손실 예방 및 손실 탐지 시장 : 컴퓨터 비전, RFID, AI가 재정의하는 소매업 재편 대책
From Loss Prevention to Loss Detection: How Computer Vision, RFID and AI are Reshaping Retail Shrink
상품코드 : 1850616
리서치사 : VDC Research Group, Inc.
발행일 : 2025년 10월
페이지 정보 : 영문 50 Pages/18 Exhibits; plus 27 Exhibits/Excel
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한글목차

본 보고서에서는 소매업체가 손실 예방 솔루션을 현대화하고 변화하는 구매 습관과 셀프 서비스 솔루션 도입 확대, 레거시 시스템의 과제에 대응하면서 보다 효과적으로 수축을 막으려고 하는지를 상세하게 설명합니다. 그 중심에 있는 것은 고객 경험과 구매 행동의 원활함과 연간 수십억 달러 규모의 손실에 대처하는 상반되는 요소의 균형을 어떻게 취하는가 하는 과제입니다. AI와 컴퓨터 비전 기술의 발전과 소매 분야의 RFID 확대는 차세대 손실 방지 솔루션을 지원하는 중요한 기술 동향으로 다루어지고 있습니다.

이 보고서는 손실 예방에 관한 기술적 및 운영상의 주요 전략적 과제를 분석합니다. VDC는 여러 LP(손실예방) 솔루션 제공업체와의 상세한 인터뷰 외에도 북미 및 유럽 180개 소매업체를 대상으로 설문조사를 실시했습니다. 본 보고서에서는 RFID, AI, 컴퓨터 비전/비디오 모니터링, 전자상품 감시(EAS) 등의 기술이 어떻게 진화·통합되고 있는지, 소매업체가 그들의 투자와 성과에 어떤 기대를 가지고 있는지에 대해 고찰했습니다.

이 보고서에서 다루는 주요 논점 :

게재 조직 :

  • Ai-Fi
  • Amazon Go
  • Axis Communications
  • Checklens
  • Checkpoint
  • Cognitiwe
  • Diebold Nixdorf
  • EasyFlow/ScanWatch
  • Edgify
  • Everseen
  • Fujitsu Frontech
  • Gatekeeper Systems
  • Grabit
  • iRetailCheck
  • Malong Technologies
  • Mojix
  • NCR Voyix
  • Nedap
  • RocketBoots
  • SeeChange
  • Sensormatic Retail Solutions
  • Signatrix
  • SML Group Limited
  • Standard AI
  • Supersmart
  • Toshiba Global Commerce Solutions
  • Trigo Retail
  • Walmart
  • Zippin

주요 요약

북미와 유럽에서는 소매업 전체에서 점포 수축과 매장 내 폭행 발생률이 여전히 높은 수준에 있습니다. 소매업체의 의사결정자들은 이러한 수축을 가장 효과적으로 억제하기 위한 전략을 진화시켜 왔지만 많은 투자가 눈에 띄게 되어 결과적으로 구매 체험을 크게 손상시키는 사태를 초래하고 있습니다. 한편으로 개선이 보이는 것은 사실을 보다 정확하게 파악하는 능력입니다. 예를 들어, 널리 보급되고 있는 RFID 솔루션을 감식 툴로서 활용하고, 손실 패턴을 조사·분석했으며, 내부·외부 요인에 의한 손실을 억제하는 대처가 진행되고 있습니다. 본 조사 보고서는 조직적 범죄 증가, 셀프서비스 솔루션 확대, 소비자 구매 행동 변화 등의 상황에서 오늘날의 소매 업계에서의 손실 실태를 밝히고 소매업체가 접근 방식과 기술 투자 우선순위를 어떻게 변화시키고 있는지 분석했습니다. 그 목적은 모니터링 능력 강화, 고객 구매 경험 마찰 해소, 최종 수축 감소입니다.

VDC의 조사에 따르면 2024년 소매업체의 평균 수축률(매출비)은 2%였으며, 특히 편의점/약점 및 식료품·슈퍼마켓업태에서 높은 수준이었습니다. 그러나 2025년에는 평균 1.7%까지 대폭 하락할 전망을 보여주고 있습니다. 미국의 2024년 소매 매출이 약 5조 2,500억 달러라는 점을 감안하면, 이 감소는 대략 158억 달러의 이익 개선에 해당합니다. 2025년 예산은 평균 6.9% 증가했습니다. 이러한 개선은 손실방지기술에 대한 투자 확대의 효과일 가능성이 높지만, 그뿐만 아니라 손실방지기술 스택의 진화, 구매행동의 변화에 대한 대응, 정책 전환 등 여러 요인이 기여하고 있는 것으로 예측됩니다.

AI와 컴퓨터 비전의 혁신, 성숙과 대규모 도입이 진행됨에 따라 손실 방지 기술 스택이 재정의되고 있습니다. EAS(전자상품 감시)와 영상시스템의 통합도 일반적으로 되고 있어, 알람을 상품이나 점포내의 위치 정보와 연계시킴으로써 사안 해결까지의 시간을 단축하고 있습니다. 또한 의류와 일용품과 같은 분야에서 RFID의 도입 확대는 새로운 용도를 열고 있습니다. 구체적으로는 재고의 진정한 상태(ground truth)를 실시간으로 파악하기 위한 데이터 소스로서, 그리고 손실 패턴의 분석 툴로서의 활용이 진행되고 있습니다. 실제로 10개사 중 9개 이상의 소매업체가 RFID 등에 의한 실시간 재고의 가시화는 손실 방지 전략을 지원하는데 매우 중요하거나 어느 정도 중요하다고 응답하고 있습니다.

목차

이그제큐티브

요약 키

조사 결과

손실 방지 진화

현재 소매 환경에서의 손실 방지

셀프 서비스가 손실 방지에 미치는 영향

손실 방지 기술의 상황

경쟁 구도· 벤더 프로파일 :

  • Ai-Fi
  • Amazon Go
  • Axis Communications
  • Checklens
  • Checkpoint
  • Cognitiwe
  • EasyFlow/ScanWatch
  • Edgify
  • Everseen
  • Gatekeeper Systems
  • Grabit
  • iRetailCheck
  • Malong Technologies
  • Mojix
  • Nedap
  • RocketBoots
  • SeeChange
  • Sensormatic Retail Solutions
  • Signatrix
  • Standard AI
  • SML Group Limited
  • Supersmart
  • Trigo Retail
  • Walmart
  • Zippin

보고서 부록

Excel 데이터 세트/VDC를 통한 소매업체 조사

SHW
영문 목차

영문목차

Inside This Report

This report details how retailers are modernizing their loss prevention solutions to more effectively prevent shrink while facing shifting shopping habits, greater adoption of self-service solutions and ongoing challenges with legacy solutions. At the heart of this is finding balance between customer experience and the shopping journey and the need to counter increasing levels of loss that cost retailers billions of dollars in revenue each year. Advances in AI and computer vision technologies and the expanding footprint of RFID in retail are among the key technology trends researched to support next-generation loss prevention solutions.

This in-depth report analyzes key strategic issues, both technological and operational, regarding loss prevention. VDC's research entailed detailed discussions with dozens of LP solution providers, plus a dedicated survey fielded among loss prevention technology decision makers across 180 retailers in North America and Europe. The report discusses ways in which RFID, artificial intelligence, computer vision / video monitoring, electronic article surveillance, and more technologies are advancing and being integrated, and retailers' expectations for investments and results.

What Questions are Addressed?

Who Should Read this Report?

Organizations Covered in this Report:

  • Ai-Fi
  • Amazon Go
  • Axis Communications
  • Checklens
  • Checkpoint
  • Cognitiwe
  • Diebold Nixdorf
  • EasyFlow / ScanWatch
  • Edgify
  • Everseen
  • Fujitsu Frontech
  • Gatekeeper Systems
  • Grabit
  • iRetailCheck
  • Malong Technologies
  • Mojix
  • NCR Voyix
  • Nedap
  • RocketBoots
  • SeeChange
  • Sensormatic Retail Solutions
  • Signatrix
  • SML Group Limited
  • Standard AI
  • Supersmart
  • Toshiba Global Commerce Solutions
  • Trigo Retail
  • Walmart
  • Zippin

Executive Summary

Retail shrink and in-store violence levels remain elevated across most store formats throughout North America and Europe. While retail decision maker strategies on how to best address shrink have evolved, many investments have backfired and significantly eroded the shopper experience. What has improved is retailers' ability to more accurately measure events; for example, by leveraging increasingly ubiquitous RFID solutions as a forensics tool to investigate patterns and deter internal and external loss. This research report is designed to measure the state of loss in retail today in the wake of heightened organized crime, expansive self-service solution deployment and shifting shopping habits and assess how retailers are evolving their approach and technology investment priorities to enhance monitoring capabilities, eliminate shopper friction while ultimately reducing shrink. Backed by a dedicated survey conducted among retail loss prevention decision makers across multiple retail categories and in-depth interviews with leading and emerging solution providers, the report addresses the key factors shaping this market moving forward.

According to VDC's research, in 2024 retailers incurred an average of 2% of shrink (as measured as a percentage of retail sales) with convenience/pharmacies and grocery/supermarket the leading retail segments. For 2025, however, retailers are projecting a substantial drop in shrink with average anticipated losses of 1.7%. Considering average US retail sales of $5.25 trillion in 2024, this drop represents a $15.8 billion benefit to retailers. While this is potentially a byproduct of increased loss prevention technology investments - 2025 budgets increased by an average of 6.9% - other contributing factors include the evolving loss prevention technology stack, retailers adapting to changes to shopping habits and policy shifts.

AI and computer vision innovation and advances with more mature solutions and those in the process of scaling are redefining the loss prevention technology stack. EAS and video integrations are becoming more commonplace, tying alarms to product and location to accelerate case resolution. In addition, RFID's scaling footprint in segments like apparel and general merchandise is opening the door to new applications such as its use to provide the definitive inventory ground truth and its utility to investigate patterns. In fact, over nine in ten retailers agreed that real-time inventory visibility (provided by solutions like RFID) was extremely or somewhat important to support loss prevention strategies.

Key Findings:

Table of Contents

Executive

Summary Key

Findings

The Evolution of Loss Prevention

Loss Prevention in the Current Retail Environment

The Impact of Self-Service on Loss Prevention

The Current Landscape of Loss Prevention Technologies

Competitive Landscape and Vendor Profiles:

  • Ai-Fi
  • Amazon Go
  • Axis Communications
  • Checklens
  • Checkpoint
  • Cognitiwe
  • EasyFlow / ScanWatch
  • Edgify
  • Everseen
  • Gatekeeper Systems
  • Grabit
  • iRetailCheck
  • Malong Technologies
  • Mojix
  • Nedap
  • RocketBoots
  • SeeChange
  • Sensormatic Retail Solutions
  • Signatrix
  • Standard AI
  • SML Group Limited
  • Supersmart
  • Trigo Retail
  • Walmart
  • Zippin

Report Exhibits

Excel Dataset Exhibits / VDC Survey of Retailers

Responses to the following survey questions, cross-tabulated by 7 retail segments (apparel, convenience, department, electronics, grocery, general merchandise and specialty:

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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