세계의 우주여행 시장 규모는 2023년에 7억 9,550만 달러에 달하며, 예측 기간(2024-2032년)에는 약 40.92%의 CAGR로 강력한 성장이 전망되고 있습니다. 우주여행 시장 성장을 이끄는 주요 요인 중 하나는 부유층이 레크리에이션 목적의 우주여행을 선택하려는 경향이 높다는 점입니다. 대부분의 기업이 재사용 가능한 우주 왕복선을 포함한 차세대 우주 추진 시스템을 선택하고 전기 추진기 및 이온 추진기와 같은 다양한 우주 기반 추진력을 찾고 있으므로 우주 여행의 비용은 높은 임베디드니다. 이러한 기술의 추가 통합으로 우주 여행 비용이 감소함에 따라 가격이 하락할 것으로 예상되며, 이는 장기적으로 수요를 지원할 것으로 예상됩니다.
또 최근 수년간 많은 기업이 우주여행 서비스를 제공하기 시작했고, 이는 개인들의 성장을 가속하고 있습니다. 예를 들어 2022년 Axiom Space는 SpaceX Crew Dragon 우주선으로 4명의 우주 비행사를 국제우주정거장(ISS)에 보내는 첫 번째 상업적 우주 비행을 시작했습니다.
또 다른 예로, 2021년 스페이스X는 4명의 승무원을 태운 인스파이어레이션4 미션 우주선을 발사했습니다. 이 임무는 3일 동안 지속되어 우주 공간에서 지구를 공전했습니다.
또한 우주 여행 시장에서 활동하는 기업의 수가 증가하면 향후 수년간 우주 여행 가격을 낮출뿐만 아니라 기술을 더욱 향상시키기위한 경쟁을 유발할뿐만 아니라 여행을위한 더 많은 옵션으로 상승을 지원할 것입니다.
HNI들 사이에서 우주여행에 대한 수요가 증가하고 있고, 미디어 홍보와 대중의 인지도가 높아짐에 따라 이 분야는 활발한 성장세를 보일 것으로 예상됩니다. 또한 많은 신흥 경제국에서 규제가 완화됨에 따라 우주 여행 제공 업체의 존재감이 더욱 높아져 2024-2032년 우주 여행 세계 시장이 확대될 것으로 예상됩니다.
세계 우주여행 시장은 유형별로 서브오비탈, 오비탈, 기타로 구분됩니다. 기술 실증기 및 서비스 프로바이더의 존재를 고려할 때, 서브오비탈은 이 중 주요 시장 진출기업으로 부상하고 있습니다. 우주여행은 비용이 많이 들고, 본격적인 우주여행 기술이 충분히 규제되지 않았기 때문에 이 분야의 많은 기업이 서브오비탈 카테고리에서 서비스 확장을 모색하고 있으며, 100km를 넘어가면 지구에 대한 인력이 무시할 수 있고, 여행자는 무중력을 경험하게 되므로 대부분의 기업이 이 영역에서 서비스를 제공합니다.의 기업이 이 영역에서 서비스를 제공합니다.
세계 우주여행 시장은 최종사용자에 따라 상업 부문과 정부 부문으로 나뉩니다. 이 중 상업 부문은 상업용 우주여행 분야에 진출하는 기업이 많아 주요 시장 점유율을 차지하고 있으며, Blue Origin, SpaceX, Virgin Galactic, Axiom과 같은 기업이 우주여행 임무를 성공적으로 수행하여 향후 몇년내에 완전히 상업화하려고 합니다. 이러한 변화를 고려할 때, 향후 수년간, 즉 2024-2032년 상업 분야 수요는 더욱 확대될 것으로 보입니다.
기타 아시아태평양, 북미, 유럽, 아시아태평양 및 기타 지역의 우주 여행 세계 시장을 분석합니다. 이 중 북미가 2023년 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 북미는 방대한 항공 산업을 보유하고 있으며, 항공우주 분야와 잠재적인 기술 솔루션에 대한 연구개발을 종합적으로 지원하고자 합니다. 또한 이 지역에는 세계 최대 규모의 민간 항공우주 기업이 있습니다. 이러한 방대한 기업 수를 고려할 때, 이 지역은 향후 우주 여행 수요를 주도할 것으로 예상됩니다.
이 시장에서 사업을 운영하는 주요 기업에는 Blue Origin, Axiom Space, Boeing, Airbus, Rocke Lab USA, Space Adventure, SpaceX, Space Perspective, Virgin Galactic, Zero Gravity Corporation 등이 있습니다.
The Global Space Tourism market is anticipated to exhibit a remarkable growth rate during 2024-2032. With the increasing number of companies offering space travel and tourism services as well as technological and regulatory advancements in the domain, the sector has experienced a rapid boost. Space tourism has also gained sizable momentum from government space agencies opting for the commercial sector space tourism application to reduce the cost.
The Global Space Tourism market was valued at USD 795.50 million in 2023 and is expected to grow at a strong CAGR of around 40.92% during the forecast period (2024-2032). One of the key factors that have supported the market growth of space tourism is the high inclination of High-net-worth individuals striving to opt for recreational space travel. The cost of space tourism has been on the higher side due to most companies opting for new-generation space propulsion systems, including reusable space shuttles, as well as looking for different space-based propulsions such as electric or ion thrusters. With the further integration of these technologies reducing the cost of travel in space, the prices are anticipated to go down, and this would support its demand in the long run.
Additionally, in recent years, many companies have started offering space tourism services, which has fostered its growth among individuals. For instance, in 2022, Axiom Space launched its first commercial space flight to send its four astronauts to the International Space Station (ISS) with a spacecraft named SpaceX Crew Dragon spacecraft.
In another instance, in 2021, SpaceX launched its Insporation4 mission spacecraft with four crew members. The mission lasted for three days, orbiting the earth in space.
Additionally, the rise in the number of players operating in the space tourism market would support the rise with greater number of option to travel with as well as induce the competition to further improve the technology as well as reduce the prices of space travel in the coming years.
Considering the rising demand for space tourism among the HNIs and the growing media publicity and awareness among the people, it is anticipated that the sector will experience thriving growth. Additionally, with the ease of regulations in many of the developing economies, the presence of space tourism providers would further grow, resulting in the rise of the Global Space Tourism market during 2024-2032.
Based on the type, the global space tourism market is segmented into sub-orbital, orbital, and others. Considering the existing availability of technology demonstrators and service providers, the sub-orbital has emerged as the major market participant among these. As space tourism is expensive as well as full-fledged space travel technology is not fully-regulated many of the companies in the domain are alternatively looking to expand their services in the sub-orbital category. As just above 100 km, the gravitation pull towards earth becomes negligent, and the travelers experience zero gravity; most of the companies are offering their services in the domain.
Based on the end user, the global Space Tourism market has been segmented into commercial and government. Of these, the commercial sector has held the major market share due to a large number of companies entering into the commercial space tourism sector. Companies such as Blue Origin, SpaceX, Virgin Galactic, Axiom, etc., have successfully sent their space tourism missions and are on their way to fully commercialize the offering in the coming years. Considering these shifts, the demand from the commercial sector will further grow in the coming years, i.e., 2024-2032.
For a better understanding of the market adoption of Space Tourism, the Global Space Tourism market is analyzed based on its worldwide presence in regions such as North America, Europe, Asia-Pacific, and the Rest of the World. Of these, the North America region held the largest share in 2023. North America has a vast aviation industry, and it is looking forward to comprehensively supporting research & development around aerospace sector and their potential technological solutions. Additionally, the region is home to some of the largest commercial aerospace companies across the globe. Considering the vast number of companies, the region is further anticipated to dominate the demand for Space Tourism in the coming period.
Some of the major players operating in the market include Blue Origin, Axiom Space, Boeing, Airbus, Rocke Lab USA, Space Adventure, SpaceX, Space Perspective, Virgin Galactic, and Zero Gravity Corporation.