GEO) satellite systems is changing the consumer and enterprise broadband markets and leading to significant churn among the GEO incumbents. This shift is compelling traditional GEO players to reassess their business models, pricing strategies and growth plans. The report analyses the changing industry dynamics across different applications and regions.
This is the 23rd edition of this report. It covers two major satellite broadband verticals; enterprise very-small-aperture terminal (VSAT) and consumer broadband, and is accompanied by two Excel annexes with forecast data for 2023-2033.
Report coverage:
Assessment of the trends that drive growth in each vertical and region.
Analysis of the changing dynamics between incumbents and new entrants.
Assessment of multi-orbit solutions and their potential in the enterprise VSAT market.
Market share analysis in the consumer broadband market.
10-year forecast of subscribers, capacity requirements and revenue across the segments and regions.
Questions answered:
What are the satellite broadband opportunities in the consumer broadband and enterprise VSAT markets?
How is the competition between GEO and non-GEO players changing and what are the top strategic imperatives?
How are different players advancing in developing multi-orbit solutions?
What are the regional market trends at the wholesale and retail levels of the consumer broadband and enterprise VSAT markets?
Segmentation:
Vertical or market
Consumer broadband
Enterprise VSAT
Variable
In-service units
Active subscribers
Capacity demand
Capacity revenue
Service revenue
Shipments
Customer premises equipment revenue
Application or use case
Enterprise VSAT
Retail and hospitality
Banking
Social inclusion (EV)
Energy
Others
Consumer broadband
Direct to premises
Wi-Fi hotspots
Social inclusion (CB)
Frequency band
Enterprise VSAT
FSS and GEO HTS C-, Ka-, Ku-band
Non-GEO HTS
Consumer broadband
FSS Ku-band
GEO HTS
Non-GEO HTS
Geographical region
Asia
Europe (EU)
Latin America (LAM)
North America (NAM)
Middle East and Africa (MEA)
Who should read this report:
Satellite operators
Internet service providers (satellite and terrestrial)