케이스 매니지먼트 시장 규모는 2024년에는 75억 3,167만 달러로 평가되며, 2031년에는 163억 8,115만 달러에 달할 것으로 예측되며, 예측 기간인 2024-2031년의 CAGR은 10.2%로 성장할 것으로 예측됩니다. 의료 분야는 분야별 성장과 환자의 불만, 문의 또는 문제를 적시에 합리화하기 위해 사례 관리 원칙을 채택하여 사례 관리 수요를 눈에 띄게 주도하고 있으며, 이는 전체 시장을 자발적으로 주도하고 있습니다. 세계 사례 관리 시장 조사 보고서는 예후 기간 중 매출 측면에서 시장 개발 전망을 제공합니다. 세계 사례 관리 시장 보고서는 시장의 전반적인 평가를 제공합니다. 이 보고서는 다양한 부문과 시장에서 중요한 역할을하는 동향과 요인에 대한 분석으로 구성됩니다.
사례관리 세계 시장 정의
사례 관리(고급 사례 관리, 동적 사례 관리, 적응형 사례 관리라고도 함)는 사례와 관련된 모든 관련 데이터, 기회 및 작업을 관리하는 것으로, 사례 자체를 핵심으로 하고, 사례와 관련된 모든 관련 데이터, 기회 및 작업을 관리하고, 워크플로우, 파트너십, 분석, 절차, 활동/컨텐츠 이력 및 기타 정보와 관련된 사례의 측면을 중심으로 조직화합니다. 사례 관리는 종종 개인과 관련된 사례를 관리하고 최적화해야 하는 다양한 영역을 의미합니다. 사례 관리는 항상 팀 단위의 노력입니다.
프로세스의 디지털화 및 최적화, 다양한 출처에서 여러 단계에 걸쳐 수집되는 정보, 다양한 가능한 인스턴스에 걸쳐 수행되는 작업, 그리고 지식 근로자의 중요한 역할에 초점을 맞춘 개발 접근 방식입니다. 사례 관리의 정확한 의미는 정보 관리, 의료, 법률 업무, 보험 등 사례가 중심이 되는 분야에 따라 달라질 수 있습니다. 기업은 고객 에스컬레이션, 프로세스 제외, 사기, 오입금, 판독 가능한 건강 보험 청구 거부 등 사례로 분류되는 계획되지 않은 즉흥적이고 역동적인 사건들이 지속적으로 증가하고 있습니다.
이러한 사례는 구조화되지 않은 사례이며, 비즈니스 프로세스 관리(BPM)는 일반적으로 이러한 사례에 대처할 수 없어 제약을 받습니다. 장기적으로 볼 때 조직 내에 이러한 사건이 존재하면 생산성에 영향을 미치고 수익성을 제한하며 장기적으로 법적 책임을 초래할 수 있습니다. 이에 따라 전 세계 조직은 사례 관리 솔루션을 도입하고 반구조화된 동적 프로세스를 설계하여 사례 관련 정보, 커뮤니케이션 및 문서를 처리하고 규제 표준을 준수하면서 실시간 기회와 예상치 못한 상황에 협력하여 대응할 수 있도록 사례 관리 솔루션을 도입하고 있습니다.
세계 사례 관리 시장 개요
최근 수년간 기술 혁신 증가와 의료 시설의 전반적인 확장에 따른 공공 및 민간 투자 증가로 인해 의료 분야가 확대되고 있습니다. 이러한 추세와 함께 환자의 고령화, 만성질환 증가, 약제 내성균 증가는 전 세계 의료 시스템에 큰 부담을 주고 있습니다. 의료 서비스에는 예약부터 검사, 치료, 보험 청구 및 이러한 단계와 관련된 문제, 일정 관리, 서류 처리, 청구 및 기타 계획적 및 비계획적 활동 등 다양한 업무가 필요합니다.
의료 서비스 프로바이더는 이러한 프로세스를 간소화하고 효율성을 높이기 위해 기술을 활용하고 있습니다. 예를 들어 환자 정보 등록 및 관리, 처방전 처리, 진단 추적, 임상 현장에서 환자와의 연결을 위한 환자 수명주기 전반의 프로세스 관찰 등이 이에 해당합니다. 이미 자동화된 사례 관리 툴에 대한 수요는 이 분야에서 AI와 자동화의 도입으로 더욱 증가할 것으로 예상되고 있습니다. 사례관리는 전통적으로 고객 중심의 문제 해결을 중심으로 도입되어 왔습니다. 은행업계의 사례관리 도입은 보다 원활하고 신속하게 이루어지고 있습니다. 사건 관리, 조사 관리, 사기 감지, 자금세탁 방지와 같은 사례관리 기능은 은행업계의 워크플로우를 개선하는 동시에 사기 행위 및 기타 손실을 최소화하고 있습니다. 사례관리 기술은 현재 은행들이 보다 복잡한 의사결정 절차에 활용하고 있습니다.
사례관리 시장의 성장은 여행, 정부, 교육, 미디어 및 엔터테인먼트, 에너지, 유틸리티 등 다양한 분야의 조직에서 사례관리 솔루션에 대한 인식이 낮기 때문에 성장에 큰 제약이 되고 있습니다. 사례관리 자동화 및 디지털화는 새로운 개념은 아니지만, 최근 수년간 틈새 시장으로 성장하고 있습니다. 다양한 조직들이 제품 자동화를 위한 디지털 솔루션 도입이 늦어지고 있습니다. 이로 인해 시장에서의 선도적인 도입이 지연되고 있습니다. 북미와 유럽은 사례 관리 툴이 널리 사용되는 강력한 지역이지만 아시아태평양의 산업도 더 빠른 속도로 성장하고 있으며 시장 성장을위한 더 큰 기회를 제공합니다. 인도, 중국, 태국, 한국 등 아시아태평양의 경제는 IT, 제조, 은행/금융서비스/보험(BFSI), 교육, 통신, 소매 등의 분야에서 더 빠른 속도로 성장하고 있습니다.
시장의 매력
시장의 매력에 대한 이미지를 제공함으로써 세계 사례 관리 시장을 주도하는 지역에 대한 정보를 얻을 수 있습니다. 우리는 지정된 지역의 산업 성장을 가속하는 주요 영향요인을 다루고 있습니다.
Portre's Five Forces
Portre's Five Forces은 경쟁사의 행동과 각 산업에서의 전략적 포지셔닝을 이해하기 위한 프레임워크입니다. Porter's Five Forces 모델은 세계 경쟁 구도를 평가하고, 특정 분야의 매력을 측정하고, 투자 가능성을 평가하는 데 사용할 수 있습니다.
Case Management Market size was valued at USD 7531.67 Million in 2024 and is projected to reach USD 16381.15 Million by 2031, growing at a CAGR of 10.2 % during the forecast period 2024-2031. The healthcare sector has been prominently driving the demand for the case management driving its overall market spontaneously on account of its sectorial growth and adoption of case management principles to streamline the patient complaints, queries, or issues in a timely manner. The Global Case Management Market study provides an outlook on the development of the market in terms of revenue throughout the prognosis period. The Global Case Management Market report provides a holistic evaluation of the market. The report comprises various segments as well as an analysis of the trends and factors that are playing a substantial role in the market.
Global Case Management Market Definition
Case management (also known as advanced, dynamic, or adaptive case management) is the management of all relevant data, occasions, and work related to a case, with the case itself at the core and workflows, partnership, analytics, procedures, activity/content history, and other information-related case aspects organised around it. Case management refers to a variety of domains in which cases, which are often associated with an individual, must be managed and optimised. Case management is always a team effort.
It is a developing approach that focuses on the digitalization and optimization of processes, information that is taken from different sources and across multiple phases of case handling, actions taken across various probable instances, and a vital role for knowledge workers. The precise meaning of case management varies depending on the context, for instance, information management, healthcare, legal work, insurance, or any other subject wherein cases occupy centre stage. Businesses are continually confronted with an increasing number of unplanned and ad hoc, dynamic events that are classified as cases, such as customer escalations, process exclusions, frauds, erroneously credited payments, and refusal of legible health claims.
These are unstructured cases, and business process management (BPM) are generally incompetent and constrained in dealing with them. In the long run, the presence of these incidents in the organisation has the potential to impact productivity, limit profitability, and cause liability in longer run. As a result, organizations worldwide are implementing case management solutions to collaborate and respond to real-time opportunities as well as unexpected situations, all while abiding to regulatory standards by handling case-related information, communications, and documents, through the design of semi-structured and dynamic processes.
Our reports include actionable data and forward-looking analysis that help you craft pitches, create business plans, build presentations and write proposals.
Global Case Management Market Overview
In recent years, the rising technological innovations, increased public and private investment with an overall expansion of the medical facilities have expanded the medical sector. Along with these trends, rising ageing patient populations, increasing prevalence of the chronic diseases and drug resistant bacteria have put a greater strain on the healthcare systems globally. A case in the healthcare setting may involve a number of things, scheduling, paperwork, billing, and other planned and unplanned activities, from the appointment, to the check-up to treatment to insurance claims, to the any pertaining issues relating to these stages.
Healthcare providers are utilizing technology to simplify these processes and make them more efficient. They utilize the technology to improve a wide range functions such as registering and maintaining patient information, handling prescriptions, tracing diagnoses, and observing the overall patient lifecycle process of correlating with patients in clinical settings. Already, the demand for the automated case management tools is expected to be further driven by the adoption of the AI and automation in the sector. As case management has traditionally revolved around resolving customer-oriented issues. Its adoption the banking industry has been smoother and faster. The case management functions such as Incident Management, Investigation Management, Fraud Detection and Anti-Money Laundering has provided the banking industry to improve their workflow while minimising frauds and other losses. Case management technologies are now used by banks in more complicated decision-making procedures.
The growth of the case management market is largely limited by the limited awareness regarding the case management solutions among the organizations from a variety of sectors such as travel, government, education, media and entertainment, energy, and utilities, among others. The concept though is not new, the automations and digitalization of the case management has grown in recent years, making it a niche market. A wide range of organizations are is slowing progressing in adopting digital solutions for automating their products. It has hindered the progressive adoption of the market. Though the North America and Europe are a strong regions where the case management tools are largely used, the industries in the Asia Pacific region are also growing at a faster rate, providing a greater opportunity for the growth of the market. Economies of the Asia Pacific, such as India, China, Thailand, and Korea are growing at a speedier rate, with sectors such as IT, Manufacturing, BFSI, Education, Telecom, and Retail.
Market Attractiveness
The image of market attractiveness provided would further help to get information about the region that is majorly leading in the global Case Management Market. We cover the major impacting factors that are responsible for driving the industry growth in the given region.
Porter's Five Forces
The image provided would further help to get information about Porter's five forces framework providing a blueprint for understanding the behavior of competitors and a player's strategic positioning in the respective industry. The porter's five forces model can be used to assess the competitive landscape in global Case Management Market, gauge the attractiveness of a certain sector, and assess investment possibilities.
The Global Case Management Market is bifurcated on the basis of By Component, Delivery Mode, End-User Vertical, Application, and Geography.
Based on Component, the market is segmented into Airport Equipment, Remote Tower Modules, and Network Solutions. Software accounted for the largest market share in 2021. Case management is a software-based approach to helping people accomplish daily work and automating work from end to end. Case management is a major component of building business applications. On an enterprise level, it manages complex human and machine work from start to finish, deliver and drive outcomes that businesses and their customers demand.
Based on Delivery Mode, the market is segmented Cloud-Based, and On-Premise. Cloud-Based accounted for the largest market share in 2021. By managing different cases on cloud-based software, law firm's lawyers and paralegals can access key case information faster and with more flexibility. Cloud-based case management gives businesses fast and flexible access to the latest versions of key case files. This certainly saves time spent on searching for files, further reducing the risk of losing a file, owing to the cloud's built-in backup system.
Based on End-User, the market is segmented Large Enterprise, and SMEs. Large Enterprise accounted for the largest market share in 2021. Large enterprises usually control and manage complex systems and software, collecting a vast amount of data, leading to increased focus on managing large volumes of enterprise data is a leading factor that has boosted the adoption of case Management Software in large enterprises.
Based on vertical, the market is segmented into Healthcare, Government, Banking, Financial Services and Insurance, IT and Telecom, Non-Profit Organizations, and Others. Healthcare accounted for the largest market share in 2021. Demand for healthcare medical case management services is expected to grow significantly across the globe by the end of this decade. However, currently, the demand is only expected to be observed in the developed economies. The lack of awareness in the underdeveloped economies is majorly hindering the growth of the case management solution and services industry. The proliferation of technology is majorly changing the healthcare industry landscape.
Based on Application, the market is segmented Service Request, Incident Management, Investigation Management, Fraud Detection and Anti-Money Laundering, and Legal Workflow Management. Service Request accounted for the largest market share in 2021. Service requests usually require a balance of control and facilitation to ensure both consistency and efficiency. Service requests usually involve multiple roles, and when cases are handed off, continuity must be insured. They don't often involve a lot of information or require a lot of steps to reach fulfillment. Some steps can be automated, for instance, with pre-approval when the request complies with a pre-established condition. The main purpose of service request management is to support the agreed quality of service by handling all pre-defined, user-initiated service requests in an effective and user-friendly manner.
Our market analysis also entails a section solely among others. Our market analysis also entails a section solely dedicated to such major players wherein our analysts provide insight to the financial statements of all the major players, along with its product benchmarking and SWOT analysis. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.