세계의 항공기 엔진 단조 시장 예측(2021-2031년) - 지역 점유율, 동향, 성장 기회 분석 보고서 : 단조 유형별, 항공기 유형별, 소재 유형별, 용도별, 지역별
Aircraft Engine Forging Market Forecast 2021 - 2031, Global and Regional Share, Trends, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Forging Type, Aircraft Type, Material Type, Application and Geography
상품코드:1804895
리서치사:The Insight Partners
발행일:2025년 08월
페이지 정보:영문 280 Pages
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항공기 엔진 단조 시장 규모는 2024년에 37억 8,715만 달러로 평가되었고, 2031년까지는 59억 6,686만 달러에 이를 것으로 예측되며, 2025년부터 2031년까지의 CAGR은 6.84%를 나타낼 전망입니다.
미국의 항공우주 및 방위 산업을 특징으로 하는 것은 첨단 기술력, 성능 중시의 재료에 대한 높은 수요, 세계를 선도하는 제조업체의 존재입니다. 이 시장은 주로 민간항공의 지속적인 성장, 군용기의 현대화 계획, 연비 효율과 엔진 성능의 중시 증가에 의해 견인되고 있습니다. 미국에는 General Electric Aviation, Prat & Whitney, Rolls-Royce North America와 같은 주요 엔진 OEM(상대 상표 제품 제조업체)이 있으며, 터빈 엔진용 고강도 단조 부품에 크게 의존하고 있습니다. 단조 제품은 뛰어난 기계적 특성과 가혹한 조건에서의 신뢰성으로 인해 엔진 디스크, 샤프트, 링 및 기타 고응력 부품의 제조에 널리 사용됩니다. 미국 시장은 확립된 공급망, 견고한 R&D 인프라, 특히 국방부와 NASA를 통한 정부 방위 계약의 지원을 통해 혜택을 누리고 있습니다. 게다가 정밀 단조, 적층 조형 통합, 차세대 합금의 개발에 있어서의 기술 진보가 세계의 항공우주 시장에서의 미국 단조 산업의 경쟁력을 높이고 있습니다.
아시아태평양은 세계의 항공기 엔진 단조 산업에서 중요한 역할을 하고 있으며, 이 지역의 항공우주 섹터의 확대와 민간기·군용기 수요 증가가 그 원동력이 되고 있습니다. 중국, 인도, 일본, 한국은 터빈 디스크, 샤프트, 컴프레서 블레이드 등 고성능 엔진 부품을 생산하기 위한 고급 단조 능력을 포함한 항공우주 제조 인프라에 많은 투자를 하고 있습니다. 중국의 국가 지원에 의한 항공우주 프로그램과 인도의 "Make in India" 이니셔티브는 국내 개발과 해외와의 협력에 박차를 가하고 국내 단조 능력을 밀어 올리고 있습니다. 한편, 일본과 한국은 Rolls-Royce, GE Aviation, Prat & Whitney 등 대형 엔진 제조업체에 부품을 공급해 고정밀 단조 기술로 선도하고 있습니다. 이 지역은 견고한 공급망, 낮은 노동 비용, 세계 OEM 및 Tier1 공급업체를 끌어들이는 정부의 우대 조치로부터 혜택을 누리고 있습니다. 증가하는 여행 수요와 항공기의 현대화에 대응하기 위해 항공기 수주가 급증하는 가운데, 아시아태평양 항공기 엔진 단조 시장은 지속적인 성장, 기술 진보, 중요 부품 제조의 현지화 증가를 목표로 하고 있습니다.
2024년을 통해 업계의 참여가 강화되었습니다. 인도의 Safran-HAL은 LEAP 엔진용 중요한 터빈 부품 생산을 시작하여 벵골과 하이데라바드 조립 공장을 확장했습니다. Go Godrej Aerospace와 Azad Engineering은 인도별 Kaveri 파생 엔진 프로그램을 추진했습니다. Godrej는 2023년 초기 제조에 이어 2025년 4월에 초기 모듈을 납품하고, 2025년 8월까지 전체 납품했습니다. 한국의 Hanwha Aerospace는 2036년까지 KF-21 전투기 엔진을 개발할 계획을 발표했으며, 5조원(약 37억 달러)의 투자와 새로운 연구개발·공장 인프라에 지지를 받았습니다. 2025년도 기세는 멈추지 않습니다. 호주 퀸즐랜드는 엔진 오버홀을 포함한 MRO 인프라를 확장하여 지역적 역할을 강화하고 연간 4%의 성장이 예상되는 지역 항공기에 대한 대응을 목표로 했습니다. 게다가 인도는 LCA 마크 1A 전투기 프로그램을 위한 GE-404 엔진공급을 개시해, 올해에는 12기공급을 전망하고 있습니다.
All Metals &Forge Group, OTTO FUCHS KG, Pacific Forge Incorporated, Precision Castparts Corp, Safran SA, VSMPO-AVISMA Corp, Farinia Group, Doncasters Group, LISI GROUP, Allegheny Technologies 등이 이 시장 조사에서 소개된 주요 항공기 엔진 단조 시장 기업입니다.
항공기 엔진 단조 시장 전체의 규모는 1차 정보와 2차 정보를 모두 이용하여 도출됩니다. 철저한 2차 조사는 항공기 엔진 단조 시장 규모와 관련된 질적 및 양적 정보를 얻기 위해 내부 및 외부의 소스를 사용하여 수행되었습니다. 이 프로세스는 모든 시장 부문에 대한 시장 개요와 예측을 얻는 데에도 도움이 됩니다. 또한 데이터를 검증하고 분석적 인사이트를 얻기 위해 업계 관계자들에게 다수의 1차 인터뷰를 실시했습니다. 이 프로세스에는 부사장, 시장 개척 매니저, 시장 인텔리전스 매니저, 국내 영업 매니저 등의 업계 전문가와 항공기 엔진 단조 시장을 전문으로 하는 평가 전문가, 리서치 애널리스트, 키오피니언 리더 등 외부 컨설턴트가 참여하고 있습니다.
목차
제1장 서론
제2장 주요 요약
애널리스트 시장 전망
시장의 매력
제3장 조사 방법
2차 조사
1차 조사
가설의 책정
거시경제 요인분석
파운데이션 수치의 개발
데이터의 삼각측량
국가 레벨 데이터
전제조건과 제한
제4장 항공기 엔진 단조 시장 상황
Porter's Five Forces 분석
구매자의 협상력
항공우주 제조 섹터는 일관되게 성장 중
공급기업의 협상력
완만하게 높아지고 있는 공급자의 집중도
대체품의 위협
원심 주조는 단조의 주요 대체품
신규 참가업체의 위협
CAPEX의 낮음이 신규 진입을 촉진
경쟁 기업 간 경쟁 관계
시장에는 노포와 중소의 기업이 존재
생태계 분석
원재료 공급자
제조체와 단조 기업
항공기 엔진 OEM(주문자 상표 부착 생산)
규제 기관 및 인증 기관
최종 사용자
밸류체인의 벤더 일람
제5장 항공기 엔진 단조 시장 : 주요 시장 역학
항공기 엔진 단조 시장 : 주요 시장 역학
시장 성장 촉진요인
항공기 엔진 생산의 급증
항공기 엔진 단조 공정에서 니켈계 초합금의 이용 증가
연비 효율과 배기 가스 삭감에 대한 주목의 고조
시장 성장 억제요인
높은 설비·금형 비용
시장 기회
단조 공정에 있어서의 기술의 진보
사용한 서비스 가능 재료(USM)의 이용 증가
향후의 동향
첨단 차세대 항공기 제조
성장 촉진요인과 억제요인의 영향
제6장 항공기 엔진 단조 시장 : 세계 시장 분석
항공기 엔진 단조 시장 수익(2021-2031년)
항공기 엔진 단조 시장 예측 분석
제7장 항공기 엔진 단조 시장 분석 - 단조 유형별
폐쇄형 다이 단조
이음매 없는 압연 링 단조
제8장 항공기 엔진 단조 시장 분석 - 재료 유형별
니켈 합금
티타늄 합금
알루미늄
기타
제9장 항공기 엔진 단조 시장 분석 - 항공기 유형별
상업용 항공기
군용 항공기
일반 항공기
제10장 항공기 엔진 단조 시장 분석 - 용도별
팬케이스
연소실 외부 케이스
터빈 디스크
로터
기타
제11장 항공기 엔진 단조 시장 - 지역별 분석
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
독일
프랑스
이탈리아
영국
러시아
기타 유럽
아시아태평양
호주
중국
인도
일본
한국
기타 아시아태평양
중동 및 아프리카
남아프리카
사우디아라비아
아랍에미리트(UAE)
기타 중동 및 아프리카
남미
브라질
아르헨티나
기타 남미
제12장 경쟁 구도
히트 맵 분석 : 주요 기업별
기업의 포지셔닝과 시장 집중도
제13장 업계 정세
시장 이니셔티브
합병과 인수
제14장 기업 프로파일
All Metals & Forge Group
OTTO FUCHS KG
Pacific Forge Incorporated
Precision Castparts Corp.
Safran SA
VSMPO-AVISMA Corp
Farinia Group
Doncasters Group
LISI GROUP
Allegheny Technologies Inc
제15장 부록
KTH
영문 목차
영문목차
The aircraft engine forging market size was valued at US$ 3,787.15 million in 2024 and is projected to reach US$ 5,966.86 million by 2031; it is expected to grow at a CAGR of 6.84% during 2025-2031.
Advanced technological capabilities, high demand for performance-driven materials, and the presence of leading global manufacturers characterize the US aerospace and defense industry. This market is driven primarily by the continued growth in commercial aviation, military aircraft modernization programs, and the increasing emphasis on fuel efficiency and engine performance. The US is home to major engine OEMs (original equipment manufacturers) such as General Electric Aviation, Pratt & Whitney, and Rolls-Royce North America, which depend heavily on high-strength forged components for turbine engines. Forgings are used extensively in producing engine discs, shafts, rings, and other high-stress components due to their superior mechanical properties and reliability under extreme conditions. The US market benefits from a well-established supply chain, robust R&D infrastructure, and supportive government defense contracts, particularly through the Department of Defense and NASA. Further, technological advancements in precision forging, additive manufacturing integration, and the development of next-generation alloys enhance the competitiveness of the US forging industry in the global aerospace market.
The Asia-Pacific region plays a crucial role in the global aircraft engine forging industry, driven by the region's expanding aerospace sector and rising demand for commercial and military aircraft. China, India, Japan, and South Korea heavily invest in aerospace manufacturing infrastructure, including advanced forging capabilities for producing high-performance engine components such as turbine discs, shafts, and compressor blades. China's state-backed aerospace programs and India's "Make in India" initiative have spurred local development and foreign collaborations, boosting domestic forging capacities. Meanwhile, Japan and South Korea continue to lead in high-precision forging technologies, supplying components for major engine manufacturers such as Rolls-Royce, GE Aviation, and Pratt & Whitney. The region benefits from a robust supply chain, lower labor costs, and government incentives that attract global OEMs and tier-1 suppliers. As aircraft orders surge to meet growing travel demand and fleet modernization, the Asia-Pacific aircraft engine forging market is witnessing sustained growth, technological advancement, and increased localization of critical component manufacturing.
Throughout 2024, industry engagements intensified. India's Safran-HAL joint venture began producing critical turbine parts for the LEAP engine, expanding Bengaluru and Hyderabad assembly plants. Godrej Aerospace and Azad Engineering advanced India's indigenous Kaveri-derivative engine program: Godrej delivered early modules in April 2025, following initial manufacturing in 2023, with full deliveries by August 2025. South Korea's Hanwha Aerospace announced plans to develop a KF-21 fighter engine by 2036, supported by a W5 trillion (~ US$ 3.7 billion) investment and new R&D and factory infrastructure. In 2025, the momentum continues. Queensland, Australia, augmented its regional role by expanding its MRO infrastructure to include engine overhauls, aiming to serve the regional fleet, which is projected to grow by 4% annually. Additionally, India began receiving GE-404 engines for its LCA-Mark 1A fighter program, with 12 units expected this financial year.
All Metals & Forge Group; OTTO FUCHS KG; Pacific Forge Incorporated; Precision Castparts Corp.; Safran SA; VSMPO-AVISMA Corp; Farinia Group; Doncasters Group; LISI GROUP; and Allegheny Technologies are among the key aircraft engine forging market players that are profiled in this market study.
The overall aircraft engine forging market size has been derived using both primary and secondary sources. Exhaustive secondary research has been conducted using internal and external sources to obtain qualitative and quantitative information related to the aircraft engine forging market size. The process also helps obtain an overview and forecast of the market with respect to all the market segments. Also, multiple primary interviews have been conducted with industry participants to validate the data and gain analytical insights. This process includes industry experts such as VPs, business development managers, market intelligence managers, and national sales managers, along with external consultants such as valuation experts, research analysts, and key opinion leaders, specializing in the aircraft engine forging market.
Table Of Contents
1. Introduction
1.1 Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Analyst Market Outlook
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Secondary Research
3.2 Primary Research
3.2.1 Hypothesis formulation:
3.2.2 Macro-economic factor analysis:
3.2.3 Developing base number:
3.2.4 Data Triangulation:
3.2.5 Country level data:
3.3 Assumptions and Limitations
4. Aircraft Engine Forging Market Landscape
4.1 Overview
4.2 PORTER Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Buyers
4.2.1.1 Aerospace Manufacturing Sector is Consistently Growing
4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2.1 Supplier Concentration is Moderately Growing
4.2.3 Threats of Substitutes
4.2.3.1 Centrifugal Casting is a Key Substitute for Forging
4.2.4 Threats of New Entrants
4.2.4.1 Low CAPEX Facilitates New Players to Enter the Market
4.2.5 Competitive Rivalry
4.2.5.1 Well-established and Smaller Players Operate in the Market