자전거 액세서리 시장 : 현황 분석과 예측(2024-2032년)
Bicycle Accessories Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)
상품코드 : 1634632
리서치사 : UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
발행일 : 2024년 12월
페이지 정보 : 영문 142 Pages
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한글목차

자전거 액세서리 시장은 예측 기간 중 7.49%의 안정적인 성장률을 보이고 있습니다. 이동수단 및 레크리에이션으로서의 자전거 이용 증가, E-Commerce 매출 증가, 환경보호에 대한 인식 증가 등이 자전거 액세서리 시장의 성장에 기여하고 있습니다. 자전거 액세서리 제품의 E-Seller는 자전거 이용자의 안전, 편의성, 편안함을 위해 헬멧, 라이트, 자물쇠, 가방과 같은 아이템의 중요성을 인식하고 있습니다. 사이클리스트들의 안전에 대한 관심이 높아지면서 고품질의 헬멧과 반사 장비가 요구되고 있습니다. 제조업체들은 첨단 소재를 활용하여 보호에 대한 부담을 줄이면서 편안함을 높이고 있습니다. 업계 수요는 수요를 충족시키기 위해 주요 제조업체의 생산 능력 확대로 이어집니다. 예를 들어 대만의 대형 자전거 제조업체인 자이언트 그룹은 2024년 4월 베트남 빈증성에 1억 2,000만 달러를 추가 투자할 예정이며, 6,000만 달러의 초기 투자로 성공을 거둔 자이언트는 현재 베트남-싱가포르 산업단지(VSIP) II-A에 공장을 설립하고 연간 100만대의 자전거 생산 능력을 보유하고 있습니다. 이번 투자는 VSIP III에 추가 생산 시설을 건설하기 위한 자금으로, 자이언트는 이 지역에서 생산 능력을 확장할 수 있습니다. 온라인 쇼핑으로의 전환으로 자전거 부품 및 액세서리도 소비자가 이용할 수 있게 되었습니다. 이에 따라 소매업체들은 지속적으로 증가하는 온라인 시장을 개척하기 위해 개선된 사용자 친화적인사이트 디자인과 물류에 더 많은 투자를 할 수 있게 되었습니다.

자전거 액세서리 시장은 제품별로 의류와 부품으로 구분되며, 2023년 기준 부품 분야가 자전거 액세서리 시장에서 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상되며, 이는 향후 예측 기간에도 마찬가지입니다. 컴포넌트는 자전거의 성능 향상과 내구성 향상에 고유한 용도를 가지고 있을 뿐만 아니라, 널리 보급되어 있고 비용 효율성이 높습니다. 안장, 페달, 핸들바 등의 부품은 라이더의 편안함과 효율성에 매우 중요하며, 2022년 시마노는 전년도에 출시된 Di2(전자식) 요소에 더해 기계식 변속기를 옵션으로 장착한 12단 105 R7100 그룹셋을 재출시했습니다. 새로운 시마노 105 R7100 기계식 12단 그룹셋은 유압식 디스크 브레이크만 지원하지만, 전자 제어 분신의 비용보다 훨씬 저렴하므로 비용 이점은 매우 분명합니다. 또한 도로를 달리는 E-BIKE가 증가함에 따라 전기 구동계, 모터, 배터리, 내구성있는 타이어 등 전기 전용 고품질 부품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 특수 부품은 도시 출퇴근이나 레크리에이션 하이킹에 가장 선호되는 E-BIKE의 기능을 유지하고 오래 사용할 수 있도록 하는 데 중요합니다.

자전거 유형에 따라 시장은 산악 자전거, 전문 자전거, 하이브리드 자전거, 로드 자전거, 기타로 구분되며, 2023년 시장 세분화에서 로드 자전거 부문이 시장을 지배하고 있으며, 예측 기간 중에도 지배적일 것으로 예상됩니다. 피트니스와 지속가능한 이동 수단에 대한 수요가 증가함에 따라 점점 더 많은 사람들이 로드 바이크를 가장 빠르고 효율적이며 다용도한 도시 이동 수단으로 받아들이고 있습니다. 이에 따라 경량 휠, 공기역학에 기반한 핸들바, 최첨단 드라이브트레인 시스템 등 로드바이크 관련 액세서리에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 예를 들어 2024년 5월, Factor Bikes는 OSTRO VAM, O2 VAM, O2, LS, OSTRO Gravel 등 주요 모델에 새롭게 업그레이드된 SRAM Red AXS eTap 그룹셋을 장착할 것이라고 밝혔습니다. 이번 협업은 SRAM의 첨단 무선 변속 기술을 통해 공기역학적이고 인체공학적으로 설계된 자전거의 성능을 보완하기 위한 것입니다. 정교한 인체공학적 설계, 개선된 기어비, 통합 파워미터로 구성되어 라이더에게 보다 효율적이고 반응성이 뛰어난 사이클링 경험을 제공합니다. GPS를 지원하는 확장형 사이클링 컴퓨터, 파워미터, 복잡한 조명 시스템 등 도로가 점점 더 지능화되고 있습니다. 예를 들어 2023년 8월, 고품질 사이클링 액세서리를 제공하는 가장 신뢰할 수 있는 제조업체 중 하나인 Lezyne은 최첨단 LED 제품 라인을 발표했습니다. Lezyne이 제공하는 이 최신 제품은 자전거 라이더에게 최고의 조명 경험을 제공하기 위해 모두 자체적으로 고안 및 설계되었습니다. 이 최신 제품은 전례 없는 구동 시간, 높은 방열성, 새로운 광학 렌즈 디자인, 방수 USB-C 충전 포트, 최고의 성능, 내구성 및 스타일을 갖추고 있습니다. 이 라이트는 가장 까다로운 라이더도 감탄하게 만들 것입니다.

유형별로 시장은 OEM과 애프터마켓으로 구분됩니다. 애프터마켓은 2023년 자전거 액세서리 시장의 주요 부문이며, 예측 기간 중에도 주요 부문으로 남을 것입니다. 애프터마켓은 레크리에이션에서 경쟁에 이르기까지 다양한 자전거 사용자의 자전거 강화, 수리 및 교체 요구 사항을 충족시키기 때문에 자전거 액세서리 업계에서 가장 큰 점유율을 차지합니다. 더 많은 사이클리스트들이 고품질의 오래 지속되고 기술적으로 혁신적인 부품을 사용하여 자전거를 개선하는 방법을 찾고 있으므로이 부문은 여전히 가장 성공적인 부문입니다. 운동으로서의 자전거 타기, 전기자전거의 판매 및 사용 확대, 산악 자전거 및 도로 자전거 경기의 향상과 같은 다른 영향도 애프터마켓 부품의 판매를 촉진하고 있습니다. 그러나 판매시 장착되는 부품만을 취급하는 OEM 부문과 달리 애프터마켓에는 GPS 지원 컴퓨터와 같은 스마트 기기, 파워미터, 고급 드라이브트레인 시스템, 전용 타이어 등 소비자가 이동 거리나 지형에 따라 자전거를 개조하는 데 필요한 다양한 제품이 있습니다. 자전거를 개조하는 데 필요한 다양한 제품이 있습니다. 또한 지속가능성과 효율성을 위해 체인, 브레이크 패드, 안장 교체를 지속적으로 주문하는 자전거 수리 문화도 생겨나고 있습니다.

판매 채널에 따라 자전거 액세서리 시장은 온라인과 오프라인으로 구분되며, 2023년에는 온라인 부문이 가장 빠른 성장률을 보일 것으로 예상되며, 예측 기간 중에도 비슷한 움직임을 보일 것으로 예상됩니다. 성장의 주요 요인은 인터넷의 보급과 디지털화의 발전, 다양한 제품 유형과 쉬운 비교, 기타 등입니다. 인터넷이 쉽게 이용할 수 있게 되면서 소비자의 행동은 점점 더 디지털화되고 있습니다. 최근에는 본격적인 사이클리스트부터 편안한 사이클리스트까지 대부분의 사이클리스트가 온라인 쇼핑몰에서 쇼핑을 하고, 집에 있으면서 제품을 찾고 있습니다. 온라인 시스템은 부품, 의류, 스마트 장비를 포함한 자전거 액세서리의 방대한 카탈로그를 운영하고 있습니다. 따라서 소비자는 브랜드, 기능, 가격 등을 손쉽게 비교할 수 있습니다. 물론, 기존 매장에서 쇼핑하는 것이 훨씬 더 선호되는 것은 당연합니다. 택배는 언제든 구매할 수 있습니다. 24시간 접속이 가능하고, 제품 리뷰를 볼 수 있고, 매우 상세한 설명이 있는 온라인 플랫폼은 바쁜 사람들에게 더욱 매력적이며, E-Commerce 웹사이트를 방문하는 고객들은 더 나은 가격, 계절 할인, 번들, 가격 비교, 계절별 할인 등을 기대할 수 있습니다. 계절 할인, 묶음 상품을 발견할 수 있습니다. 소비자들은 로열티 프로그램이나 흥미로운 할인 혜택에 영향을 받아 온라인 쇼핑을 선택하게 됩니다.

자전거 액세서리 시장을 더 깊이 이해하기 위해 시장은 북미(미국, 캐나다, 기타 북미), 유럽(독일, 영국, 프랑스, 이탈리아, 스페인, 기타 유럽), 아시아태평양(중국, 일본, 인도, 호주, 기타 아시아태평양), 기타 지역으로 세분화되어 있습니다.의 세계 입지를 기반으로 분석됩니다. 아시아태평양의 자전거 액세서리 시장은 예측 기간 중 우위를 점할 것으로 예상됩니다. 시장 성장의 주요 요인은 도시화의 진전과 지속가능하고 저렴한 교통수단에 대한 시민들의 인식이 높아지고 있기 때문입니다. 특히 중국, 인도, 일본과 같은 국가에서 도로 교통과 대기 오염에 대한 압도적인 우려로 인해 자전거가 친환경적인 대안으로 떠오르고 있습니다. 소비자는 항상 안전과 편리함을 추구하므로 자전거 이용 증가는 헬멧, 라이트, 자물쇠, 수리 키트와 같은 액세서리에 대한 수요를 직접적으로 촉진할 것으로 보입니다. 또한 이 대륙의 일부 지역에는 자전거 및 액세서리 제조 기지가 있으며, 경쟁 우위를 점하고 있습니다. 세계 최대 자전거 제조업체 중 일부는 아시아태평양에 생산 기지를두고 있으며, 여기에는 중국 및 대만 제조업체도 포함됩니다. 따라서 저렴한 제조 비용과 공급망의 효율성이 결합되어 위 시장에서 경쟁력을 높이고 있습니다. 또한 국내외 브랜드들은 소비자 기반을 위한 제품 및 E-Commerce 채널의 혁신에 많은 투자를 하고 있습니다. 또한 정부가 자전거 인프라와 안전에 대한 투자를 늘리고 있는 것도 시장을 강화하고 있습니다. 예를 들어 많은 아시아 주요 도시에서 자전거 전용 차선 및 공유 시스템이 개발되고 있으며, 이는 보급을 더욱 촉진하고 액세서리 세분화에 박차를 가하고 있습니다.

이 시장에서 사업을 운영하는 주요 기업에는 Accell Group, Avon, SHIMANO INC., Garmin Ltd., Giant Bicycles India, Trek Bicycle Corporation, MERIDA BIKES, Specialized Bicycle Components, Inc., DT Swiss, Endura Limited 등이 있습니다.

목차

제1장 시장 서론

제2장 조사 방법 또는 전제조건

제3장 개요

제4장 시장 역학

제5장 가격 분석

제6장 세계의 자전거 액세서리 시장 매출 , 2022-2032F

제7장 시장 인사이트 : 제품별

제8장 시장 인사이트 : 자전거 유형별

제9장 시장 인사이트 : 유형별

제10장 시장 인사이트 : 판매채널별

제11장 시장 인사이트 : 지역별

제12장 밸류체인 분석

제13장 경쟁 구도

제14장 기업 개요

제15장 두자어와 전제조건

제16장 부록

KSA
영문 목차

영문목차

The Bicycle Accessories Market is witnessing a steady growth rate of 7.49% within the forecast period. Increased cycling for transport and recreation as well as higher e-commerce sales combined with more environmental awareness have all contributed to the growth of the bicycle accessories market. E-sellers of bicycle accessories products recognize the importance of items such as helmets, lights, locks, and bags for safety, convenience, and comfort for cyclists. The growing tendency and focus on safety as regards cyclists is increasing the demand for quality helmets and reflective gear. Manufacturers are leveraging advanced materials to reduce the burden on protection while enhancing comfort. Industry demand leads to capacity expansion from major manufacturers to fulfill the demand. For instance, in April 2024, Giant Group, a leading Taiwanese bicycle manufacturer, will invest an additional USD 120 million in Vietnam's Binh Duong province. Following an initial and successful investment of USD 60 million, Giant now has a factory located in the Vietnam-Singapore Industrial Park (VSIP) II-A, boasting an annual production capacity of one million bicycles. The newer investment will fund the construction of a further production facility in VSIP III to enable Giant to expand its production capacity in the region. The shift towards online shopping has equally made bicycle parts and accessories available to consumers. This will see retailers investing further in improved and user-friendly site designs and logistics to tap the ever-increasing online market.

Based on the product, the bicycle accessories market is segmented into apparel and components. In 2023, the component segment was the largest in the market and would remain the same even in the forthcoming forecast period. As components are widely available and cost-effective, besides having applications of their own in the performance enhancement and durability of bicycles. Components such as saddle, pedal, and handlebar are critical in rider comfort and efficiency. In 2022, Shimano relaunched the 12-speed 105 R7100 group set with mechanical shifting as an option in addition to the Di2 (electronic) elements that came out the year before. The cost benefits come very clearly as the new Shimano 105 R7100 Mechanical 12-speed groupset is compatible with only hydraulic disc brakes, but it is way below the cost of its electronic alter ego. Moreover, because of the increasing number of e-bikes on the road, the demand for higher quality components that are specific for use in electric including electric drivetrains, motors, batteries, and very durable tires-has increased specialized components are important for the upheld functionality and longevity of these e-bikes most preferred for urban commuting and recreational hiking.

Based on bicycle type, the market is segmented into mountain bikes, professional bikes, hybrid bikes, road bikes, and others. The road bike segment dominated the bicycle accessories market in 2023 and is expected to dominate in the forecast period. As the demands for fitness and sustainable transport grow, more people have embraced road biking as the quickest, most efficient, and versatile way of urban travel. This, in turn, has stimulated the specific demand for accessories associated with road bikes, including lightweight wheels, aerodynamic handlebars, and state-of-the-art drivetrain systems. For instance, in May 2024, Factor Bikes revealed the outfitting of its leading models, including the OSTRO VAM, O2 VAM, O2, LS, and OSTRO Gravel, with the newly upgraded SRAM Red AXS eTap groupset. The collaboration intends to supplement their performance alongside the aerodynamic and ergonomic designs of their bicycles with advanced wireless shifting technology from SRAM. It consists of refined ergonomics, improved gear ratios, and integrated power meters that deliver a more efficient and responsive cycling experience for its riders. Roads are becoming more intelligent. GPS-enabled augmented cycling computers, power meters, and even complex lighting systems are just a few examples. For instance, in August 2023, Lezyne, one of the most reliable manufacturers and providers of high-quality cycling accessories revealed its new state-of-the-art LED product line. This newest offering from the house is entirely conceived and engineered in-house for the best experience that could be provided to cyclists in lighting. The latest offering has unprecedented run times, advanced heat dissipation, a novel optical lens design, and a waterproof USB-C charging port, which makes it provisioned with the best performance, durability, and style. These lights are sure to behold even the most demanding riders.

Based on type, the market is segmented into OEM and Aftermarket. The aftermarket is the major segment in the bicycle accessories market in 2023 and remains the leading segment during the forecast period. Aftermarket accounted for the largest share in the bicycle accessories industry as it meets the requirements of bike enhancement and repair/replacement across bicycle users ranging from recreational to competitive ones. This segment remains the most successful because more cyclists are looking for ways to improve their bicycles using high-quality, long-lasting, and technologically innovative parts. Other influences, including cycling as exercise, the growth of e-bicycle sales and usage, and improved mountain and road bicycle competitions, have also fueled aftermarket parts sales. However, unlike the OEM segment that involves only those components installed at the point of sale, the aftermarket has a wide range of offerings such as smart devices like GPS-enabled computers, power meters, advanced drivetrain systems, specialized tires, and many more that the consumers need to modify the bikes according to the distance they need to travel and the type of terrain they are going to encounter. Also, cycling repair culture has emerged, because charging for sustainability and efficiency, constantly orders replacement number one chains, number two brake pads, and number three saddles.

Based on sales channel, the bicycle accessories market is segmented into online and offline. In 2023, the online segment shows the fastest growth grade and is expected to behave the same in the forecast period. The major factors contributing to the growth are the increased internet penetration and digitalization, wide product variety & easy comparison, and others. The internet is more readily available, and the behavior of consumers is more and more digitalized; therefore, online shopping has become easier and more convenient. These days, most cyclists-from the serious ones to the relaxed ones-are going to do their shopping via online stores, looking for products in the comfort of their own homes. Online systems run an enormous catalog of bicycle accessories that include components, apparel, and smart devices. This gives consumers the chance to compare brands, features, and prices without hassle. Of course, it will be much preferable to shop in a conventional store. There is buying power anytime with home delivery. There is a time saving for consumers. Features such as accessing it 24 hours a day, product reviews, and very detailed descriptions make online platforms almost more attractive for busy people. They are packed with benefits, customers who visit e-commerce websites find themselves with better prices, seasonal discounts, and bundling. Consumers are influenced into choosing online shopping by loyalty programs and exciting discounts.

For a better understanding of the market of the bicycle accessories market, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (The US, Canada, and Rest of North America), Europe (Germany, The UK, France, Italy, Spain, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Australia, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. The Asia Pacific bicycle accessories market is expected to dominate in the forecast period. The major factors contributing to the growth of the market are the growing urbanization and rising consciousness towards the sustainable and affordable means of transport among citizens. Such overwhelming concerns about road traffic and air pollution have popularized bicycles as a green alternative, especially in countries like China, India, and Japan. Increased bicycle use would, therefore, directly spur the demand for accessories such as helmets, lights, locks, and repair kits, since consumers always seek safety and convenience. Additionally, the manufacturing base for bicycles and accessories in this part of the continent presents a competitive advantage. Several of the largest bicycle manufacturers in the world have production units in the Asia Pacific; among them are manufacturers in China and Taiwan. Thus, a cheaper manufacturing cost coupled with supply chain efficiency boosts the competitive standing of the above markets. Local and international brands have also invested hugely in innovation into products and e-commerce channels to their consumer base. Further government promotion of cycling infrastructures and safety enhances the market. For example, dedicated bike lanes and sharing systems have been developed in many of the major cities in Asia, which further spur adoption and, by extension, accessory segmentation.

Some of the major players operating in the market include Accell Group, Avon, SHIMANO INC., Garmin Ltd., Giant Bicycles India, Trek Bicycle Corporation, MERIDA BIKES, Specialized Bicycle Components, Inc., DT Swiss, and Endura Limited.

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

3.EXECUTIVE SUMMARY

4.MARKET DYNAMICS

5.PRICING ANALYSIS

6.GLOBAL BICYCLE ACCESSORIES MARKET REVENUE (USD MN), 2022-2032F

7.MARKET INSIGHTS BY PRODUCT

8.MARKET INSIGHTS BY BICYCLE TYPE

9.MARKET INSIGHTS BY TYPE

10.MARKET INSIGHTS BY SALES CHANNEL

11.MARKET INSIGHTS BY REGION

12.VALUE CHAIN ANALYSIS

13.COMPETITIVE LANDSCAPE

14.COMPANY PROFILED

15.ACRONYMS & ASSUMPTION

16.ANNEXURE

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