유럽의 변기 시트 시장 : 규모와 예측(2021-2031년), 지역 점유율, 동향, 성장 기회 - 분석 범위(제품 유형별, 재료 유형별, 유통 채널별, 국가별)
Europe Toilet Seat Market Size and Forecast 2021 - 2031, Regional Share, Trend, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Product Type, Material Type, Distribution Channel, and Country
상품코드:1713258
리서치사:The Insight Partners
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문 140 Pages
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유럽의 변기 시트 시장 규모는 2024년 20억 8,000만 달러에서 2031년에는 30억 8,000만 달러에 이를 것으로 예측됩니다.
기존 주택의 개수나 신축 주택의 건설에 투자하는 사람이 늘어나면서, 주택 분야에서는 변기 시트를 포함한 모던하고 심미적인 욕실 비품에 대한 큰 수요가 태어나고 있습니다. 주택 소유자나 부동산 개발업자는 세련되고 기능적인 욕실을 만드는 것에 열심입니다. 가처분 소득 증가에 따라 소비자의 주택 리폼과 건설 활동에 대한 지출이 증가하고 있습니다. 이에 더해 민간부문과 공공 부문 모두의 성장에 기인하고 있습니다.
주택 소유자와 부동산 개발업자는 기능성과 미관을 향상시키기 위해 화장실 개수를 우선하고 있으며, 자산 가치를 향상시키는 데 디자인이 높은 공간이하는 역할을 인식하고 있습니다. 그 결과, 인체공학을 바탕으로 한 디자인, 내구성, 고급 기능을 갖춘 고품질의 변기 시트가 현대의 주택 개수 프로젝트에 필수적인 요소가 되고 있습니다. 리폼이나 건설이 급증하는 가운데, 제조업체는 소비자의 기호의 변화에 대응하기 위해, 다양한 변기 옵션을 준비하고 대응하고 있습니다. 지속가능성, 쾌적성, 스마트 홈의 통합에 대한 주목의 고조는 향후 몇 년간 유럽 전역의 변기 시트 시장에 이익을 가져올 것으로 예상됩니다.
제품 유형별로 보면, 유럽의 변기 시트 시장은 기존과 스마트형으로 나눌 수 있습니다. 이 변기 시트는 일반적으로 플라스틱, 목재, 열경화성 수지 등의 소재로 만들어져 있으며, 고급 기술적 특징은 없으며 기본적인 기능을 갖추고 있습니다. 기존의 변기 시트가 큰 점유율을 차지하고 있으며, 항균 코팅, 내구성 향상, 환경 친화적 인 소재는 기존 변기와 관련된 중요한 동향으로 부상하고 있으며 위생과 지속가능성에 대한 소비자의 기호의 진화에 대응하고 있습니다.
시장은 유통 채널을 기반으로 슈퍼마켓 하이퍼마켓, 전문점, 위생 도기점, 온라인 소매 등으로 구분됩니다. 유럽 변기 시트 시장에서는 온라인 소매 부문이 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다. 전자상거래 플랫폼은 원격 쇼핑 편의성, 풍부한 브랜드 구색, 온라인 판매자가 제공하는 무료 택배 서비스 등을 통해 소비자에게 점점 선호되고 있습니다. 소비자는 또한 간단한 가격 비교, 고객 리뷰, 현관까지의 배달, 빈번한 할인과 캠페인 등의 이점을 즐길 수 있습니다. 또한 온라인 플랫폼에서 제공되는 제품 설명, 사용자 리뷰 및 평가는 소비자가 적절한 제품을 선택할 수 있도록 도와줍니다. 많은 브랜드의 변기가 온라인 소매 채널에서 저렴한 가격으로 구입할 수 있어 고객의 쇼핑 경험이 더욱 향상됩니다. 전자상거래 플랫폼은 여러 결제 옵션과 간편한 반품 및 교환 정책을 통합하여 소비자에게 호소력을 높이고 있습니다.
SCHUTTE Group GmbH, Villeroy & Boch Group, Hansgrohe SE, Duravit AG, Hamberger Sanitary GmbH, TOTO Ltd, Roca Sanitario SAU, COMPLEMENTOS SANITARIOS SA, Devon & Devon SpA, MKW는 유럽 변기 시트 시장에서 사업을 전개하는 주요 기업입니다.
유럽의 변기시장 전체의 규모는 1차정보 및 2차정보를 이용하여 산출했습니다. 이 프로세스의 진출기업에는 부사장, 사업 개발 매니저, 마켓 인텔리전스 매니저, 국내 영업 매니저 등의 업계 전문가, 유럽 변기 시트 시장을 전문으로 하는 평가 전문가, 연구 애널리스트, 키오피니언 리더등의 외부 컨설턴트가 포함됩니다.
목차
제1장 서론
제2장 주요 요약
주요 인사이트
시장의 매력
제3장 분석 방법
2차 조사
1차 조사
가설의 책정
거시경제 요인분석
기초 수치의 개발
데이터의 삼각측량
국가 레벨 데이터
제4장 유럽의 변기 시트 시장의 정세
시장 개요
Porter's Five Forces 분석
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
구매자의 협상력: 시장 진입의 위협
공급기업의 협상력
경쟁 기업간 경쟁 관계
생태계 분석
원재료 공급업체
제조업자
유통업체 또는 공급업체
유통 채널
평균 판매 가격: 유통 채널별(달러/개, 2024년)
제5장 유럽 변기 시트 시장 : 주요 시장 역학
유럽 변기 시트 시장 : 주요 시장 역학
시장 성장 촉진요인
주택 리폼과 건설 활동 증가
변기의 온라인 판매의 급증
시장 성장 억제요인
원재료 가격 변동
시장 기회
스마트 화장실 수요 증가
향후의 동향
지속가능하고 환경친화적인 디자인
성장 촉진요인과 억제요인의 영향
제6장 유럽 변기 시트 시장 분석
유럽의 변기 시트 시장 규모(100만개, 2021-2031년)
유럽의 변기 시트 시장 예측 및 분석(100만개)
유럽의 변기 시트 시장의 수익(2021-2031년)
유럽의 변기 시트 시장 예측 및 분석
제7장 유럽 변기 시트 시장의 수익 분석 : 제품 유형별
기존
스마트
제8장 유럽 변기 시트 시장의 수익 분석 : 재료 유형별
플라스틱
목제
세라믹
기타
제9장 유럽의 변기 시트 시장 규모·수익 분석 : 유통 채널별
슈퍼마켓 및 하이퍼마켓
전문점
위생 도기점
온라인 소매
기타
제10장 유럽 변기 시트 시장 : 국가별 분석
유럽
독일
프랑스
이탈리아
스페인
영국
오스트리아
벨기에
네덜란드
포르투갈
기타 유럽
제11장 경쟁 구도
히트 맵 분석 : 주요 기업별
기업 점유율 분석(2024년)
제12장 업계 정세
사업 확대
기업 합병인수(M&A)
신규 시작
제13장 기업 프로파일
SCHUTTE Group GmbH
Villeroy & Boch Group
Hansgrohe SE
Duravit AG
Hamberger Sanitary GmbH
TOTO Ltd.
Roca Sanitario SAU
COMPLEMENTOS SANITARIOS, SA
Devon&Devon SpA
MKW
제14장 부록
JHS
영문 목차
영문목차
The Europe toilet seat market size is projected to reach US$ 3.08 billion by 2031 from US$ 2.08 billion in 2024. The market is expected to register a CAGR of 5.8% during 2025-2031.
As more people invest in upgrading their existing homes or constructing new homes, the residential segment creates a significant demand for modern and aesthetic bathroom fixtures, including toilet seats. Homeowners and property developers are keen on creating stylish and functional bathrooms. Well-designed bathrooms can significantly enhance the overall appeal and value of homes. Thus, with growing urbanization and rising disposable income, consumers are increasingly spending on home renovation and construction activities. According to the Office for National Statistics (ONS), the value of new construction work rose by US$ 6.15 billion in 2023, which can be ascribed to growth in both private and public sectors. The private commercial, private infrastructure, and public other types of new work were the main contributors to this growth, increasing by 13.1%, 18.3%, and 18.1%, respectively, to the total value of new construction work, as shown in the image below.
Homeowners and property developers are prioritizing bathroom upgrades to enhance functionality and aesthetics, recognizing the role of well-designed spaces in improving property value. As a result, high-quality toilet seats with ergonomic design, durability, and advanced features are becoming essential components of contemporary home improvement projects. The growing trend of spacious and luxurious bathrooms further fuels demand for premium toilet seats, including those with heated surfaces, bidet functions, and soft-close mechanisms. As renovation and construction activities continue to surge, manufacturers are responding by making a diverse range of toilet seat options available for consumers to cater to their evolved preferences. The growing focus on sustainability, comfort, and smart home integration is expected to benefit the toilet seat market across Europe in the coming years.
Based on product type, the Europe toilet seat market is bifurcated into conventional and smart. The conventional segment holds a significant market share in 2024. The conventional toilet seats segment of the Europe toilet seat market benefits from the simplicity, affordability, and broad consumer appeal of these products. These seats are typically made from materials such as plastics, wood, or thermoset that offer basic functionality without advanced technological features. They are available in various shapes, sizes, and designs to fit standard toilets, making them a practical choice for commercial, residential, and public restrooms. The market is fueled by ongoing construction, and renovation, and replacement activities (for worn-out seats). While smart toilet seats are gaining popularity, conventional seats hold a significant share due to their cost-effectiveness, ease of installation, and minimal maintenance requirements. Moreover, antimicrobial coatings, improved durability, and eco-friendly materials are emerging as significant trends associated with conventional toilet seats, catering to evolving consumer preferences for hygiene and sustainability.
Based on distribution channel, the market is segmented into supermarkets and hypermarkets, specialty stores, sanitary ware stores, online retail, and others. The online retail segment is expected to register the highest CAGR in the Europe toilet seat market. E-commerce platforms are increasingly preferred by consumers owing to the convenience of remote shopping, availability of an array of brands, and free home delivery services offered by online sellers. Consumers also benefit from easy price comparisons, customer reviews, doorstep delivery, and frequent discounts or promotions. Additionally, product descriptions, user reviews, and ratings provided on online platforms help consumers choose the right product. Many brands of toilet seats are available across online retail channels at affordable prices, which further enhances the customer shopping experience. E-commerce platforms integrate multiple payment options and easy return/exchange policies, which enhances their appeal among consumers.
SCHUTTE Group GmbH, Villeroy & Boch Group, Hansgrohe SE, Duravit AG, Hamberger Sanitary GmbH, TOTO Ltd, Roca Sanitario S.A.U., COMPLEMENTOS SANITARIOS SA, Devon&Devon S.p.A, and MKW are among the key players operating in the Europe toilet seat market.
The overall Europe toilet seat market size has been derived using primary and secondary sources. To begin the research process, exhaustive secondary research has been conducted using internal and external sources to obtain qualitative and quantitative information related to the market. Also, multiple primary interviews have been conducted with industry participants to validate the data and gain more analytical insights into the topic. The participants of this process include industry experts such as VPs; business development managers; market intelligence managers; national sales managers; and external consultants, including valuation experts, research analysts, and key opinion leaders, specializing in the Europe toilet seat market.
Table Of Contents
1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Market Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Secondary Research
3.2 Primary Research
3.2.1 Hypothesis formulation:
3.2.2 Macro-economic factor analysis:
3.2.3 Developing base number:
3.2.4 Data Triangulation:
3.2.5 Country level data:
3.3 Limitations and Assumptions
4. Europe Toilet Seat Market Landscape
4.1 Market Overview
4.2 Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants:
4.2.2 Threat of Substitutes:
4.2.3 Bargaining Power of Buyers:
4.2.4 Bargaining Power of Suppliers:
4.2.5 Competitive Rivalry:
4.3 Ecosystem Analysis
4.3.1 Raw Material Suppliers
4.3.2 Manufacturers
4.3.3 Distributors or Suppliers
4.3.4 Distribution Channel
4.4 Average Selling Price by Distribution Channel, US$/Unit, 2024
5. Europe Toilet Seat Market - Key Market Dynamics
5.1 Europe Toilet Seat Market - Key Market Dynamics
5.2 Market Drivers
5.2.1 Increase in Home Renovation and Construction Activities
5.2.2 Surge in Online Retailing of Toilet Seats
5.3 Market Restraints
5.3.1 Fluctuating Raw Material Prices
5.4 Market Opportunities
5.4.1 Elevating Demand for Smart Toilets
5.5 Future Trends
5.5.1 Sustainable and Eco-Friendly Designs
5.6 Impact of Drivers and Restraints:
6. Europe Toilet Seat Market Analysis
6.1 Europe Toilet Seat Market Volume (Million Units), 2021-2031
6.2 Europe Toilet Seat Market Volume Forecast and Analysis (Million Units)
6.3 Europe Toilet Seat Market Revenue (US$ Million), 2021-2031
6.4 Europe Toilet Seat Market Forecast and Analysis (US$ Million)
7. Europe Toilet Seat Market Revenue Analysis - by Product Type
7.1 Conventional
7.1.1 Overview
7.1.2 Conventional: Europe Toilet Seat Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
7.2 Smart
7.2.1 Overview
7.2.2 Smart: Europe Toilet Seat Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
8. Europe Toilet Seat Market Revenue Analysis - by Material Type
8.1 Plastic
8.1.1 Overview
8.1.2 Plastic: Europe Toilet Seat Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
8.2 Wood
8.2.1 Overview
8.2.2 Wood: Europe Toilet Seat Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
8.3 Ceramic
8.3.1 Overview
8.3.2 Ceramic: Europe Toilet Seat Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
8.4 Others
8.4.1 Overview
8.4.2 Others: Europe Toilet Seat Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
9. Europe Toilet Seat Market Volume and Revenue Analysis - by Distribution Channel
9.1 Supermarkets and Hypermarkets
9.1.1 Overview
9.1.2 Supermarkets and Hypermarkets: Europe Toilet Seat Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
9.2 Specialty Stores
9.2.1 Overview
9.2.2 Specialty Stores: Europe Toilet Seat Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
9.3 Sanitary Ware Stores
9.3.1 Overview
9.3.2 Sanitary Ware Stores: Europe Toilet Seat Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
9.4 Online Retail
9.4.1 Overview
9.4.2 Online Retail: Europe Toilet Seat Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
9.5 Others
9.5.1 Overview
9.5.2 Others: Europe Toilet Seat Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10. Europe Toilet Seat Market - Country Analysis
10.1 Europe
10.1.1 Europe Toilet Seat Market Breakdown by Countries
10.1.2 Europe Toilet Seat Market Revenue and Forecast and Analysis - by Country
10.1.2.1 Europe Toilet Seat Market Volume and Forecast and Analysis - by Country
10.1.2.2 Europe Europe Toilet Seat Market Revenue and Forecast and Analysis -by Country
10.1.2.3 Germany: Europe Toilet Seat Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.1.2.3.1 Germany: Europe Toilet Seat Market Breakdown by Distribution Channel
10.1.2.4 France: Europe Toilet Seat Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.1.2.4.1 France: Europe Toilet Seat Market Breakdown by Distribution Channel
10.1.2.5 Italy: Europe Toilet Seat Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.1.2.5.1 Italy: Europe Toilet Seat Market Breakdown by Distribution Channel
10.1.2.6 Spain: Europe Toilet Seat Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.1.2.6.1 Spain: Europe Toilet Seat Market Breakdown by Distribution Channel
10.1.2.7 United Kingdom: Europe Toilet Seat Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.1.2.7.1 United Kingdom: Europe Toilet Seat Market Breakdown by Distribution Channel
10.1.2.8 Austria: Europe Toilet Seat Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.1.2.8.1 Austria: Europe Toilet Seat Market Breakdown by Distribution Channel
10.1.2.9 Belgium: Europe Toilet Seat Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.1.2.9.1 Belgium: Europe Toilet Seat Market Breakdown by Distribution Channel
10.1.2.10 Netherlands: Europe Toilet Seat Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.1.2.10.1 Netherlands: Europe Toilet Seat Market Breakdown by Distribution Channel
10.1.2.11 Portugal: Europe Toilet Seat Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.1.2.11.1 Portugal: Europe Toilet Seat Market Breakdown by Distribution Channel
10.1.2.12 Rest of Europe: Europe Toilet Seat Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
10.1.2.12.1 Rest of Europe: Europe Toilet Seat Market Breakdown by Distribution Channel