아시아태평양의 통합 엔드포인트 관리 시장 : 예측 - 지역별 분석(컴포넌트별, 전개 방식별, 플랫폼별, 조직 규모별, 최종 사용자별)(-2031년)
Asia Pacific Unified Endpoint Management Market Forecast to 2031 - Regional Analysis- by Component, Deployment Type, Platform, Organization Size, and End User
상품코드:1764886
리서치사:The Insight Partners
발행일:2025년 04월
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아시아태평양의 통합 엔드포인트 관리 시장은 2023년에 25억 9,305만 달러로 평가되었고, 2031년에는 258억 4,700만 달러에 이를 것으로 예측되며, 2023년부터 2031년까지의 CAGR은 33.3%를 나타낼 전망입니다.
AI와 머신러닝과의 통합이 아시아태평양의 통합 엔드포인트 관리 시장 활성화
첨단 기술은 IT 분야의 운영 방법을 빠르게 변화시키고 있습니다.
머신러닝 기반 보안은 효율적인 다중 요소 인증 및 기타 인증, 암호화, 분석 및 파일 시스템 수준의 권한을 활용하는 제로 트러스트 아키텍처를 제공하여 중요한 데이터 유출을 방지합니다.
대부분의 통합 엔드포인트 관리 제공업체는 AI와 ML을 제품 라인에 통합하고 그 가치를 높이고 차별화를 도모하고 있습니다. 기기 상태와 사용 패턴에 대한 실시간 인사이트를 제공함으로써 AI 기반 통합 엔드포인트 관리는 조직이 문제를 우선시하고 중요한 문제가 되기 전에 조치를 취하는 데 도움을 줄 수 있습니다. 모든 기업이 AI와 ML을 통합 엔드포인트 관리에 통합하고 있습니다. 이와 같이 인공지능과 머신러닝과 통합 엔드포인트 관리 솔루션의 통합은 예측 기간 동안 시장 성장의 새로운 기회를 창출할 가능성이 높습니다.
아시아태평양의 통합 엔드포인트 관리 시장 개요
아시아태평양의 통합 엔드포인트 관리 시장은 중국, 인도, 일본, 호주 및 기타 아시아태평양으로 나뉘어져 있습니다. 디지털 혁명은 엔터프라이즈 모바일 디바이스와 원격 근무의 도입과 함께 통합 엔드포인트 관리 솔루션 수요를 급증시키고 있습니다.
아시아태평양의 통합 엔드포인트 관리 시장 수익과 2031년까지의 예측(금액)
아시아태평양의 통합 엔드포인트 관리 시장 세분화
아시아태평양의 통합 엔드포인트 관리 시장은 컴포넌트, 배포 방식, 플랫폼, 조직 규모, 최종 사용자, 국가로 분류됩니다.
컴포넌트별로 아시아태평양의 통합 엔드포인트 관리 시장은 솔루션과 서비스로 2분화됩니다.
배포 방식별로 보면 아시아태평양의 통합 엔드포인트 관리 시장은 클라우드 기반과 On-Premise로 구분됩니다.
플랫폼별로 아시아태평양의 통합 엔드포인트 관리 시장은 데스크톱과 모바일로 나뉩니다.
조직 규모별로 아시아태평양의 통합 엔드포인트 관리 시장은 대기업과 중소기업으로 구분됩니다.
최종 사용자별로 보면 아시아태평양의 통합 엔드포인트 관리 시장은 BFSI, 정부 및 방위, 헬스케어, IT 및 통신, 자동차·운수, 소매, 제조 등으로 구분됩니다.
국가별로 아시아태평양 통합 엔드포인트 관리 시장은 중국, 일본, 한국, 인도, 호주 및 기타 아시아태평양으로 구분됩니다.
BlackBerry Ltd, HCL Technologies Ltd, Mitsogo Inc, Sophos Ltd, SOTI Inc, SCALEFUSION(PROMOBI TECHNOLOGIES PVT LTD), STEFANINI, TANGOE, Zoho Corp Pvt Ltd, Matrix42 AG, Ivanti, Citrix Systems Inc, International Business Machines Corp. Corp는 아시아태평양의 통합 엔드포인트 관리 시장에서 사업을 전개하는 주요 기업의 일부입니다.
목차
제1장 서론
제2장 주요 요약
주요 인사이트
시장의 매력
제3장 분석 방법
2차 조사
1차 조사
가설의 책정
거시경제 요인분석
기초 수치의 개발
데이터의 삼각측량
국가 레벨 데이터
제4장 통합 엔드포인트 관리 시장의 상황
PEST 분석
생태계 분석
기술 개발자
솔루션 제공업체
시스템 통합자
최종 사용자
밸류체인의 벤더 일람
제5장 아시아태평양의 통합 엔드포인트 관리 시장 : 주요 시장 역학
통합 엔드포인트 관리 시장 : 주요 시장 역학
시장 성장 촉진요인
BYOD 정책과 재택근무의 급증
엔드포인트 공격 증가
조직 전체의 엔드포인트 수요 증가
데이터 보호 규칙의 표준화
시장 성장 억제요인
높은 초기 비용과 관련 비용
시장 기회
AI와 머신러닝과의 통합
중소기업에의 폭넓은 적용 범위
향후의 동향
제로 터치 도입
기업의 클라우드 기반 솔루션 채택 증가
성장 촉진요인과 억제요인의 영향
제6장 통합 엔드포인트 관리 시장 : 아시아태평양 시장 분석
통합 엔드포인트 관리 시장의 수익(2021-2031년)
통합 엔드포인트 관리 시장 예측 및 분석
제7장 아시아태평양의 통합 엔드포인트 관리 시장 분석 : 컴포넌트별
솔루션
서비스별
제8장 아시아태평양의 통합 엔드포인트 관리 시장 분석 : 전개 방식별
클라우드 기반
On-Premise형
제9장 아시아태평양의 통합 엔드포인트 관리 시장 분석 : 플랫폼별
데스크톱
모바일
제10장 아시아태평양의 통합 엔드포인트 관리 시장 분석 : 조직 규모별
대기업
중소기업
제11장 아시아태평양의 통합 엔드포인트 관리 시장 분석 : 최종 사용자별
BFSI
정부 및 방위
헬스케어
IT 및 통신
자동차 및 운수
소매업
제조업
기타
제12장 아시아태평양의 통합 엔드포인트 관리 시장 분석 : 국가별 분석
아시아태평양
중국
일본
한국
인도
호주
기타 아시아태평양 국가
제13장 경쟁 구도
히트 맵 분석 : 주요 기업별
기업의 포지셔닝과 집중도
제14장 업계 정세
시장 이니셔티브
신제품 개발
제15장 기업 프로파일
BlackBerry Ltd
HCL Technologies Ltd
Mitsogo Inc
Sophos Ltd.
SOTI Inc.
SCALEFUSION(PROMOBI TECHNOLOGIES PVT LTD)
STEFANINI
TANGOE
Zoho Corp Pvt Ltd
Matrix42 AG
Ivanti
Citrix Systems Inc
International Business Machines Corp
Microsoft Corp
MICROLAND LIMITED
Open Text Corp
제16장 부록
SHW
영문 목차
영문목차
The Asia Pacific unified endpoint management market was valued at US$ 2,593.05 million in 2023 and is expected to reach US$ 25,847.00 million by 2031; it is projected to reach a CAGR of 33.3% from 2023 to 2031.
Integration with AI and Machine Learning Boosts Asia Pacific Unified Endpoint Management Market
Advanced technologies are rapidly changing the way the IT sector operates. Unified endpoint management solutions use the power of AI and machine learning integrations to broaden overall security strategy with contextual analytics and deeper insights. With cutting-edge methodologies, security teams can receive suggestions on alerts, industry policies, malicious threats, etc., which help boost productivity and secure their environment.
Machine learning-based security provides a zero-trust architecture that utilizes efficient multi-factor authorization and other authentication, encryption, analytics, and file-system-level rights to prevent the loss of critical data. Further, by enforcing dynamic access rules based on the user's devices, identity, and context, it is possible to ensure that only authorized applications and users can access the protection surface.
Most unified endpoint management providers are incorporating AI and ML into their product lines to enhance their value and differentiate their offerings. AI-based integrated endpoint management provides a widespread approach to device management that can improve security. By utilizing AI algorithms to automate many of the tasks associated with endpoint device management, organizations can reduce the risk of security violations. Further, by providing real-time insights into device health and usage patterns, AI-based unified endpoint management can help organizations prioritize issues and act before they become significant issues. Also, various companies are integrating AI and ML with unified endpoint management, including Blackberry. Thus, the integration of artificial intelligence and machine learning with unified endpoint management solutions is likely to create new opportunities for the market growth during the forecast period.
Asia Pacific Unified Endpoint Management Market Overview
The Asia Pacific unified endpoint management market is segmented into China, India, Japan, South Korea, Australia, and the Rest of Asia Pacific. The region is witnessing a rapid digital transformation across various industries, revolutionizing the way businesses operate. This digital revolution, coupled with the increasing adoption of enterprise mobile devices and remote work practices, has resulted in a surge in the demand for unified endpoint management solutions. The continuous development of digital capabilities is intended to assure long-term competitiveness.
Asia Pacific Unified Endpoint Management Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
Asia Pacific Unified Endpoint Management Market Segmentation
The Asia Pacific unified endpoint management market is categorized into component, deployment type, platform, organization size, end user and country.
Based on component, the Asia Pacific unified endpoint management market is bifurcated into solutions and services. The solutions segment held a larger market share in 2023.
By deployment type, the Asia Pacific unified endpoint management market is segmented into cloud based and on-premise. The cloud-based segment held a larger market share in 2023.
In the terms of platforms, the Asia Pacific unified endpoint management market is divided into desktop and mobile. The desktop segment held a larger market share in 2023.
By organization size, the Asia Pacific unified endpoint management market is segmented into large enterprises and SMEs. The large enterprises segment held a larger market share in 2023.
Based on end user, the Asia Pacific unified endpoint management market is segmented into BFSI, government and defense, healthcare, IT and telecom, automotive and transportation, retail, manufacturing, and others. The IT and telecom segments held the largest market share in 2023.
By country, the Asia Pacific unified endpoint management market is segmented China, Japan, South Korea, India, Australia, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific unified endpoint management market share in 2023.
BlackBerry Ltd; HCL Technologies Ltd; Mitsogo Inc; Sophos Ltd.; SOTI Inc.; SCALEFUSION (PROMOBI TECHNOLOGIES PVT LTD); STEFANINI; TANGOE; Zoho Corp Pvt Ltd; Matrix42 AG; Ivanti; Citrix Systems Inc.; International Business Machines Corp; Microsoft Corp; MICROLAND LIMITED; and Open Text Corp are some of the leading companies operating in the Asia Pacific unified endpoint management market.